Mercedes A-Class Forum banner

Has your A35 had an engine cylinder head problem

• Yes

Votes: 46 52%
  • No

Votes: 42 48%

A35 Motor Cilinderkop Probleem Peiling

4 reading
54K views 152 replies 32 participants last post by  Forrester  
#1 ·
Het zou handig zijn om een idee te krijgen van wat er aan de hand is met de A35-motor en hoeveel er getroffen zijn en hoe lang MB erover doet om de auto's te repareren

#3 ·
Om de resultaten van de peiling te bekijken, hoef je alleen maar in het vragenvak op "bekijk resultaten" te klikken.

#5 ·
30k km en 20 maanden oud. Wachten...
Hoi Bogdan, mag ik vragen. Zeg je dat je "het" motorprobleem hebt. Wat heeft MB gedaan om het te repareren bij 18,5K mijl? Ook waar ben je?

Succes.

#7 ·
Ik heb de peiling aangepast omdat deze duidelijk niet goed functioneerde, aangezien mensen niet tegen opties als kilometerstand konden schrijven. Het is nu gewoon ja of nee. En eventuele opmerkingen kunnen op de gebruikelijke manier via een bericht worden toegevoegd.

#8 ·
A35, 34 maanden oud, 25.00 mijl. Misfired op dinsdag met motorstoringslampje. Diagnose van de wegenwacht, bobinefout. Nu wachten op nieuwe kop en alle andere onderdelen. Mercedes garantie gelukkig. Behoefte aan bevestiging dat de nieuwe onderdelen zijn geĂĽpgraded ten opzichte van het origineel, anders wordt hij verkocht zodra hij thuiskomt, wanneer dat ook mag zijn.

#9 ·
A35, 34 maanden oud, 25.00 mijl. Misfired op dinsdag met motorwaarschuwingslampje. Diagnose van de wegenwacht, bobinefout. Wachten nu op een nieuwe kop en alle andere onderdelen. Mercedes garantie gelukkig. Moet bevestiging hebben dat de nieuwe onderdelen zijn opgewaardeerd ten opzichte van het origineel, anders wordt hij verkocht zodra hij thuiskomt, wanneer dat ook mag zijn.
Succes en houd ons op de hoogte.

#10 ·
Ik heb net een CEL gehad en de dealer zegt misfire maar verder niets. De fout verdween na een herstart en gebeurde niet meer. Ik heb wel het gevoel dat mijn auto iets ruwer stationair draait, vooral als de automatische stationairloop uitgeschakeld is en de auto niet beweegt. Het wordt beter als de auto opwarmt na een rit van 30 minuten, maar ik ga niet liegen en zeggen dat dit probleem met de cilinderkop niet in mijn achterhoofd zit. Ik moet gewoon weten dat de garantie het dekt met nieuwe en verbeterde onderdelen, niet alleen dingen die weer zullen gebeuren. Een deel van mij hoopt dat dit iedereen overkomt, zodat ze daadwerkelijk een terugroepactie kunnen starten en elke auto goed kunnen repareren - is dat erg? lol

#14 ·
De mijne heeft 12.000 km, de juiste inloop procedure is gevolgd en altijd op temperatuur voor zowel motor/trans voordat sport+ of het volle vermogen wordt benut. Heeft geen problemen of tekenen van problemen gehad, behalve één geval van een misfire CEL. Super onregelmatige stationairloop op een koude ochtend, voelde alsof hij op het punt stond af te slaan, uitgezet en weer aangezet en het was weer normaal. AMG tech heeft het gecontroleerd en zei dat er niets anders in de logs stond dan één misfire, die rond de 7.000 km gebeurde. Sindsdien is het goed.

#16 ·
Mijn 2020 a35 had een nieuwe kop bij 20K,
duurde 3 maanden maar had een geweldige leenauto,
heb nu in totaal 37K dus lijkt ok,
ja ik rijd veel.
Bedankt voor de informatie. Ik hoop dat dat de laatste nieuwe kop was die je ooit nodig zult hebben.

#17 ·
Ik ben net op deze thread gestuit en het geeft me echt geen vertrouwen om een auto als deze te houden na de fabrieksgarantieperiode. Om eerlijk te zijn, ik heb er geen vertrouwen in om een nieuwe auto na deze periode te houden, omdat ik niet het gevoel heb dat de bouwkwaliteit van de moderne tijd ook maar in de buurt komt van die van vroeger.

We betalen veel geld om in een auto te rijden met het ster-embleem op de voorkant en hij zou qua betrouwbaarheid niet overtroffen moeten worden door veel goedkopere Japanse en Koreaanse auto's.

#18 ·
Hoewel ik uw bezorgdheid volledig begrijp, heeft 76% van de auto's geen problemen gehad. Maar bekijk ook deze thread en de FB-post op #127 AMG A35 - New Cylinder Head Please

#19 ·
Ik vraag me af of het type motorolie op de een of andere manier kan bijdragen aan het optreden hiervan op onze auto's. Mijn auto is van medio 2019 en heeft 9.000 mijl op de teller. Voor beide onderhoudsbeurten heb ik alle onderdelen geleverd, waaronder Castrol Edge 5W30 M olie. Deze olie is gespecificeerd voor Mercedes-motoren en voldoet aan de eisen van mijn auto.

#20 ·
In mijn twee jaar bezit is de auto twee keer bij de dealer geweest. Eén keer om een ​​defecte airbag-kabelboom te laten vervangen en een week geleden om een ​​achterdifferentieel te laten vervangen. Afgezien van deze twee defecten, die overigens geen storing of onbruikbaarheid van mijn auto veroorzaakten, is dit verreweg de beste performance hatchback die ik ooit heb gehad.

De luxe, technologie en prestatie-eigenschappen zijn behoorlijk indrukwekkend en we genieten er enorm van om met deze auto te rijden.

#21 ·
Mijn A35 uit 2020 met 11.000 mijl staat deze week bij de dealer voor een motorrevisie (misschien een nieuwe cilinderkop). Het motorlampje ging oranje branden en de motor viel een paar weken geleden terug naar 3 cilinders met misfires (zacht rijden), maar verdween toen de sleutel van contact ging. Sindsdien lijkt het lage stationaire toerental van de motor verschrikkelijk onregelmatig te zijn. De Rac-man kon de misfire zien op de diagnosetool, maar merkte ook op dat de brandstofinjectie per slag erg hoog was. Dit is mijn 2e A35, de eerste uit 2019 werd door MB teruggenomen na zoveel problemen met de bouwkwaliteit en weken in de dealer.

#22 ·
Welkom op het forum en het spijt ons te horen over uw probleem.

U zult uit het hoofdthema over de A35-cilinderkop zien dat het belangrijk is om het werk grondig te laten doen met een nieuwe kop. Van wat ik heb gezien, moesten de vroege voorbeelden van dit probleem volhouden om een goede oplossing te krijgen, terwijl MB nu, afkloppen, de fout kent en de onderdelen verzendt die nodig zijn om de reparatie in één keer te laten uitvoeren.

#23 ·
36952 mijl in drie en een half jaar. Geen bekende mechanische problemen voordat we afscheid namen.

Een reset van de boordcomputer op de oprit thuis, toen de transmissie in de parkeerstand eindigde zonder indicatie.

De rest was een catalogus van problemen met de kwaliteit van het interieur en het niet nakomen van de garantie, wat schreeuwde: 'Ga weg zolang het nog goed gaat; de auto, de franchise en het merk gaan niet waar ik naartoe wil'.

Ik heb de A35 van de hand gedaan terwijl de waarde nog hoog was en de problemen relatief klein waren.

Ik herinner me dat mijn Renaultsport Clio 182 in betere staat verkeerde na vijf veel zwaardere jaren. Mijn huidige gebruiksauto, een 14 jaar oude Hyundai Getz, heeft ook geen mechanische storingen gehad ... en veel minder gerammel.

#24 ·
Ik denk niet dat dit alleen a35 beĂŻnvloedt. Het is ook de a250. Ik heb een brief van Mercedes gekregen en ze hebben mijn garantie op de cilinderkop verlengd tot 15 jaar en 240.000 km. 2019 a250 4matic.

#28 ·
Ik denk niet dat dit alleen a35 beĂŻnvloedt. Het is ook de a250. Ik heb een brief van Mercedes gekregen en ze hebben mijn garantie op de cilinderkop verlengd tot 15 jaar en 240.000 km. 2019 a250 4matic.
Ik ken mensen met dit probleem in A 220 en A250 het is allemaal dezelfde motor... M260.

Ik heb 58.000 km en geen problemen met STAGE 1 en gebruik altijd 98 OCTANE.

#27 ·
U bedoelt waar mensen gewone benzine gebruiken in plaats van premium benzine. Het zou me verbazen als veel mensen die de fout melden dit zouden doen. Behalve waar het niet beschikbaar is. De meeste mensen met sportwagens lijken zich aan de juiste kwaliteit te houden, toen we dit op het A45 W176-gedeelte van het forum bespraken.

#29 ·
In de peiling wordt de kloof kleiner tussen degenen die het probleem hebben gehad en degenen die het niet hebben gehad, maar veel factoren zouden hiervan de reden kunnen zijn en niet alleen dat de fout zich voordoet als je de auto lang genoeg hebt. Maar daarnaast trekken we waarschijnlijk meer mensen met het probleem naar de peiling dan zonder.

• Like
Reactions: srea064
#30 ·
In de peiling wordt de kloof tussen degenen die het probleem hebben gehad en degenen die het niet hebben gehad kleiner, maar veel factoren kunnen hiervan de oorzaak zijn en niet alleen dat de fout zich zal voordoen als je de auto lang genoeg hebt. Maar daarnaast trekken we waarschijnlijk meer mensen met het probleem naar de peiling dan zonder.
Ik heb de auto sinds 11/2019. De STG1 deed het bij 27k km in 12/21, nu 58.xxxK km.

#31 ·
Het zou handig zijn om een idee te krijgen van wat er aan de hand is met de A35-motor en hoeveel er getroffen zijn en hoe lang MB erover doet om de auto's te repareren. Ik heb een 2021 A35 AMG en hij begon slecht te lopen bij stationair draaien of tijdens het accelereren. Net naar de dealer gebracht en ze zeiden dat ze de kop moeten vervangen en dat het 2 weken zal duren. We zullen zien.

#44 ·
Hallo, ik zou graag willen weten of de nieuwe 2023-versie last heeft van dit probleem of dat ze de kop hebben geĂĽpgraded op de nieuwe, ik denk erover om een A35 te kopen, maar dit houdt me enorm tegen, ik kan de moeite niet doen.
Ik heb nog niet gehoord van late 2022 - 2023 PRe-FL auto's met het cilinderprobleem, ook ben ik van A35 2020 naar FL A35 gekomen, en ik kan je vertellen dat de motor waanzinnig soepel stationair draait, ik kon het verschil tussen de twee niet geloven, ik herinner me altijd dat het eerste wat me opviel in mijn oude A35, zelfs toen hij nieuw was, dat hij nooit soepel stationair draaide.... Of dit gerelateerd is aan de onderdelenwissel, weet ik niet.

#33 ·
Het onderdeelnummer voor de vervangende onderdelen was al veranderd, dus ik zou zeggen dat MB stappen heeft ondernomen om te voorkomen dat dit gebeurt. De bouw- en registratiedata van de auto kunnen een periode uit elkaar liggen, maar we lijken geen berichten meer te zien over dit probleem dat opduikt bij nieuwere modellen.

• Like
Reactions: Ades
#34 ·
Het onderdeelnummer voor de vervangende onderdelen was al veranderd, dus ik zou zeggen dat MB stappen heeft ondernomen om te voorkomen dat het gebeurt. De bouw- en registratiedata van de auto kunnen een bepaalde periode uit elkaar liggen, maar we lijken geen berichten meer te zien over dit probleem dat opduikt bij nieuwere modellen.
Bedankt voor uw antwoord

#36 ·
Kocht de mijne gloednieuw op 8 december. 3 weken en de displays werden leeg en de motor ging in de noodloop. Het is nu al 3 weken bij het serviceteam van de dealer met weinig / slechte communicatie van hen. Meer dan niet onder de indruk, dus nee, ze hebben het probleem niet opgelost.
8 december down under, gloednieuw, is het dus een facelift-model?

Motor noodloop betekent niet automatisch cilinderkop hoor….