Het zou handig zijn om een idee te krijgen van wat er aan de hand is met de A35-motor en hoeveel er getroffen zijn en hoe lang MB erover doet om de auto's te repareren
We hebben geen meldingen gezien van A35 FL-versies met dit probleem.Mijn A35 heeft net dezelfde cilinderkopprobleem gediagnosticeerd. Auto uit 2020 met 28K mijl. Onder garantie, hoewel Mercedes er nog steeds voor koos om 75% van de kosten voor zijn rekening te nemen, waardoor de garantie de rest dekte. Weet iemand of de reparaties waarschijnlijk zullen worden uitgevoerd met een verbeterde kop? Zijn de motoren van de latere modellen ontworpen met een verbetering, anders zie ik niemand het risico nemen om een A3 te bezitten zonder een verlengde garantie, wat een extra jaarlijkse uitgave is.
Ik weet nog niet welke MB-wijzigingen er aan de FL-versie zijn aangebracht, als die er al zijn. Maar ik hoop dat MB de FL niet met een bekend ontwerpfout zou uitbrengen.Als je naar de peiling kijkt, heeft 50% van de mensen die hebben geantwoord dit probleem gehad, wat lijkt te wijzen op een ernstige onderliggende fout in die motor. Als er geen bekende gevallen zijn met de FL-versie, weet je dan welke updates er aan de motor zijn gedaan of zijn ze gewoon nieuwer en doen er zich nog geen defecten voor? Ik ben vanmiddag weer terug bij Mercedes om een vervangend voertuig te regelen, maar ze lijken niet erg op de hoogte te zijn van eventuele motorverbeteringen.
Kijk rond 28 minuten in deze video. Een goede uitleg over het probleem met de motorklep.Ik heb net mijn A35 teruggekregen van MB Oxford na een vervanging van de cilinderkop onder garantie na slechts 28.000 mijl. Terwijl de technicus de kop verving, ontdekte hij tot zijn zorgwekkende verbazing een scheur in de distributieketting, die ook werd vervangen, wat ook volledige motorverwijdering onder garantie vereiste. Het is mijn eerste Mercedes en ik moet toegeven dat mijn vertrouwen in het voertuig is verdwenen. Het heeft niet alleen een ernstige motorstoring met een lage kilometerstand gehad, maar er was ook een potentieel catastrofale mechanische fout in een onderdeel dat ontworpen is om de levensduur van het voertuig mee te gaan. Ik zal hem niet houden, tenzij ik er garantie op kan houden, wat moeilijk zou kunnen zijn. MB betaalde 75% van de garantiekosten, ondanks dat het onder garantie viel, wat voor mij aangeeft dat het garantiebedrijf bezwaar maakt tegen claims vanwege het ontwerpfout. Ik ben bang dat garanties mogelijk niet worden verlengd of, indien beschikbaar, onbetaalbaar duur zullen zijn.
Weet u of MB iets heeft gedaan met het ontwerp van de kop om het probleem op te lossen dat in de video wordt belicht?Ik werk voor een MB-dealer, dus ik leer de trend van fouten met veel modellen en motortypes kennen. De fout die u hebt ervaren, is echt het enige bekende veelvoorkomende probleem dat deze auto's ontwikkelen, dus ja, ik ben het ermee eens dat het niet zou moeten gebeuren, maar het is opgelost,
Kijk rond 28 minuten in deze video. Een goede uitleg over het probleem met de klep van de motor.
Ik heb de video een paar dagen geleden bekeken
Niet storen.Ik heb nog geen tijd gehad om de video te bekijken
Binnen de dealer die ik gebruik, is er een garantie- en claimmanager. Zij nemen contact op met MB over GW-gebaren. Ofwel uw dealer neemt contact op met MB, of u zou dat moeten doen voor een GW-gebaar. Uw offerte is te hoog in vergelijking met wat anderen bereikten.Een update over onze 2019 A35 AMG.
MB Dealership heeft bevestigd dat een nieuwe cilinderkop nodig is en heeft bijna £6.000 geoffreerd. Ondanks dat het voertuig sinds nieuw een volledige MB-servicegeschiedenis heeft en relatief weinig kilometers heeft, hebben ze slechts 11% korting aangeboden.
Bedankt voor de update. Ik ben benieuwd of je er meer van hen uit kunt halen.Update betreffende de bijdrage van de fabrikant voor onze A35 AMG uit 2019:
Nadat Mercedes aanvankelijk een korting van 11% had aangeboden op een offerte van bijna £ 6.000 voor de reparatie van de cilinderkop, heeft Mercedes via de dealer contact opgenomen om een welwillendheidsgebaar van 40% aan te bieden voor de reparatie. Hierdoor moeten wij £ 3.750 betalen. Aangezien we alleen te maken hebben gehad met een medewerker van de servicebalie bij onze lokale dealer, nemen we nu contact op met de garantie- en claimsmanager om te proberen meer bijdrage van Mercedes te krijgen.
Slechte garagepraktijken. Neem contact op met de MB CEO.We kregen een nogal onbeschofte reactie van de servicemanager van onze dealer, die ons heeft laten weten dat de 40% de volledige en definitieve bijdrage is en dat we ofwel het resterende bedrag van 60% op de factuur moeten betalen, ofwel ze zullen de auto weer in elkaar zetten zoals hij is, en dan moeten we de diagnosekosten van £ 4500 betalen. En als we vandaag geen van beide opties kiezen, komen er ook nog dagelijkse opslagkosten van £ 50 bij.