Mercedes A-Class Forum banner

Has your A35 had an engine cylinder head problem

• Yes

Votes: 46 52%
  • No

Votes: 42 48%

A35 Motor Cilinderkop Probleem Peiling

1 reading
54K views 152 replies 32 participants last post by  Forrester  
#1 ·
Het zou handig zijn om een idee te krijgen van wat er aan de hand is met de A35-motor en hoeveel er getroffen zijn en hoe lang MB erover doet om de auto's te repareren

#118 ·
Mijn A35 heeft zojuist hetzelfde cilinderkopprobleem vastgesteld. Auto uit 2020 met 28.000 mijl. Onder garantie, hoewel Mercedes er nog steeds voor koos om 75% van de kosten voor zijn rekening te nemen, waardoor de garantie de rest dekt. Weet iemand of de reparaties waarschijnlijk met een verbeterde kop worden uitgevoerd? Zijn de motoren van de latere modellen ontworpen met een verbetering, anders zie ik niemand het risico lopen om een A3 te bezitten zonder een verlengde garantie, wat een extra jaarlijkse uitgave is.

#120 ·
Mijn A35 heeft net dezelfde cilinderkopprobleem gediagnosticeerd. Auto uit 2020 met 28K mijl. Onder garantie, hoewel Mercedes er nog steeds voor koos om 75% van de kosten voor zijn rekening te nemen, waardoor de garantie de rest dekte. Weet iemand of de reparaties waarschijnlijk zullen worden uitgevoerd met een verbeterde kop? Zijn de motoren van de latere modellen ontworpen met een verbetering, anders zie ik niemand het risico nemen om een A3 te bezitten zonder een verlengde garantie, wat een extra jaarlijkse uitgave is.
We hebben geen meldingen gezien van A35 FL-versies met dit probleem.

#119 ·
De oorzaak is niet de "cilinderkop" - de kop is hetzelfde voor en na vervanging.

De oorzaak van de storing is een of meer van de kleppen en/of klepgeleiders of -zittingen, maar onder garantie zal M-B de gehele cilinderkop vervangen (en uiteraard de cilinderkoppakking).

Buiten de garantie is vervanging van kleppen en klepgeleiders mogelijk.
Tenzij de eigenaar ermee blijft rijden onder de foutcondities, in die mate dat de beweging/slijtage van de klepzitting de kop zelf en andere componenten beschadigt.

"De klepgeleider en/of zitting kan na verloop van tijd slijten als gevolg van verhoogde zijdelingse krachten tijdens het gebruik. Dit kan mogelijk leiden tot verbrandingsfouten voor cilinder 1 tot en met 4, wat resulteert in een activering van het controlelampje ("MIL") voor de motor."

#135 ·
De hoofdoorzaak van de storing is een of meer van de kleppen en/of klepgeleiders of -zittingen,
Dit is een symptoom. Wat is de oorzaak? Omdat het niet met dezelfde frequentie voorkomt bij andere motorvarianten.

#121 ·
Als we naar de peiling kijken, heeft 50% van de mensen die hebben geantwoord dit probleem gehad, wat lijkt te wijzen op een ernstige onderliggende fout in die motor. Als er geen bekende gevallen zijn met de FL-versie, weet u dan welke updates er aan de motor zijn gedaan of zijn ze gewoon nieuwer en treden er nog geen defecten op? Ik ben vanmiddag weer terug bij Mercedes om een vervangende auto te regelen, maar ze lijken niet erg goed op de hoogte te zijn van eventuele motorverbeteringen, als die er al zijn.

#123 ·
Als je naar de peiling kijkt, heeft 50% van de mensen die hebben geantwoord dit probleem gehad, wat lijkt te wijzen op een ernstige onderliggende fout in die motor. Als er geen bekende gevallen zijn met de FL-versie, weet je dan welke updates er aan de motor zijn gedaan of zijn ze gewoon nieuwer en doen er zich nog geen defecten voor? Ik ben vanmiddag weer terug bij Mercedes om een vervangend voertuig te regelen, maar ze lijken niet erg op de hoogte te zijn van eventuele motorverbeteringen.
Ik weet nog niet welke MB-wijzigingen er aan de FL-versie zijn aangebracht, als die er al zijn. Maar ik hoop dat MB de FL niet met een bekend ontwerpfout zou uitbrengen.

#124 ·
Ik heb net mijn A35 teruggekregen van MB Oxford na een vervanging van de cilinderkop onder garantie na slechts 28.000 mijl. Terwijl de technicus de kop verving, ontdekte hij zorgwekkend een scheur in de distributieketting, die ook werd vervangen, wat ook volledige motorverwijdering onder garantie vereiste. Het is mijn eerste Mercedes en ik moet toegeven dat mijn vertrouwen in het voertuig is geschaad. Het heeft niet alleen een ernstige motorstoring met een lage kilometerstand gehad, maar er was ook een potentieel catastrofale mechanische fout in een onderdeel dat ontworpen is om de levensduur van het voertuig mee te gaan. Ik zal hem niet houden, tenzij ik er garantie op kan houden, wat moeilijk zou kunnen zijn. MB betaalde 75% van de garantiekosten, hoewel het onder garantie viel, wat voor mij aangeeft dat de garantie maatschappij claims afwijst vanwege de constructiefout. Ik ben bang dat garanties mogelijk niet worden verlengd of, indien beschikbaar, onbetaalbaar duur zullen zijn.

#127 ·
Ik heb net mijn A35 teruggekregen van MB Oxford na een vervanging van de cilinderkop onder garantie na slechts 28.000 mijl. Terwijl de technicus de kop verving, ontdekte hij tot zijn zorgwekkende verbazing een scheur in de distributieketting, die ook werd vervangen, wat ook volledige motorverwijdering onder garantie vereiste. Het is mijn eerste Mercedes en ik moet toegeven dat mijn vertrouwen in het voertuig is verdwenen. Het heeft niet alleen een ernstige motorstoring met een lage kilometerstand gehad, maar er was ook een potentieel catastrofale mechanische fout in een onderdeel dat ontworpen is om de levensduur van het voertuig mee te gaan. Ik zal hem niet houden, tenzij ik er garantie op kan houden, wat moeilijk zou kunnen zijn. MB betaalde 75% van de garantiekosten, ondanks dat het onder garantie viel, wat voor mij aangeeft dat het garantiebedrijf bezwaar maakt tegen claims vanwege het ontwerpfout. Ik ben bang dat garanties mogelijk niet worden verlengd of, indien beschikbaar, onbetaalbaar duur zullen zijn.
Kijk rond 28 minuten in deze video. Een goede uitleg over het probleem met de motorklep.

#125 ·
Ik begrijp uw zorgen en ben het ermee eens..... Wat ik zal zeggen is: "over het algemeen" is de MB-garantie beter dan die van de meeste andere fabrikanten... Hoe weet ik dat? Meer dan 20 jaar ervaring in de motorhandel, met veel technici, verkopers en aftersales medewerkers die bij verschillende merken hebben gewerkt. Het is ZEER ongebruikelijk dat een door MB gemaakte motor een veelvoorkomend groot probleem heeft, zoals dat met de A35-motortypes, het goede aan MB is dat ze ook gevolgschade dekken (ik zal niet in detail treden over de MB-garantie en u vervelen haha). Zodra MB-voertuigen uit de standaard fabrieksgarantie zijn, geven ze u de mogelijkheid om deze te verlengen, dus dit is een optie voor gemoedsrust. Ik werk voor een MB-dealer, dus ik leer de trend van storingen met veel modellen en motortypes, de storing die u hebt ervaren is echt het enige bekende veelvoorkomende probleem dat deze auto's ontwikkelen, dus ja, ik ben het ermee eens dat het niet zou moeten gebeuren, maar het is opgelost, dus als u de auto leuk vindt, probeer er dan van te genieten, geef hem een tweede kans en kijk hoe het gaat :)

#128 ·
Ik werk voor een MB-dealer, dus ik leer de trend van fouten met veel modellen en motortypes kennen. De fout die u hebt ervaren, is echt het enige bekende veelvoorkomende probleem dat deze auto's ontwikkelen, dus ja, ik ben het ermee eens dat het niet zou moeten gebeuren, maar het is opgelost,
Weet u of MB iets heeft gedaan met het ontwerp van de kop om het probleem op te lossen dat in de video wordt belicht?

#131 ·
Ik heb nog geen tijd gehad om de video te bekijken, MAAR.....

Bij het openen van EPC en het bekijken van de cilinderkop zijn er speciale opmerkingen die aangeven dat het onderdeelnummer dat af fabriek is gemonteerd niet meer leverbaar is en dat er in plaats daarvan een alternatief onderdeelnummer gebruikt moet worden.

Daarnaast is er ook een supersessie geweest op het onderdeelnummer van de uitlaatkleppen...

Dus ik denk dat de kop en de uitlaatkleppen zijn gewijzigd.

Drie jaar geleden heeft MB ook een "KIT" onderdeelnummer uitgebracht:

Wij willen u graag op de hoogte brengen van de creatie van een onderdelenset voor de vervanging van de cilinderkop op de M 260 benzinemotor. De onderdelenset bestaat uit een complete cilinderkop, koppakking en inlaatspruitstuk afdichtingen, alle andere onderdelen voor de reparatie moeten apart besteld worden.

#134 ·
Kijk rond 28 minuten in deze video. Een goede uitleg over het probleem met de klep van de motor.
Ik heb de video een paar dagen geleden bekeken
Ik heb nog geen tijd gehad om de video te bekijken
Niet storen.

Hij speculeert en zit ernaast wat betreft de oorzaak van de pitting van de klep en de zitting. :rolleyes:

M-B heeft al aangegeven waarom het probleem zich voordoet in een TIPS.

Laten we geen hazen blijven opjagen door te suggereren dat er een probleem is met de kop.

#142 ·
:rolleyes: 😂 Een algemene reactie van Google AI over de gevaren van een herhaalde fout na een reparatie, zonder enige nuance over de specifieke kenmerken van de M260-motor, noch het verschil tussen een reparatie uitgevoerd door een professional of niet, of het een kwaliteitsreparatie was, of gewoon een vervanging zonder verdere bijdragende factoren te onderzoeken etc.

Ja. Eens. Laten we dit geen verdere zendtijd geven!!! 😂

#143 ·
Ik sluit me aan bij de club met een misfire in cilinder 1! 2019 plaat met 43000. Geen verlengde garantie omdat ik hem niet bij Merc heb gekocht en de plek waar ik hem wel kocht (die hem onderhield) geen geautoriseerde Merc garage was. Ik wil hem de komende dagen laten slepen naar Merc Bham en het 'dat is geen slijtageonderdeel'-gesprek voeren. Dit draadje is nuttig geweest als een one-stop-shop van info en rapporten, maar het zou handig zijn als mensen de Datum, Leeftijd, Kilometerstand, Kenteken (gedeeltelijk) en Kosten en Uitkomst, misschien zelfs de dealer, zouden posten, zodat anderen ernaar kunnen verwijzen. Ik heb de details van de Canada Warranty extension. Ik heb de verandering in onderdeelnummers op de klepgeleiders/zittingen/kop etc. Ik heb een ruw idee van de cijfers, alleen al uit dit draadje, ongeacht welk deel van de kopers het vertegenwoordigt. Het zou handig zijn om te weten wie het onder garantie heeft laten doen en door welke dealers. Op die manier weet ik dat ik de basis van mijn begrip niet aan iedereen hoef uit te leggen met wie ik spreek. Als alternatief denk ik erover om rechtstreeks naar een Indi, MSL en Mercland in mijn buurt te gaan en ik heb beiden eerder vertrouwd met werken. Ze zouden waarschijnlijk ook goedkoper zijn. Ziet iemand een nadeel van die optie (behalve het verlies van de mogelijkheid voor een argument voor Merc om de kosten te dekken)?

#144 ·
Ik sluit me aan bij de club met een misfire in Cilinder 1!

2019 PFL
43000
Reg SMxxTHZ
Status: Binnenkort thuis op te halen
Geen garantie
Succes, maar merk op uit de ervaring van anderen dat MB heeft bijgedragen aan de reparatie.

• Like
Reactions: Matt_AMG
#148 ·
Een update over onze 2019 A35 AMG.

MB Dealership heeft bevestigd dat een nieuwe cilinderkop nodig is en heeft bijna £6.000 geoffreerd. Ondanks dat het voertuig sinds nieuw een volledige MB-servicegeschiedenis heeft en relatief weinig kilometers heeft, hebben ze slechts 11% korting aangeboden.
Binnen de dealer die ik gebruik, is er een garantie- en claimmanager. Zij nemen contact op met MB over GW-gebaren. Ofwel uw dealer neemt contact op met MB, of u zou dat moeten doen voor een GW-gebaar. Uw offerte is te hoog in vergelijking met wat anderen bereikten.

#150 ·
Update betreffende de bijdrage van de fabrikant voor onze A35 AMG uit 2019:

Na aanvankelijk een korting van 11% te hebben aangeboden op een offerte van bijna £ 6.000 voor de reparatie van de cilinderkop, heeft Mercedes via de dealer een welwillendheidsgebaar van 40% aangeboden voor de reparatie. Hierdoor hoeven wij nog maar £ 3.750 te betalen. Aangezien we alleen te maken hebben gehad met een medewerker van de servicebalie van onze lokale dealer, nemen we nu contact op met de garantie- en claimsmanager om te proberen een grotere bijdrage van Mercedes te krijgen.

#151 ·
Update betreffende de bijdrage van de fabrikant voor onze A35 AMG uit 2019:

Nadat Mercedes aanvankelijk een korting van 11% had aangeboden op een offerte van bijna £ 6.000 voor de reparatie van de cilinderkop, heeft Mercedes via de dealer contact opgenomen om een welwillendheidsgebaar van 40% aan te bieden voor de reparatie. Hierdoor moeten wij £ 3.750 betalen. Aangezien we alleen te maken hebben gehad met een medewerker van de servicebalie bij onze lokale dealer, nemen we nu contact op met de garantie- en claimsmanager om te proberen meer bijdrage van Mercedes te krijgen.
Bedankt voor de update. Ik ben benieuwd of je er meer van hen uit kunt halen.

#152 ·
We kregen een nogal kortaf reactie van de servicemanager van onze dealer die ons heeft laten weten dat de 40% een volledige en definitieve bijdrage is en dat we ofwel het resterende saldo van 60% op de factuur moeten betalen, ofwel ze de auto weer in elkaar zetten zoals hij is, waarna we de diagnostiek van £ 4500 moeten betalen. En als we vandaag niet voor een van beide opties kiezen, komen daar ook nog dagelijkse opslagkosten van £ 50 bovenop.

#153 ·
We kregen een nogal onbeschofte reactie van de servicemanager van onze dealer, die ons heeft laten weten dat de 40% de volledige en definitieve bijdrage is en dat we ofwel het resterende bedrag van 60% op de factuur moeten betalen, ofwel ze zullen de auto weer in elkaar zetten zoals hij is, en dan moeten we de diagnosekosten van £ 4500 betalen. En als we vandaag geen van beide opties kiezen, komen er ook nog dagelijkse opslagkosten van £ 50 bij.
Slechte garagepraktijken. Neem contact op met de MB CEO.