Mercedes A-Class Forum banner
721 - 740 of 2,800 Posts
Więc nowy C63 używa silnika M139 ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym, zastanawiam się, czy będzie to możliwe do zamontowania w istniejącym A45? Z pewnością zapewniłoby to wzrost mocy..... miejmy nadzieję, że pozwoli nam to na tuning do ponad 600 KM. Jedyną niepokojącą rzeczą jest to, czy się zmieści, umieszczają te silniki w klasie C wzdłużnie, zastanawiam się, czy było to wymagane dla silnika elektrycznego, czy tylko dla równowagi podwozia.

Więc jeśli uda nam się zamontować ten nowy silnik elektryczny w a45s, to czy powinniśmy być w stanie osiągnąć 650 KM? chociaż prawdopodobnie nie będzie to prosta zamiana.
Image


Przejdź do https://www.mbdecoder.com i wpisz swój numer VIN, aby sprawdzić, czy masz opcję 084 48V Technology Pre-Installation.

Zostało to zdekodowane z mojego numeru VIN i mam opcję 48V Technology Pre-Installation. W obecnym oprogramowaniu ECU dla mojego CLA widzieliśmy, że istnieją pewne tabele wewnątrz, które są przeznaczone dla e-turbo.

Pogłoski głoszą, że tunerzy z rynku wtórnego szukają teraz większych e-turbo jako ulepszenia dla silników M139 w konfiguracjach, które mają wstępnie zainstalowaną technologię 48V.
 
LOL!!!
Zgaduję, że przegapiłeś kilka postów.
Zadałeś pytanie inżynierowi. Więc dostaniesz inżynierską odpowiedź!! :)
Inni tutaj udzielą Ci zupełnie innej odpowiedzi.

Ponadto, jedną rzeczą, o której nikt tutaj nigdy nie będzie dyskutował, jest:-
Czas trwania, w danym momencie, jaki pojazd spędza na WOT.

Innymi słowy, różnice inżynieryjne między tymi wymaganymi dla 12-sekundowego biegu na 1/4 mili a jazdą po niemieckiej autostradzie w niedzielne popołudnie (bez ciężarówek), nawet przez 1 minutę
(Lub pięć razy dłużej niż bieg na pasie drag).
Następnie różnice wynikające z dnia 25C w Wielkiej Brytanii w porównaniu z dniem 40C w Niemczech. (Zanim w ogóle dojdziesz do dni od 45C do 50C, które są normalną cechą naszych lat)

Zatem moja odpowiedź brzmi: na standardowym turbo
465 KM praktycznie bez problemu.
500 KM, o ile nie jeździsz na WOT dłużej niż 12 sekund, zdecydowanie nie w temperaturze otoczenia powyżej 30C i przy użyciu benzyny 100 RON lub lepszej.

Twoje pytanie dotyczące pompy paliwa jest niezwykle spostrzegawcze.
Nie widziałem, żeby ktoś inny tu to poruszył.
Powinienem być w stanie odpowiedzieć na to pytanie (wraz z 27 innymi, o które nie pytałeś) za kilka miesięcy, kiedy skończę rejestrować dane z mojego samochodu.
Tankowanie zostało poruszone przez @Sixman kilka miesięcy temu:
Założę się, że będzie to problem powyżej 550 KM, gdzie tylko garstka właścicieli na całym świecie kiedykolwiek się uda. Dlatego prawdopodobnie nigdy nie będzie to omawiane. Za kilka lat ludzie będą jeździć w swoich FL.

Długość czasu nie została poruszona przez nikogo, ponieważ ludzie generalnie nie jadą z pełną prędkością do supermarketu. Mówimy o regularnych biegach/wyścigach na światłach i być może 60-130 mil na godzinę na autostradzie. Założę się, że tylko garstka właścicieli kiedykolwiek przekroczyła 130 mil na godzinę w swoich A45.

A ty jesteś zbyt pochłonięty przekraczaniem prędkości. Czy to coś inżynierskiego? Cóż, przypuszczam, że inżynier turbosprężarki nigdy nie poleci przekraczania prędkości swojego produktu. Ale ludzie robią to od zawsze. Osobiście tam byłem, nigdy nie miałem problemów. Inni właściciele też nigdy nie mieli problemów. Po prostu używaj zdrowego rozsądku, jak ze wszystkim. I zaufaj renomowanym tunerom, którzy wiedzą, co robią. Lub zdecyduj się wydać 10 tysięcy dolarów na konfigurację dużej turbosprężarki, aby uzyskać 50 KM, czyli sposób inżyniera.
 
View attachment 8792

Przejdź do https://www.mbdecoder.com i wpisz swój numer VIN, aby sprawdzić, czy masz opcję 084 48V Technology Pre-Installation.

Zostało to zdekodowane z mojego numeru VIN i mam opcję 48V Technology Pre-Installation. W obecnym oprogramowaniu ECU dla mojego CLA widzieliśmy, że istnieją pewne tabele wewnątrz, które są przeznaczone dla e-turbo.

Wieści z branży głoszą, że tunerzy z rynku wtórnego przyglądają się teraz większym e-turbos jako ulepszeniu dla silników M139 w konfiguracjach, które mają wstępnie zainstalowaną technologię 48V.
Czy wiesz, czy któryś z tunerów z rynku wtórnego przyjrzał się problemom z dopasowaniem fizycznym?
E-Turbo jest znacznie większe niż nasze, a nasze zdecydowanie nie mają dużo wolnego miejsca, jak z pewnością wiesz.
 
Tankowanie zostało poruszone przez @Sixman kilka miesięcy temu:
Założę się, że będzie to problem powyżej 550 KM, gdzie tylko garstka właścicieli na całym świecie kiedykolwiek dotrze. Dlatego prawdopodobnie nigdy nie będzie to omawiane. Za kilka lat ludzie będą jeździć w swoich FL.

Długość czasu nie została poruszona przez nikogo, ponieważ ludzie generalnie nie jeżdżą z pełną prędkością w drodze do supermarketu. Mówimy o regularnych wyścigach/wyścigach na światłach i być może kilku 60-130 mil na godzinę na autostradzie. Założę się, że tylko garstka właścicieli kiedykolwiek przekroczyła 130 mil na godzinę w swoich A45.

A ty jesteś zbyt skupiony na przekraczaniu prędkości obrotowej. Czy to coś dla inżyniera? Cóż, przypuszczam, że inżynier turbosprężarki nigdy nie zaleci przekraczania prędkości obrotowej swojego produktu. Ale ludzie robią to od zawsze. Osobiście tam byłem, nigdy nie miałem problemów. Inni właściciele też nigdy nie mieli problemów. Po prostu używaj zdrowego rozsądku, jak ze wszystkim. I zaufaj renomowanym tunerom, którzy wiedzą, co robią. Lub zdecyduj się wydać 10 tysięcy euro na konfigurację dużej turbosprężarki, aby uzyskać 50 KM, sposób inżyniera.
Ach, Theo! :)
Zacząłem moją odpowiedź na pytanie od zwrócenia uwagi na oczywistość, że pytał inżyniera i że inni tutaj udzieliliby mu innych odpowiedzi:)

1) Dostawa paliwa:
Jak powiedziałem, powinienem mieć ostateczne odpowiedzi w ciągu kilku miesięcy. Proszę o cierpliwość. Zdecydowanie lepiej niż zgadywanie, co w rzeczywistości robi większość tunerów.
To wraca do sposobu, w jaki większość tunerów z rynku wtórnego faktycznie stroi, sprzętu, którego używają do tego i czego NIE mówią. (Lub, być może, nawet nie wiedzą)

2) Użycie pojazdu
Twój opis użytkowania pojazdu jest w porządku i być może jest tym, co robi większość członków tutaj. (Dlatego zgaduję, że większość nie potrzebuje/nie chce pojemności momentu obrotowego skrzyni biegów RS3).
Jednak NIE WSZYSCY z nas używamy naszych pojazdów w sposób, który opisujesz.
Kto wie, facet, który mnie pyta, lubi wyścigi na stojąco KM.
Wtedy twoje komentarze stają się niebezpieczne.
Ilekroć zadawane jest mi pytanie, zawsze będę zakładał najgorszy scenariusz.

3) Przekroczenie prędkości obrotowej turbosprężarki.
Masz rację, jestem poważnie "skupiony" na przekraczaniu prędkości obrotowej. NIE dlatego, że jestem inżynierem turbosprężarek, ale dlatego, że znam i rozumiem możliwe (wracając do najgorszych scenariuszy) wyniki.
Zwykle martwiłbym się eksplozją koła sprężarki.
Jednak po niedawnym zakupie (w absurdalnej cenie) jedynej zapasowej turbosprężarki M139 w Australii i zdemontowaniu jej, mogę z rozsądną pewnością powiedzieć, z tej perspektywy wytrzymałości mechanicznej, wchodźcie.
Będzie to wymagało poważnego nadużycia, aby zabić tę turbosprężarkę. Co prawdopodobnie jest powodem, dla którego MB Australia miało tylko jeden zapasowy.
Powyższe nie zmienia jednak moich obaw dotyczących przekroczenia prędkości obrotowej z perspektywy temperatury wylotowej sprężarki.
To prawdziwy problem.
Fakt, że nie widzisz tego podczas pojedynczego pędu 100 do 200 KPH (chociaż nie polecałbym tego nawet w temperaturze otoczenia 45C, o czym doskonale wiesz, że na pewno doświadczasz), NIE sprawia, że potencjalny problem jest mniej realny.
NIGDY nie zamierzam tego polecać, z turbosprężarką w stanie przekroczenia prędkości obrotowej, ponieważ wyraźnie rozumiem potencjalny wynik.

Zapomnij, jak zamierzam rozwiązać ten problem, ponieważ przyznaję, że mam własne wymagania i cele.

Dla każdego, kto chce tutaj rozsądnej ceny (just ponad 3 tys. euro, bezwzględnie, a nie cokolwiek, do czego się odnosisz "10 tysięcy")), opcja 525 KM, istnieją już rozwiązania komercyjne.
Nie ma potrzeby grać w "rosyjską ruletkę" z bardzo drogim silnikiem M139!!

To prawdopodobnie dobre miejsce, aby się zatrzymać, chyba że jesteś gotowy zrobić korbowody.
 
Jak zidentyfikowałeś korbowody jako słaby punkt? Wydaje się to losową rzeczą do zmiany w tym momencie, chociaż nie jestem do końca pewien, do czego dążysz.

Jeśli zamierzasz otworzyć blok, równie dobrze możesz przebudować całość. W tym momencie o wiele lepiej byłoby wymienić na nowy rs3.

Ciepło to duży problem, silniki turbo w Australii stają się ślimakami z nagrzewnicą intercoolera i niebotycznymi temperaturami wlotu. W moim Barra i innym samochodzie używam wtrysku wody/metanolu, a także E85 - w pobliżu mam pompę na moich zwykłych trasach. W dzień o temperaturze otoczenia 35-40C widzę temperaturę powietrza dolotowego około 70C po przejechaniu kilku kilometrów. Natrysk wody/metanolu obniża ją do 15-20C i można poczuć moc. Oczywiście nadal nie chcesz przekraczać prędkości obrotowej turbosprężarki.
Wtrysk wody/metanolu do chłodzenia, nie ma potrzeby stosowania dużego, ciężkiego intercoolera, wystarczy taki, który może przepływać wystarczająco dużo dla pożądanego poziomu mocy.

Jeśli chodzi o paliwo - najpierw musisz znać możliwości standardowej pompy i wtryskiwaczy. Zazwyczaj ma to większą rezerwę niż turbosprężarka...
Przepraszam, nie odniosłem się do twojego komentarza "Wymiana na nowy RS3".

Masz absolutną rację i nie myśl, że nie miałem dokładnie takiej samej myśli!!!:)
Jeśli nasza skrzynia biegów A45S okaże się niezdolna do niezawodnego przenoszenia 650 do 700 Nm, to właśnie to zrobię.

Porównanie silników nie jest takie proste.
Nasz silnik A45S ma lepsze tłoki niż RS3, podobną wytrzymałość wału korbowego/bloku i słabsze korbowody.
Korbowody. kontra Tłoki?
Korbowody są z pewnością nieco droższe; jednak oba wymagają otwarcia silnika, a ten nakład pracy jest oczywiście prawdziwym kosztem.
 
View attachment 8792

Przejdź do https://www.mbdecoder.com i wpisz swój numer VIN, aby sprawdzić, czy masz opcję 084 48V Technology Pre-Installation.

Zostało to zdekodowane z mojego numeru VIN i mam opcję 48V Technology Pre-Installation. W obecnym oprogramowaniu ECU dla mojego CLA widzieliśmy, że istnieją pewne tabele wewnątrz, które są przeznaczone dla e-turbo.

Pogłoski głoszą, że tunerzy z rynku wtórnego przyglądają się teraz większym e-turbos jako ulepszeniu dla silników M139 w konfiguracjach, które mają wstępnie zainstalowaną technologię 48V.
Pomijając potencjalne problemy z instalacją fizyczną E-Turbo, mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że istnieją ogromne kroki między ECU z pewnymi przyszłymi rozwiązaniami inżynieryjnymi a wszystkimi fizycznymi komponentami w pojeździe silnikowym, które faktycznie wymagałyby fizycznej zmiany i / lub wymiany, aby przejść z 12V na system 48V?

Z pewnością nie jest to niemożliwe: jednak rozległe. (Dla którego, czytaj, drogie)

Jeśli miałyby zostać wydane na rynek wtórny E-Turbos do modernizacji w pojazdach 12V, myślę, że najbardziej praktycznym podejściem byłby prawdopodobnie samodzielny, 48V elektryczny system zasilania tylko dla turbosprężarki, co pozwoliłoby uniknąć konieczności wchodzenia do ECU pojazdu.

Nie mówię, że to ostatnie też nie byłoby tanie, po prostu bardziej ogólnie stosowane.

Tak czy inaczej, każdy, kto chce tej technologii, na pewno zapłaci za nią poważne pieniądze !! :)
 
Ah, Theo! :)
Zacząłem odpowiadać na pytanie, wskazując na oczywistość, że pytał inżyniera i że inni tutaj udzieliliby mu innych odpowiedzi:)

1) Dostawa paliwa:
Jak powiedziałem, powinienem mieć definitywne odpowiedzi w ciągu kilku miesięcy. Proszę o cierpliwość. Zdecydowanie lepiej niż zgadywanie, co skutecznie robi większość tunerów.
To wraca do sposobu, w jaki większość tunerów z rynku wtórnego faktycznie stroi, sprzętu, którego używają do tego i czego NIE mówią. (A może nawet nie wiedzą)

2) Użycie pojazdu
Twój opis użytkowania pojazdu jest w porządku i być może jest tym, co robi większość członków tutaj. (Dlatego przypuszczam, że większość nie potrzebuje/nie chce pojemności momentu obrotowego skrzyni biegów RS3).
Jednak NIE WSZYSCY z nas używają naszych pojazdów w sposób, który opisujesz.
Kto wie, może facet, który zadaje mi pytanie, interesuje się wyścigami na stojąco KM.
Wtedy twoje komentarze stają się niebezpieczne.
Kiedy zadawane jest mi tutaj pytanie, zawsze zakładam najgorszy scenariusz.

3) Prędkość obrotowa turbosprężarki.
Masz rację, jestem poważnie "zapatrzony" w nadmierną prędkość. NIE dlatego, że jestem inżynierem turbosprężarek, ale dlatego, że znam i rozumiem możliwe (wracając do najgorszych scenariuszy) wyniki.
Zazwyczaj martwiłbym się eksplozją koła sprężarki.
Jednak po niedawnym zakupie (za śmieszny koszt) jedynej zapasowej turbosprężarki M139 w Australii i jej demontażu, mogę z rozsądną pewnością powiedzieć, z tej perspektywy wytrzymałości mechanicznej, róbcie co chcecie.
Zabije to turbosprężarkę, która wymaga poważnego nadużycia. Co prawdopodobnie jest powodem, dla którego MB Australia miało tylko jeden zapasowy.
Powyższe nie zmienia jednak moich obaw dotyczących nadmiernej prędkości z perspektywy temperatury wylotowej sprężarki.
To prawdziwy problem.
Fakt, że nie widzisz tego podczas pojedynczego wybuchu 100 do 200 KPH (chociaż nie polecałbym tego nawet w temperaturze otoczenia 45C, co z pewnością doświadczasz), NIE sprawia, że potencjalny problem jest mniej realny.
NIGDY nie polecę tego robić, z turbosprężarką w stanie nadmiernej prędkości, ponieważ wyraźnie rozumiem potencjalny wynik.

Zapomnij, jak zamierzam rozwiązać ten problem, ponieważ przyznaję, że mam własne wymagania i cele.

Dla każdego tutaj, kto chce rozsądnej ceny (just ponad 3 tys. euro, w całości, a nie to "10 tysięcy", do którego się odnosisz), opcja 525 KM, istnieją już rozwiązania komercyjne.
Nie ma potrzeby grać w "rosyjską ruletkę" z bardzo drogim silnikiem M139!!

To prawdopodobnie dobre miejsce, aby się zatrzymać, chyba że jesteś gotów zrobić korbowody.
Lata nie są zazwyczaj 45°C tam, gdzie jestem i przez to rozumiem, że nie zobaczysz tego często, ale prawdą jest, że w ostatnich latach występuje coraz więcej fal upałów między lipcem a sierpniem. Jednak 35°C - 37°C jest nadal tym, co uważa się za normalne. W czerwcu zwykle widzimy pierwsze 30 i we wrześniu wracamy poniżej 30. W tej chwili jest 15:50 i mamy komfortowe 24°C. Więc to, co chcę powiedzieć, to to, że pomijając fale upałów (które stają się coraz częstsze w wielu częściach świata), tak naprawdę nie ma żadnych ekstremów. I na pewno nie do tego stopnia, że uszkodzi to silnik.

1. bieg od 180 do 200 km/h to to, co najczęściej robię i rzeczywiście, bardzo rzadko przekraczam 200 km/h. Ale i tak zawsze jest późno w nocy, kiedy ruch jest od niskiego do prawie zerowego, jak w przypadku startu, który zamieściłem tydzień temu. I o tej porze dnia, nawet w najcieplejszych miesiącach, nie widzimy powyżej prawie komfortowych 28°C. Może w czasie fali upałów możemy zobaczyć 32, co jest naprawdę prawie nie do zniesienia, gdy wilgotność jest jednocześnie przez dach. Ale jak powiedziałem, pomijając fale upałów, nic ekstremalnego.

Wolę wydać pieniądze na mocne strojenie (w tym CPC i TCU, aby zrobić to prawidłowo) i celować w 490 KM, niż wydać 3 tys. na nową turbosprężarkę, plus 4 tys. na wydech + modyfikacje wspomagające. To jest te 10 tysięcy, do których się odnosiłem. Zrób z tego 8 tys., jeśli brzmi to bardziej rozsądnie, nie wiem, wciąż dużo pieniędzy za co, dodatkowe 35 KM? Mamy zupełnie inne podejście i to jest w porządku.
 
  • Like
Reactions: changchewsoon
Czy wiesz, czy któryś z tunerów z rynku wtórnego przyjrzał się problemom z dopasowaniem fizycznym?
E-Turbo jest znacznie większe niż nasze, a nasze zdecydowanie nie mają dużo wolnego miejsca, jak z pewnością wiesz.
Nie mam jeszcze żadnych konkretnych informacji, podzielę się nimi, gdy je zdobędę.
 
Lata zazwyczaj nie mają u mnie 45°C, a przez to rozumiem, że nie zobaczysz tego często, ale prawdą jest, że w ostatnich latach występuje coraz więcej fal upałów między lipcem a sierpniem. Jednak 35°C - 37°C to wciąż to, co uważa się za normalne. W czerwcu zwykle widzimy pierwsze 30-tki, a we wrześniu wracamy poniżej 30-tek. W tej chwili jest 15:50 i mamy komfortowe 24°C. Chcę więc powiedzieć, że pomijając fale upałów (które stają się coraz częstsze w wielu częściach świata), tak naprawdę nie ma żadnych ekstremów. I na pewno nie do tego stopnia, aby uszkodzić silnik.

Pierwszy bieg do 180 - 200 km/h to to, co najczęściej robię i rzeczywiście bardzo rzadko przekraczam 200 km/h. Ale i tak zawsze jest późno w nocy, kiedy ruch jest niski lub prawie zerowy, jak w przypadku startu, który zamieściłem tydzień temu. I o tej porze dnia, nawet w najcieplejszych miesiącach, nie widzimy więcej niż prawie komfortowe 28°C. Może w czasie fali upałów zobaczymy 32, co jest naprawdę bliskie nie do zniesienia, gdy wilgotność powietrza jest jednocześnie bardzo wysoka. Ale jak powiedziałem, pomijając fale upałów, nic ekstremalnego.

Wolę wydać pieniądze na mocny tuning (w tym CPC i TCU, aby zrobić to poprawnie) i celować w 490 KM, niż wydać 3 tysiące na nową turbosprężarkę, plus 4 tysiące na wydech + modyfikacje wspomagające. To te 10 tysięcy, o których mówiłem. Zróbmy 8 tysięcy, jeśli brzmi to bardziej rozsądnie, nie wiem, wciąż dużo pieniędzy za co, dodatkowe 35 KM? Mamy zupełnie inne podejście i to jest w porządku.
Theo,

Brzmi jakbyś mieszkał w prawie idealnym klimacie!! :)
Przynajmniej przez 10 miesięcy w roku!

Jednak ŻADEN profesjonalny inżynier NIGDY nie udzieli porad na tej podstawie.
Nigdy.
Gdzie ja mieszkam, tydzień ze średnią 40°C, sześć lub osiem razy między początkiem grudnia a końcem marca jest nie tylko normalny, ale i coraz częstszy.
Również dość normalne w południowo-zachodnich USA.

Pomyśl też o ludziach tutaj, mieszkających na Bliskim Wschodzie.
Możesz dodać co najmniej 5°C do tego, czego doświadczam.

O ile ktoś zadający mi pytanie nie dostarczy DUŻO informacji dotyczących swoich osobistych okoliczności (w sposób, w jaki na szczęście to robisz), zawsze będę działał ostrożnie.
To nazywa się "byciem profesjonalistą"

To, czego większość ludzi nie rozumie, to jak wiele "udaje im się uniknąć", gdy dokonują tuningu swoich pojazdów.

Oczywiście istnieje WIELE czynników wpływających na to, co można "uniknąć".
Głównym z nich jest "długość czasu, w danym momencie, jaki spędza się na WOT Full Load".
Kolejnym istotnym czynnikiem są lokalne warunki klimatyczne.
To, co można "uniknąć" w Wielkiej Brytanii, zabiłoby większość samochodów w australijskie lato.

Porozmawiam więcej o tych czynnikach, prawdopodobnie w innym wątku, aby @veeeight był zadowolony; jednak w międzyczasie, biorąc pod uwagę lokalne warunki i parametry pracy, przekroczenie prędkości turbosprężarki do woli.
Jak powiedziałem, po zajrzeniu do naszej turbosprężarki, potrzeba BARDZO DUŻO nadużyć, aby ją mechanicznie zepsuć.
 
Dla jasności, nigdy nie poleciłbym nikomu katowania swojego samochodu w wieku 40 lat, a nawet 30 lat. I to dotyczy każdego samochodu, niekoniecznie takiego o mocy 210 KM na litr. Mały ruch to nie jedyny powód, dla którego robię to późno w nocy, kiedy uważam, że nawet najgorętsza pogoda nie powinna być taka zła.
 
Sądzę, że to sposób myślenia inżyniera. Ale podoba mi się twoja odpowiedź, ponieważ jest szczera. To dobra odpowiedź.
Nigdy wcześniej nie rozmawiałem ani nie czatowałem z inżynierem.

Na wszelki wypadek, nigdy nie poleciłbym nikomu katowania swojego samochodu w okolicach 40 stopni, a nawet 30 stopni. I to dotyczy każdego samochodu, niekoniecznie tego o mocy 210 KM na litr. Mały ruch to nie jedyny powód, dla którego robię to późno w nocy, kiedy uważam, że nawet najbardziej upalna pogoda nie powinna być aż tak zła.
Theo,

Oto przykład tego, co mam na myśli, bez całego inżynierskiego tła, które lepiej zamieścić w innym wątku,

Jesteś właścicielem UK A45S i masz swój pojazd "dostrojoną" do 500 KM..
Znajdujesz się w środowisku ze średnią roczną temperaturą poniżej 25C, a 30C jest uważane za falę upałów!! :)

1) Robisz "sweep" na hamowni, jak robi to większość tunerów w branży tuningu aftermarket. (To będzie część rozszerzonej dyskusji)
2) Robisz 60 do 130 MPH Dragy.
3) Możesz zabrać go na Pod i zobaczyć, co zrobi w Quarter.
Maksymalny czas, w dowolnym momencie, który spędzasz na WOT, pełnym obciążeniu?
12 sekund!!
Możesz używać go w ten sposób w dzień i w nocy, przez większość roku w Wielkiej Brytanii, bez problemu.

Teraz nadchodzi sierpień i masz kilka tygodni wakacji.
Myślisz: "Czy nie byłoby fajnie pojechać do Niemiec i sprawdzić, co naprawdę potrafi mój dostrojony A45S, w niedzielne popołudnie bez żadnych ciężarówek na autostradzie?"
Dostajesz się tam, a w Niemczech panuje jeden z coraz częstszych "okresów" 40C.

Prawdopodobnie mógłbyś jechać z WOT pełnym obciążeniem, z mocą silnika zrównoważoną z oporem wiatru przez kilka minut (ja na pewno to zrobiłem !!! :)); jednak jedna minuta lub PIĘĆ RAZY dłuższy okres czasu, jaki kiedykolwiek mógłbyś spędzić w Wielkiej Brytanii, jest zdecydowanie wystarczający, aby zniszczyć M139 w tych warunkach klimatycznych.

Czy uważasz, że powyższy scenariusz ogranicza się do pojazdów dostrojonych w Wielkiej Brytanii, zabieranych do Niemiec latem?
Życie wcale nie.
Kilka innych, aby "zinternacjonalizować" moją radę.
1) Wyścigi na milę w Teksasie latem.
2) Droga ekspresowa Al Ain z Dubaju. (Ograniczenie prędkości o 2.00 rano? Tak, racja! Co więcej, WCIĄŻ może być 40C!! )
3) "Autostrada" z Alice Springs do Darwin. (Tak, wiem, że obecnie obowiązuje limit 130 KPH, jednak ŻADEN Australijczyk nie zwraca na to uwagi!! :))

Każda z powyższych trzech opcji daje możliwość utrzymywania WOT pełnego obciążenia przez ponad 12 sekund w temperaturze otoczenia powyżej 40C
Założę się, że są inni na całym świecie.

Stąd ostrożność, z jaką udzielam profesjonalnych porad
 
Wkładasz w to tyle trudu, nie wspominając o kosztach, tylko po to, by prowadzić badania, to cholernie imponujące i pokazuje twoją pasję, o której mówiłem w innym wątku. Dla kontrastu, dostroiłbym swój samochód do 600 KM bez żadnego innego powodu niż po to, by dać czadu. Chłopcze, czy wyglądam na prymitywnego? To tak, jakby ktoś kupił nam piłkę, ty rozrywasz swoją na kawałki, żeby zobaczyć, z czego jest zrobiona, publikujesz swoje odkrycia, a za zarobione pieniądze kupujesz kolejną rzecz, by poszerzyć swoją wiedzę. Dla kontrastu, ja kopnę swoją najmocniej jak potrafię, żeby zobaczyć, jak daleko mogę ją kopnąć i w końcu ją zgubić.

Tak czy inaczej, nie, obawiam się, że nie. Jestem nowy w MB, to mój pierwszy samochód MB, ale z radością mogę powiedzieć, że zdobyłem już przyzwoitą wiedzę w ciągu prawie dwóch lat, które tu spędziłem. Chłopcze, byłem jak ryba wyjęta z wody, kiedy tu po raz pierwszy trafiłem, haha.
Theo,

Porozmawiajmy o tuningu aftermarketowym i o tym, na co można "sobie pozwolić".

Od jakiegoś czasu słyszałeś, jak mówię o "czasie trwania, w dowolnym momencie, w jakim pojazd jest w stanie utrzymać WOT, pełne obciążenie"

Dlaczego jest to ważne i jak wpływa na "tuning"?
Chodzi o stabilność obciążenia termicznego w silniku, szczególnie w odniesieniu do niektórych elementów w głowicy cylindrów oraz tłoków / pierścieni / otworów bloku cylindrów.

Zaczyna się od faktu, że istnieją dwa rodzaje tuningu silnika.
1) Tradycyjny sposób i sposób, w jaki producenci OEM nadal to robią.
Nazywa się to "Step Tuning" i polega na utrzymywaniu silnika na pojedynczym "kroku" obrotów na minutę, aż wszystkie parametry pracy silnika, zarówno temperatura, jak i ciśnienie, zostaną ustabilizowane, rejestrowaniu mocy wyjściowej (KM są z tego obliczane), przed przejściem do następnego kroku obrotów na minutę.
Przechodzisz przez cały zakres obrotów silnika w ten powolny i czasochłonny sposób.
(W krokach od 100 do 500 obr./min, w zależności od dokładności, do jakiej dąży producent OEM).
Czas trwania każdego kroku różni się w zależności od wielu parametrów; jednak nigdy nie widziałem, żeby był krótszy niż 30 sekund na krok i często dłuższy.
Jak mam nadzieję, widzisz, jest to bardzo obciążające dla silnika, niezwykle czasochłonne i wymaga BARDZO dobrze ustawionej komory testowej.
(Zazwyczaj w przypadku producenta OEM odbywa się to na hamowni silnikowej)
Z tego procesu pochodzą te seksowne obrazy PR producentów samochodów z żarzącym się na czerwono kolektorem turbosprężarki / wydechowym.
W ten sposób prowadzone są wszystkie prace rozwojowe silników OEM i w ten sposób generowane są krzywe mocy, które publikują.

2) Tuning aftermarketowy, znany jako "Sweep Tuning"
Polega to po prostu na przyspieszaniu silnika od niskich obrotów do czerwonej linii w jednym "przebiegu", trwającym od 6 do 12 sekund, w zależności od mocy silnika i obciążenia przykładanego przez daną hamownię podwoziową.
Sweep tuning jest stosowany przez prawie wszystkich tunerów aftermarketowych z dwóch, bardzo dobrych (dla nich) powodów
a) Ich komory testowe nie są skonfigurowane tak, aby radzić sobie z obciążeniami termicznymi generowanymi przez Step Tuning. (Możesz sobie wyobrazić ciepło wydobywające się z silnika, tak jak robią to producenci samochodów)
b) Co najważniejsze, Sweep Tuning powoduje znacznie mniejsze obciążenie termiczne silnika, co znacznie zmniejsza ryzyko uszkodzenia silnika podczas procesu tuningu, a tym samym denerwuje Ciebie, klienta.

Teraz, na pierwszy rzut oka, wydawałoby się, że to dobra rzecz, prawda? W końcu zmniejszone ryzyko dla silnika wydaje się być czymś, czego każdy by chciał, prawda?
Cóż, w rzeczywistości nie, wszystko zależy od tego, jak chcesz używać swojego pojazdu.
Jeśli wszystko, co chcesz zrobić, to zastosować pełne obciążenie przez mniej więcej ten sam czas lub tylko kilka sekund dłużej, niż trwa to na hamowni sweep, to w porządku, zrób to.

Z tego właśnie wynika mój 12-sekundowy czas trwania przy WOT Full Load, w dowolnym momencie.

Jeśli jednak chcesz używać swojego pojazdu PRZEZ WIĘCEJ niż 12 sekund przy WOT Full Load, w dowolnym momencie, to wiążą się z tym wszelkiego rodzaju problemy.

Tunerzy aftermarketowi, dążący do uzyskania najwyższych możliwych liczb dla komercyjnego przechwalania się, są zachęcani, po prostu przez swoją metodologię tuningu, do stosowania większego wyprzedzenia zapłonu i bardziej ubogich stosunków powietrza do paliwa (nie wspominając o WIĘKSZYM DOŁADOWANIU) niż miałoby to miejsce, gdyby stroili, używając profesjonalnego podejścia Step Tuning OEM.
Może to również spowodować pominięcie kluczowego parametru pomocniczego, takiego jak dostarczanie objętości paliwa, po prostu ze względu na stosunkowo krótki czas trwania przebiegu.
(Dynojet są pod tym względem szczególnie złe i były bezpośrednio odpowiedzialne za wiele awarii silników w zawodach w całych Stanach Zjednoczonych, dopóki tunerzy, którzy ich używali, nie zrozumieli problemów)

Ten czas trwania przy parametrze WOT jest powodem, dla którego możesz "uniknąć" pracy z nadmierną prędkością sprężarki (zakładając oczywiście integralność mechaniczną) w absurdalnych temperaturach wylotowych sprężarki przez kilka sekund. Wraz z wieloma innymi "niewłaściwymi" elementami procesu tuningu.

NIC w silniku nie ustabilizowało się termicznie w ciągu kilku sekund, w których stosujesz WOT, pełne obciążenie, podczas pojedynczego przebiegu Sweep Tuning Dyno lub przebiegu Dragy 60 do 130 MPH.
Co, nieświadomie, jest tym, na czym polegasz, aby uniknąć wysadzenia silnika.

Po prostu nie jedź na wyścigi na milę w Teksasie w letni dzień z tego typu tuningiem, to wszystko!!!! :)

Lub 1000M Racing w australijski letni dzień!! :)
 
Właściciele, którzy mają maksymalnie skonfigurowane ustawienia, preferują również zjazdy. Mniejsze obciążenie silnika. Ale pod górę to żaden problem dla większych silników.

Przy okazji, zeszłej nocy po moim poście #666 LoL na General Tuning Thread, wyszedłem na fajną przejażdżkę i po tym, jak porządnie go potraktowałem, po raz pierwszy włączyła się klimatyzacja, aby schłodzić silnik. Pamiętam, że o tym czytałem, ale nigdy tego nie widziałem. Więc kiedy robiłem jeden bieg po drugim, moje zwykłe biegi poniżej 12 sekund, wraz z jednym razem osiągnięciem ogranicznika 7k na kilka sekund, kiedy byłem rozproszony obserwując drogę i przegapiłem zmianę biegu (myślę, że byłem na 3), nagle usłyszałem, jak klimatyzacja krótko wydaje swój zwykły syczący dźwięk, gdy się włącza, i jestem pewien, że to nie ja ją włączyłem. Co więcej, nic nie wyszło z otworów wentylacyjnych. Wentylator też był wyłączony. Można więc śmiało powiedzieć, że to naprawdę się wydarzyło, ECU wezwał klimatyzację o małą pomoc, aby uratować silnik przed złym Theo. Temperatura oleju silnikowego wynosiła 106°C, a skrzyni biegów około 93°C, ale pamiętam, że widziałem te temperatury wcześniej, tylko że nie była potrzebna pomoc klimatyzacji. Pytanie brzmi, dlaczego teraz? Płyn chłodzący miał 90°C, więc bez zmian, albo tak to widziałem, ale słyszałem od innych właścicieli (innej marki), że czasami płyn chłodzący może chwilowo wzrosnąć nawet do 100°C, zanim ECU zrobi swoje i może nawet tego nie zarejestruje, więc kierowca nie będzie mógł się o tym dowiedzieć. Więc z temperaturami oleju, które nie odbiegały od normy dla dynamicznej jazdy, być może to temperatura płynu chłodzącego to spowodowała.

(edycja: po ponownym przemyśleniu, klimatyzacja interweniowałaby tylko po to, aby obniżyć temperaturę wlotu, jeśli IC sobie nie radzi, prawda? Więc myślę, że to ją wyzwoliło)

W każdym razie, olej silnikowy bardzo szybko spadł do 95°C (skrzynia biegów potrzebowała na to czasu jak zawsze), a chwilę po tym było poniżej 90°C. Nie jestem pewien, w którym momencie klimatyzacja została wyłączona, ale tylko kilka minut po jej włączeniu sprawdziłem zużycie na biegu jałowym i wynosiło ono 1 l/h do 1,1, co widziałem wcześniej bez włączonej klimatyzacji. Jestem więc pewien, że nie była potrzebna dłużej niż dwie minuty.

Cieszę się, że się to wydarzyło, teraz wiem, że ta sprytna funkcja naprawdę działa!
 
  • Like
Reactions: nn7man
Theo,

Oto przykład tego, co mam na myśli, bez całego tła inżynieryjnego, które lepiej zamieścić w innym wątku,

Jesteś właścicielem UK A45S i masz swój pojazd "dostrojoną" do 500 KM..
Znajdujesz się w środowisku ze średnią roczną temperaturą poniżej 25C, a 30C jest uważane za falę upałów!! :)

1) "Zamiatasz" go na hamowni, jak robi to większość tunerów w branży tuningu aftermarketowego. (To będzie część rozszerzonej dyskusji)
2) Robisz Dragy od 60 do 130 MPH.
3) Możesz zabrać go na Pod i zobaczyć, co będzie robił na ćwierć mili.
Maksymalny czas, w dowolnym momencie, który spędzasz na WOT, pełnym obciążeniu?
12 sekund!!
Mógłbyś go używać w dzień lub w nocy, przez większość roku w ten sposób w Wielkiej Brytanii bez problemu.

Teraz nadchodzi sierpień i masz kilka tygodni wakacji.
Myślisz: "Czy nie byłoby fajnie pojechać do Niemiec i sprawdzić, co MÓJ dostrojony A45S NAPRAWDĘ potrafi zrobić, w niedzielne popołudnie bez żadnych ciężarówek na autostradzie?"
Dostajesz się tam, a Niemcy przeżywają jeden z coraz częstszych "okresów" 40C.

Prawdopodobnie mógłbyś jechać na WOT pełnym obciążeniu, z mocą silnika zrównoważoną z oporem powietrza przez kilka minut (z pewnością to zrobiłem!!! :)); jednak jedna minuta lub PIĘĆ RAZY okres czasu, który kiedykolwiek mógłbyś zrobić w Wielkiej Brytanii, jest zdecydowanie wystarczający, aby zniszczyć M139 w tych warunkach klimatycznych.

Czy myślisz, że powyższy scenariusz ogranicza się do pojazdów dostrojonych w Wielkiej Brytanii, zabranych do Niemiec latem?
Życie wcale nie.
Kilka innych, aby "zinternacjonalizować" moją radę.
1) Wyścigi na milę w Teksasie latem.
2) Autostrada Al Ain z Dubaju. (Ograniczenie prędkości o 2.00 rano? Tak, racja! Co więcej, WCIĄŻ może być 40C!! )
3) "Autostrada" z Alice Springs do Darwin. (Tak, wiem, że obecnie ma limit 130 KPH, jednak ŻADEN Australijczyk nie zwraca na to uwagi!! :))

Każdy z powyższych trzech oferuje możliwość utrzymywania WOT pełnego obciążenia przez ponad 12 sekund w temperaturze otoczenia powyżej 40C
Założę się, że są inni na całym świecie.

Stąd ostrożność, z jaką udzielam profesjonalnych porad

Jesteś właścicielem UK A45S i masz swój pojazd "dostrojoną" do 500 KM..
Znajdujesz się w środowisku ze średnią roczną temperaturą poniżej 25C, a 30C jest uważane za falę upałów!! :)
Globalne ocieplenie ominęło Wielką Brytanię. Zwłaszcza tego lata.
 
  • Like
Reactions: nn7man
A inne europejskie miasta w pobliżu Londynu były w latach 30., takie jak Paryż. Kiedy podnieśliście pole anty-fali upałów nad kanałem La Manche? Nie było tego w wiadomościach.
 
  • Like
Reactions: nn7man
Mylisz szczyty i średnie. Paryż może mieć szczyty 30C+, ale średnia roczna jest znacznie poniżej tego. Następnie klimat nadmorski tutaj w dużej części Wielkiej Brytanii, zupełnie inny niż w kontynentalnej Europie.
 
Theo,

Brzmi jakbyś mieszkał w prawie idealnym klimacie!! :)
Przynajmniej przez 10 miesięcy w roku!

Jednak ŻADEN profesjonalny inżynier NIGDY nie udzieli porad na tej podstawie.
Nigdy.
Tam gdzie mieszkam, tydzień ze średnią temperaturą 40°C, sześć lub osiem razy między początkiem grudnia a końcem marca jest nie tylko normalny, ale i coraz częstszy.
Również dość normalne w południowo-zachodnich USA.

Pomyśl także o ludziach tutaj, mieszkających na Bliskim Wschodzie.
Możesz dodać co najmniej 5°C do tego, czego doświadczam.

O ile ktoś zadający mi pytanie nie dostarczy DUŻO informacji dotyczących jego osobistych okoliczności (w sposób, w jaki ty to robisz, na szczęście), zawsze będę skłaniał się ku ostrożności.
To nazywa się "byciem profesjonalistą"

To, czego większość ludzi nie rozumie, to jak wiele "udaje im się uniknąć", gdy dokonują tuningu swoich pojazdów.

Oczywiście istnieje WIELE czynników wpływających na to, co można "uniknąć".
Głównym z nich jest "czas trwania, w danym momencie, jaki spędza się na WOT Pełne Obciążenie".
Kolejnym istotnym czynnikiem są lokalne warunki klimatyczne.
To, co można "uniknąć" w Wielkiej Brytanii, zabiłoby większość samochodów w australijskie lato.

Powiem więcej o tych czynnikach, prawdopodobnie w innym wątku, aby @veeeight był zadowolony; jednak w międzyczasie, biorąc pod uwagę twoje lokalne warunki i parametry eksploatacyjne, przekroczenie prędkości turbosprężarki do woli.
Jak powiedziałem, po zajrzeniu do naszej turbosprężarki, potrzeba BARDZO DUŻO nadużyć, aby ją mechanicznie zepsuć.
Pomijając fale upałów w lipcu-sierpniu, sporadycznie nadchodzące z Sahary, tak, jest bardzo komfortowo przez cały rok. Ale to tylko tam, gdzie jestem; kraj ma niesamowitą różnorodność klimatyczną od mroźnych zim na północy po upalne lata w środkowej Grecji, takie jak wschodnia Tesalia. Jeśli wyszukasz Tesalię, zobaczysz, gdzie to jest, i jest to faktycznie najgorętsze miejsce w całym kraju, ale tylko latem. A przez to rozumiem, że 43°C to bułka z masłem, jestem pewien, że goście z Bliskiego Wschodu poczują się jak w domu. Ale zimy i inne pory roku to inna historia. Wyspy mają własną pogodę i to zazwyczaj zarówno łagodne zimy, jak i lata. W północno-zachodniej Grecji pada jak szalone przez całą jesień, goście z Wielkiej Brytanii pomyślą, że nigdy nie opuścili domu, a zimą wszystko jest pokryte śniegiem w dużej części regionu.

W każdym razie, wkrótce zamieszczę krótki film z przejażdżki po mojej okolicy. Przy okazji, w okolicy znajduje się kilka ośrodków Airbnb, możesz to zanotować 😛
 
Właściciele, którzy mają maksymalnie skonfigurowane ustawienia, preferują również zjazdy. Mniejsze obciążenie silnika. Ale pod górę nie stanowi problemu dla większych silników.

Nawiasem mówiąc, zeszłej nocy po moim poście #666 LoL na General Tuning Thread, wyszedłem na fajną przejażdżkę i po tym, jak porządnie go potraktowałem, po raz pierwszy włączyła się klimatyzacja, aby schłodzić silnik. Pamiętam, że czytałem o tym, ale nigdy tego nie widziałem. Więc kiedy robiłem jeden bieg po drugim, moje zwykłe biegi poniżej 12 sekund, wraz z jednym razem osiągnięciem ogranicznika 7k na kilka sekund, kiedy byłem rozproszony i obserwowałem drogę i przegapiłem zmianę biegów (myślę, że byłem na 3 biegu), nagle usłyszałem, jak klimatyzacja krótko wydaje swój zwykły syczący dźwięk, gdy się włącza, i jestem pewien, że to nie ja ją włączyłem. Ponadto nic nie wydobywało się z otworów wentylacyjnych. Wentylator też był wyłączony. Więc można śmiało powiedzieć, że naprawdę się to wydarzyło, ECU wezwał klimatyzację o małą pomoc, aby uratować silnik przed złym Theo. Temperatura oleju silnikowego wynosiła 106°C, a skrzyni biegów około 93°C, ale pamiętam, że widziałem te temperatury wcześniej, tylko że pomoc klimatyzacji nie była potrzebna. Pytanie brzmi: dlaczego teraz? Płyn chłodzący miał 90°C, więc bez zmian, albo tak to widziałem, ale słyszałem od innych właścicieli (innej marki), że czasami płyn chłodzący może chwilowo wzrosnąć nawet do 100°C, zanim ECU zrobi swoje i może nawet się nie zarejestrować, więc kierowca nie będzie mógł tego wiedzieć. Więc z temperaturami oleju, które nie były niczym niezwykłym dla dynamicznej jazdy, być może to temperatura płynu chłodzącego to spowodowała.

(edit: po ponownym przemyśleniu, klimatyzacja interweniowałaby tylko po to, aby obniżyć temperaturę wlotu, jeśli IC sobie nie radzi, prawda? Więc myślę, że to właśnie to wywołało)

W każdym razie, olej silnikowy bardzo szybko spadł do 95°C (skrzynia biegów potrzebowała na to czasu jak zawsze), a chwilę później było poniżej 90°C. Nie jestem pewien, w którym momencie klimatyzacja została wyłączona, ale tylko kilka minut po jej włączeniu sprawdziłem moje zużycie na biegu jałowym i wynosiło ono od 1 l/h do 1,1, co widziałem wcześniej z wyłączoną klimatyzacją. Więc jestem pewien, że nie była potrzebna dłużej niż dwie minuty.

Cieszę się, że się to wydarzyło, teraz wiem, że ta sprytna funkcja naprawdę działa!
Theo,
Jestem pewien, że naprawdę się to wydarzyło, tak jak to opisałeś.
Jednak nie ma się z czego cieszyć!! :)

Uruchomiłeś "ostatnią linię obrony" swojego silnika!!

Wyzwaniem dla tego, co się wydarzyło, była temperatura powietrza w kolektorze dolotowym, która jest monitorowana przez ECU pojazdu, oprócz wielu innych parametrów.
Sądzę, że nie zdając sobie z tego sprawy, nieznacznie zmodyfikowałeś swoje zwykłe procedury testowe.
Najprawdopodobniej nieznacznie skróciłeś okres regeneracji między pełnymi biegami.

Sądzę, że temperatura wody w obwodzie płynu chłodzącego intercoolera wzrosła na tyle, że nie była już w stanie obniżyć temperatury powietrza w kolektorze dolotowym poniżej punktu włączenia klimatyzacji.
Chociaż jest to z pewnością sprytna funkcja bezpieczeństwa naszych pojazdów, osobiście wolałbym zaprojektować ją tak, aby nigdy nie była wymagana.

W sytuacji konkursowej, takiej jak wyścigi na dystansie KM lub Mile Racing, zaszkodziłoby to Twojej prędkości, ponieważ "pomoc" z wymiennika ciepła obwodu płynu intercoolera/klimatyzacji nie przewyższyłaby poboru mocy sprężarki klimatyzacji.
Zasadniczo jest to funkcja bezpieczeństwa, a nie poprawa mocy.
 
721 - 740 of 2,800 Posts