Mercedes A-Class Forum banner
401 - 420 of 554 Posts
Ik heb de A250 geregistreerd in juli 2020 met 18.000 mijl, en vandaag, toen ik mijn voet plantte, schokte de auto en ging in de noodloop. Het voelde alsof de motor oversloeg en moeite had om vanuit stilstand te accelereren. Ik reed naar de kant en startte de auto opnieuw en het probleem was verdwenen.
Ik kwam thuis om met een generieke obd-scanner te controleren op motorfoutcodes en ik zie momenteel P0304 (misfire op cilinder 4) en P0300 (willekeurige meerdere cilinders misfire) als in behandeling.
Ik ben bijna uit de garantie bij Mercedes, maar heb gelukkig nog een verlengde garantie van de (niet-Mercedes) dealer waar ik de auto vandaan heb.
Klinken de symptomen als een slechte cilinderkop? Of is het te vroeg om dat te zeggen? Ik heb gemerkt dat de meeste mensen het probleem hebben gehad met cilinders 2 en 3.

Hoe dan ook, ik zou het rechtstreeks naar de dealer brengen en zeggen dat het dat lijkt te zijn, en het van daaruit bekijken.

Ik heb de A250 geregistreerd in juli 2020 met 18k mijl, en vandaag, toen ik mijn voet op het gaspedaal zette, schokte de auto en ging in de noodloop. Het voelde alsof de motor oversloeg en moeite had om vanuit stilstand te accelereren. Ik reed naar de kant van de weg en startte de auto opnieuw en het probleem was verdwenen.
Ik kwam thuis om met een generieke obd-scanner te controleren op motorfoutcodes en ik zie momenteel P0304 (misfire op cilinder 4) en P0300 (willekeurige misfire op meerdere cilinders) als in behandeling.
Ik ben bijna uit de garantie bij Mercedes, maar gelukkig heb ik nog een verlengde garantie van de (niet-Mercedes) dealer waar ik de auto vandaan heb.
Klinken de symptomen als een slechte cilinderkop? Of is het te vroeg om dat te zeggen? Ik heb gemerkt dat de meeste mensen het probleem hebben gehad met cilinders 2 en 3
Ja, voor mij klinkt het als het beruchte probleem met de cilinderkop. Hoewel het zich bij mij manifesteerde op #2, sloegen #1 en #3 ook in mindere mate over.

Bedankt voor de input, ik heb een afspraak gemaakt met mijn lokale dealer. Ik heb de persoon aan de telefoon verteld om een ​​notitie toe te voegen voor de technicus om een ​​compressietest op de cilinder uit te voeren. Moet nu nog 2 weken wachten :/

Wat een geweldig maar zeer ongelukkig en frustrerend draadje. Zoveel geweldige informatie, ongeacht.

Ik was mogelijk van plan om de overstap te maken van een Golf R naar een A35 (2021 reg), maar nu ben ik niet meer zo zeker.
Wat is de algemene uitkomst geweest nadat de cilinderkop is vervangen/gerepareerd?
Is er blijvende schade aan andere onderdelen of een potentieel voor herhaling, of zal de tijd het leren?

EDIT: Heeft de A45 ook hetzelfde probleem?

Laat ze een compressietest op de cilinder uitvoeren. Dat is de beste manier om het probleem te diagnosticeren.
Vanmorgen mijn auto bij de dealer afgeleverd om het geschud te onderzoeken. Net een telefoontje van ze gehad dat de compressie op cilinder 3 en 4 niet goed is.

Cilinderkop moet vervangen worden. Gelukkig ben ik verzekerd. 🙏🏻

Wat een geweldig maar zeer ongelukkig en frustrerend draadje. Zoveel geweldige informatie, ongeacht.

Ik was misschien van plan om de overstap te maken van een Golf R naar een A35 (2021 reg), maar nu ben ik niet meer zo zeker.
Wat is de algemene uitkomst geweest nadat de cilinderkop is vervangen/gerepareerd?
Is er blijvende schade aan andere onderdelen of een kans op herhaling, of is de tijd nog om het te vertellen?

EDIT: Heeft de A45 hetzelfde probleem?
De A45s heeft een andere tweeliter motor, maar lees het tuningdraadje aangezien velen van ons na de lockdowns overwegen dat hij oververhit raakt, zelfs bij de Britse zomertemperaturen. Maar we lijken niet te lijden aan hetzelfde motorprobleem.

De A45s heeft een andere tweeliter motor, maar lees het tuning-topic, want velen van ons vinden dat hij na de lockdowns oververhit raakt, zelfs bij de Britse zomertemperaturen. Maar we lijken niet te lijden onder hetzelfde motorprobleem.
Heel erg bedankt voor de info. Ik zal het tuning-topic bekijken. Ik neem aan dat de A45 wordt verholpen door een verbeterde intercooler?

De M139-motor in de A45 heeft een compleet andere cilinderkop en lijkt dus geen last te hebben van het probleem.

Ik wil heel graag zien dat iemand de oude en de nieuwe cilinderkop uit elkaar haalt om te begrijpen wat ze hebben veranderd om het probleem op te lossen. En of dit echt een oplossing voor de lange termijn is

Dit is precies mijn gedachte. En als ze het bijvoorbeeld vervangen door het nieuwe type koplamp van de Facelift A-Klasse? Ik meen me een bericht te herinneren waarin stond dat de nieuwe koplamp waarmee ze het vervangen een ander onderdeelnummer (revisie) heeft.

Ah, dat is echt goed om te weten.

Het zou goed zijn als Mercedes het type cilinderkop op alle auto's vanaf 2023 (bijvoorbeeld) zou veranderen en een verklaring zou afleggen. Dan zou tenminste iedereen weten waar ze aan toe zijn en wat ze kopen. Maar ik denk dat dat veel gevraagd is, gezien de prijs van de huidige revisie dan aanzienlijk zou dalen, wat ook slecht is voor de eigenaren. Moeilijke situatie.

Dit is precies mijn gedachte. En wat als ze het vervangen door het nieuwe type kop van bijvoorbeeld de Facelift A-Klasse? Ik meen me een bericht te herinneren waarin stond dat de nieuwe kop waarmee ze het vervangen een ander onderdeelnummer (revisie) heeft.
Ik denk dat het @veeeight was die het noemde, over sommige onderdelen met een ander onderdeelnummer voor auto's na november 2021.

"De enige info die ik heb is dat Exhaust Valve (x8) A2640530200 werd gemonteerd op de productielijn tot november 2021, daarna Exhaust Valve (x8) A2640531200. "

bericht #207

Edit: erin geslaagd de post te vinden

Ik denk dat het @veeeight was die het noemde, over sommige onderdelen met een ander onderdeelnummer voor auto's na november 2021.

"De enige info die ik heb is dat Exhaust Valve (x8) A2640530200 werd gemonteerd op de productielijn tot november 2021, daarna Exhaust Valve (x8) A2640531200. "

post #207

Edit: erin geslaagd de post te vinden
Bedankt! (y)
Niet alle helden dragen capes!... Tenzij je dat wel doet, in dat geval, meer power to you. 🦸‍♂️

Dank je! (y)
Niet alle helden dragen capes!... Tenzij je dat wel doet, in dat geval, veel succes. [emoji3133]
[emoji23][emoji23][emoji23]

Ongeveer een maand geleden had een A35 dit probleem en werd het opgelost in het servicecentrum, onder garantie.

Een vriend heeft wat onderzoek gedaan en deze info gevonden over die auto. Wat precies is wat er gezegd werd.

Image

Ik hoop dit ook... tenminste de vervangende koppen zullen in theorie beter zijn als dit het geval is. Had echt niet verwacht dat mijn remblokken langer mee zouden gaan dan mijn kop....
Mijn A35 is een 70-kenteken met 22k en ik merkte een licht kloppend geluid bij stationair draaien, en een heel lichte aarzeling bij langzaam wegrijden. Hij staat nu bij Mercedes en blijkbaar onthulde een compressietest dat 3 cilinders getroffen zijn. Net als de rest wordt er een nieuwe kop gemonteerd. Erg teleurstellend eigenlijk, want ik denk niet dat Mercedes weet waarom! Het zou dus opnieuw kunnen gebeuren

401 - 420 of 554 Posts