Mercedes A-Class Forum banner
461 - 480 of 554 Posts
Een paar weken geleden een A35 uit 2020 opgehaald met 35.000 km erop en dit forum maakte me paranoĂŻde, maar merkte dat de Mercedes me-login van de vorige eigenaar nog actief was toen ik de auto kreeg, zocht zijn naam op de A35 FB-groep en nu weet ik tenminste dat de auto bij 25.000 km een nieuwe kop kreeg.

Vraag is echter, hebben alleen de kleppen een herzien onderdeelnummer? Ik had gehoord dat het probleem gerelateerd was aan de klepgeleiders, dus hopelijk hebben de geleiders/kop ook enkele ontwerpwijzigingen gehad. Ook, zijn er rapporten van kopvervangingen die opnieuw falen?

Hoi, ik heb nu hetzelfde probleem. Ben je hier verder mee gekomen? Ik zou een antwoord zeer op prijs stellen.
Helaas heeft hij sinds februari 2023 niets meer gepost, dus het kan zijn dat je geen antwoord krijgt.

Hoi, ik heb nu hetzelfde probleem. Ben je hier verder mee gekomen? Ik zou een antwoord zeer op prijs stellen.
Ik weet niet zeker of het je iets oplevert, maar ik had een vergelijkbaar probleem met een A220, die 6 maanden buiten de garantie viel.
Contact opgenomen met de CEO van Mercedes UK en ze stemden ermee in om 49% van de onderdelen en arbeidskosten als een gebaar van goede wil te betalen.

Hallo!! Hetzelfde probleem is opgetreden met mijn a250 uit 2016. Had een auto ongeveer een jaar met 45.000 mijl op de teller en hij was redelijk betrouwbaar. Kreeg een slechte misfire nadat ik mijn brandstof had getankt, de auto schudde, verlies van vermogen, controlelampje motor, witte rook uit de uitlaat etc… Uiteindelijk had de inlaatklep van cilinder 3 geen compressie meer, hoewel er geen schade aan de klep zelf lijkt te zijn… Ben niet naar MB-dealers gegaan omdat ze de prijzen voor alles de lucht in schieten… Ik overweeg de kop te vervangen, maar ik ben bang dat dit ook met de nieuwe kop weer kan gebeuren… Heeft iemand ervaring met het vervangen van de kop? Zou de auto betrouwbaar zijn en de moeite waard zijn om dit te doen? Natuurlijk ben ik niet meer gedekt door de garantie en alles is uit eigen zak, wat behoorlijk vervelend is, aangezien dit een veel voorkomende fout lijkt te zijn… Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik na al deze uitgaven een betrouwbare auto krijg! Ik hoop dat sommigen van jullie meer geluk hebben met deze auto's!

Hoi!! Hetzelfde probleem is gebeurd met mijn a250 uit 2016. Had een auto ongeveer een jaar met 45k mijl erop en was vrij betrouwbaar. Kreeg een slechte misfire na het tanken, auto schudden, verlies van vermogen, check engine light, witte rook uit de uitlaat etc... Uiteindelijk heeft de inlaatklep van cilinder 3 compressie verloren, hoewel er geen schade lijkt te zijn aan de klep zelf... Ben niet naar MB-dealers gegaan omdat ze de prijzen voor alles de lucht in schieten... Ik overweeg de kop te vervangen, maar ik ben bang dat dit ook met de nieuwe kop weer kan gebeuren... Heeft iemand ervaring met het vervangen van de kop? Zou de auto betrouwbaar zijn en de moeite waard om dit te doen? Natuurlijk ben ik uit garantie en alles is uit eigen zak, wat best vervelend is omdat dit een veel voorkomende fout lijkt te zijn... Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik na al deze uitgaven een betrouwbare auto krijg! Ik hoop dat sommigen van jullie meer geluk hebben met deze auto's!
Ik kan me geen tweede storing herinneren die hier is geplaatst. Ik zou ook FB controleren.

Ik had net hetzelfde probleem met mijn A35 met 69 registratie, ik heb 15k mijl op de teller, de garantie is nu verlopen, maar dit is duidelijk een veelvoorkomende fout van de motor en dus zouden alle A35's teruggeroepen moeten worden. Ik zou vandaag met een senior persoon bij Mercedes moeten praten in de hoop dat ze de reparatie zullen aanbieden zoals het hoort.
Toch is dit erg vervelend, ik weet niet zeker of ik de auto wil houden.

De onderdelen die voor de reparatie zijn gebruikt, zijn anders dan het origineel, dus het zou goed moeten gaan dat het niet opnieuw voorkomt. Maar wees erop voorbereid dat MB u afwijst.

Hoi, ik heb vrijwel hetzelfde probleem met mijn auto en probeer Merc zover te krijgen om mee te betalen aan de reparatie van ÂŁ4100, aangezien de garantie net is verlopen. Merc beweert dat het geen bekend probleem is, dus ik probeer bewijs te verzamelen van andere eigenaren - ik zou alle informatie die u me kunt geven erg op prijs stellen.
Als het niet te laat is, heb ik dit probleem met de cilinderkop gehad en als u nog steeds bewijs van dit probleem nodig heeft, laat het me dan weten

Ik had net hetzelfde probleem met mijn 69 registratie A35, ik heb 15k mijlen op de teller, de garantie is nu verlopen, maar dit is duidelijk een veelvoorkomende fout van de motor en dus hadden alle A35 teruggeroepen moeten worden. Ik zou vandaag met een senior persoon bij Mercedes moeten praten in de hoop dat ze de reparatie zullen aanbieden zoals het hoort.
Toch is dit erg vervelend, ik weet niet zeker of ik de auto wil houden.
Hoi, ik heb hetzelfde probleem en ga vandaag contact opnemen met MB ... kan ik vragen of je geluk hebt gehad om de kosten door hen te laten dekken ... Dank u

A35 Sedan 70-kenteken met 20k mijl op de teller. Oranje lampje ging branden en er was sprake van missfires. Ik bracht hem naar de dealer en de cilinderkop is kapot. Wilde ÂŁ5,5k om te repareren omdat de garantie 6 maanden verlopen is. De dealer heeft contact opgenomen met Mercedes om te kijken of ze iets kunnen doen, maar ze zijn niet geĂŻnteresseerd. Nieuw gekocht bij de dealer en daar onderhouden en ze waren bereid om te helpen met de kosten.

Voeg er nog een toe aan de lijst..... A35 Saloon 70 plaat met 20k Miles erop. Oranje lampje ging aan en er was een misfire, bracht het naar de dealer en de cilinderkop is kapot. Wilde ÂŁ5,5k om te repareren omdat de garantie 6 maanden verlopen is. De dealer heeft contact opgenomen met Mercedes om te zien of ze iets kunnen doen, maar ze zijn niet geĂŻnteresseerd. Nieuw gekocht bij de dealer en daar onderhouden en ze waren bereid om te helpen met de kosten.
Sorry om te horen.

Bekijk ook deze thread en wat mensen krijgen met betrekking tot de reparaties.

Voeg er nog een toe aan de lijst..... A35 Saloon 70 plaat met 20k Miles erop. Oranje lampje ging aan en er was een misfire. Bracht het naar de dealer en de cilinderkop is kapot. Wilde ÂŁ5,5k om te repareren omdat het 6 maanden uit de garantie is. De dealer heeft contact opgenomen met Mercedes om te zien of ze iets kunnen doen, maar ze zijn niet geĂŻnteresseerd. Nieuw gekocht bij de dealer en daar onderhouden en ze waren bereid te helpen met de kosten.
Mercedes zou zich moeten schamen. De cilinderkop van mijn A220 is gelukkig onder garantie vervangen, maar ik heb nog steeds een aantal serieuze problemen met mijn versnellingsbak. De auto is twee keer bij de dealer geweest en alles wat ze zeggen is: “we kunnen geen fouten vinden, dus het is in orde”.

Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad met een autofabrikant en hun klantenservice.

Veel succes ermee, ik wens je het allerbeste en ik hoop dat ze minstens de helft van de kosten dekken. 🙏🏻

Hoi, ik heb dezelfde problemen met mijn A250. De dealer doet moeilijk - met welke dealer had je te maken die toegaf dat het een veelvoorkomende fout was (wees dankbaar voor alle info, want het kan me helpen met mijn claim)
Hoi,

Hoe ging het met het krijgen van Mercedes om uw motorrevisie goed te keuren? Ik ben momenteel in contact met een garage.

Goedendag allemaal,
Ik had hetzelfde probleem met mijn 2021 cla35 amg, die op 3 cilinders liep. Na onderzoek vonden we een verbrande uitlaatklep en een ingelopen nokkenas ... slechts 60.000 km op de teller.
Dus we stuurden de kop om te laten doen, voegden een nieuwe nokkenas toe, nieuwe kleppen aan de uitlaatzijde en al die andere dingen die bij zo'n actie vervangen moeten worden. Kosten €.6500,00...
Image

Image

Image

Image

Goedendag allemaal,
Ik had hetzelfde probleem met mijn 2021 cla35 amg, die op 3 cilinders liep. Na onderzoek vonden we
een verbrande uitlaatklep en een ingelopen nokkenas ... slechts 60.000 km op de teller.
Dus we stuurden de kop op om te worden gedaan, voegden een nieuwe nokkenas toe, nieuwe kleppen aan de uitlaatzijde en al het andere
dat bij zo'n actie vervangen moet worden. Kosten €.6500,00...
Die nokkenas schade is niet mooi

Hallo allemaal,

Ik heb een W177 a250, model 2019, 60k mijl. Ik kreeg een motorwaarschuwingslampje, foutcodes met betrekking tot misfire in cilinder twee. Na verder onderzoek heeft de MB-garage bevestigd dat de druk in cilinder twee laag is via een compressietest en dat de fout niet gerelateerd is aan bougie, bobine of iets dergelijks, aangezien deze zijn verwisseld en het probleem nog steeds in cilinder twee aanhoudt.

Na het lezen van verschillende formulieren lijkt dit te leiden tot een vervanging van de cilinderkop, wat uiteraard een dure klus is, en vervelend genoeg een veel voorkomende fout bij de M260-motor. Van wat ik heb gelezen, hebben mensen offertes gekregen in de regio van ÂŁ 4.000 - ÂŁ 5.000 om het probleem op te lossen. De MB-garage heeft me echter ÂŁ 4.100 geoffreerd om alleen de motor te strippen en verder te onderzoeken, zelfs niet om het probleem op te lossen. Is dit gebruikelijk of lijkt dit schandalig? Ze hebben verklaard dat ik de volledige reparatiekosten moet betalen na de strip, vermoedelijk in totaal ergens in de regio van ÂŁ 9.000 - ÂŁ 10.000 als je twee en twee bij elkaar optelt. Verder, heeft iemand in het VK geluk gehad om het probleem te laten verhelpen terwijl de garantie is verlopen, ik heb gezien dat MB in Canada en de VS de garantie voor dit specifieke motoronderdeel heeft verlengd, maar schijnbaar niet in het VK...

Mijn A250 uit 2018 had in september 2024, na 45.000 mijl, vergelijkbare problemen met het overslaan van cilinders. In eerste instantie ging het motormanagementlampje branden, maar het ging vanzelf weer uit. Daarna werd de auto traag om te rijden en uiteindelijk begon de motor te trillen en sloeg hij bijna af. Dus werd hij naar de Mercedes-Benz-dealer in Stratford Upon Avon, Engeland, gebracht. Ik kocht de auto daar in 2018 gloednieuw en hij heeft een volledige onderhoudsgeschiedenis van de dealer. Dus stemden ze ermee in om de reparatiekosten met de fabrikant te splitsen in een verhouding van 60:40%. Ik betaalde 60% van de reparatiekosten, wat neerkomt op ongeveer ÂŁ 2700. Ik moest hard vechten om 10% korting op de arbeidskosten te krijgen, anders zouden de kosten veel hoger zijn geweest. Het is duidelijk een fabricagefout en ik ben persoonlijk van mening dat alle A250's en A35's teruggeroepen moeten worden.

Veel succes!

Mijn A250 uit 2018 had vergelijkbare problemen met cilinderfouten in september 2024, na 45.000 mijl te hebben gereden. In eerste instantie ging het motormanagementlampje branden, maar het ging vanzelf weer uit. Daarna werd de auto traag om te rijden en uiteindelijk begon de motor te trillen en sloeg hij bijna af. Dus werd hij naar de Mercedes-Benz-dealer in Stratford Upon Avon, Engeland, gebracht. Ik kocht de auto daar in 2018 gloednieuw en hij heeft een volledige servicegeschiedenis van de dealer. Dus stemden ze ermee in om de reparatiekosten met de fabrikant te splitsen in een verhouding van 60:40%. Ik betaalde 60% van de reparatiekosten, wat neerkomt op ongeveer ÂŁ 2700. Ik moest hard vechten om 10% korting op de arbeidskosten te krijgen, anders zouden de kosten veel hoger zijn geweest. Het is duidelijk een fabricagefout en ik ben persoonlijk van mening dat alle A250's en A35's teruggeroepen moeten worden.

Veel succes!
Bedankt hiervoor, zeer gewaardeerd. Werden er ongeveer ÂŁ 4.000 in rekening gebracht alleen al om de motor te demonteren en vervolgens nog een bedrag om het probleem op te lossen zodra het was gevonden?

461 - 480 of 554 Posts