Mercedes A-Class Forum banner
141 - 156 of 554 Posts
Goedemorgen allemaal.
Net een update gehad van de dealer. Ze hebben de motor eruit gehaald, de cilinderkop verwijderd en foto's gestuurd naar het technische team van Mercedes Benz, die hebben geadviseerd dat er een nieuwe cilinderkop nodig is.
Deze is besteld in Duitsland, maar er is nog geen indicatie van de leveringstijd. Ik zal in de tussentijd blijven genieten van het rijden in de GLA45 S. Verdere updates volgen.

Je zult de GLA 45s niet terug willen geven.

Toen mijn vrouw haar toen nieuwe Audi A3 moest inleveren om een ​​verlichtingsfout te laten repareren. Audi kon niet uitzoeken wat er gedaan moest worden, ze gaven haar een A5, maar na een paar weken degradeerden ze haar leenauto. Misschien vind je hetzelfde als ze de GLA 45s verkopen.

Goedemorgen allemaal.
Net een update gehad van de dealer. Ze hebben de motor eruit gehaald, de cilinderkop verwijderd en foto's gestuurd naar het technische team van Mercedes Benz, die hebben geadviseerd dat er een nieuwe cilinderkop nodig is.
Deze is besteld in Duitsland, maar er is nog geen indicatie van de leveringstijd. Ik zal in de tussentijd blijven genieten van het rijden in de GLA45 S. Verdere updates volgen.
Je zult de GLA 45s niet terug willen geven.

Toen mijn vrouw haar toen nieuwe Audi A3 moest inleveren om een verlichtingsfout te laten repareren. Audi kon niet uitvinden wat er gedaan moest worden, ze gaven haar een A5, maar na een paar weken degradeerden ze haar leenauto. Misschien ervaar je hetzelfde, aangezien ze de GLA 45s verkopen.
Hopelijk niet. Ik had oorspronkelijk een B200 als leenauto (de enige die op dat moment beschikbaar was), maar kreeg de upgrade aangeboden omdat mijn eigen auto een A35 was. Ik vond dat best netjes van de dealer. Ik denk dat de tijd zal leren hoe lang het reparatieproces gaat duren.

Zet mij op de lijst. Nieuw sept. '21 en 12,5k mijl.

Motorwaarschuwingslampje en onregelmatig lopen net toen ik de parkeerplaats opreed. Kwam terug bij de auto, alles in orde en reed een week lang zonder problemen of symptomen, inclusief 2 ritten van 100 mijl.
Net nadat ik het huis verliet, waarschuwingslampje en onregelmatig lopen, geen vermogen.
MercedesMe gebeld en RAC kwam.
Zag foutcodes van beide gevallen en volgde me naar de dealer die ze hadden gebeld om de beveiliging te laten openen om de auto af te leveren.
Ook hier reed de auto prima.
Telefoontje van de dealer op zaterdag dat ze de auto hadden en er maandag naar zouden kijken. Vandaag bericht gekregen over een probleem met de compressie op cilinder 1, de motor wordt gestript en ze houden me op de hoogte. 😟
Geen voortgang. Gisteren om de lunchtijd was de dealer nog niet begonnen met een gedetailleerder onderzoek, het strippen van de motor, omdat ze het erg druk hadden.
Zal morgen weer navraag doen, maar alles wijst op een nieuwe cilinderkop zoals hierboven. Interessant om te weten wat de beschikbaarheid van onderdelen is en hoe lang de auto buiten gebruik zal zijn...

Gespot op Facebook…..

Kan iemand dit verifiëren? Zijn alle cilinderkopproblemen bij auto's van vóór 2020?

“MY2019 (68,19,69plates) & MY2020 (20plate)
A35 AMG-eigenaren opgelet!

De A35's van vóór 2020 hebben een veelvoorkomende fout (namelijk de cilinderkop en kleppen die niet correct in de cilinderkop zitten).

Het begint als een tikkend geluid uit uw motor (dit zijn de vroege stadia of de kleppen die niet correct in de aluminiumlegering van lage kwaliteit van de vroege modellen zitten).

Na verloop van tijd veroorzaken de krachten die op de motor en de kleppen worden uitgeoefend, dat een of meerdere cilinders tegelijkertijd overslaan als gevolg van scheuren in een of meerdere cilinders als gevolg van de druk van de verkeerd zittende kleppen, samen met de aluminiumlegering van lage kwaliteit die in de eerdere modellen werd gebruikt.*** die op productieniveau is herzien en niet is gebeurd op een enkele A35 MY 2020 en later!

Dit gebeurt bij auto's variërend van 14.000-50.000 mijl. Naar mijn mening zijn alle vroege modeljaren tikkende tijdbommen en zouden ze allemaal teruggeroepen moeten worden als onderdeel van een terugroepactie, aangezien de kosten 4.000 euro en meer bedragen als het uit eigen zak komt, wat belachelijk is als je bedenkt dat het een fout is waarvan Mercedes volledig op de hoogte is en die ze in de nieuwere MY-auto's hebben herzien 🤦🏽‍♂️“

Het zou fijn zijn om dit wat te verfijnen, mijn auto heeft een bouwdatum van oktober 2019, eerste registratie januari 2020, dus het lijkt erop dat ik in de gevarenzone zit. Ik zou misschien eens met MB praten om te zien wat hun houding zou kunnen zijn als het, zoals Sods zegt, gebeurt na het einde van mijn garantie van 3 jaar. Ik had gedacht dat een terugroepactie onwaarschijnlijk is voor zo'n belangrijk item.

Hallo mensen,

Hier is een update van mijn laatste bericht van januari.

Probleem met de cilinderkop was met de uitlaatklep van cilinder 1 (foto's hieronder), verbrand en met uitgebreide koolstofafzettingen. Nieuwe cilinderkop geïnstalleerd.

Image
Image

De auto opgehaald begin februari (1 maand voor reparaties), ongeveer 4500 km gereden (ongeveer 3000 mijl), en gisteren realiseerde ik me dat hij leek te knallen tussen de 2e en 3e versnelling net voor het parkeren, toen ik me realiseerde dat hij weer trilde bij stationair draaien en het leek op 3 cilinders te draaien, zelfs als ik een beetje gas gaf.

Ik heb de auto ondertussen niet meer gestart, zal het vandaag doen, maar voorlopig was er geen motorlampje aan. Zal zo snel mogelijk naar Mercedes Benz rijden.

Ik heb alle berichten zorgvuldig gelezen en zie dat het probleem zich voornamelijk voordoet in de uitlaatkleppen van cilinder 1... heb ik gelijk als ik dit aanneem? Zou het kunnen dat iets rond cilinder 1 de prestaties van deze beïnvloedt? Ontwerpfout? De mijne is een A250, dezelfde motor als die van de A35, hoewel minder vermogen. C- en E-klasse gebruiken ook deze motor (M260), maar longitudinaal gemonteerd en andere configuraties.... Heeft iemand enig idee of er ook problemen zijn met C- en E-klassen?

Ik vermoed dat het probleem veel wijdverspreider moet zijn dan we misschien denken...

Mijn vader bezit een GLA 250 van de vorige generatie met de M270-motor, en helemaal geen problemen mee.

Groeten,

Craig, het komt goed. Ik weet wat je bedoelt over het hebben van angst. Ik kwam uit het Focus RS MK3 kamp en we moesten allemaal onze koppakkingen laten vervangen, in mijn geval twee keer. Mijn AMG kwam met 2 jaar garantie op een 69-plaat en de jouwe moet vergelijkbaar zijn. Geniet gewoon van de auto en als hij gaat misvuren, breng hem dan weg en sta op je strepen voor een nieuwe kop. Tot die tijd, geniet van de auto.

Gespot op Facebook…..

Kan iemand dit verifiëren? Zijn alle cilinderkopproblemen bij auto's van vóór 2020?

“MY2019 (68,19,69plates) & MY2020 (20plate)
A35 AMG-eigenaren opgelet!

De A35's van vóór 2020 hebben een veelvoorkomende fout (namelijk de cilinderkop en kleppen die niet correct in de cilinderkop zitten).

Het begint als een tikkend geluid uit je motor (dit zijn de vroege stadia of de kleppen die niet correct in de aluminiumlegering van lage kwaliteit van de vroege modellen zitten).

Na verloop van tijd zorgt de kracht die op de motor en kleppen wordt uitgeoefend ervoor dat een of meerdere cilinders tegelijkertijd overslaan als gevolg van scheuren in een of meerdere cilinders als gevolg van de druk van de verkeerd zittende kleppen, samen met de aluminiumlegering van lage kwaliteit die in de eerdere modellen werd gebruikt.*** die op productieniveau is herzien en niet is gebeurd op een enkele A35 MY 2020 en later!

Dit gebeurt bij auto's variërend van 14k-50k mijl. Naar mijn mening zijn alle vroege modeljaren tikkende tijdbommen en zouden ze allemaal teruggeroepen moeten worden in het kader van een terugroepactie, aangezien de kosten 4K en meer bedragen als het uit eigen zak is, wat belachelijk is als je bedenkt dat het een fout is waarvan Mercedes volledig op de hoogte is en die ze hebben herzien in de nieuwere MY-auto's 🤦🏽‍♂️“
#130 is een 70 reg, dus is dat een bouwjaar 2020 of 2021.

Heb gemerkt dat de mijne een licht 'tikkend' geluid begint te maken als hij koud is, maar slechts minimaal, en het verdwijnt snel na een paar minuten rijden. De mijne heeft pas 5,5K gereden, dus ik weet dat als ik naar MB ga, ze gewoon zullen zeggen ''het maakt altijd dat geluid als het koud is!''. Ik ben helemaal weg van de auto, maar dit geeft me een naar gevoel in mijn achterhoofd, zelfs tot het punt dat ik er vanaf wil voordat het schijnbaar onvermijdelijke :(:(
Het is geen goede bedrijfsvoering van MB. Ze zouden de risicovolle auto's moeten ophalen en repareren. Het kan prima zijn voor de eigenaar met garantie die weinig kilometers maakt en hem dan doorverkoopt zonder dat er iets misgaat. Of zelfs als dezelfde eigenaar het cilinderdefect heeft in jaar 4 of later, zal MB het waarschijnlijk gratis repareren als een "gebaar van goede wil". Maar ze zullen waarschijnlijk geen gebaar van goede wil aanbieden aan een volgende eigenaar buiten de garantie.

Alle* onze A45 turbo's van de eerste generatie zijn ontploft, en over het algemeen onder de 10.000 mijl, dus weinigen zouden een probleem hebben veroorzaakt voor volgende eigenaren. Maar een bereik tot 50.000 mijl is een echte tikkende tijdbom die MB nu zou moeten oplossen.

*Ik sta open voor correctie als iemand precies op de hoogte is van een auto die het niet heeft gedaan.

Craig, het komt goed. Ik weet wat je bedoelt over het hebben van angst. Ik kwam van het Focus RS MK3 kamp en we moesten allemaal onze koppakkingen vervangen, in mijn geval twee keer. Mijn AMG kwam met 2 jaar garantie op een 69-plaat en die van jou moet vergelijkbaar zijn. Geniet gewoon van de auto en als hij een misfire ontwikkelt, breng hem dan binnen en sta op je strepen voor een nieuwe kop. Tot die tijd, geniet van de auto.
Ja, ik hoop dat je gelijk hebt 🤞

Mijn A250 ging vorige week naar binnen, dezelfde waarschuwingssignalen als hieronder, dus het is het beste om het te laten controleren.
Mijn waarschuwingslampje ging branden toen het voor het eerst gebeurde, maar ging weer uit toen ik de auto opnieuw startte en hij reed ongeveer een week normaal. De avond voor de geplande service gebeurde het opnieuw en stopte deze keer niet. Nogmaals, ze weten dat het een probleem is, want ze zeiden: "De laatste die ze zo hadden, blies de motor op"
Ik wacht tot hij naar me terugkomt 🙏

Ik heb een naar gevoel dat dit binnenkort met de mijne kan gebeuren, vanavond startte ik de auto, hij was al voorverwarmd van een rit van ongeveer 3 uur geleden, hoe dan ook, de auto was nogal schokkerig in stationair, kon het voelen door de stoelen etc. als een vibratie en het gevoel dat hij zou afslaan, merkte ook fluctuerende toeren en een lagere stationairloop dan normaal. Hij reed echter prima en leek toen te verdwijnen na een rit.... Kan iemand bevestigen dat ze dit hadden voordat ze de fout hadden?

Correctie op mijn bericht #137 hierboven

“Voeg me toe aan de lijst. Nieuw sept. '21 en 12,5k mijl”. Had sept. '20 moeten zijn. Slechts een paar weken door de dealer vastgehouden voor levering, dus ik denk juli '20 build.

Auto staat nu twee weken bij de dealer. Het duurde even voordat het werk begon na het diagnosticeren van een gebrek aan compressie op één cilinder, maar gisteren werd me verteld dat een nieuwe cilinderkop wordt gemonteerd en dat de auto medio volgende week wordt teruggebracht.

Ik heb niet veel technische / mechanische kennis. Is er ergens een uitleg over wat deze problemen veroorzaakt, of waarom het gebeurt?
Auto vandaag terug opgehaald bij de dealer. Ik had om details gevraagd over het probleem en de oorzaak, maar moest het opnieuw vragen. Frustrerend genoeg adviseerde de kleine bon die ze je geven met wat er is gedaan, dat de cilinderkoppakking is vervangen. Wat mij werd verteld was:
  • putjes door klepzitting
  • ze hebben dit jaar 3 of 4 anderen gedaan
  • cilinderkop vervangen, nieuw/verbeterd ontwerp
  • werkzaamheden vallen onder 2 jaar garantie, dus in principe voor mij 6 maanden na de 3 jaar nieuwe auto garantie

Het is slechts 3 jaar garantie in het VK - de meeste koppen zijn binnen deze garantieperiode vervangen.
Ochtend @veeeight.

Sorry dat ik een beetje laat op je punt terugkom. Ik realiseer me dat we 3 jaar garantie hebben in het VK, maar de mijne is een auto van september 2019 en heeft pas 5,5k gereden.

Ik ben er vrij zeker van dat ik de 15k plus die de 'trigger'-kilometerstand lijkt te zijn voor de meeste motoren tegen september dit jaar niet ga halen, en vroeg me af of het de moeite waard is om een woordje te wisselen met mijn lokale MB-dealer (die tot nu toe erg goed is geweest in de omgang met hen) over mijn zorgen en te kijken wat ze zeggen.

Ik weet zeker dat ze de bedrijfslijn zullen volgen en zullen zeggen 'niets mis, dus we kunnen niets doen', maar het is misschien de moeite waard om ze te laten weten dat ik me bewust ben van het schijnbaar veelvoorkomende probleem.

141 - 156 of 554 Posts