Mercedes A-Class Forum banner

Vragen over het Dynamic Select & Drive Programma

1 reading
29K views 24 replies 15 participants last post by  cowen1000  
#1 ·
Hallo, heb mijn A180 een paar weken en worstel om een manier te vinden om het standaard rijprogramma in te stellen. Elke keer als ik de auto start, gaat hij terug naar de comfortmodus, is er een manier om de standaard op individueel in te stellen in plaats van comfort?

Bedankt

Pete

#3 ·
Dit is een van mijn ergernissen sinds ik de auto heb. Je kunt de audio tenminste op een bepaalde instelling laten staan en de MBUX op een bepaald scherm, in plaats van dat het elke keer opnieuw wordt ingesteld.

#5 ·
Op dit moment ben ik er dol op dat ik een schakelaar actief moet overhalen om mijn auto elke keer dat ik de auto start in Sport+ te zetten. Het is een klein ding, maar het draagt wel bij aan het drama :smile:

Misschien denk ik er over een paar maanden anders over... Trouwens, mijn oude BMW X5 deed hetzelfde, maar dat was veel minder lonend om van comfort naar sport plus te gaan, dus hij stond 80% van de tijd in comfort, 15% van de tijd in eco en 5% van de tijd in sport/sport+.

#7 ·
Ik denk dat je het kunt doen via de instellingen voor Dynamisch Selecteren. Je kunt de "startverzoek" activeren die de instellingen opslaat. Elke keer dat je de auto aanzet, verschijnt er een gordijn (eigenlijk een paar seconden) met een uitnodiging om het scherm aan te raken om te bevestigen. Controleer of dit soms niet gebeurt en dat in ieder geval het gordijn een paar seconden verschijnt. Ik voeg een screenshot van de gids toe (het spijt me dat het in het Italiaans is).

Attachments

#8 ·
Ik denk dat je het kunt doen via de Dynamic Select-instellingen. Je kunt de "startverzoek" activeren die de instellingen opslaat. Elke keer dat je de auto aanzet, verschijnt er een gordijn (eigenlijk een paar seconden) met een uitnodiging om het scherm aan te raken om te bevestigen. Controleer of dit soms niet gebeurt en dat in ieder geval het gordijn een paar seconden verschijnt. Ik voeg een screenshot van de gids toe (het spijt me dat het in het Italiaans is)
Ja, dat klopt, het gordijn verschijnt met de vraag of je de instellingen wilt herstellen van de laatste keer dat het contact werd uitgeschakeld. Ik gebruik dit altijd omdat ik de auto de hele tijd in sport+ rijd. Ik start ook het contact zonder mijn voet op de rem, zodat ik de instellingen kan selecteren voordat ik de auto start, omdat het soms even duurt voordat het verschijnt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#11 ·
Ik probeerde dit gordijn om de gewenste modus te selecteren en het was nutteloos. Uiteindelijk was het sneller om gewoon de schakelaar in het midden om te zetten. Toen heb ik hem uiteindelijk gewoon de hele tijd in comfort laten staan, omdat ik merkte dat de eco-stand niet veel verschil maakte en de sportstand niet praktisch was.

#12 ·
Bedankt voor de info, ik reageer nu pas omdat ik op vakantie ben geweest. Ik heb de selectie bij het opstarten geprobeerd, maar het werkte niet zo goed, dus ik ben er maar aan gewend geraakt om de schakelaar om te zetten. Lijkt raar dat je een thema kunt maken, maar het niet als standaard kunt instellen??

#14 ·
Bedankt voor de info, ik reageer pas nu, want ik ben op vakantie geweest. Ik heb de selectie bij het opstarten geprobeerd, maar het werkte niet zo goed, dus ik ben er gewoon aan gewend geraakt om de schakelaar om te zetten. Het lijkt vreemd dat je een thema kunt maken, maar het niet als standaard kunt instellen??

Proost
Je kunt het in een thema instellen. Zolang je in de gewenste modus zit voordat je het opslaat, moet het goed zijn. Ik heb drie thema's die allemaal ECO selecteren.

#16 ·
Het is slechts een simpel geval van wanneer je je riem omdoet en op de zeer moeilijk bereikbare knop drukt, oh en niet te vergeten hoe stijf hij is. Als hij in de sportstand zou blijven om even naar de winkels te gaan, zouden we dezelfde conversatie hebben over het in de sportstand blijven en niet milieuvriendelijk zijn. Gewoon mijn mening?

#17 ·
Its only a simple case of when you put your belt and pushing up on the very hard to reach button oh and not forgetting how stiff it is . If it stayed in sport for just nipping to shops we would be having the same conversation about it staying in sport and not being environmentally friendly
Just my penny’s worth ?
Eens. Ik denk dat Mercedes dacht dat de meeste mensen de hele tijd gewoon in de comfortmodus zouden rijden.

#18 ·
Ik heb mijn auto een paar maanden geleden gekregen en ben er nog steeds mee bezig. Ik ben op zoek geweest naar informatie over het instellen van standaardinstellingen en kwam dit bericht tegen.
Een paar minuten geleden vond ik iets dat deze vraag lijkt te beantwoorden. Pagina 159 van het handboek.
Schakel in Dynamic Select de optie Vragen voor starten in. U moet dit echter voor elk bestuurdersprofiel doen. Als u dit niet doet, gaat het gewoon terug naar C.
Ik weet niet of dit werkt, maar ik heb net naar mijn auto gekeken en de functie stond uit voor één profiel. Nu gewijzigd en in de hoop dat het werkt.
Ik ga nu verder met mijn zoektocht naar het instellen van een standaard op het instrumentenpaneel!

#20 ·
Ik begrijp dat de volledige mogelijkheden van de Dynamic Select-schakelaar afhankelijk zijn van de voertuigspecificatie, maar wat doet hij precies in mijn auto, een basis A200 handgeschakelde versie? Ik heb een paar keer de Sport-modus geselecteerd ten opzichte van de standaard Comfort-instelling, maar ik kan geen verschil in de reactie van de auto detecteren.

#21 ·
Ik begrijp dat de volledige mogelijkheden van de Dynamic Select-schakelaar afhankelijk zijn van de voertuigspecificatie, maar wat doet hij precies in mijn auto, een basis A200 handgeschakelde versie? Ik heb een paar keer de Sport-modus geselecteerd vanuit de standaard Comfort-instelling, maar ik kan geen verschil in de reactie van de auto detecteren.
Als je een automaat hebt (wat je niet hebt), vertraagt S de opschakelingen zodat je hogere toeren krijgt, responsiever.

Afhankelijk van de specificaties en het model kan het het stuurgevoel (demping/wrijving), de gasrespons, de instellingen van de ophanging (demping), de agressiviteit van de adaptieve cruise control bij het dichten van gaten, het uitlaatgeluid etc. veranderen.

Verandert je stationair toerental als je van C naar S gaat?

#22 ·
Het stationaire toerental blijft precies hetzelfde, van C naar S. Het enige dat me is opgevallen, is de groene versnellingsindicator rechts in het display die een schakel vereist van 4 naar 3 of van 3 naar 2 als het toerental te laag wordt.

Het kan gewoon een kwestie zijn van het overnemen van de opties van de automatische versie, ook al verandert er bij de handmatige versie niet echt iets.

#23 ·
Het stationaire toerental blijft precies hetzelfde bij het overschakelen van C naar S. Het enige dat me is opgevallen, is de groene versnellingsindicator rechts in het display die een schakel vereist van de 4e naar de 3e of van de 3e naar de 2e versnelling als het toerental te laag wordt.

Het kan gewoon een kwestie zijn van het overnemen van de opties van de automatische versie, ook al verandert er in de handmatige versie niet echt iets.
Heeft u een I* (Individuele) modus optie?

Zo ja, dan kunt u daar naar binnen gaan en zien wat aanpasbaar is.

#25 ·
Hallo,

Weet iemand hoe ik de standaard rijmodus permanent kan veranderen van comfort? Ik wil hem graag instellen op Individual of Sport. Ik heb een A35 AMG

Ik heb xentry en dts.monaco.

Ik heb de eco start/stop al veranderd in laatst bekende en wil hetzelfde doen voor de rijmodus (dynamic select).

Ik zie in de HU6 module van dts een optie voor dynamic select, die staat op comfort, ik heb geprobeerd dit te veranderen in Individual, maar de auto startte nog steeds in comfort modus, dus ik denk dat dat het verkeerde is om te veranderen (ik heb het terug veranderd).

Alle hulp is welkom

Bedankt