Mercedes A-Class Forum banner

Emotie start op koude motor??

1 reading
34K views 78 replies 20 participants last post by  Theo  
#1 ·
3000 mijl gereden en ik heb gemerkt dat de emotionele start (de rechter paddle shift vasthouden bij het starten van de motor) nooit werkt op mijn auto bij een koude motor en een hit en miss is bij een warme motor.

Op mijn maat A35 werkt de emotionele start altijd, zelfs op een koude motor ... het klinkt eigenlijk beter op een koude motor.

Iemand een soortgelijke ervaring gehad? Is er een probleem met mijn auto?

Bedankt

#3 ·
De mijne werkt elke keer als de motor warm is. Het duurt echter niet lang om af te koelen. Slechts 20 minuten geparkeerd en als ik hem start, gaat het toerental ongeveer 30 seconden over de 1000 en daalt dan. Ik weet dat als hij hoog toeren maakt, hij geen emotionele start zal doen.

#4 ·
Ik kan bevestigen dat mijn A35 consequent emotioneel is. Toont emotie bij elke start wanneer je de peddel vasthoudt, of het nu warm of koud is ?????????

• Like
Reactions: DannyA35
#8 ·
Ik merk nu dat dit het geval is, terwijl het altijd zo leek te zijn... Ook merkte ik dat de auto altijd lijkt te starten in 'comfort' in plaats van waar ik hem eerder heb achtergelaten, bijvoorbeeld sport, ik weet niet zeker of dit normaal is of dat ik comfort op de een of andere manier per ongeluk in mijn profiel heb opgeslagen. Slechts een week in bezit en nog steeds niet door de 500 pagina's tellende handleiding heen, lol

#10 ·
@Irish boy je zei dat je alles op Race hebt als je begint. Zoals Steve hierboven zegt, gaat alles terug naar C. Hoe houd je die van jou in Race als je hem aanzet?

#11 ·
@Irish boy je zei dat je alles op Race hebt als je begint. Zoals Steve hierboven zegt, gaat het allemaal terug naar C. Hoe houd je die van jou in Race als je hem aanzet?
je houdt je duim op de knop op het stuur (en hij selecteert automatisch de individuele modus bij het starten, waarbij ik alles op de racemodus heb staan, behalve de vering) terwijl je vingers de versnellingspook vastgrijpen en de andere hand haar start.
En ze knalt beter, het proberen waard, een stuk luider, kan niet wachten om de downpipe en de voorpijp op de auto te krijgen om te zien hoeveel luider het klinkt bij het starten.

Laat me weten hoe het klinkt

#18 ·
Ik denk dat het de c, s, s+ en race knop is, zo heb ik het opgevat. @Irish boy corrigeer me alsjeblieft als dat verkeerd is. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, dus weet het niet zeker.

#19 ·
Ik denk dat het de c, s, s+ en raceknop is die ik ervoor aanzag. @Irish boy corrigeer me alsjeblieft als dat verkeerd is. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, dus ik weet het niet zeker.
Ja, de rijmoduskiezer op het stuur. Druk op de kiezer, het is een snelkoppeling naar de 'custom of individual' modus.
Ik raad je aan om de rijmodus te selecteren op S+ of R voordat je de motor start. Maar de emotionele start werkt niet bij een koude start, rijd 5-10 minuten en probeer 'emotionele start'. Het zal ook na 15 minuten een time-out geven. Het zal nog een paar luide knallen maken in de S+/R-modi.

Proost

Attachments

#21 ·
Weet je zeker dat er geen vierde knop in de reeks zit, want mijn neus is beschikbaar.

#23 ·
Dus om te bevestigen ... Ik krijg emotie start wanneer de auto/motor warm is, dus het werkt. Ook @Irish boy Ik heb ontdekt welke knop je bedoelde om vast te houden om individueel te krijgen, ik had niet gerealiseerd dat de draaiknop aan de rechterkant van het stuur ook een drukknop was, dus alles is nu logisch. Bedankt
En het is alleen hierdoor dat ik me gisteren realiseerde dat hij ook tegen de klok in draait vanaf C voor glad en sneeuw :rolleyes:

#24 · (Edited)
@MarcPratz zou u ook kunnen uitleggen hoe de auto knalt als je de emotie start doet? Ik weet hoe het knalt als je loslaat na WOT (wide open throttle), wat te danken is aan de injectoren die zo zijn geconfigureerd dat ze de flow nog even vasthouden, waardoor de brandstof in de uitlaat ontsteekt. Maar hoe werkt het tijdens de emotie start? Ik stel me voor dat je een fractie van een seconde brandstof krijgt voordat de motor aanslaat en de reden dat het niet werkt als de motor afkoelt, is dat de uitlaat ook niet heet genoeg is, dus de brandstof kan niet ontbranden.

edit: Ik realiseerde me net dat ik dat in Emotiestart op koude motor?? had moeten plaatsen. Mods voel je vrij om mijn bericht te verplaatsen.

#26 ·
Ik kan de mijne pas op Emotion Start zetten als de motor warm is. En zelfs dan schakelt het uit na ongeveer 10-15 minuten afkoelen. Ik vind dit eigenlijk best teleurstellend (en nutteloos), want wie gaat er nou in zijn auto rondrijden, alleen maar om terug te komen en te parkeren... en dan Emotion Start te gebruiken! :(

#27 ·
Ik kan de mijne pas aan de praat krijgen met Emotion Start als de motor warm is. En zelfs dan schakelt het uit na ongeveer 10-15 minuten afkoelen. Ik vind dit eigenlijk best teleurstellend (en nutteloos) want wie gaat er nou in zijn auto rondrijden, alleen maar om terug te komen en te parkeren... en dan Emotion Start te gebruiken! :(
Ik gok dat je een auto hebt die erg vergelijkbaar is, zo niet identiek, aan de Britse A45s, maar mag ik vragen naar je uitlaat. Is het geluid gedempt zoals we dat in Europa hebben en wordt het geluid met een verhoogd volume in de cabine gepompt? Of heb je de full fat AMG-uitlaat zonder enige geluiddemping? Ik gok dat het gedempt is zoals bij ons en ik geloof dat @vodka in Maleisië in hetzelfde schuitje zit.

#30 ·
Het heeft te maken met de naleving van de EU-emissienormen bij koude start, dus het remt de emotionele start af, tenzij je een bepaalde motortemperatuur hebt bereikt.

Verdomde Brexit.
Echt bruut. Ik ben helemaal voor het redden van de planeet en me burgerlijk gedragen...maar het wegnemen van onze uitlaatgeluiden en grote atmosferische V8's is voor mij een stap te ver! Ik denk dat ik er gewoon een in de verzameling moet stoppen en het moet bewaren en ervan genieten.

#32 ·
Eigenlijk hebben veel dealers in het VK relaties met dealers in Singapore. De Britse dealers "leveren" aan hen. Dus in Singapore is er één kanaal via de aangestelde lokale distributeur, die vaak het duurst is en modellen met lagere specificaties en opties binnenhaalt, en dan de parallelle importeurs die doorgaans de modellen met hogere specificaties en betere uitrusting binnenhalen, zoals de AMG A45 S Plus.

#33 ·
Wat zijn de fiscale gevolgen in Singapore van het rechtstreeks kopen van de officiële importeur, versus kopen via een "grijze" importeur? Worden ze dan geclassificeerd als tweedehands auto's, met minder belasting?

Hoe zit de belastingstructuur voor auto's in Singapore eigenlijk in elkaar? Ik heb gehoord dat het nogal bruut is.

#37 ·
Wat zijn de fiscale implicaties in Singapore van het rechtstreeks kopen van de officiële importeur, versus kopen via een "grijze" importeur? Worden ze dan geclassificeerd als tweedehands auto's, met minder belasting?

Hoe zit de belastingstructuur voor auto's in Singapore eigenlijk in elkaar, ik heb gehoord dat die behoorlijk brutaal is.
Er zijn geen echte fiscale "grijze gebieden" in Singapore die u in staat zouden stellen belastingontwijkingsschema's (niet illegaal) te structureren. De Singapore Inland Revenue geeft u zeer specifieke regels om te volgen. En als ze willen dat u minder belasting betaalt in een specifiek gebied, zullen ze het u vertellen.

Maar afgezien van auto's en wegenbelasting is het land qua belasting veel lager dan het VK.

#34 ·
Ik kan me voorstellen dat het redelijker is in het VK!

#39 · (Edited)
Geen verschil. Beide zijn perfect acceptabel en legaal. Het belangrijkste verschil is dat de parallelle importeur zijn eigen werkplaats moet opzetten en onderhouden en alle garantie- en service werkzaamheden moet afhandelen. Anders kunt u een "adoptiebijdrage" betalen aan de aangewezen distributeur, die meestal exorbitant is (10.000 dollar of meer) om uw voertuig in hun serviceprogramma op te nemen. U hoeft alleen maar uw huiswerk te doen om ervoor te zorgen dat u een parallelle importeur kiest met een sterke geschiedenis en reputatie. Velen zijn al 20-30 jaar succesvol. Langer dan de officiële dealer!

De fiscale gevolgen zijn hetzelfde. En in feite is de dealer vaak duurder voor hetzelfde product, omdat ze zowel de opslag van de officiële importeur/distributeur als hun eigen opslag als de officiële dealer hebben!

Voertuigen worden geregistreerd als "nieuw" en u bent de eerste eigenaar (geen overdrachten). In sommige gevallen komen ze binnen als een "gebruikt" voertuig, zelfs als ze nieuw zijn - dit gebeurt wanneer ze zijn geregistreerd in het VK of Duitsland of waar ze ook vandaan worden geĂŻmporteerd - maar daar blijf ik uit de buurt. Ik denk dat dealers in het VK een tijdslimiet hebben voor hoe lang ze een auto in hun inventaris kunnen houden en deze niet kunnen registreren. Daarom komt dit soms voor.

Belastingen, rechten en registratie-/kentekenkosten in Singapore zijn torenhoog. Om u een idee te geven, mijn 2020 A45S Plus stond op de weg voor 170.000 GBP. Een AMG GT S kost ongeveer 675.000 GBP op de weg!! Mijn Porsche Macan GTS kostte 250.000 GBP op de weg.

Ik kan me voorstellen dat het redelijker is in het VK!
Geef de cowboys die ons land besturen geen ideeën. U kunt de wegenbelasting voor het eerste jaar bekijken op de website UK.gov.uk. Anders is er tot het einde van het jaar en hopelijk daarna geen invoerrecht op in de EU geproduceerde auto's, maar 20% btw.

#36 ·
O mijn hemel.

Dat zijn duizelingwekkende cijfers na belastingen!

(Persoonlijk zou ik bij de Macan GTS zijn gebleven :p )
Macan GTS was zeker een mooie machine. Ik heb mijn zinnen gezet op de nieuwe AMG G63 om hem te vervangen... ervan uitgaande dat ik de AMG A45S+ leuk vind (de auto is zeker leuk/mooi/cool... ik heb wel wat zorgen over de bouwkwaliteit en rammels na slechts 10 dagen... we zullen zien hoe die zich ontwikkelen).

• Like
Reactions: veeeight
#40 ·
We zouden binnenkort ook een "Singapore aan de Theems" kunnen zijn, volgend jaar :p

(Gelieve niet te bijten, ik wil echt geen politiek debat!)
Daar ben ik best wel enthousiast over 🍾🍾🍾

• Like
Reactions: veeeight
#48 ·
Ik wil deze interactie niet verstoren, maar ik zou heel graag willen weten hoe ik mijn ES direct vanuit mijn garage kan laten gebeuren.