Mercedes A-Class Forum banner

EQA & EQB krijgen een lagere batterijlaadsnelheid en -capaciteit via update

1 reading
615 views 4 replies 3 participants last post by  LordMetro  
#1 ·
Mercedes EQA- en EQB-voertuigen met de grotere 70,5 kWh-batterij (66,5 kWh was standaard geïnstalleerd) krijgen een update van het batterijmanagementsysteem (BMS) vanwege brandgevaar.

De productieperiode van de betreffende EQA- en EQB-modellen ligt tussen 13 december 2021 en 24 januari 2024.

Wereldwijd zijn 33.705 EQA- en EQB-modellen getroffen.

Dit omvat ongeveer 3.119 modellen in Duitsland en 7.362 in de VS.

De 70,5 kWh-batterij (73,5 kWh bruto) wordt geproduceerd door Farasis. Het is niet bekend of er vanaf 24 januari 2024 een andere cellenleverancier zal worden gebruikt.

Tussen 13 december 2021 en 24 januari 2024 werden in Duitsland twee modellen met de 70,5 kWh-batterij geproduceerd:

EQA 250+ en de EQB 250+.
 

Attachments

#2 ·
Worden de extra kosten terugbetaald die de klanten hebben betaald voor de batterij met een grotere capaciteit, nu deze dezelfde capaciteit heeft als de standaardbatterij?
 
  • Haha
Reactions: veeeight
#5 ·
Wauw, ik dacht er zelfs over om de A-Klasse te verkopen voor de EQA met de verbeterde batterij - maar niet na deze post!

Ik neem aan dat MB zogenaamd een 'terugroepactie' zal uitvaardigen, waarbij ze de ECU voor de BMS updaten en een datacode voor deze wijziging toevoegen - dit zal het gemakkelijker maken om te identificeren welke voertuigen getroffen zijn en ze te negeren.

Klinkt absoluut als de onzin die het NOx-emissieschandaal veroorzaakte met Diesel ECU-updates die minder efficiënte motoren en een lager verbruik veroorzaakten 👈