Mercedes A-Class Forum banner
241 - 260 of 341 Posts
Discussion starter · #241 ·
Ook een update. Het controlelampje van de motor verscheen gisteren. De auto rijdt prima, maar knalt en knalt niet meer.
7289

MGmotorsports zei dat ik "deze fout kan resetten en de kans is groot dat de ecu zich aanpast en de fout niet meer weergeeft. Ook als de fout opnieuw verschijnt, moet de 2e zuurstofsensor worden aangepast aan de bestaande omstandigheden - het is nog steeds geen grote aanpassing en mag de garantie niet ongeldig maken".
Gedachten? Ik heb dit van Amazon besteld om de fout te lezen en te wissen. Zou vandaag moeten aankomen. Als ik de fout zelf wis, weet Merc het dan of heeft het invloed op de garantie?

Ook een update. Het controlelampje van de motor verscheen gisteren. De auto rijdt prima, maar knalt en knalt niet meer.
View attachment 7289

MGmotorsports zei dat ik "deze fout kan resetten en dat de kans groot is dat de ecu zich aanpast en de fout niet meer weergeeft. Ook als de fout opnieuw verschijnt, moet de 2e lambdasonde worden aangepast aan de bestaande omstandigheden - het is nog steeds geen grote aanpassing en mag de garantie niet ongeldig maken".

Gedachten? Ik heb dit van Amazon besteld om de fout te lezen en te wissen. Zou vandaag moeten aankomen. Als ik de fout zelf wis, zal Merc het weten of heeft dit invloed op de garantie?
Ik gebruik een app op mijn telefoon genaamd car scanner, het is geweldig, het kan werken met de obdu-dongle die je hebt besteld, je kunt het gratis gebruiken, maar het kost maar ongeveer £ 5 om te kopen en de man werkt het de hele tijd bij, het is erg handig en werkt met zowat alles. Het resetten van foutcodes mag geen problemen veroorzaken met de garantie, laat ons weten wat je vindt. De auto klinkt absoluut wicked, ik denk dat ik een downpipe nodig heb 🤘

Discussion starter · #244 ·
Ik gebruik een app op mijn telefoon genaamd car scanner, het is geweldig, het kan werken met de obdu dongle die je hebt besteld, je kunt het gratis gebruiken, maar het kost maar ongeveer £ 5 om te kopen en de man werkt het de hele tijd bij, het is erg handig en werkt met zowat alles. Het resetten van foutcodes zou geen problemen moeten veroorzaken met de garantie, laat ons weten wat je vindt. De auto klinkt absoluut geweldig, ik denk dat ik een downpipe nodig heb 🤘
Ik heb dit profiel gekozen?

7292

Dit is de fout.
P2271
Raw code: 2271
ECU: 58
Status: Bevestigd
OBDII: Verwarmde zuurstofsensor (HO2S) 2, bank 1 - signaal te rijk

7293

Zal het goed zijn om deze gewoon te wissen en zoals normaal verder te gaan?

Er was een geur toen het voor het eerst werd geïnstalleerd, maar die verdween na een dag. Sindsdien niets meer!
De eerste geur is gewoon de olie etc. van de productie - geen zorgen. Ik ben er verbaasd over dat de auto überhaupt niet anders ruikt. Mijn vorige ervaring met sportkatalysatoren is dat de geur vrij duidelijk is in vergelijking met de standaard. Zeker een bonus als je dit hebt vermeden!

Die code heeft meer betrekking op de kat-emissies dan op het verdwijnen van de GPF. Ik vermoed dat de 100-cels niet genoeg is om te voldoen aan de eisen van de standaard mapping. Als dat het geval is, kan ik me niet voorstellen dat de ECU ooit zal "leren" om de verandering te accepteren.

Mijn advies zou zijn om de codes te wissen, de auto opnieuw te laten draaien totdat het lampje weer verschijnt en hem dan opnieuw te scannen. Je zult vaak willekeurige codes in de geschiedenis vinden, maar deze methode zou alles moeten verwijderen behalve de relevante.

Als hij nog steeds dezelfde code geeft, probeer dan misschien sensor spacers: Zoek naar "MIL cheater".

Ik heb dit profiel gekozen?

View attachment 7292

Dit is de fout.
P2271
Raw code: 2271
ECU: 58
Status: Bevestigd
OBDII: Verwarmde zuurstofsensor (HO2S) 2, bank 1 - signaal blijft rijk

View attachment 7293

Zal het goed zijn om deze gewoon te wissen en zoals normaal verder te gaan?
Ja, wis ze en kijk of ze terugkomen, ik dacht dat het O2-gerelateerd zou zijn. Ik had een O2-sensorprobleem op mijn oude A45 en zoals je beschreef, verdwenen alle knallen en knallen, had Joni dit probleem niet en was het gewoon een stekker op de sensor die losraakte? Zo niet, zoals Creed al zei, denk ik dat de kans dat de ecu leert om de nieuwe metingen te accepteren helaas klein is. Duimen dat het iets simpels is zoals de stekker 🤞

Discussion starter · #248 ·
Ik heb de fout op vrijdag 22e gewist. De auto reed normaal, maar het motorlampje ging woensdag 27e weer aan. Toen ik het gisteren opnieuw wist, toonde het dit:

7327

7328

Zal het een probleem zijn als ik de fouten blijf wissen telkens als ze verschijnen? Wat is ook het EGR-systeem? Deze keer is ook de verwarming van de zuurstofsensor defect.

Ik heb de fout op vrijdag 22e gewist. De auto reed normaal, maar het motorlampje ging woensdag 27e weer aan. Toen ik het gisteren opnieuw wist, toonde het dit:

View attachment 7327
View attachment 7328
Zal het een probleem zijn als ik de fouten elke keer wis als ze verschijnen? Wat is ook het EGR-systeem? Deze keer is ook de verwarming van de zuurstofsensor defect.
Het probleem met het steeds opnieuw instellen van de fout is dat je het niet weet als er daadwerkelijk een fout is. EGR betekent uitlaatgasrecirculatie. Was de auto op bedrijfstemperatuur toen je het bovenstaande las of koud?

Discussion starter · #250 ·
Het probleem met het steeds opnieuw instellen van de fout is dat als er daadwerkelijk een fout optreedt, je het niet weet, egr betekent uitlaatgasrecirculatie. Was de auto op bedrijfstemperatuur toen je het bovenstaande las of koud?
Ah, ik begrijp het. Ik denk dat hij koud was, ik had ongeveer 10 minuten gereden maar hij was niet op normale bedrijfstemperatuur.

Discussion starter · #252 ·
Ik zou me geen zorgen maken over de emissiepagina, maar alleen over wat er op de DTC-controle staat, namelijk de verwarmde zuurstofsensor. Kon je hem terugbrengen naar de garage om de aansluitingen te controleren?
Nee, het is 1 uur en 30 minuten rijden, dus ik moet een afspraak maken om erheen te gaan. Ik heb het EGR-systeem gegoogeld en het werkt met een klep die kan falen. Is het gebruikelijk dat dit als een storing wordt weergegeven na de installatie van een downpipe?

Nee, het is 1 uur en 30 minuten rijden, dus ik moet het regelen om naar beneden te gaan. Ik heb het EGR-systeem gegoogled en het werkt met een klep die kapot kan gaan. Is het gebruikelijk dat dit als storing wordt weergegeven na installatie van een downpipe?
Dit is de mijne en de egr faalt. Ik weet niet zeker of de auto überhaupt egr heeft zonder te kijken, dus ik zou er niet te veel in lezen, ik denk dat ik geneigd zou zijn om gewoon ergens lokaal naartoe te gaan en ze het op de brug te laten zetten en te controleren of de O2-sensoren zijn aangesloten, alles in orde, om de enorme reis te besparen, alleen om een paar stekkers te controleren. Als ze het zijn, kan het gewoon het feit zijn dat het met de cat back & de downpipe gewoon te veel is om het systeem te bedriegen. Heeft @joni ooit een EML-lampje teruggekregen?? Zo ja, dan is het misschien de moeite waard om de Mil-cheat te proberen.

Image

Discussion starter · #254 ·
Ah, heb je ook een downpipe geïnstalleerd? Joni heeft me via een privébericht geantwoord. Hij zei:

"Mijn EML. is sindsdien een paar keer teruggekomen, maar ging toen vanzelf weer uit. Mijn fout was 02-sensor / arm brandstofmengsel, wat ik vermoedelijk te wijten is aan meer lucht met de downpipes. Toen dit gebeurde, verdwenen de pops and bangs. Ik denk dat de ECU de pops and bangs stopt wanneer deze denkt dat het lucht-brandstofmengsel niet op het standaardniveau is. Pops and bangs kwamen terug toen ik de opgeslagen foutcodes van de ECU heb gewist.

Ik heb nooit de katalysatorfout of het EGR-systeem gehad - (is dat de GPF?) De 02-sensorfout is naar mijn mening te wijten aan meer lucht in de downpipe.

De tweede keer dat het gebeurde, ging de EML vanzelf uit, ik wist de codes en de pops and bags kwamen terug, maar om eerlijk te zijn, ik kan me er niet mee bezighouden en heb een meer permanente oplossing nodig.

Ik denk dat ik mijn chip-tunebox zal installeren om te zien of dit het probleem oplost, aangezien de box de ECU zal vertellen dat de lucht en brandstof etc. allemaal standaardniveaus zijn."

Als ik de fout zelf wis, zal Merc dat dan weten of heeft het invloed op de garantie?
Voor degenen die het niet weten, MB kan alle informatie traceren, zelfs als deze is teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik wist het van mijn vorige AMG's. Het toont alle foutcodes op het XENTRY-rapport, zelfs als deze zijn gewist met behulp van de OBD-poort. Als ik bijvoorbeeld de deurpoellichten verwijder en een aftermarket-lamp (projector) installeer, wordt dit ook weergegeven. Ik heb de uitlaatklepmodule op mijn E63S losgekoppeld om deze altijd open te houden. Er is geen CEL, maar de fout wordt geregistreerd in de ECU met datum, tijd, km, tellingen, eerste en laatste keer van voorkomen, enz. Sommige fouten kunnen automatisch worden gewist, maar ze worden zeker om een ​​reden in het systeem opgeslagen.

Dus, laten we een paar dingen ophelderen:

1. A45S heeft geen EGR.
2. Het wissen van DTC's beschadigt uw voertuig niet.
3. P2271 is de Lambdasonde aan de uitgaande kant van de kat die meldt dat er niet genoeg zuurstof aanwezig is. Dit kan worden veroorzaakt door een defecte sensor. Het zou ook gebeuren als de kat niet zo goed filterde als verwacht. Ik zou zeggen dat het veel waarschijnlijker is dat de 100-cels die u hebt laten monteren gewoon niet goed genoeg is in het filteren van de uitlaatgassen.
4. Een tuningbox zal dit probleem niet oplossen, tenzij deze specifiek de sensor stoort die uw EML veroorzaakt. Hiervoor heeft u waarschijnlijk een op maat gemaakte unit nodig.
5. Zoals hierboven, worden alle historische foutcodes opgeslagen in het voertuig en een ELM327 kan ze niet wissen.

Er zijn 3 mogelijke oplossingen voor dit probleem:

1. Uw downstream Lambdasonde is defect, kan beschadigd zijn geraakt toen deze in uw nieuwe downpipe werd geïnstalleerd. Vervang deze en de auto zal geen EML meer tonen (onwaarschijnlijk).
2. Laat deze sensor uit de mapping halen.
3. Probeer MIL-cheaters om de meting van de sensor te verminderen.

241 - 260 of 341 Posts