Mercedes A-Class Forum banner

Wahający się wskaźnik temperatury płynu chłodzącego?

3 reading
76K views 118 replies 30 participants last post by  Jaycw177  
#1 ·
Cześć, kilka dni temu odebrałem A200 z automatyczną skrzynią biegów. Fajna furka, ale zauważyłem, że wskaźnik temperatury waha się trochę między 75 a 90, nawet po rozgrzaniu silnika. Na przykład, jeśli stoisz w korku, temperatura wynosi około 90, a gdy tylko ruszasz, spada! Czy nie powinna utrzymywać się na stałym poziomie 90 po rozgrzaniu? Żaden inny samochód, który kiedykolwiek posiadałem, tego nie robił. Przecież to nie może być wina termostatu, skoro samochód ma przejechane zaledwie 6700 mil?
 
#4 ·
Ludzie, to nie jest normalne i zwykle wskazuje na awarię termostatu. Zwróciłbym to do dealera w celu jak najszybszego zbadania, ponieważ może to spowodować uszkodzenie innych części silnika.
Też tak myślę, wydaje mi się to nie w porządku. Zarejestrowany w Merc w piątek, więc zobaczymy, co powiedzą. Przecież termostat nie powinien się zepsuć przy tak niskim przebiegu?
 
#6 ·
Brzmi to dla mnie jak działający system kontroli temperatury. Ludzie przyzwyczaili się do tego, że samochody pokazują fałszywe stałe 90, tak jak irytująco robi to mój pojazd VAG. Wskaźniki są teraz zakodowane w taki sposób, że gdy rzeczywista temperatura osiągnie ~70 do 110, wskaźnik wyświetli 90, poza tym wskaźnik wyświetli rzeczywistą zarejestrowaną temperaturę.

Uprościli wyświetlacz, ponieważ uznali, że ludzie nie muszą widzieć rzeczywistych wyników - dlatego nie mogłem zobaczyć znaków ostrzegawczych, że moja pompa wodna ulega awarii. Tęsknię za starymi samochodami i ich bezsensownymi wynikami.
 
#7 ·
Brzmi to dla mnie jak działający system kontroli temperatury. Ludzie przyzwyczaili się do tego, że samochody pokazują fałszywe stałe 90, tak jak irytująco robi to mój pojazd VAG. Wskaźniki są teraz zakodowane w taki sposób, że gdy rzeczywista temperatura osiągnie ~70 do 110, wskaźnik wyświetli 90, poza tym wskaźnik wyświetli rzeczywistą zarejestrowaną temperaturę.

Uprościli wyświetlacz, ponieważ uznali, że ludzie nie muszą widzieć rzeczywistych danych wyjściowych - dlatego nie mogłem zobaczyć znaków ostrzegawczych, że moja pompa wody ulega awarii. Tęsknię za starymi samochodami i ich bezsensownymi danymi wyjściowymi.
To jednak nie ma sensu w moim przypadku, ponieważ waha się między 70 a 90, powinno pozostać na stałym poziomie 90, tak jak w każdym innym samochodzie, który posiadałem, prawda?
 
#8 ·
Cóż, to zakłada, że Merc zaprogramował ten samochód tak, aby był głupim wskaźnikiem. To, co opisujesz, to wskaźnik odczytujący rzeczywiste temperatury.

Jeśli chodzi o inne samochody, które posiadałeś, VAG wprowadził tę zmianę w połowie lat 90. Rzeczy sprzed tego faktycznie mówiły ci, co się naprawdę działo. Jeśli posiadasz tylko nowsze pojazdy, istnieje szansa, że ​​nigdy nie czytałeś wskaźnika, który pokazuje rzeczywiste temperatury
 
#14 ·
Nie zgadzam się z autorem postu, że zmienne temperatury są normą. Temperatura wody powinna osiągnąć około 90°C i na tym poziomie pozostać. Wszelkie odchylenia od tego wskazują na usterkę. Wiem z doświadczenia, że zdarzało się to w kilku moich poprzednich samochodach. W niektórych przypadkach zawodził termostat, a w jednym samochodzie czujnik temperatury płynu chłodzącego.
 
#15 ·
Nie zgadzam się z autorem postu co do wahań temperatur jako normy. Temperatura wody powinna osiągnąć około 90°C i na tym poziomie pozostać. Wszelkie odchylenia od tego wskazują na usterkę. Wiem z doświadczenia, że zdarzało się to w kilku moich poprzednich samochodach. W niektórych przypadkach był to uszkodzony termostat, a w jednym samochodzie czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Dzięki za info, naprawdę sam nie wiem, ale samochód jedzie dziś do Merc, żeby to sprawdzili, więc mam nadzieję, że zostanie naprawiony! Jeszcze raz dziękuję, bardzo pomocne forum ??
 
#17 ·
Mam 5-miesięcznego A200 AMG line premium, przejechane 2 tys. mil, mój wskaźnik zdecydowanie się waha. 3 poprzednie VW tak nie miały
Nawet gdy osiągnie normalną temperaturę pracy, Ian? U mnie tak właśnie jest, jak tylko wjedziesz na szybszą drogę, na przykład, temperatura spada! Zdumiewające, ale nie wiem, czy to normalne, czy nie!
Dzięki
 
#21 ·
Aktualizacja.
Możliwy problem z termostatem, ale Mercedes chce go na kilka dni do testów.
Problem w tym, że następny dostępny samochód zastępczy jest dopiero za około miesiąc!
Facet powiedział, że igła tak naprawdę nie powinna się wahać po osiągnięciu temperatury.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Zaktualizuję dalej, kiedy, miejmy nadzieję, zamontują nowy termostat!
 
#23 ·
Dziewczyna dała znać. Powiedziała, że igła trochę się waha, ale w większości jest pośrodku. Jej jazda jest dość stała, po prostu na autostradzie.
Jutro chyba będę nim jechał, więc zobaczę
Super, dzięki, byłbym zainteresowany usłyszeniem, co robi twój. Mam nadzieję, że u mnie to termostat się psuje i uspokoi mój zawsze zgadujący umysł!
 
#24 ·
Jeździłem nim w weekend, muszę przyznać, że byłem na kacu i zapomniałem patrzeć przez większość podróży! Ale po kilku stosunkowo spokojnych drogach A / B prowadzących do M40 wskaźnik był w 3 z 4 sektorów. Po siedzeniu na M40 przez 10 minut przy prędkości 65 mil na godzinę wskaźnik przeszedł do martwego środka i tam pozostał.
 
#25 ·
Jeździłem nim w weekend, muszę przyznać, że byłem wczorajszy i zapomniałem patrzeć przez większość podróży! Ale po kilku stosunkowo spokojnych drogach A / B prowadzących do M40 wskaźnik był w 3 z 4 sektorów. Po siedzeniu na M40 przez 10 minut przy "rock and roll" 65 mph wskaźnik przeszedł do martwego środka i tam pozostał.
Dzięki za to, to w pewien sposób potwierdziło to, co już myślałem, że mój nie jest w porządku. Mam nadzieję, że termostat to naprawi. Swoją drogą, czy twój jest benzynowy czy diesla? (Nie żeby to miało robić różnicę, chyba)
 
#26 ·
To jest 200d, to zrobi różnicę, silniki TDI działają znacznie chłodniej niż pośrednie i benzynowe. Plus większy kawałek będzie miał bardziej stabilną temperaturę, tj. mniejsze wahania.

Twój wciąż brzmi dla mnie prawie normalnie. Wahania o 15. Więc siedząc w korku robi się trochę cieplej, być może termostat się otworzył, ale bez przepływu powietrza nie miało to większego wpływu. Potem znów zaczynasz jechać i przepływ powietrza szybko obniża temperaturę, a tym samym termostat się zamyka i temperatura ponownie wzrasta do 90.

Być może termostat otwiera się trochę za wcześnie, ale byłbym zaskoczony.

Bardzo interesuje mnie wynik - jeśli zmienią termostat, poprosiłbym o stary, abyś mógł włożyć go do patelni w domu i zobaczyć, co się dzieje.
 
#27 ·
To jest 200d, to zrobi różnicę, silniki TDI działają znacznie chłodniej niż pośrednie i benzynowe. Plus większa bryła będzie miała bardziej stabilną temperaturę, tj. mniej wahań.

Twój wciąż brzmi prawie normalnie. wahania 15. Więc siedząc w korku robi się trochę cieplej, być może termostat się otworzył, ale bez przepływu powietrza nie miało to większego wpływu. Potem znowu zaczynasz jechać i przepływ powietrza szybko obniża temperaturę, a tym samym termostat się zamyka i temperatura ponownie wzrasta do 90.
Być może termostat otwiera się trochę za wcześnie, ale byłbym zaskoczony.

Jestem bardzo zainteresowany usłyszeniem wyniku - jeśli zmienią termostat, poprosiłbym o stary, abyś mógł włożyć go do patelni w domu i zobaczyć, co robi
Zaktualizuję, kiedy wróci do Merc (koniec marca, ale niestety).
Rozumiem, co mówisz, ale nadal wydaje mi się to nie w porządku, wszystkie podróże teraz, gdy się rozgrzeją, możesz obserwować, jak wskaźnik podnosi się i opada jak jojo między 70 a 90. Niedobre dla mojego OCD lol.
 
#31 ·
Więc poszedłem wczoraj do serwisu! Podłączyli samochód do ECU, sprawdzili termostat samochodu i było w porządku! Zrobili ulepszenia do MBUX i maszyny! Po pierwszej jeździe zauważyłem, że temperatura nie zmienia się zbytnio! I nie miałem dużych zmian z 92 na 72 stopnie, jakieś 4-5 stopni.

Powiedziałem im, dlaczego Mercedes nie dzwoni do nas w sprawie aktualizacji ECU, a oni powiedzieli mi, że samochód otrzyma aktualizacje tylko wtedy, gdy coś jest nie tak z samochodem.

Miałem więc problem, aktualizacja ECU była już dostępna, a ja nie wiedziałem o jej istnieniu!

Gratulacje dla Mercedesa
 
#32 ·
Więc wczoraj poszedłem do serwisu! Podłączyli samochód do ECU, sprawdzili termostat samochodu i było w porządku! Zrobili ulepszenia do MBUX i maszyny! Po pierwszej jeździe zauważyłem, że temperatura nie zmienia się zbytnio! I nie miałem dużych zmian z 92 na 72 stopnie, jakieś zmiany o 4-5 stopni.

Powiedziałem im, dlaczego Mercedes nie dzwoni do nas w sprawie aktualizacji ECU, a oni powiedzieli mi, że samochód otrzyma aktualizacje tylko wtedy, gdy coś jest nie tak z samochodem.

Miałem więc problem, aktualizacja ECU była już dostępna, a ja nie wiedziałem o jej istnieniu!

Gratulacje dla Mercedesa
hmm, interesujące. Mój również idzie w przyszłym tygodniu na aktualizacje oprogramowania, zanim sprawdzą termostat, więc mam nadzieję, że to może być tylko to! Będę trzymał kciuki.
Dzięki za poinformowanie mnie ??
 
#34 ·
Zamierzam zgłosić problem do Mercedesa, mam nadzieję, że inni dołączą do mnie, aby otrzymywać powiadomienia o udostępnianiu nowych aktualizacji do ECU! Dlaczego mieć problem i aktualizację ECU, o której istnieniu nie wiedziałem, naprawiła mój samochód!

To jest zła obsługa klienta!
Całkowicie się zgadzam. Mój samochód dopiero niedawno był na przeglądzie u głównego dealera, więc można by pomyśleć, że aktualizacje zostałyby wtedy wykonane!
Można by pomyśleć, że w dzisiejszych czasach istniałby system informowania klientów, aby mieli wybór, czy chcą aktualizować, czy nie.
 
#39 ·
Niektóre modele mają aerodynamiczną przesłonę.
Kod karty danych 5U3 Airpanel (Chłodnica z adaptacyjną funkcją zamykania).
Bardziej prawdopodobne, że jest kontrolowana przez oprogramowanie niż termostat.
Nadal mam nadzieję, że aktualizacje oprogramowania rozwiążą mój problem, idę w piątek, więc trzymam kciuki. Dzięki za info
 
#41 ·
Czytałem o kilku problemach z aktualizacjami na kilku forach.
Nic dziwnego, że dealerzy nie chcą zbytnio angażować się w aktualizacje oprogramowania, skoro czasami psują one samochód.
Przejście na Linuksa z pewnością sprawiło im również sporo problemów w MBUX.
Niewątpliwie wymagane jest wiele szkoleń dla techników i programistów.