Mercedes A-Class Forum banner
41 - 60 of 108 Posts
Wat is het laagste punt van de auto? Is het het plastic aan de onderrand van de voorste wielkasten?
Ik denk het wel.

Ik heb de hoogte op de mijne (AMG-Line, leeg) gemeten en die kwam uit op 160 mm op dat punt. Ik moet vrouw+zoon overtuigen om in te gaan zitten, zodat ik opnieuw kan meten en een idee krijg van hoeveel het daalt.

Maar... Zou de bodemvrijheid niet beter zijn op de AMG met zijn 18-inch wielen?
Of is de spoiler lager in contrast?
Ik ging uit van de brochure waarin stond dat de bodemvrijheid lager was op de AMG. Als ik over de mini-speedbumps rijd, die waar je wielen aan weerszijden gaan, rijd ik belachelijk langzaam en af en toe knars ik er toch wel eens op :/

18 inch velgen

Maar... Zou de bodemvrijheid niet beter zijn op de AMG met zijn 18 inch wielen?
Of is de spoiler lager in contrast?
De verschillende maten, 18, 17 en 16 verwijzen naar de velgmaat. De wielmaat is de velg en de band, dus het antwoord is "Nee, 18 inch velgen veranderen de rijhoogte niet."
Je zou "hogere" banden op je bestaande velgen kunnen leggen, waardoor de diameter groter wordt, maar dit verandert de snelheidsmeteraflezing en kan in extreme gevallen tegen de wielkast schuren. Je zou ook het "gewicht" van de wielconstructie veranderen, dat dan niet meer overeenkomt met de veer-/demperinstellingen op de auto en de wegligging zou beĂŻnvloeden.
In de goede oude tijd verhoogden of verlaagden mensen hun carrosserie in vergelijking met de ophanging, maar ook dit beĂŻnvloedt zaken als de sporing en de stuurhoek, aangezien het stuur/de stuurkolom wordt verplaatst ten opzichte van de ophanging.
Geen simpel antwoord.

Het ergste was echter toen de waarschuwing voor het uitvallen van de bestuurdersbeveiliging verscheen. Ik drukte op de Mercedes Me-knop en Cedars Assist kwam de auto ophalen. De chauffeur had een eeuwigheid en meerdere houten planken nodig om de auto op de achterkant van zijn bergingswagen te krijgen, omdat de voorkant de helling steeds dreigde te raken. Hij zei zelfs dat hij geluk had dat hij het voertuig niet van een drukke weg hoefde te halen, omdat het zo'n gedoe was om te laden!

Ik heb één kleine schram gehad bij lage snelheid, terwijl ik een nogal ruwe grindparkeerplaats van de Forestry Commission verliet met een steile helling bij de uitgang.

Verder heb ik nog geen onbezonnen verkeersdrempels, parkeerhellingen of iets dergelijks geschraapt. Dat gezegd hebbende, ben ik voorzichtiger dan de gemiddelde beer.

In wezen is de auto te laag....dit en een aantal andere problemen hebben me ertoe aangezet om het op te geven en naar een oude B-klasse te gaan
De auto is een beetje laag - of hij te laag is, hangt af van waar je woont en waar je rijdt, plus hoe voorzichtig je als bestuurder kunt zijn. Ik heb geen problemen gehad, maar ik ben voorzichtiger dan ik met andere auto's heb hoeven zijn.

Ik ben alleen fan van de A-klasse in AMG Line-uitvoering - je kunt de wielen van het Sport-model niet eens upgraden met de Britse configurator.

Is dit een probleem bij alle Mercedes AMG Line-auto's, bijvoorbeeld de C-klasse?

Zo ja, dan moet ik een andere auto kopen.

Ik heb een kleine schram gehad bij lage snelheid op een grindparkeerplaats in het plaatselijke bos. Het zal niet herhaald worden, want ik weet nu dat ik beter moet opletten bij de uitgang, wat ik sowieso al had moeten doen.

Kortom, de auto is te laag....dit en een aantal andere problemen hebben me ertoe gebracht om het op te geven en naar een oude B-klasse te gaan
lijkt erop dat je leeftijd meer een factor was
lijkt erop dat je leeftijd meer een factor was
Wat, 47 is te oud voor een A-klasse! De auto is te laag, zelfs de dealer gaf het toe....hij schraapte zelfs over een rotonde op een A-weg, en dat was bij het oprijden vanuit stilstand! Mijn C AMG deed het niet, en de B AMG ook niet.....
Ongelooflijk!
Dus er is nu een leeftijdsgrens voor het bezit van een Mercedes

Hoe verklaart dat de lage bodemvrijheid, ik ben dol op mijn A-klasse, maar ik moet zo voorzichtig zijn met verkeersdrempels en stoepranden

Oh om jong te zijn en je nergens iets van aan te trekken

Discussion starter · #56 ·
Wat, 47 is te oud voor een A-klasse! De auto is te laag, zelfs de dealer gaf het toe... hij schraapte zelfs op een rotonde op een A-weg, en dat was bij het oprijden vanuit stilstand! Mijn C AMG deed dat niet, en de B AMG ook niet...
Ja, ik ben het ermee eens dat hij te laag is voor de Britse wegen, het is een gezins-hatchback en je verwacht hem op de meeste wegen te kunnen gebruiken zonder twee keer na te hoeven denken over waar je hem wel en niet kunt nemen uit angst hem te beschadigen. Als je een sportwagen hebt gekocht, dan is dat anders. Ik denk zeker dat MB de auto op dit punt onrecht heeft aangedaan.

Ik heb geen problemen gehad met mijn A35, maar heb vanmiddag na het wassen even onder de auto gekeken, en ja, hij is zeker behoorlijk laag! Ik heb tot nu toe niet geschraapt en we hebben verkeersdrempels op de parkeerplaats van mijn werk. Persoonlijk vind ik de lage, grondvaste houding mooi, maar ieder z'n eigen smaak... ?

Attachments

Hallo allemaal. Ik ben momenteel in een geschil met Mercedes om mijn A-klasse terug te sturen. De auto is gewoon te laag en elke keer als ik over een verkeersdrempel in Walthamstow ga, klinkt het alsof ik het complete uitlaatsysteem uit de auto scheur!! Heeft iemand een suggestie voor welke auto ik hierna moet nemen?

Ik had de oude vorm 2016 a180 en vond hem geweldig, maar haat deze!!

Hallo allemaal. Ik ben momenteel in een geschil met Mercedes om mijn a-klasse terug te sturen. De auto is gewoon te laag en elke keer als ik over een verkeersdrempel in Walthamstow ga, klinkt het alsof ik het complete uitlaatsysteem uit de auto scheur!! Heeft iemand een suggestie voor welke auto ik hierna moet nemen?

Ik had de oude vorm 2016 a180 en vond hem geweldig, maar haat deze!!
Heeft de B-Klasse meer ruimte?

Hoewel de A-Klasse laag is (in mijn opinie zinloos laag!) heb ik geen grote problemen gehad met de talloze verkeersdrempels die ik dagelijks moet trotseren. De verhoogde platformen neem ik gewoon onder de 5 mph, die met gaten wacht ik tot er geen tegenliggers zijn en neem ze dan met een wiel over elke drempel, in plaats van ertussen. Ergste probleem is het boos maken van andere bestuurders!

De A-Klasse is wat laag, maar het is geen probleem als je voorzichtig bent over verkeersdrempels en ze op de juiste manier benadert, d.w.z. langzaam en schuin waar mogelijk en voor het vierkante type, zet slechts één wiel op de bult waar mogelijk.

Ik wens je veel succes met je poging om een terugbetaling te krijgen, maar het zal me verbazen als ze toegeven. Het is duidelijk uit het gebrek aan publieke media-ophef dat de meeste eigenaren geen significante problemen hebben.

41 - 60 of 108 Posts