Mercedes A-Class Forum banner

IcemanVXR A250 Bouwthread.

3.9K views 71 replies 7 participants last post by  Icemanvxr  
#14 · (Edited)
Een paar vreemde problemen

1) De start/stop-functie werkt in geen enkele modus. Ik krijg het groene lampje op de knop, maar het dashboard geeft een A in een cirkel met een streep erdoor (zie hieronder). Ik weet niet zeker of dit een directe functie is na de superchip remap (ik heb ze een e-mail gestuurd om het te vragen).

Image

Image

2) Parkeersensoren: veel gevraagd, ik worstel om het juiste antwoord te krijgen. De sensoren vooraan lichten mooi op op het dashboard en piepen heel duidelijk, maar de sensoren achteraan worden mooi weergegeven op het display achteraan op het dak, maar ik kan ze niet laten piepen (ik heb berichten gelezen dat ze pas piepen als je rood raakt (of iets raakt), klopt dit?)

3) Geen DAB voor radiostations, wat heel vreemd is als je bedenkt dat mijn vorige auto ouder was en DAB had, kan dit worden opgelost met een software-update? Of moet ik iemand vragen om een aftermarket bolt-on te repareren om DAB te laten werken? (Dit is mijn vermoeden)

Afgezien van het bovenstaande en ik weet zeker dat er meer zullen zijn, ben ik tot nu toe dol op de auto. Ik heb dit weekend een paar uur besteed aan het schoonmaken van het interieur, niet dat het echt nodig was. Ik heb wat instapverlichting (AMG-logo) gekocht en moet op een gegeven moment de originele AMG-vloermatten monteren.

Stu

#1 · (Edited)
Groeten,

Leuk om jullie allemaal virtueel te ontmoeten, excuses dat mijn eerste bericht helemaal gaat over dat ik hulp nodig heb, maar wat is een betere plek om het te krijgen ☺

Ik heb net een mooie rode A250 uit 2016 voor mijn vrouw gekocht, die slechts 12.000 mijl heeft gereden en één eigenaar heeft. De auto zelf ruikt, ziet eruit en voelt aan als een gloednieuwe auto (foto's volgen zodra ik hem heb schoongemaakt etc.), maar ik heb een paar vragen en excuses als ze gek of dom klinken 🫣

1) Op het dashboard, boven waar je de info kunt veranderen die mijn auto weergeeft, wordt de snelheid weergegeven in km/u in plaats van mph. Ik heb de instellingen gecontroleerd en ze staan op mph en ook het hoofddashboard toont de snelheid in mph en ideeën hoe ik de kleine km/u kan veranderen in mph?

2) Hoedenplank rammelt, OMG het is irritant, ik moest de plank eruit halen, ik denk erover om rubberen voetjes op de plastic lip te zetten waar de plank op staat om het gerammel te stoppen, maar ik wilde weten wat anderen hebben gedaan (als het bij jou rammelt)

3) Ik wil de wielen laten spuiten omdat ze melkachtig zijn geworden, ik denk aan glanzend zwart, kan ik de chromen badges ook in zwart krijgen (gewoon om bij de wielen te passen?)

4) Ik ben op zoek naar een plastic beschermer voor de kofferbak om het tapijt te beschermen tegen vuil, ideeën of Merc deze nog verkoopt? Zo niet, waar is de beste plek om er een te krijgen

Dat is het voorlopig, ik weet zeker dat er meer zal komen, als je geïnteresseerd bent, zal ik wat foto's maken als ik de nieuwe banden erop heb en de wielen klaar zijn

Stu

#2 ·
1) Op het dashboard, boven waar je de info kunt veranderen die mijn auto weergeeft, geeft de snelheid in km/u weer in plaats van mph. Ik heb de instellingen gecontroleerd en ze staan op mph en ook het hoofddashboard toont de snelheid in mph en ideeën hoe ik de kleine km/u kan veranderen in mph?
Niet mogelijk. EU-voorschriften bepalen dat je te allen tijde km/u op de snelheidsmeter moet tonen.

#4 ·
Goedenavond allemaal

Bedankt voor jullie hulp, de opmerking over km/u is heel vreemd, maar hey, geen probleem.

Ik heb wat vilt om op de hoedenplank te leggen, ben benieuwd hoe dat gaat :)

Een kofferbakbeschermer besteld bij carmats4u, alles goed.

Moet hem alleen nog goed schoonmaken en erin rijden.

Stu

#5 ·
Avond allemaal

dank voor jullie hulp over de km/u, heel raar maar hey geen probleem

Ik heb wat vilt om op de hoedenplank te leggen, laten we kijken hoe dat gaat :)

een kofferbakbeschermer besteld bij carmats4u, alles goed daar ook

moet hem alleen nog goed schoonmaken en erin rijden

Stu
Welkom op het forum.

Als MB km/u-markeringen op de hoofdschijf had, zou er geen aparte digitale lezer nodig zijn.

• Like
Reactions: Icemanvxr
#6 ·
Zal in het weekend wat foto's van de auto maken na een goede wasbeurt, maar heb een paar heel kleine veranderingen doorgevoerd.

1) Glanzend zwarte achterbadges incl. AMG (aan de rechterkant)
2) Glanzend zwarte wielen (de diamant geslepen wielen werden melkachtig)
3) Glanzend zwarte naafdoppen voor de wielen met de Mercedes-ster in normaal zwart
4) Zwarte wielgewichten
5) Michelin Pilot Sport 5 banden 235/40/18
6) Wielnaven gereinigd en zwart gespoten
7) Sportbadges verwijderd van de vleugels
8) B-stijl achterruiten getint om eruit te zien als privacyglas
9) Glanzend zwart gewrapte chromen sierlijsten onder de ramen
10) Glanzend zwart gewrapte voorbumperbadge en chromen zijlijsten
11) Kentekenplaat rammelstop 😂😂
12) Hoedenplank rammelstop 😂🥺
13) Nieuwe Bosch ruitenwissers voor en achter
13) GTechniq I2 volledige reiniging binnen

Binnenkort volledige GTechniq binnenstebuiten reiniging en detail plus keramische coating inclusief wielen, dan misschien, maar dan ook misschien, een stage1 remap maar verder niets 😂

Stu

#10 · (Edited)
Hier is de lijst met de dingen die gedaan zijn:

Middelmatige raamtinten vanaf de B-stijl
Dechrome raamlijsten naar glanzend zwart
Alle badges verwijderd
Glanzend zwarte badges op de achterkant
Glanzend zwarte badge op de motorkap | voorbumper
Glanzend zwarte grille badge
Velgen glanzend zwart gespoten
Michelin Pilot Sport 5 (235/40/18)
Middendoppen glanzend zwart
Naven glanzend zwart
Carbon fabriek achterste diffuser glanzend zwart met bijpassende uitlaattips
Nieuwe ruitenwissers rondom (Bosch's twin)
De-Rattelde kentekenplaat achter
De-Rattelde hoedenplank
Re-Map 250 pk / 400 ft/lbs
Uitlijning gecontroleerd
Echte Mercedes AMG automatten
Plastic kofferbakbeschermingsmat en tapijtinzet

#11 ·
Re-Map 250 pk / 400 ft/lbs
Het koppel is meer dan mijn standaard A45s met 376 lbs/ft. Krijgt de auto het vermogen op de weg zonder wielspin? Vooral in de huidige vochtige omstandigheden.

#16 ·
Meestal komt het door een slechte accu als de start/stop niet meer werkt/oranje oplicht bij elke stop. De mijne werkte niet meer en de accu is vervangen, daarna heeft hij feilloos gewerkt.
Ik deactiveer het echter bij elke start, ik vind het niet fijn hoe de auto start als het geactiveerd is.

De parkeersensoren kunnen in het menu worden aangepast, hoe vroeg ze moeten piepen en hoe luid. Je kunt ze activeren om je vroegtijdig te waarschuwen, zowel voor als achter, anders waarschuwen ze anders.

DAB moet worden aangeschaft via je ME-account, nu ken ik geen opties voor W176-aankopen, maar op mijn W177 moet/kan het worden aangeschaft.

En gefeliciteerd met de auto :)

#17 · (Edited)
Meestal komt het door een slechte accu als de start/stop niet meer werkt/oranje oplicht bij elke stop. De mijne werkte niet meer en de accu is vervangen, daarna heeft hij feilloos gewerkt.
Ik deactiveer hem echter bij elke start, ik vind het niet fijn hoe de auto start als hij geactiveerd is.

De parkeersensoren kunnen in het menu worden aangepast, hoe vroeg ze moeten piepen en hoe luid. Je kunt ze activeren om je vroegtijdig te waarschuwen, zowel voor als achter, anders waarschuwen ze anders.

DAB moet worden aangeschaft via je ME-account, nu ken ik geen opties voor W176-aankopen, maar op mijn W177 moet/kan het worden aangeschaft.

En gefeliciteerd met de auto :)
Morgen

Bedankt voor de reactie, ik breng de auto deze week naar Mercedes om de accu te laten controleren, na wat gegoogel wezen de meeste berichten op een defecte accu, aangezien de accu's er al sinds nieuw in zitten, ben ik niet helemaal verrast 😂

Kunt u mij in de juiste richting wijzen om de parkeersensoren aan te passen? Ik heb overal gezocht (voor zover ik weet) en kon niets vinden dat met de parkeersensoren te maken had om wijzigingen aan te brengen (duimen dat het er is 😂)

Zal met Mercedes over de DAB-optie spreken. Ik heb retrofit-versies gezien, maar zou liever een hoofddealer hebben die levert en monteert voor het geval er andere problemen ontstaan door de montage 😂

Stu

#18 ·
Net mijn lokale Mercedes-dealer gebeld om het start/stop-probleem te melden en de auto te boeken. Mij werd verteld dat ze een volledige diagnose van de auto zouden moeten uitvoeren (£ 149) om te zien wat er aan de hand is, en daar bovenop de kosten van onderdelen etc.

Dit gaat duur worden...

#19 ·
Ik ken uw menu niet, want het mijne is MBUX, de mogelijkheid is ook dat u geen sensor achteraan hebt.
Hier is het te zien op MBUX. MASTER your Mercedes Parking Sensors!

Ja, ze zijn verdomd slim, eerst betaal je ervoor om het te laten doen en dan betaal je voor een nieuwe batterij. Dat hebben ze bij mij ook gedaan.
Er zijn er verschillende die de batterij zelf hebben vervangen, maar het moet wel een speciale zijn.

#20 ·
Ik denk dat de s/s begint te werken boven de 6°C? Ik zie dat je foto maar 6°C laat zien. Ik zou wachten tot het warmer is en dan kijken. Iemand anders kan misschien de starttemperatuur bevestigen.

• Like
Reactions: Icemanvxr
#21 ·
Ik denk dat de s/s begint te werken boven de 6c? Ik zie dat je foto maar 6c laat zien. Ik zou wachten tot het warmer is en dan kijken. Iemand anders kan misschien de starttemperatuur bevestigen.
Dat zou goed zijn om te weten, ik ben erg geneigd om zowel de hoofdaccu als de hulpaccu te vervangen, aangezien ze beide (aanname hier :D) 9 jaar oud zijn, en de meeste andere threads hebben verklaard dat het vervangen van de accu(s) het probleem heeft opgelost.

Het lijkt erop dat ik beide accu's zou kunnen krijgen voor de kosten van de diagnose van Mercedes :D

Ik moet alleen nog uitzoeken waar de accu's nu zitten (Google Time) en aangezien ik niet erg mechanisch ben, zal ik ook iemand moeten vinden om ze te laten installeren.

Stu

#24 ·
Mijn start/stop werkt prima bij vrieskou, maar het duurt langer voordat het wordt geactiveerd, omdat het door veel dingen wordt beïnvloed. Start / Stop WERKT NIET op uw auto?
Ik denk dat ik gewoon zowel de hoofd- als de AUX-accu vervang en duim dat het probleem wordt opgelost, zo niet, dan heb ik 2 gloednieuwe accu's :D

Ik moet er alleen voor zorgen dat de bovenstaande in mijn vorige bericht de juiste maat hebben, de EK131 AUX is zeker de juiste, ik hoef alleen de hoofdaccu te controleren

#26 ·
Ik heb mijn originele 8 jaar oude hoofdbatterij vervangen en de start/stop begon te werken, dus het kan zijn dat u de hulpaccu niet hoeft te vervangen. Ik vind de start/stop vervelend en heb het daarom geprogrammeerd volgens de instructies op deze site. MB zijn oplichters met hun diagnosekosten. Ik vertrouw de parkeersensoren achter niet en vertrouw op de achteruitrijcamera.

Koop een fatsoenlijke codelezer

#28 ·
Ik heb mijn originele 8 jaar oude hoofdbatterij vervangen en het start/stop-systeem begon te werken, dus het kan zijn dat u de hulpaccu niet hoeft te vervangen. Ik vind het start/stop-systeem irritant, dus ik heb het uitgeschakeld volgens de instructies op deze site. MB zijn oplichters met hun diagnosekosten. Ik vertrouw niet op de parkeersensoren achter en vertrouw op de achteruitrijcamera.

Koop een goede codelezer
Suggesties?

#30 ·
Ik heb een Thinkdiag gebruikt om mijn start/stop uit te coderen en ik heb ook een Autel diagnoseapparaat voor het uitlezen van foutcodes. Beide waren niet bijzonder duur en werken op een verscheidenheid aan auto's. Ik heb ze gebruikt op MB A & C klasse, jag ipace, nissan leaf, bmw 1 serie, vauxhall insignia en seat ateca.

Kortom de gezinsauto's en hoewel ze de codes op sommige van de oudere auto's niet altijd lezen, hebben ze altijd de codes kunnen verwijderen.

#31 ·
Mercedes heeft een volledige diagnose van de auto uitgevoerd en het is de hulpaccu die defect is geraakt, wat volgens hen de reden is dat de start/stop niet werkt.

Er wordt morgenochtend een nieuwe accu geplaatst, duimen dat er verder niets aan de hand is, want ik heb morgenmiddag Autologics voor het achteraf inbouwen van DAB.

#32 ·
Gisteren/vandaag de start-stop gerepareerd door Mercedes. Vanmorgen de auto opgehaald en dit aangetroffen toen ik thuiskwam (Houd er rekening mee dat de auto zowel van binnen als van buiten krasvrij is). Het paneel is niet eens goed gemonteerd (kijk naar de deurlijst).

Mat Automobile pedal Carbon fibers Synthetic rubber

Dichtbij

Car door

Ik was zacht gezegd woedend, dus terug naar Mercedes en de servicemanager vriendelijk gevraagd wat ze met mijn auto hadden gedaan.

Hij zei beleefd: "Kijk, ik wil geen klant verliezen, dus ik bestel een gloednieuwe lijst en monteer die kosteloos als hij binnen is."

Houd er rekening mee dat ik deze auto dagelijks stofzuig en dat ik vanwege mijn OCD alle lijsten na elk gebruik afneem met I2 GTechniq (Ja, ik weet dat dit enorm is, maar overdreven, maar het is iets wat ik moet doen), dus het zat er gisterenochtend al in voordat ik hem naar hen bracht.

Hoe dan ook...

Ik ben geschokt, ik heb geen idee hoe en wat hier is gebeurd, behalve dat ik vermoed dat een van de monteurs mijn lijst heeft afgebroken bij het verwijderen of dat ze een mooi, krasvrij paneel wilden voor hun eigen auto en de mijne hebben vervangen door de hunne... (Laster, ik weet het 😂)

ONGELOOFLIJK! Rant voorbij voor nu

Aan de andere kant heeft Autologics mijn DAB-tuner geïnstalleerd en de sensoren zo geprogrammeerd dat ze piepen, wat best aardig is - hun werk was foutloos en ik heb de kaarten ook geüpgraded naar de nieuwste versie (nog niet getest).

Morgen zal ik hem buiten goed schoonmaken om te zien of mijn vrienden van Mercedes de carrosserie hebben bekrast of beschadigd.

God, dit klinkt als een soap, ik vermaak jullie tenminste 😂

Stu

#36 ·
Heeft iemand gemerkt dat wanneer het regent, de kofferbakvergrendeling (de metalen U-vorm) zich vult met water, zodat je bij het openen van de kofferbak wordt gedoucht, omdat de plastic bekleding op de kofferbakdeksel ook nat is?

#37 ·
Heeft iemand gemerkt dat als het regent de kofferbakvanger (de metalen U-vorm) zich vult met water, zodat je bij het openen van de kofferbak wordt gedoucht, omdat de plastic bekleding op de kofferbak ook nat is?
Ik probeer me net mijn W176 A45 te herinneren, want mijn A45s doet dat niet.

#39 ·
Image
Hier zat water in.

Image

Toen de kofferbak werd geopend, leek de waterval van water uit het midden van de kofferbak te komen, waar het slot zich bevindt (onduidelijk omdat ik niet veel van de vrouw kan vernemen of het water uit het slot zelf kwam of elders)