Mercedes A-Class Forum banner
21 - 40 of 72 Posts
Discussion starter · #21 ·
Ik denk dat de s/s begint te werken boven de 6c? Ik zie dat je foto maar 6c laat zien. Ik zou wachten tot het warmer is en dan kijken. Iemand anders kan misschien de starttemperatuur bevestigen.
Dat zou goed zijn om te weten, ik ben erg geneigd om zowel de hoofdaccu als de hulpaccu te vervangen, aangezien ze beide (aanname hier :D) 9 jaar oud zijn, en de meeste andere threads hebben verklaard dat het vervangen van de accu(s) het probleem heeft opgelost.

Het lijkt erop dat ik beide accu's zou kunnen krijgen voor de kosten van de diagnose van Mercedes :D

Ik moet alleen nog uitzoeken waar de accu's nu zitten (Google Time) en aangezien ik niet erg mechanisch ben, zal ik ook iemand moeten vinden om ze te laten installeren.

Stu

Discussion starter · #24 ·
Mijn start/stop werkt prima bij vrieskou, maar het duurt langer voordat het wordt geactiveerd, omdat het door veel dingen wordt beïnvloed. Start / Stop WERKT NIET op uw auto?
Ik denk dat ik gewoon zowel de hoofd- als de AUX-accu vervang en duim dat het probleem wordt opgelost, zo niet, dan heb ik 2 gloednieuwe accu's :D

Ik moet er alleen voor zorgen dat de bovenstaande in mijn vorige bericht de juiste maat hebben, de EK131 AUX is zeker de juiste, ik hoef alleen de hoofdaccu te controleren

Mijn start/stop werkt prima bij vrieskou, maar het duurt langer voordat het wordt geactiveerd, omdat het door veel dingen wordt beïnvloed. Start / Stop WERKT NIET op uw auto?
Bedankt, ik vroeg me af over die O'Leary tricks and tips video.

Ik had een volledig opgeladen batterij met de motorolie en versnellingsbakolie beide in het wit en had geen s/s. De temperatuur was 3,5c 🤷‍♂️

Ik heb mijn originele 8 jaar oude hoofdbatterij vervangen en de start/stop begon te werken, dus het kan zijn dat u de hulpaccu niet hoeft te vervangen. Ik vind de start/stop vervelend en heb het daarom geprogrammeerd volgens de instructies op deze site. MB zijn oplichters met hun diagnosekosten. Ik vertrouw de parkeersensoren achter niet en vertrouw op de achteruitrijcamera.

Koop een fatsoenlijke codelezer

Discussion starter · #28 ·
Ik heb mijn originele 8 jaar oude hoofdbatterij vervangen en het start/stop-systeem begon te werken, dus het kan zijn dat u de hulpaccu niet hoeft te vervangen. Ik vind het start/stop-systeem irritant, dus ik heb het uitgeschakeld volgens de instructies op deze site. MB zijn oplichters met hun diagnosekosten. Ik vertrouw niet op de parkeersensoren achter en vertrouw op de achteruitrijcamera.

Koop een goede codelezer
Suggesties?

Bedankt, ik vroeg me af over die O'Leary trucjes en tips video.

Ik had een volledig opgeladen batterij met de olie van de auto en de versnellingsbakolie beide in het wit en had geen s/s. De temperatuur was 3,5c 🤷‍♂️
Het is voornamelijk wanneer mijn airco "worstelt" om de auto te verwarmen/koelen dat start/stop niet wordt geactiveerd. In de winter is het echter wat erger, ik heb ook een diesel dus de motor heeft wat langer nodig om op te warmen.

Ik heb een Thinkdiag gebruikt om mijn start/stop uit te coderen en ik heb ook een Autel diagnoseapparaat voor het uitlezen van foutcodes. Beide waren niet bijzonder duur en werken op een verscheidenheid aan auto's. Ik heb ze gebruikt op MB A & C klasse, jag ipace, nissan leaf, bmw 1 serie, vauxhall insignia en seat ateca.

Kortom de gezinsauto's en hoewel ze de codes op sommige van de oudere auto's niet altijd lezen, hebben ze altijd de codes kunnen verwijderen.

Discussion starter · #31 ·
Mercedes heeft een volledige diagnose van de auto uitgevoerd en het is de hulpaccu die defect is geraakt, wat volgens hen de reden is dat de start/stop niet werkt.

Er wordt morgenochtend een nieuwe accu geplaatst, duimen dat er verder niets aan de hand is, want ik heb morgenmiddag Autologics voor het achteraf inbouwen van DAB.

Discussion starter · #32 ·
Gisteren/vandaag de start-stop gerepareerd door Mercedes. Vanmorgen de auto opgehaald en dit aangetroffen toen ik thuiskwam (Houd er rekening mee dat de auto zowel van binnen als van buiten krasvrij is). Het paneel is niet eens goed gemonteerd (kijk naar de deurlijst).

Mat Automobile pedal Carbon fibers Synthetic rubber

Dichtbij

Car door

Ik was zacht gezegd woedend, dus terug naar Mercedes en de servicemanager vriendelijk gevraagd wat ze met mijn auto hadden gedaan.

Hij zei beleefd: "Kijk, ik wil geen klant verliezen, dus ik bestel een gloednieuwe lijst en monteer die kosteloos als hij binnen is."

Houd er rekening mee dat ik deze auto dagelijks stofzuig en dat ik vanwege mijn OCD alle lijsten na elk gebruik afneem met I2 GTechniq (Ja, ik weet dat dit enorm is, maar overdreven, maar het is iets wat ik moet doen), dus het zat er gisterenochtend al in voordat ik hem naar hen bracht.

Hoe dan ook...

Ik ben geschokt, ik heb geen idee hoe en wat hier is gebeurd, behalve dat ik vermoed dat een van de monteurs mijn lijst heeft afgebroken bij het verwijderen of dat ze een mooi, krasvrij paneel wilden voor hun eigen auto en de mijne hebben vervangen door de hunne... (Laster, ik weet het 😂)

ONGELOOFLIJK! Rant voorbij voor nu

Aan de andere kant heeft Autologics mijn DAB-tuner geïnstalleerd en de sensoren zo geprogrammeerd dat ze piepen, wat best aardig is - hun werk was foutloos en ik heb de kaarten ook geüpgraded naar de nieuwste versie (nog niet getest).

Morgen zal ik hem buiten goed schoonmaken om te zien of mijn vrienden van Mercedes de carrosserie hebben bekrast of beschadigd.

God, dit klinkt als een soap, ik vermaak jullie tenminste 😂

Stu

Discussion starter · #33 ·
Heeft iemand problemen met het beslaan van de LED Performance-koplampen? Ik kan de condensatie in de lens niet verwijderen (beide kanten, bestuurderskant iets erger).

Discussion starter · #36 ·
Heeft iemand gemerkt dat wanneer het regent, de kofferbakvergrendeling (de metalen U-vorm) zich vult met water, zodat je bij het openen van de kofferbak wordt gedoucht, omdat de plastic bekleding op de kofferbakdeksel ook nat is?

Heeft iemand gemerkt dat als het regent de kofferbakvanger (de metalen U-vorm) zich vult met water, zodat je bij het openen van de kofferbak wordt gedoucht, omdat de plastic bekleding op de kofferbak ook nat is?
Ik probeer me net mijn W176 A45 te herinneren, want mijn A45s doet dat niet.

Discussion starter · #38 ·
Probeer me net mijn W176 A45 te herinneren, omdat mijn A45s dat niet doet.
De kofferbak zelf is kurkdroog, net als de voetenruimte achterin de auto

Ik heb onder de ondiepe kofferdeksel gekeken en ook daar is het droog

Het is echt vreemd

Discussion starter · #39 ·
Image
Hier zat water in.

Image

Toen de kofferbak werd geopend, leek de waterval van water uit het midden van de kofferbak te komen, waar het slot zich bevindt (onduidelijk omdat ik niet veel van de vrouw kan vernemen of het water uit het slot zelf kwam of elders)

Ik kan me niet herinneren dat ik dat probleem ooit heb gehad.
Misschien heb je een lekkage rond de achterruitwisser of het glas, en het loopt gewoon naar beneden in de bekleding waardoor de kofferbak droog blijft.

21 - 40 of 72 Posts