Mercedes A-Class Forum banner
41 - 60 of 80 Posts
Nou, ik had geen telefoontje van mijn dealer verwacht tot ongeveer eind van het jaar! Bestelde mijn bougies voor de A45S een week voor vorige week en ze kwamen vandaag aan. Een beetje verbijsterd omdat er oorspronkelijk geen in het systeem stonden toen ik de bestelling plaatste! Zelfs niet in Europa. Zoals anderen kreeg ik een datum rond juli/augustus. Happy days
Gefeliciteerd!!
Ik heb hetzelfde gevonden op andere componenten.
Toen ik alle onderdelen bestelde om mijn nieuwe gemodificeerde cilinderkop te voltooien, stonden er veel op 4 tot 5 maanden geschatte levering.
Ik had echter alles binnen 10 weken.
Het lijkt erop dat MB Parts graag werkt volgens het principe "minder beloven, meer leveren".
Eerlijk gezegd moeilijk te bekritiseren.

Mijn bougiesbehoefte maakt deel uit van een grotere bestelling, dus het wordt interessant om te zien wanneer ze verschijnen,

Ook geĂŻnformeerd naar diff-olie en versnellingsbakolie en filter, aangezien beide aan de beurt zijn, wederom niet op voorraad maar beschikbaar in 2/3 dagen. Echt verbaasd dat een premium hoofddealer deze belangrijkste serviceverbruiksartikelen niet op voorraad heeft!

Terugkomend op het bougiedrama, ik neem aan dat iemand de koppel specificatie en elektrodenafstand meting bij de hand heeft? Er werd 23,5 Nm voor koppel geadviseerd, maar geen idee over de afstelling van de afstand, aangezien deze af fabriek zijn afgesteld en letterlijk zonder controle zijn geĂŻnstalleerd! Klinkt tegenwoordig wel ongeveer goed.

Ook geĂŻnformeerd naar differentieelolie en versnellingsbakolie en filter, aangezien beide aan vervanging toe zijn, wederom niet op voorraad maar beschikbaar binnen 2/3 dagen. Echt verbaasd dat een premium dealer deze belangrijkste serviceverbruiksartikelen niet op voorraad heeft!

Terugkomend op het bougiedrama, ik neem aan dat iemand de aanhaalmoment specificatie en de elektrodenafstandmeting bij de hand heeft? Ik kreeg 23,5 Nm voor het aanhaalmoment te horen, maar had geen idee van de afstelling van de afstand, aangezien deze af fabriek zijn afgesteld en letterlijk zonder controle zijn geĂŻnstalleerd! Klinkt tegenwoordig wel ongeveer goed.
0,7 mm Afstand
informatie rechtstreeks van NGK terwijl ik de sourcing situatie onder controle kreeg.

Ook geĂŻnformeerd naar diff-olie en versnellingsbakolie en filter, aangezien beide aan de beurt zijn, wederom niet op voorraad maar beschikbaar binnen 2/3 dagen. Echt verbaasd dat een premium hoofddealer deze belangrijkste serviceverbruiksartikelen niet op voorraad heeft!

Terugkomend op het bougiedrama, ik neem aan dat iemand de aanhaalmoment specificatie en de elektrodenafstandmeting bij de hand heeft? Werd geadviseerd 23,5 Nm voor het aanhaalmoment, maar had geen idee over de afstelling van de afstand, aangezien deze af fabriek zijn afgesteld en letterlijk zonder controle zijn geĂŻnstalleerd! Klinkt tegenwoordig wel ongeveer goed.
Je weet dat het feit dat je hoofddealer de oliën/filter NIET op voorraad had, VEEL zegt over onze voertuigen.
Ik vraag me af of @veeeight met zijn ex-fabrieksgegevensbronnen ons daadwerkelijk de wereldwijde verkoopcijfers van de W177 A45S zou kunnen geven?
Ik krijg van alle verschillende Tier 1's met wie ik verschillende problemen heb besproken, het gevoel dat de totale productieaantallen van ons voertuig relatief klein moeten zijn.
Wat zou verklaren waarom een Britse hoofddealer niet eens voertuigspecifieke verbruiksartikelen op voorraad had.

De onderdelenverdeling van M-B in het VK werkt een beetje anders, er is een gigantisch onderdelenmagazijn in Milton Keynes dat het hele VK incl. NI en CI bedient.

Kortom, dealers houden heel weinig onderdelen op voorraad, alle onderdelen die nodig zijn voor aankomend werk worden de dag ervoor besteld en rond 4 uur 's ochtends afgeleverd bij de dealer (de logistiek en leveringen hebben hun eigen sleutels en veilige leveringsafspraken). Dus retaildealers houden geen onderdelen "op de plank" als zodanig, behalve voor echt veelvoorkomende items en verbruiksartikelen.

MBUK Truck and Vans werken ook 's nachts en onderhouden uw bestelwagen tijdens uw downtime, zodat u geen dag werk verliest met VOR, maar ze hebben dezelfde afspraken met leveringen van onderdelen op dezelfde dag.

En ja, de verkoop van A45(s) is klein. In het VK werden in 2022 ongeveer 200 nieuwe A45's geregistreerd (tegenover 1,6 miljoen totale nieuwe autoregistraties in het VK in 2022). Geen wereldwijde cijfers voorhanden.

Waarschijnlijk een NGK-standaard voor een bepaald type bougie.
Maar het is altijd goed om het zeker te weten, ben ik het mee eens.
Succes, ik hoop dat de bougiewissel je probleem oplost.
Bedankt, gelukkig heeft mijn auto geen problemen, dus het is gewoon wat routineonderhoud, bougies, diff-olie en versnellingsbakolie samen met het versnellingsbakfilter. Ik heb net de motorolieservice gedaan met pollenfilter en het luchtfilter vervangen door een Sprint PO8.

De dealer belde even geleden en zei dat mijn bougies zijn aangekomen. Ik probeer niet enthousiast te zijn totdat ik ze later vandaag ophaal. Ik twijfel of ik de meest geavanceerde, meerlaagse beschermingskluis moet kopen en erin moet zetten, of dat ik ze in een kluisje moet bewaren.

• Like
Reactions: Turbo Ed
De dealer belde even geleden en zei dat mijn bougies zijn aangekomen. Ik probeer niet enthousiast te worden totdat ik ze later vandaag ophaal. Ik twijfel of ik de meest geavanceerde, meerlaagse beschermingskluis moet kopen en erin moet zetten, of in een kluisje moet bewaren.
Voor welke service zijn deze bougies? Je had er al een paar, waarvan ik aanneem dat je ze voor de huidige jaarlijkse service hebt gebruikt.

Voor welke service zijn deze stekkers? Je had er al een paar, waarvan ik aanneem dat je ze voor de huidige jaarservice hebt gebruikt.
3e jaarservice over een paar weken, de data iets naar achteren schuiven in de hoop dat ofwel de versnellingsbakpakking of de 235.64 olie arriveert en deze in de service opneemt. Dit zijn de enige onderdelen die nog ontbreken. Ik betwijfel of ze allebei op tijd aankomen, dus de kans is groot dat ik een tweede keer terug moet om de service te voltooien.

Gelukkige dagen wel :)

Iets minder dan €100 trouwens, voor de set. Dat had ik echt niet verwacht!

• Like
Reactions: Forrester
3e jaar service over een paar weken, de data een beetje opschuiven in de hoop dat ofwel de versnellingsbakpakking of de 235.64 olie arriveert en deze in de service op te nemen. Dit zijn de enige onderdelen die nog ontbreken. Ik betwijfel of ze allebei op tijd aankomen, dus de kans is groot dat ik een tweede keer terug moet om de service te voltooien.

Maar toch leuke dagen :)

View attachment 11212

Iets minder dan €100 trouwens, voor de set. Dat had ik echt niet verwacht!
@Theo

Ze zijn $170 AUD + BTW Lijst voor qty 4 in Australië.
Dus, tegen de huidige wisselkoersen, 100 Pond Sterling, inclusief BTW.

Het lijkt erop dat MB een vrij uniforme prijsstructuur voor onderdelen over de hele wereld hanteert.

Het lijkt erop dat ik ze €17 goedkoper heb gekregen. Ik had eerlijk gezegd iets van €250 verwacht, alleen omdat de samenwerking tussen AMG en NGK de bougies monopoliseert. Wie zou er niet betalen voor de enige bougie die past, zelfs als deze drie keer zoveel kost, of vier keer, vijf keer. Aangenaam verrast.

Trouwens, ze hebben mijn bougies uit een doos gehaald met nog twee of drie sets, wat betekent dat de volgende paar eigenaren die hun A45's voor hun 3e jaarlijkse onderhoudsbeurt brengen, nooit iets zullen weten over wat we hier hebben besproken, maar een normale bougiewissel op een willekeurige maandag zullen meemaken. Gek, als je bedenkt dat ik uren online heb gezocht. Timing is alles, nietwaar? :LOL:

Trouwens, ze hebben mijn bougies uit een doos gehaald met nog twee of drie sets erin, wat betekent dat de volgende paar eigenaren die hun A45's voor hun 3e jaarlijkse onderhoudsbeurt brengen, nooit iets zullen weten over wat we hier hebben besproken, en op een willekeurige maandag een normale bougiewissel zullen krijgen. Gek, als je bedenkt dat ik uren online heb gezocht. Timing is alles, nietwaar? :LOL:
LOL
Altijd!!
Onroerend goed, of wat dan ook!! :)

Denk je dat ze je een handelskorting hebben gegeven of hebben ze je de catalogusprijs in rekening gebracht, uiteraard inclusief Griekse btw?
Wat is trouwens de Griekse btw?

41 - 60 of 80 Posts