Mercedes A-Class Forum banner
61 - 80 of 203 Posts
Kun je een foto plaatsen? Bedankt
Ik weet niet of rammels uit dezelfde plek in alle auto's komen. De oorzaak zijn losse plastic fittingen (ze zijn vastgeklikt), je moet de exacte locatie van de rammel vinden (in mijn geval is het de onderkant van het frame van het bestuurdersscherm). Ik hoorde dat sommige dealers het demonteren en lijm aanbrengen om het plastic vast te houden, sommigen plakken vilt tape, anderen doen helemaal niets.

Hallo, ik heb onlangs een 2018 A 200 Sport gekocht en ben er dol op. Mijn vraag is dat ik een rammel heb van de koplamp schakelaar en ook de achterklep rammelt bij het sluiten en ook tijdens het rijden. Ik heb de koplamp schakelaar eraf gehaald en gecontroleerd of er iets los zat, maar alles lijkt in orde... ideeën? En de achterklep, ik heb een paar vilt plakpads op de vergrendeling geplakt waardoor hij zonder gerammel sluit, maar je kunt nog steeds beweging, weggeluid horen, vooral op ruw asfalt. ps Ik heb het zelfs geprobeerd zonder nummerplaat en houder en het deed hetzelfde. Ideeën?

Mijn koplamp schakelaarcluster maakt ook lawaai. Af en toe een klein piepje. Ik denk dat het geratel aan de achterkant misschien te wijten is aan de nummerplaathouder. Heb de mijne nog niet bekeken, maar ik heb gelezen over mensen die de houder eruit halen.

Hallo, 2019 180d
Na hem vorig jaar te hebben opgehaald, had ik een rammel van achteren die ik herleidde tot de vergrendeling van de achterbankleuning aan de zijkant, ik stopte een beetje plastic webbing tussen het vergrendelingsmechanisme, dit verhielp het volledig, onlangs verwijderde ik de webbing van de stoelvergrendeling, het lijkt nu te zijn gesetteld en rammelt niet meer!
paul

Ik kreeg gerammel van de rechter achterkant. Mijn vriend vertelde me toen hij daar zat dat het van de luidspreker kon komen (heb Burmester).
Andere rammels komen van de rechterkant van het portier, het AC-bedieningspaneel (stopt als ik het een beetje omhoog duw).

Hallo mensen, zijn er leden die een lichte rammel hebben gehad/hebben aan de stuurkolom van de A200 uit 2018, het meest merkbaar bij stationair draaien, een kleine beweging van het stuur lijkt het te verhelpen, tot stationair/stilstand... Ideeën?

Ik heb een lichte rammel als ik bijna volledig naar links of rechts stuur bij zeer lage snelheid: zeg maar bij het manoeuvreren op de parkeerplaats. Het komt ergens van de voorwielophanging. Weet niet of het hetzelfde is als jouw probleem?... Mijn auto staat momenteel bij de dealer om een ander probleem te verhelpen, maar ik heb ze gevraagd om dit probleem ook te controleren.

Het spijt me te moeten zeggen dat ik terug ben geweest naar de dealer. Ze hebben het dashboard vervangen en nieuwe raamafdichtingen geplaatst omdat ze verkeerd waren geproduceerd en toch rammelt de auto.

Ik heb altijd wel wat gerammel, gekraak en gekreun gehad van ergens achterin mijn A250. De dealer heeft er drie keer naar gekeken en het teruggegeven met de mededeling dat alles is opgelost, maar dat is het nooit geweest. Tijdens het warme weer was het niet zo erg, maar ze keerden terug toen de temperatuur daalde. Gisteren dacht ik in ieder geval dat ik eens zou kijken wat ik kon doen om ze te verminderen.

Ik had een paar dingen gelezen op andere forums die ik wilde proberen. Eén suggestie was om siliconenvet te gebruiken rond de rubberen deurdichtingen. Dat had ik niet bij de hand, maar ik had wel iets dat bedoeld is voor het conditioneren van rubberen afdichtingen. Het is waarschijnlijk slangenoil, maar ik gebruik het al jaren met goed resultaat op mijn softtop, dus ik heb dat gebruikt.

Een ander forum suggereerde om de achterdeuren uit te lijnen als ze niet 100% correct waren, dus dat heb ik ook gedaan, beide heel gemakkelijk en het duurde maar een half uurtje.

Ik heb een proefrit gemaakt en was erg onder de indruk van de verbetering, maar er was nog steeds wat gerammel uit het hoedenplankgedeelte, ik kon het zien bewegen in de maat van het gerammel. Toen ik het controleerde, was ik verrast om te ontdekken hoe boomy het is, de meeste anderen die ik heb gehad, geven een dof geluid als je erop klopt, maar dit is een soort boem. Ik dacht na over wat ik aan de onderkant kon plakken om het een beetje te dempen, toen ik merkte dat de twee rubberen pads aan de achterkant van de plank de achterklep helemaal niet raakten, er was iets van een opening van 5 mm waardoor de plank op en neer kon stuiteren als je over hobbels reed. Ik had niet veel bij de hand om dit op te lossen, dus ik vouwde gewoon wat keukenpapier totdat het goed paste en zie, een bijna rammelvrije auto.

De laatste klus is om de achterklepsluiting zo af te stellen dat deze strakker aansluit en iets te vinden om het keukenpapier te vervangen, maar dat moet wachten tot ik een grotere Torx-bit heb om een van de panelen te verwijderen.

Helaas heb ik deze dingen niet in volgorde gedaan en tussendoor getest, dus ik kan niet zeggen welke het meeste effect had en ik weet niet hoe lang deze oplossingen zullen werken, maar ze zijn tot nu toe effectiever geweest dan de oplossingen van de dealers :)

Ja, ik moet zeggen, wie de remedie voor krakende achterdeurrubbers heeft voorgesteld, is een automobielgenie :p

Als iemand anders krakende geluiden heeft van de deurrubbers, hier is de relevante post/thread.(y)

Goed gedaan met het opsporen van je andere rammels, krakende geluiden en piepende geluiden. (y)

Mercedes zou je een baan moeten geven! Goed gedaan, die man!!

61 - 80 of 203 Posts