Mercedes A-Class Forum banner

Jakiego oleju potrzebuję?

38K views 28 replies 10 participants last post by  veeeight  
#1 ·
Chciałem właśnie kupić litr oleju do uzupełniania do mojego nowego silnika benzynowego A200. Czy byłbym w błędzie myśląc, że każdy w pełni syntetyczny olej 0W-20 byłby odpowiedni?
 
#2 ·
Spójrz tutaj, najpierw sprawdź typ silnika i zobacz, jakiej specyfikacji oleju MB potrzebuje.

Na przykład, jeśli masz silnik M260, będziesz potrzebować specyfikacji oleju 229.52 (między innymi).

Specyfikacje oleju dla silnika:


Następnie arkusz 229.52 poda Ci wszystkie marki/rodzaje olejów, które spełniają specyfikację MB 229.52.





(Poprzedni wątek)
 
#4 ·
Czy MB nie dostarcza już instrukcji obsługi?
Nie powiedziałbym, że instrukcja jest absolutnie jasna. Mój silnik podlega kategorii "Wszystkie inne modele" i zaleca: 229.51, 229.52, 229.61 lub 229.71. W przypadku jednorazowego napełnienia maksymalnie 1,0 litra, tylko w wyjątkowych przypadkach, zaleca MB-Freigabe lub MB-Approval 229.31 lub ACEA C3. Dla mnie to tak jasne jak błoto.
 
#7 ·
Właściwie lepkość zależy od rynku i lokalizacji. Możesz więc dostać 229.52 5W-30 i 229.52 0W-40, w Wielkiej Brytanii oba są w porządku.

O ile na boku butelki jest napisane M-B 229.52 lub M-B 229.71 lub jakakolwiek z zatwierdzonych specyfikacji, wszystko jest w porządku.

Dodatkowo - jeśli to tylko uzupełnienie 1 litra lub mniej - możesz użyć prawie każdego syntetycznego oleju dostępnego w handlu, który spełnia wymagania MB 229.31 lub lepsze.

(Każdy olej jest lepszy niż żaden olej..... ;))
 
#10 ·
W obecnej sytuacji lockdownu i przy przebiegu mniejszym niż 7 tys. mil nie widzę, żeby mój w ogóle zużywał paliwo. Szczególnie dobrze, biorąc pod uwagę, że to nowy silnik.
 
#12 ·
#15 · (Edited)
Trzymałbym się gęstszego gatunku 5W30. Przy wszystkich awariach głowicy lepiej mieć nieco gęstszy olej. Używałem 5W30 Castrol Edge, wersja mercedes, od samego początku w moim A35 AMG.
Nie lubię Castrola, za 1. i 2. razem wlałem OEM Mercedes 5w30 (229.51/52) (na OS), za 3. razem w domu Petronas + Orlen Combo 229.51, a teraz (w przyszłym miesiącu) wleję Mobil 1 Esp 0W30 (229.52).

To ta sama GRUBOŚĆ 0W30 i 5W30 z tą różnicą, że ZIMNY SAMOCHÓD 0W lepiej nasmaruje silnik (ponieważ 0W dociera wcześniej do części mechanicznych) niż 5W, ale w 100ºC grubość będzie taka sama.

Na przykład w ten weekend widziałem HIPERSAMOCHODY z LEMANS używające 0W50. A zalecane dla A45s to 0w20 229.72, możemy tego również użyć.

P.S.: Z moich badań wynika, że jeśli silnik dopuszcza 0W, to jest to najlepsze, co możesz wlać, a następnie zależy to od Twojego kraju, czy wlejesz 20, 30 czy 40. Ale 0W jest bardzo ważne.
 
#16 ·
Próbowałem znaleźć odpowiedni olej do uzupełnienia w moim A35 z 2019 roku, ale mam problemy.

Dealer przeprowadził serwis 4. roku nieco wcześniej w ramach umowy, która obejmowała serwis skrzyni biegów. Elektroniczny zapis serwisowy podaje Shell Helix 0/30, jednak nie podaje, jaki to podtyp. Uważam, że jest ich kilka, niektóre używają różnych estrów (mineralnych lub syntetycznych itp.) Co powinienem kupić? To naprawdę nie jest dobre dla mojego OCD!
 
#19 ·
Jaka jest więc różnica między nimi?



Oba są M-B 229.52

Czy "Professional" jest wart tej niewielkiej dopłaty?

Kupiłem mój sub 15 000 mil 2019 A35 ze świadomością, że głowica może się zepsuć. Wszystko, co mogłoby to złagodzić, będzie mile widziane. Używam tylko paliwa Tesco Momentum. Nigdy więcej Morrisons dla mnie!
 
#20 ·
Więc jaka jest różnica między nimi?



Oba to M-B 229.52

Czy "Professional" jest wart tego małego dodatku?

Kupiłem mój sub 15K mil 2019 A35 ze świadomością, że głowica może się zepsuć. Wszystko, co mogłoby to złagodzić, będzie mile widziane. Używam tylko paliwa Tesco Momentum. Nigdy więcej Morrisons dla mnie!
Tak, moim zdaniem kupię Professional.
 
#21 ·
Mój A35 ma 13 tysięcy mil i używałem tylko Castrol Edge 5W30 M do wszystkich przeglądów. Jest to olej nieco gęstszy niż 0W30 i nie miałem żadnych problemów z silnikiem, ani nie musiałem dolewać oleju między przeglądami. Posiadam również Porsche 997 pierwszej generacji, a samochody te mają powszechnie znaną wadę w postaci rysowania się cylindrów. Hartech jest jednym z najbardziej szanowanych specjalistów od silników w kraju, który zaprojektował i opracował wiodące w branży rozwiązania tego problemu. Porsche również zaleca olej 0W30 dla tych samochodów, ale Hartech, który przebudował setki tych silników, zaleca gęstszy olej o lepkości co najmniej 10W50. Oczywiście nasze silniki są różne, ale zasada, aby nie używać oleju tak rzadkiego jak woda, powinna budzić obawy, gdy przepływa on przez części silnika i je pokrywa.
 
#22 · (Edited)
Mój A35 ma 13 tysięcy mil i używałem tylko Castrol Edge 5W30 M do wszystkich serwisów. Jest to olej nieco gęstszy niż 0W30 i nie miałem żadnych problemów z silnikiem, ani nie musiałem dolewać oleju między serwisami. Posiadam również Porsche 997 pierwszej generacji, a samochody te mają powszechnie znaną wadę w postaci rysowania otworów cylindrów. Hartech jest jednym z najbardziej szanowanych specjalistów od silników w kraju, który zaprojektował i opracował wiodące w branży rozwiązania tego problemu. Porsche również określa olej 0W30 dla tych samochodów, ale Hartech, który przebudował setki tych silników, zaleca gęstszy olej o lepkości co najmniej 10W50. Oczywiście nasze silniki są inne, ale zasada nieużywania oleju tak rzadkiego jak woda powinna budzić obawy, gdy przepływa on przez części silnika i je pokrywa.
Wiesz, że 5W30 i 0W30 mają taką samą grubość, prawda? (w HOT ºC). nie w COLD.

10W to za dużo, ale możemy też użyć. (na zimny start)

Najlepszy olej, jakiego możesz użyć, to 0W50. ale nie wiem, czy jest jakiś 229.XX w 0W50. więc...

Pamiętaj, że te samochody są gotowe do użycia 0W20, więc... 10W nie ma sensu. i jest o wiele gorzej.

A silniki M260 mogą używać: 229.51, 229.52, 229.61, 229.71 & 229.72 (to jest nowe, więc wiele samochodów może się nie pojawić, ale tak, możemy tego również użyć).

I tak, możesz włożyć 10WXX, ale nie polecam, ale to moja własna opinia/rekomendacja, możesz robić co chcesz ofc. :)
 
#23 ·
Chciałem tylko podzielić się moimi uwagami, zawsze używałem 229.72 w moim W177 A180; z pewnością, jeśli nowsza specyfikacja jest kompatybilna, powinna być lepsza dla efektywności paliwowej itp. W tym roku arkusz smarowania został zaktualizowany 01.01.24, aby wykluczyć 229.52 w naszych silnikach benzynowych M282.
Image


Wiem, że 0w20 jest rzadszy niż 5w30; chociaż fakt, że olej jest wymieniany co roku, dość neguje ten czynnik. Używałem Mobil1 z Kwik-fit w tym roku, ale w tym roku zabiorę go do znajomego, aby go serwisował.

Image


Pytalem Newcastle Mercedes na eBay o zestaw serwisowy w177 zastępujący 229.52 z 229.72 i byłem mile zaskoczony, widząc, że Mercedes oferuje to w podobnej cenie 229.52 - 60,78 £ z VAT/os. Dodatkowo mogę użyć aktualnego kodu eBay 10% przez bramkę nagród i sparować go z 3% cashback Barclays Blue na ten tydzień.

Niedługo dodadzą nowy zestaw z 229.72 na eBay i są w trakcie aktualizacji go również dla innych zmian w pojazdach :)

Nie zdecydowałem się na filtr powietrza/kabinowy z Mercedesa, pomyślałem, że jest za drogi - więc wybrałem Bosch dla filtra powietrza. Mann/Bosch ma biofunkcjonalny filtr kabinowy (podobno filtruje również wirusy, podobnie jak maska na twarz) oprócz zwykłego filtra z węglem aktywnym. Ostatnio mieli kod leap20.


W recenzjach Hengst wydaje się działać naprawdę dobrze i podobno Mercedes zwykle używa filtrów Hengst - ale ja zawsze byłem osobą Mann lol. Bosch zawsze był graczem średniego szczebla.
 
#25 ·
Zrobiłem dziś sam serwis i nauczyłem się kilku dziwactw w A180.

Narzędzia potrzebne dostałem wszystkie z Halfords i zrobiłem to w ciągu godziny poza Halfords :ROFLMAO:

Rozmiar gniazda korka spustowego/filtra oleju jest dokładnie taki sam jak w Renault Captur, więc potrzebne narzędzia to:
Podnośnik Halfords nie podniesie samochodu, potrzebujesz wersji niskoprofilowej. Standardowy podnośnik Silverline, który posiadam od ponad 10 lat, to robi. Użyłem dwóch podnośników, aby uzyskać wystarczający prześwit, ale prawdopodobnie najlepiej użyć podpórek!

Nigdy nie używałem adapterów do podnośnika w tym samochodzie, ale teraz uszkodziłem punkt podnoszenia. Proszę kupić adapter do podnośnika, w przeciwieństwie do mnie!

Jest 11 metalowych śrub mocujących osłonę podwozia, są to zwykłe śruby sześciokątne 8 mm. Po bokach znajdują się 2 plastikowe nity mocujące osłonę podwozia, używając narzędzia do usuwania nitów, można je usunąć.

Podobna sytuacja do obudowy filtra oleju/spustu, jest mocowana za pomocą plastikowych nitów/wgłębień.

Korek spustowy można usunąć za pomocą gniazda kwadratowego 8 mm, filtr oleju teraz gniazdo sześciokątne 27 mm.

Teraz sytuacja z napełnianiem, zauważyłem, że wyświetlacz pokazuje pełny, nawet gdy dodałem 4 l oleju, samochód zdecydowanie nie jest pełny i wymaga 5,1 l oleju silnikowego.

Image


Użyj więc ekranu „Dane techniczne” w menu warsztatowym (dostępnym po przytrzymaniu wstecz przez sekundę, a następnie środkowego trackballa przez 5 sekund na głównym wyświetlaczu) - menu pojawi się jako opcja. Aby uzyskać dostęp do danych na żywo dotyczących pojemności oleju, pokaże Ci, ile dodatkowego oleju jest potrzebne do napełnienia. Czujnik zgłasza więcej niż 5,1 l podczas jazdy (np. 5,6 l itp., czego można się spodziewać, gdy olej krąży - więc sprawdź, gdy samochód stoi i działa przez kilka minut, aby zobaczyć, ile trzeba dolać).

Zaleca się również użycie menu, aby mieć temperaturę oleju 90 stopni przed spuszczeniem oleju.

Nie ufaj menu serwisowemu, które pokazuje graficzne pełne - to było kłamstwo! Przy okazji zauważyłem, że Kwik Fit nie uzupełnił 5,1 l oleju, ponieważ miałem stary olej napełniony tuż poniżej pojemnika MB 5L...


Dzięki temu niemieckiemu facetowi mogłem to wszystko zrozumieć!

Filtr powietrza można wykonać bez wyjmowania śrub ECU:

Filtr kabinowy był naprawdę łatwy, użyłem biofunkcjonalnego filtra firmy Man, który zawierał plastikową nasadkę, zachowałem OEM na wypadek, gdybym wrócił do filtrów węglowych.


Podsumowując - to było bardzo fajne doświadczenie, zrobiłbym to jeszcze raz :ROFLMAO:
 
#26 ·
Mała aktualizacja, kupiłem trochę MB 229.52 od zwykłego eBay Newcastle.

Wygląda na to, że wszystko z datą na etykiecie z września 2024 roku zawiera teraz olej MB marki Fuchs, a nie zwykłe etykiety Petronas.

Image


Nie jestem pewien, czy kupiłbym ponownie Fuchs - mogę przypuszczać, że to dobry olej, ale wolę bardziej znane marki.
 
#27 ·
Nie jestem pewien, czy kupiłbym Fuchs ponownie - mogę przypuszczać, że to dobry olej, ale wolałbym bardziej znane marki.
Fuchs jest doskonałej jakości.

To mała królicza nora, której nie polecałbym eksplorować, ale zasadniczo pakiet dodatków, który sprawia, że jest zgodny z API SP, jest produkowany tylko przez około 5 firm - więc bez względu na to, jaką "markę" kupisz, wszystkie będą używać tego samego pakietu dodatków.

(A baza również jest produkowana przez około 4 firmy na całym świecie.....) ;)