Mercedes A-Class Forum banner
21 - 40 of 46 Posts
Ook gepost op de A35-thread, maar voor de volledigheid hier gaat het. Eindelijk de auto gisteren teruggekregen!! De kracht is hersteld. Geen fouten op de ECU-eenheid. De servicemanager was weg, dus heb nog geen volledige uitsplitsing van wat er is vervangen. Maar de cilinder en kleppendeksel zijn nieuw, waarbij het kleppendeksel een datum van 05/22 heeft. Fijne dagen😄
Hoi, ik heb een A250 uit 2019, heb 20000 mijl gereden en er is mij verteld dat ik een nieuwe cilinderkop nodig heb (offerte £4100). Probleem begon met een misfire in cilinder 2. Heb berichten op forums gezien met eigenaren die vergelijkbare problemen hadden, toen ik dit aan Mercedes voorlegde, was hun antwoord dat mensen alles online kunnen plaatsen en dat er geen bewijs is! Heeft u enige informatie die u mij kunt doorgeven om mij in mijn geval te helpen Merc de kosten te laten dekken?

Hoi, ik heb een A250 uit 2019, die 20000 mijl heeft gereden en me is verteld dat ik een nieuwe cilinderkop nodig heb (offerte £4100). Probleem begon met een misfire in cilinder 2. Heb berichten op forums gezien met eigenaren die vergelijkbare problemen hadden, toen ik dit aan Mercedes voorlegde, was hun antwoord dat mensen alles online kunnen plaatsen en dat er geen bewijs is! Heeft u enige info die u mij kunt doorgeven om me te helpen in mijn geval om Merc te laten betalen?
MB verzint het. De M260-motor is in principe dezelfde als in de A35. Er is een hele sectie over de kapotte cilinderkoppen op deze site van A35's.

Hallo, ik heb een klasse 220 met dezelfde foutmeldingen als jullie. Ben naar de dealer geweest en ze zeiden dat ik een nieuwe cilinderkop nodig heb. De garantie is een paar maanden geleden verlopen en ze vragen +6k om het te repareren. Tips om ze de kosten te laten dekken?

Hoi, ik heb een klasse 220 met dezelfde foutieve fouten als jullie. Ging naar de dealer en zeiden dat ik een nieuwe cilinderkop nodig heb. De garantie is een paar maanden geleden verlopen en ze vragen +6k om het te repareren. Tips om ze de kosten te laten dekken?
Ik weet dat dit een oud draadje is, maar is het ooit beantwoord, want ik heb precies hetzelfde probleem en MB wil nog steeds dat ik bijdraag. Bedankt

Discussion starter · #25 ·
Als u geen verlengde garantie heeft, is het onwaarschijnlijk dat u ze zover krijgt om bij te dragen. U kunt het proberen met uw dealer en kijken wat u krijgt. Ze sparen geld voor de elektrificatie-investering en zijn ongelooflijk gierig geworden.

Als u geen verlengde garantie heeft, is het onwaarschijnlijk dat u ze zover krijgt om bij te dragen. U kunt het proberen met uw dealer en kijken wat u krijgt. Ze sparen geld voor de elektrificatie-investering en zijn ongelooflijk gierig geworden.
Bedankt, ik waardeer uw antwoord... het lijkt erop dat dit een bekend probleem is en ik hoopte dat iemand het FOC door MB had laten oplossen

Hallo allemaal,

Ik heb een W177 a250, model 2019, 60k mijl. Ik kreeg een motorwaarschuwingslampje, foutcodes met betrekking tot misfire in cilinder twee. Na verder onderzoek heeft de MB-garage bevestigd dat de druk in cilinder twee laag is via een compressietest en dat de fout niet gerelateerd is aan bougie, bobine of iets dergelijks, aangezien deze zijn verwisseld en het probleem nog steeds in cilinder twee aanhoudt.

Na het lezen van verschillende formulieren lijkt dit te leiden tot een vervanging van de cilinderkop, wat uiteraard een dure klus is, en vervelend genoeg een veel voorkomende fout met de M260-motor. Van wat ik heb gelezen, hebben mensen offertes gekregen in de regio van £ 4.000 - £ 5.000 om het probleem op te lossen. De MB-garage heeft mij echter £ 4.100 geoffreerd om alleen de motor te strippen en verder te onderzoeken, zelfs niet om het probleem op te lossen. Is dit gebruikelijk of lijkt dit schandalig? Ze hebben verklaard dat ik de volledige reparatiekosten moet betalen na het strippen, vermoedelijk in de regio van £ 9.000 - £ 10.000, door twee en twee bij elkaar op te tellen. Verder, heeft iemand in het VK geluk gehad met het oplossen van het probleem terwijl de garantie verlopen was? Ik heb gezien dat MB in Canada en de VS de garantie voor dit specifieke motoronderdeel heeft verlengd, maar schijnbaar niet in het VK...

Discussion starter · #28 ·
Wat is er te onderzoeken voor £4000? Is een bekend probleem. Iemand op dit forum heeft het probleem opgelost door gewoon de kleppen te vervangen. Mercedes vervangt de hele cilinderkop, omdat het probleem lijkt te komen van overmatige zijdelingse speling op de uitlaatkleppen (nieuwste NHTSA-dossiers). Dus vermoedelijk, als je alleen de kleppen vervangt, kun je later hetzelfde probleem krijgen.

Misschien een onafhankelijke overwegen?

Eerlijk gezegd lijkt het niet correct; dit is wat ze hebben verklaard. De £4.000 is voor "Advies om de cilinderkop te verwijderen voor verdere inspectie". Ze hebben gezegd dat de reparatiekosten, zodra een defect in de motor wordt ontdekt, bovenop de £4.000 komen. Dus in wezen willen ze dat ik £4.000 betaal om de motor uit elkaar te halen en geen reparatie te krijgen voor die kosten; het lijkt erop dat dit anders is dan wat iemand anders heeft gezegd; anderen hebben gezegd dat ze deze kosten hebben betaald om het probleem in zijn geheel op te lossen, niet alleen om het te inspecteren! Ze hebben niet vermeld dat het een bekend defect is en hebben geen kennis hiervan bevestigd toen ik het hen vertelde.

Hoi vriend, je kunt het beste bevestigen dat de klepzittingen zijn doorgebrand door je MB-dealer te vragen een cilinderlektest uit te voeren. Dit laat zien of het gebrek aan compressie wordt veroorzaakt door gassen die langs de kleppen lekken en zo ja, inlaat- of uitlaatkleppen kunnen worden geïdentificeerd. Normaal gesproken is het ongeveer 2 uur werk. Ik doe het graag voor je als je het wilt boeken bij Mercedes Benz Slough. Je zult in ieder geval veel minder geld kwijt zijn dan wanneer je het verwijdert om te inspecteren.

Ik bezit een Mercedes A220 69 plaat.

2.0 liter benzine motor.

Een oranje motorlampje verschijnt en het start-stop logo verschijnt in het wit. De auto schokt en schudt bij het accelereren. De uitlaat klinkt ruw en de motor ook. Als ik de motor uit en aan zet, is het goed, hij loopt prima. Maar het probleem komt voor als ik ongeveer 30 mijl rijd, voornamelijk op een lange rit. Het duurt ook langer dan normaal om te starten op een koude ochtend. Maar start wel.
Lokale garages hebben hem op hun machine gezet en het volgende gedaan:
Misfire op cilinder 3

Had een bobine

Bougie vervangen

Injector vervangen

Zelfde probleem.
Kunt u mij alstublieft adviseren wat ik moet doen om deze situatie op te lossen?

Bedankt

Ik bezit een Mercedes A220 69 plaat

2.0 liter benzinemotor.

Een oranje motorlampje verschijnt en het start-stop logo in het wit verschijnt. De auto schokt en schudt bij het accelereren. De uitlaat klinkt ruw en de motor ook. Als ik de motor uit en aan zet, is het goed, hij loopt prima. Maar het probleem komt voor als ik ongeveer 30 mijl rijd, voornamelijk op een lange rit. Het duurt ook langer dan normaal om te starten op een koude ochtend. Maar start wel.
Misfire op cilinder 3

Had een bobine

Bougie vervangen

Injector vervangen

Zelfde probleem.
Kunt u mij adviseren wat ik moet doen om deze situatie op te lossen?

Bedankt
De vibratie is heftig en komt van de achterkant van de auto

Een van hen geeft een cilinder 2 misfire aan.

Ik bezit een Mercedes A220 69 plaat

2.0 liter benzinemotor.

Er verschijnt een oranje motorlampje en het start-stop logo verschijnt in het wit. De auto schokt en schudt bij het accelereren. De uitlaat klinkt ruw en de motor ook. Als ik de motor uit- en aanzet, is het in orde, hij loopt prima. Maar het probleem komt voor als ik ongeveer 30 mijl rijd, voornamelijk op een lange rit. Het duurt ook langer dan normaal om te starten op een koude ochtend. Maar start wel.
Misfire op cilinder 3
Had een bobine
Bougie vervangen
Injector vervangen
Zelfde probleem.
Kunt u mij advies geven over wat ik moet doen om deze situatie op te lossen?
Bedankt
Als je geluk hebt, is het een defecte rail druksensor, vraag de dealer om TIPS
LI07.70-P-078047 op te zoeken.

Als je pech hebt, is de klep/klepzitting beschadigd en moet je de cilinderkop vervangen of een onafhankelijke garage vinden die bereid is de klep/zitting te repareren.

Discussion starter · #37 ·
Dank voor je antwoord, het probleem verdwijnt als ik de motor uitzet en weer aanzet. Zou het nog steeds een cilinderkop zijn, want ik denk dat dat een groot probleem zou zijn. Het voelt elektrisch aan
Het korte antwoord is ja, het kan de cilinderkop zijn. De ECU moet een bepaald aantal continue misfires registreren voordat hij de motorlamp laat branden en de motor in de noodloopmodus zet.

De mijne deed hetzelfde. Toen ik de motor uitzette, ging het motorlampje uit en ging na een paar minuten rijden weer aan. Toen ik echter de diagnose aansloot, kon ik zien dat er misfires waren, zelfs als het motorlampje uit was.

Bedankt voor je hulp en ik waardeer de input van alle anderen op dit forum. Weer een uitgave die ik wel zou kunnen missen lol. Heeft iemand een ruwe schatting van hoeveel de vervangende cilinderkop zou kosten? Bedankt
Afgaande op de A35-thread zit je naar schatting op £ 5k. Maar je moet MB in ieder geval blijven proberen voor een bijdrage.

Mijn A250 uit 2021 heeft een misfire op cilinder 2 en zoals anderen heb ik alles naar cilinder 3 verplaatst en de fout zit nog steeds op cilinder 2. De Merc-dealer heeft hier 2 uur aan besteed en heeft een nieuwe kop nodig, die net honderdduizend mijl heeft gereden, altijd door hen onderhouden en geen kans op een bijdrage aan de kosten van £ 5.000. Dit kan niet kloppen, er is duidelijk een probleem.

21 - 40 of 46 Posts