Net nadat ik de uitlaatklep had gerepareerd, die ik in een andere thread heb gedocumenteerd, merkte ik een fout op in de ECU met de code P1CEF85: "De aanpassing van de injectiehoeveelheid voor de cilinderbalans heeft bijna de maximale waarde bereikt voor ten minste één cilinder. Er is een signaal boven de toegestane waarde". De relevante tests in Xentry verwijzen naar het controleren van de injectoren. Ik kon alleen de geautomatiseerde elektrische test uitvoeren, die goed uitkwam. Dus ik heb de fout verwijderd.
Een paar dagen later, toen ik voor het stoplicht stond, kreeg ik echt slechte misfires (kon de motor voelen trillen) en het motorlampje ging branden. Deze keer waren de fouten P030085 en P030285, duidelijk misfires op cilinder 2.
Omdat ik sinds februari geen garantie meer heb, besloot ik de bobine te vervangen, aangezien de bougies in februari door MB zijn vervangen. Helaas blijkt het niet de bobine te zijn
Ik denk dat de volgende stap een compressietest is? Iemand ideeën? Ik ben bang dat dit op hetzelfde probleem uitdraait als de A35 AMG's, aangezien dit dezelfde motor is.
Een paar dagen later, toen ik voor het stoplicht stond, kreeg ik echt slechte misfires (kon de motor voelen trillen) en het motorlampje ging branden. Deze keer waren de fouten P030085 en P030285, duidelijk misfires op cilinder 2.
Omdat ik sinds februari geen garantie meer heb, besloot ik de bobine te vervangen, aangezien de bougies in februari door MB zijn vervangen. Helaas blijkt het niet de bobine te zijn
Ik denk dat de volgende stap een compressietest is? Iemand ideeën? Ik ben bang dat dit op hetzelfde probleem uitdraait als de A35 AMG's, aangezien dit dezelfde motor is.