Mercedes A-Class Forum banner
61 - 80 of 83 Posts
In mijn geval duurde het ongeveer 6 maanden na de aankoop van mijn auto voordat internet het deed.

Als je het algemene DTS-project voor de Hermes-module laadt, kun je het terugzetten naar de registratiemodus, of met de developer key-versie van Xentry - er is een speciaal menu 'Author Data' dat de operationele modi bevat - zet dit op provisioning en reset het initiële VPN-certificaat vooraf; uiteindelijk zal het opnieuw verbinding maken met de backend van Daimler en het certificaat vernieuwen dat nodig is om verbinding te maken.

Ik vond mijn auto in crash-modus, als gevolg van eerdere schade aan de voorkant. Als de operationele modus in de werkelijke waarden in crash-modus staat - waarschijnlijk dit. Anders kan het iets anders zijn met de backend van Vodafone etc., dus neem contact op met het ITC-team met de IMSI en zij zullen dit bevestigen.

Dit is als je niet honderd of meer bij MB wilt uitgeven. Indien in garantie, breng het dan uiteraard binnen...

Hallo. Kan iemand alsjeblieft helpen?

Ik woon in Spanje, maar heb een uit Duitsland geïmporteerde A35 (w177).

Ik heb helemaal geen dataverbinding. Ik heb contact opgenomen met de lokale dealer, Vodafone en Mercedes ME.

Na 2 maanden onderzoek en talloze pogingen en fouten, heeft Vodafone eindelijk de fout gediagnosticeerd als de APN die op Duitsland is ingesteld en moet worden gewijzigd in Spanje (makkelijk toch?).

Nee!
Ik heb contact opgenomen met ME en de dealer met de bevindingen en de dealer zei dat ME Connect ermee bezig is. Ik heb meerdere keren contact opgenomen met ME om het probleem uit te leggen en moest steeds wachten op een update van hun Tech Team om vandaag te horen dat het niet kan...

Dat kan toch niet kloppen!

Ze zeiden dat de enige manier om data in de auto te krijgen, het gebruik van een wifi-hotspot van de telefoon is. Ik heb dit al geprobeerd en hoewel de auto zegt dat hij verbonden is met de mobiele wifi-hotspot, werken er geen data, ik krijg de foutmelding "Geen internet".

Ik heb 2 weken geleden een Mbux-update naar de nieuwste versie gehad, dus daar ligt het niet aan. Ik heb ook betaald voor het volledige ME-pakket.

Mijn ME Connect-app maakt verbinding met de auto, ik kan de status controleren, deuren vergrendelen etc. maar kan helemaal geen data krijgen, maar er is geen schakelaar voor 'Internet in de auto' in mijn ME-app?

Ik heb de nieuwste Spaanse kaarten handmatig geïnstalleerd, maar in de ME Connect-app online staat nog steeds dat de standaardregio Duitsland is.

Zonder data kan ik geen internetradio, live verkeersupdates, live kaartupdates en diverse andere dingen gebruiken.

Weet iemand hoe dit op te lossen, aangezien Mercedes geen idee lijkt te hebben?

Ik hoop dat dit opgelost kan worden.

Ook heeft mijn Mbux niet de optie 'Profiel synchroniseren'.

Dit voorkomt ook dat sommige functies van mijn ME-app werken.

Alvast bedankt

Bijgevoegde screenshot van ME & Vodafone e-mails.

Image

Image

Hoi. Kan iemand alsjeblieft helpen?

Ik woon in Spanje, maar heb een uit Duitsland geïmporteerde A35 (w177).

Ik heb helemaal geen dataverbinding. Ik heb contact opgenomen met de lokale dealer, Vodafone en Mercedes ME.

Na 2 maanden onderzoek en talloze pogingen en fouten, diagnosticeerde Vodafone de fout uiteindelijk als de APN die op Duitsland stond en gewijzigd moet worden in Spanje (makkelijk toch?)

Nee!
Ik heb ME en de dealer op de hoogte gebracht van de bevindingen en de dealer zei dat ME Connect het afhandelt. Ik heb meerdere keren contact opgenomen met ME om het probleem uit te leggen en moest steeds wachten op een update van hun Tech Team om vandaag te horen dat het niet kan...

Dat is toch zeker niet correct!

Ze zeiden dat de enige manier om data in de auto te krijgen, is om een wifi-hotspot van de telefoon te gebruiken. Ik heb dit al geprobeerd en hoewel de auto zegt dat hij verbonden is met de mobiele wifi-hotspot, werken er geen data-dingen, ik krijg een foutmelding 'Geen internet'.

Ik heb 2 weken geleden een Mbux-update naar de nieuwste versie gehad, dus daar ligt het niet aan. Ik heb ook het volledige ME-pakket betaald

Mijn ME Connect-app maakt verbinding met de auto, ik kan de status controleren, deuren vergrendelen etc. maar kan gewoon helemaal geen data krijgen, maar er is geen schakelaar voor 'Internet in de auto' in mijn ME-app?

Ik heb de nieuwste Spaanse kaarten handmatig geïnstalleerd, maar in de ME Connect-app online staat nog steeds dat de standaardregio Duitsland is.

Zonder data kan ik geen internetradio, live verkeersupdates, live kaartupdates en diverse andere dingen gebruiken.

Weet iemand hoe dit op te lossen, aangezien Mercedes geen idee lijkt te hebben.

Alvast bedankt

View attachment 12266
View attachment 12265
Ik kan je alleen maar aanraden om deze thread, plus deze andere threads, door te lezen om te zien of een van de suggesties, of hoe het voor anderen is opgelost, je zou kunnen helpen.

Uiteindelijk, als je auto niet meer onder de MB-garantie valt, moet je misschien een coder van een derde partij vinden die de configuratie in je auto voor je kan hercoderen.

Ik kan je alleen maar aanraden om deze thread te lezen, plus deze andere threads, om te zien of een van de suggesties, of hoe het voor anderen is opgelost, je zou kunnen helpen.

Uiteindelijk, als uw auto niet onder de MB-garantie valt, moet u mogelijk een programmeur van derden vinden die de configuratie in uw auto voor u kan hercoderen.
Ik heb alles gelezen, niets helpt mijn situatie.

Niemand in Spanje heeft een programmeur om de modem/sim-instellingen te wijzigen. Zelfs de Mercedes-dealer niet.

Bovendien heb ik de "Internet in de auto"-schakelaar niet op mijn app.

Ook op mbux heb ik niet de optie "Profiel synchroniseren".

Ik heb wel de optie om mbux met een hotspot te verbinden, maar zelfs als ik dit doe, heeft de auto geen internet.

Mercedes is eerlijk gezegd een grap. Niemand binnen Mercedes kan het probleem oplossen...

Ik heb alles gelezen, niets helpt mijn situatie.

Niemand in Spanje heeft een programmeur om de modem / sim-instellingen te wijzigen. Zelfs de Mercedes-dealer niet.

Bovendien heb ik de "Internet in de auto" schakelaar niet in mijn app.

Ook heb ik op mbux niet de optie "Profiel synchroniseren".

Ik heb wel de optie om mbux te verbinden met een hotspot, maar zelfs als ik dit doe, heeft de auto geen internet.

Mercedes is eerlijk gezegd een grap. Niemand binnen Mercedes kan het probleem oplossen...
Het moet een enkele markteis zijn voor MB om u dezelfde functionaliteit te geven als beschikbaar is in uw markt. Ik zou contact opnemen met het kantoor van de CEO van MB in Duitsland en als er geen succes is, kijken op de website van de Commissie over wie u hierover kunt contacteren.

Het moet een enkele markteis zijn voor MB om u dezelfde functionaliteit te bieden, zolang deze beschikbaar is in uw markt. Ik zou contact opnemen met het kantoor van de CEO van MB in Duitsland en als dat niet lukt, op de website van de Commissie kijken met wie u hierover contact kunt opnemen.
Heeft u een e-mailadres of contactgegevens?

Heeft u een e-mailadres of contactgegevens?
Ik heb alleen de e-mail van de Britse CEO. Als je ernaar googelt voor MB CEO, zou het tevoorschijn moeten komen.

Ik heb alleen de e-mail van de Britse CEO. Als je ernaar googelt voor MB CEO, zou deze tevoorschijn moeten komen.
Ik geef ze op, maat. Ze zijn de slechtste support die ik ooit heb gehad. 2 maanden lang ben ik aan het lijntje gehouden, plus ze hebben me €260 in rekening gebracht voor de mbux-update (die het probleem niet oploste).

Ik ga de auto verkopen en iets anders kopen.

Bedankt in ieder geval

Hoi. Kan iemand alsjeblieft helpen?

Ik woon in Spanje, maar heb een uit Duitsland geïmporteerde A35 (w177)

Na 2 maanden onderzoek en talloze pogingen en fouten, diagnosticeerde Vodafone de fout uiteindelijk op de APN die op Duitsland was ingesteld en moet worden gewijzigd in Spanje (makkelijk toch?)

Nee!
Ik heb contact opgenomen met ME en de dealer met bevindingen en de dealer zei dat ME Connect ermee te maken heeft. Ik heb ME verschillende keren gecontacteerd om het probleem uit te leggen en moest steeds wachten op een update van hun Tech Team om vandaag te horen dat het niet kan...

Dat klopt toch niet!

Ze zeiden dat de enige manier om data in de auto te krijgen, het gebruik van een wifi-hotspot van de telefoon is. Ik heb dit al geprobeerd en hoewel de auto zegt dat hij verbonden is met de mobiele wifi-hotspot, werken er geen data, ik krijg de foutmelding 'Geen internet'.

Ik heb 2 weken geleden een Mbux-update naar de nieuwste versie gehad, dus daar ligt het niet aan. Ik heb ook het volledige ME-pakket betaald

Mijn ME Connect-app maakt verbinding met de auto, ik kan de status controleren, deuren vergrendelen etc. maar ik kan helemaal geen data ophalen, maar er is geen schakelaar voor 'Internet in de auto' in mijn ME-app?

Weet iemand hoe dit op te lossen, aangezien Mercedes geen idee lijkt te hebben.

Alvast bedankt

View attachment 12266
View attachment 12265
Om mijn opmerkingen toe te voegen, als de APN verkeerd is ingesteld, kan deze worden aangepast voor de HERMES-module in DTS.

Ik weet niet precies of APN het probleem is, aangezien er contentfiltering is die door APN wordt voorgeschreven - denk ik? Ziet u überhaupt de 4G/Me-indicator op het belangrijkste mbux-systeem? Als u geen me-pictogram ziet, dan is uw HU6 niet verbonden met de Hermes-module, de Hermes-module maakt verbinding met de HU6 via een WLAN-gateway.

Er zijn veel verbindingsproblemen; als de app na verificatie van het logboek door de dealer (bijv. in mijn geval) en het toevoegen van uw e-mail aan de VIN geen externe statussen of data-informatie rapporteert, dan ligt het probleem bij de Hermes-module.

Coderingen van Hermes in DTS -> Xentry actuele waarden opslaan, zie operationele modus.

Controleer ook of het voertuig de klantenservice kan bellen met de me-knop - zo ja, goed nieuws - de Vodafone esim werkt enigszins.

In mijn geval stond de operationele modus op crashmodus, hoewel er andere staten zijn die de dataverbinding kunnen deactiveren. In speciale versies van Xentry is er een procedure om dit in te stellen op de provisioning-status. Hierna herstelt de HERMES-module een nieuw VPN-certificaat voor dataverbinding om met de auto te werken, de backend heeft een PKI-infrastructuur die een op certificaten gebaseerd authenticatiesysteem gebruikt.

Als het voertuig zich echter in een provisioning-status bevindt, gebruik dan DTS om APN-instellingen in te stellen. Ik kan me niet herinneren of dit landspecifieke configuraties had, maar ik herinner me niet veel APN-instellingen, wat ik betwijfel, aangezien de HERMES-module roaming zou moeten kunnen doen.

Enkele andere verbindingsproblemen zijn dat de MBux (HU6)-eenheid de tijdsynchronisatie verliest en de certificaten niet meer werken - in dit geval reset een speciale aanpassing in Xentry de kloksynchronisatie. Een andere aanpassing is dat het HU6-certificaat ongeldig wordt en er is er een om het oorspronkelijke autorisatiecertificaat te herstellen. De volgende keer dat de auto een bijgewerkt certificaat aanvraagt, wordt het opnieuw gegenereerd met het juiste certificaat voor dit voertuig. Dit zijn echter HU6-fouten met connectiviteit en geen HERMES-fouten.

Ik heb vorig jaar wat ervaring opgedaan met het werken aan PKI-backends op het werk en had het geluk om me te verdiepen in vallen en opstaan - een video van Duoyin met Google Translate heeft me hierbij geholpen :LOL:

Ook hebben niet alle voertuigen de Mercedes Me-app op de MBux (HU6) - ik zit bijvoorbeeld op FUP4 en zelfs met FUP3_4 was er geen 'Mercedes Me en Apps' - het was altijd alleen 'Apps' op mijn systeem. Hoewel ik heb betaald voor de personalisatie-optie die is opgenomen in het remote-pakket waarmee je de 'Me'-gebruikers in het systeem kunt hebben, aangezien dit ook geen gratis functie is. Ik zou de 'me'-synchronisatiefunctionaliteit dus niet bepalen als een geldige testroutine.

Officieel weet ik niet zeker of de dealer toegang heeft tot variantcodering met behulp van DTS - maar ze kunnen verzoeken terugsturen naar het hoofdkantoor voor HERMES-problemen - daarom heb ik het gevoel dat een deel van het diagnostisch werk niet correct is gedaan. Er staat specifiek in een van de Xentry TIPS-documenten die ik online heb gevonden toen ik dit probleem had - dat dit moet worden gedaan als er geen connectiviteit blijft bestaan en sommige packetlogs worden vastgelegd, aangezien Xentry met een officieel dealeraccount met de backend kan communiceren en aan de engineer kan rapporteren als het pakketten ziet die worden verzonden (vergelijkbaar met wireshark).

Alternatieve methoden die door mensen op Duoyin worden gebruikt, probeerden ook de variantcodering van de HERMES-module te exporteren en vervolgens een volledige fabrieksreset / herflashing van HERMES uit te voeren en de coderingen opnieuw te importeren. Wat in feite een 'offline' SCN is :ROFLMAO:

Even om mijn opmerkingen toe te voegen, als de APN verkeerd is ingesteld, kan deze worden aangepast voor de HERMES-module in DTS.

Ik weet niet zeker of APN het probleem is, aangezien er contentfiltering is die wordt voorgeschreven door APN - denk ik? Ziet u überhaupt de 4G/Me-indicator op het hoofd-mbux-systeem? Als u geen me-pictogram ziet, dan is uw HU6 niet verbonden met de Hermes-module, de Hermes-module maakt verbinding met de HU6 via een WLAN-gateway.

Er zijn veel verbindingsproblemen; als de app geen externe statussen of data-informatie rapporteert nadat de dealer het logboek heeft geverifieerd (bijv. in mijn geval) en uw e-mail aan de VIN toevoegt, dan ligt het probleem bij de Hermes-module.

Coderingen van Hermes opslaan in DTS -> Xentry actuele waarden, zie operationele modus.

Controleer ook of het voertuig mij de klantenservice kan bellen met de me-knop - zo ja, goed nieuws - de Vodafone esim werkt enigszins.

In mijn geval stond de operationele modus op crashmodus, hoewel er andere staten zijn die de dataverbinding kunnen deactiveren. In speciale versies van Xentry is er een procedure om dit in te stellen op de provisioning-status. Hierna zal de HERMES-module een nieuw VPN-certificaat herstellen voor dataverbinding om met de auto te werken, de backend heeft een PKI-infrastructuur die een op certificaten gebaseerd authenticatiesysteem gebruikt.

Hoewel, als het voertuig zich in een voorziene staat bevindt, gebruik dan DTS om APN-instellingen in te stellen, ik kan me niet herinneren of dit landspecifieke configuraties had, maar ik herinner me niet veel APN-instellingen, wat ik betwijfel, aangezien de HERMES-module roaming zou moeten kunnen doen.

Enkele andere verbindingsproblemen zijn dat de MBux (HU6)-eenheid de tijdsynchronisatie verliest en de certificaten niet meer werken - in dit geval reset een speciale aanpassing in Xentry de kloksynchronisatie. Een andere aanpassing is dat het HU6-certificaat ongeldig wordt en er een is om het initiële autorisatiecertificaat te herstellen. De volgende keer dat de auto een bijgewerkt certificaat aanvraagt, wordt het opnieuw gegenereerd met het juiste certificaat voor dit voertuig. Dit zijn HU6-fouten met connectiviteit en niet HERMES-fouten.

Ik heb vorig jaar wat ervaring opgedaan met het werken aan PKI-backends en had het geluk om me te verdiepen in trial and error - een video van Duoyin met Google Translate heeft me hierbij geholpen :LOL:

Ook hebben niet alle voertuigen de Mercedes Me-app op de MBux (HU6) - ik zit bijvoorbeeld op FUP4 en zelfs met FUP3_4 was er geen 'Mercedes Me en Apps' - het was altijd gewoon 'Apps' op mijn systeem. Hoewel ik heb betaald voor de personalisatie-optie in het remote-pakket waarmee je de 'Me'-gebruikers in het systeem kunt hebben, aangezien dit ook geen gratis functie is. Dus ik zou de 'me'-synchronisatiefunctionaliteit niet bepalen als een geldige testroutine.

Officieel weet ik niet zeker of de dealer toegang heeft tot variantcodering met DTS - maar ze kunnen verzoeken terugsturen naar HQ voor HERMES-problemen - daarom heb ik het gevoel dat een deel van het diagnostisch werk niet correct is gedaan. Er staat specifiek in een van de Xentry TIPS-documenten die ik online heb gevonden toen ik dit probleem had - dat dit moet worden gedaan als er geen connectiviteit blijft bestaan en sommige packetlogs worden vastgelegd, aangezien Xentry kan communiceren met de backend met een officieel dealeraccount en zal rapporteren aan de engineer als het pakketten ziet die worden verzonden (vergelijkbaar met een wireshark).

Alternatieve methoden die door mensen op Duoyin worden gebruikt, probeerden ook de variantcodering van de HERMES-module te exporteren, vervolgens een volledige fabrieksreset / opnieuw flashen van HERMES en de coderingen opnieuw te importeren. Wat in feite een 'offline' SCN is :ROFLMAO:
Bedankt daarvoor.

De ME-knop belt naar Duitsland, dus er is connectiviteit. Vofafone heeft het probleem gediagnosticeerd.

Citaat.

We hebben de reactie van ons Resolver-team ontvangen dat u een HU CSP gebruikt terwijl u probeert verbinding te maken met een DE APN.

Neem contact op met de Mercedes helpdesk en laat ze de CSP correct instellen en een andere poging wagen.

Ik heb dit zowel Mercedes Dealership als ME verteld, maar geen van beiden heeft een idee hoe ze het moeten corrigeren.

Ook ik heb alleen Apps (niet Apps + ME). Ik heb geen sync profiel tab / knop op mbux. Ik heb wel de optie om de telefoon te verbinden via WiFi of Bluetooth hotspot, maar zelfs als deze zijn verbonden, heeft mbux geen internet- of dataverbinding.

Proost

Bedankt daarvoor.

De ME-knop belt Duitsland, dus er is connectiviteit. Vofafone heeft het probleem vastgesteld.

Citaat.

We hebben de reactie ontvangen van ons Resolver-team dat u een HU CSP gebruikt terwijl u probeert verbinding te maken met een DE APN.

Neem contact op met de Mercedes helpdesk en laat hen de CSP correct instellen en een nieuwe poging wagen.

Ik heb dit zowel de Mercedes-dealer als ME verteld, maar geen van beiden weet hoe ze dit moeten corrigeren.

Ook ik heb alleen Apps (niet Apps + ME). Ik heb geen tabblad/knop voor synchronisatieprofiel op mbux. Ik heb wel de optie om de telefoon via wifi of Bluetooth-hotspot te verbinden, maar zelfs als deze zijn verbonden, heeft mbux geen internet- of dataverbinding.

Proost
Klinkt alsof de dealer uw MBux heeft geüpgraded naar FUP4 - wat de optie geeft om hotspot te gebruiken, als er ook geen data is via hotspot - klinkt alsof de MBux een gecorrumpeerd certificaat heeft en waarschijnlijk het initiële autorisatiecertificaat opnieuw moet resetten.

Xentry -> HU6 -> Aanpassingen -> Inleren -> Initiële autorisatiecertificaat resetten

Wat APN betreft - ja, u heeft gelijk; het lijkt erop dat de HERMES-module een vooraf gedefinieerde lijst met APN's heeft om uit te kiezen en wat ik zei over de schakelaar voor volwassenfiltering is alleen voor het VK.

Ik heb een van de databasebestanden in simulatiemodus geopend:

Image

Er is een GUI die u de operationele parameters laat zien, deze worden meestal vooraf ingevuld met een verbonden voertuig en zullen groene vakken zijn; er zijn rode vakken voor alles wat verkeerd is:
Image

Als de operationele modus onder 'Crash Mode' staat, kunt u de knop gebruiken om deze terug te zetten naar provisioning en zal deze het originele autorisatiecertificaat opnieuw invoegen en de auto zal een werkend certificaat van de MB-server pakken.

Officieel is er een optie onder Xentry met een lange sleutel die extra opties mogelijk maakt om dit van daaruit te doen.

Iedereen met een kopie van DTS Monaco en de SMRD-database van een dubieuze bron of de Xentry PKW's kan dit voor u wijzigen. U kunt een goedkope interface gebruiken zoals OpenPort 2.0, die ik oorspronkelijk gebruikte, of upgraden naar een VCX SE als u van plan bent om te flashen via DoIP, wat imo overdreven is.

Als u de officiële route wilt volgen, klaag dan bij MB; Ik denk dat de dealer de instructies voor het loggen van de verbinding (enz.) naar HQ niet heeft gevolgd, wat deel uitmaakt van het debuggingproces.

Een andere ding om de dealer te vragen is om HQ te vragen de Vedoc-coderingen bij te werken om de APN voor DE op te nemen en dan wanneer ze SCN uitvoeren, zal deze automatisch overschakelen naar DE. Want als u deze route volgt; elke keer dat er een nieuwe Hermes-module-update is, zal deze de oude coderingen van de MB-database opnieuw ophalen en de APN weer terugzetten naar HU als u de variantcodering wijzigt.

Ik hoop dat u officieel of via de onofficiële route een oplossing vindt; Ik heb de indruk dat dealers geen idee hebben, want de mijne had geen idee dat er zelfs een 'crash'-modus was die data voorkomt maar sms/oproepen toestaat.

Klinkt alsof de dealer uw MBux heeft geüpgraded naar FUP4 - wat de optie geeft om hotspot te gebruiken, als er ook geen data is met hotspot - klinkt het alsof de MBux een gecorrumpeerd certificaat heeft en waarschijnlijk het initiële autorisatiecertificaat opnieuw moet resetten.

Xentry -> HU6 -> Aanpassingen -> Inleren -> Initiële autorisatiecertificaat resetten

Wat APN betreft - ja, u heeft gelijk; het lijkt erop dat de HERMES-module een vooraf gedefinieerde lijst met APN's heeft om uit te kiezen en wat ik zei over de volwassenfilteringsschakelaar is alleen voor het VK.

Ik opende een van de databasebestanden in simulatiemodus:

View attachment 12273

Er is een GUI die u de bedrijfsparameters toont, deze zijn meestal vooraf ingevuld met een aangesloten voertuig en zullen groene vakken zijn; er zijn rode vakken voor alles wat fout is:
View attachment 12274

Als de bedrijfsmodus onder 'Crash Mode' staat, kunt u de knop gebruiken om deze terug te zetten naar provisioning en zal deze het originele autorisatiecertificaat opnieuw invoegen en de auto zal een werkend certificaat van de MB-server ophalen.

Officieel is er een optie onder Xentry met een lange sleutel die extra opties mogelijk maakt om dit van daaruit te doen.

Iedereen met een kopie van DTS Monaco en de SMRD-database van een dubieuze bron of de Xentry PKW's kan dit voor u wijzigen. U kunt een goedkope interface gebruiken zoals OpenPort 2.0, die ik oorspronkelijk gebruikte, of upgraden naar een VCX SE als u van plan bent om te flashen via DoIP, wat imo overdreven is.

Als u de officiële route wilt volgen, klaag dan bij MB; Ik denk dat de dealer de instructies voor het loggen van de verbinding (enz.) naar HQ niet heeft gevolgd, wat deel uitmaakt van het debugproces.

Een andere ding om de dealer te vragen is om HQ te verzoeken de Vedoc-coderingen bij te werken om de APN voor DE op te nemen en dan, wanneer ze SCN uitvoeren, zal deze automatisch overschakelen naar DE. Want als u deze route volgt; elke keer dat er een nieuwe Hermes-module-update is, zal deze de oude coderingen van de MB-database opnieuw ophalen en de APN weer terugzetten naar HU als u de variantcodering wijzigt.

Ik hoop dat u een oplossing vindt via de officiële of de onofficiële route; Ik heb de indruk dat dealers geen idee hebben, om eerlijk te zijn, want de mijne had geen idee dat er zelfs een 'crash'-modus was die data voorkomt maar sms/oproepen toestaat.
Wow. Dat is een geweldig antwoord. Ik zal dat morgen naar mijn lokale auto-elektricien brengen en het hem laten zien, kijken of hij het kan doen. Anders ga ik terug naar mijn dealer en laat ik hem uw instructies zien. Heel erg bedankt. Dit drama van 2 maanden kan eindelijk worden opgelost.

Hallo iedereen.
Ik heb een probleem met mijn Mercedes me. Na analyse met Xentry merkte ik een foutcode op de WLAN van de MBUX.
Ik heb veel over het onderwerp gelezen, bedankt aan degenen die oplossingen hebben gepost, maar er zijn enkele verschillen met mijn probleem.
Hier is de foutcode en hier is het menu dat ik in Xentry heb.
Kent iemand de procedure om dit probleem op te lossen?
Ik kan de SOS bellen en Mercedes met de auto, maar ik kan niet worden geüpdatet.
En ik heb het SOS-foutbericht niet geactiveerd als het echt volloopt.
Bedankt.
MERCI.MERCI.
Image
Image

Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met mijn Mercedes me. Na analyse met Xentry merkte ik een foutcode op de WLAN van de MBUX.
Ik heb veel over het onderwerp gelezen en bedankt aan degenen die oplossingen hebben gepost, maar er zijn enkele verschillen met mijn probleem.
Hier is de foutcode en hier is het menu dat ik in Xentry heb.
Kent iemand de procedure om dit probleem op te lossen?
Ik kan de SOS bellen en Mercedes met de auto, maar ik kan niet worden geüpdatet.
En ik heb het SOS-foutbericht niet geactiveerd terwijl het wel vol zit.
Bedankt.
BEDANKT.BEDANKT.
Wat is het versienummer van uw MBUX-software?

Goedemorgen Veeeight en bedankt.
Helaas nee, ik ben er niet in geslaagd deze fout te corrigeren.
Ik heb een NTG6, ik ben niet getroffen door deze tips.
Mijn twee problemen zijn DC27-code en WLAN NIET verbonden met de NTG6.
De SOS-knop werkt, de Mercedes-knoppen werken, mijn GPS werkt, maar we kunnen ons niet verbinden met de auto met de Mercedes-applicatie, de diensten kunnen niet worden geactiveerd.
Als iemand Indés of een procedure heeft om te proberen de NTG6 en Hermes te resetten, ben ik geïnteresseerd.
Bedankt.

Wow. Dat is een geweldig antwoord. Ik zal dat morgen aan mijn lokale auto-elektricien laten zien en kijken of hij het kan doen. Anders ga ik terug naar mijn dealer en laat ik hen uw instructies zien. Heel erg bedankt. Dit drama van 2 maanden kan eindelijk worden opgelost.
Hallo cowen1000

Heeft u het probleem kunnen oplossen? Ik zit zelf in een vergelijkbare situatie. Ik bezit een Spaanse A250e in Portugal, de auto is hier geïmporteerd en geregistreerd. Het comfort internet datapakket werkt niet.

Vodafone stelt dat de APN van de auto moet worden overgeschakeld naar Portugal en de Mercedes-dealer kan dit niet doen. De dealer zei zelfs dat ze met Mercedes HQ hadden gesproken (misschien niet waar, maar ze zeiden het) en blijkbaar staat Mercedes niet toe dat een auto van markt verandert (Spanje naar Portugal).

Als u het probleem heeft kunnen oplossen, kunt u dan de stappen opsommen?

TIA

61 - 80 of 83 Posts