Even om mijn opmerkingen toe te voegen, als de APN verkeerd is ingesteld, kan deze worden aangepast voor de HERMES-module in DTS.
Ik weet niet zeker of APN het probleem is, aangezien er contentfiltering is die wordt voorgeschreven door APN - denk ik? Ziet u überhaupt de 4G/Me-indicator op het hoofd-mbux-systeem? Als u geen me-pictogram ziet, dan is uw HU6 niet verbonden met de Hermes-module, de Hermes-module maakt verbinding met de HU6 via een WLAN-gateway.
Er zijn veel verbindingsproblemen; als de app geen externe statussen of data-informatie rapporteert nadat de dealer het logboek heeft geverifieerd (bijv. in mijn geval) en uw e-mail aan de VIN toevoegt, dan ligt het probleem bij de Hermes-module.
Coderingen van Hermes opslaan in DTS -> Xentry actuele waarden, zie operationele modus.
Controleer ook of het voertuig mij de klantenservice kan bellen met de me-knop - zo ja, goed nieuws - de Vodafone esim werkt enigszins.
In mijn geval stond de operationele modus op crashmodus, hoewel er andere staten zijn die de dataverbinding kunnen deactiveren. In speciale versies van Xentry is er een procedure om dit in te stellen op de provisioning-status. Hierna zal de HERMES-module een nieuw VPN-certificaat herstellen voor dataverbinding om met de auto te werken, de backend heeft een PKI-infrastructuur die een op certificaten gebaseerd authenticatiesysteem gebruikt.
Hoewel, als het voertuig zich in een voorziene staat bevindt, gebruik dan DTS om APN-instellingen in te stellen, ik kan me niet herinneren of dit landspecifieke configuraties had, maar ik herinner me niet veel APN-instellingen, wat ik betwijfel, aangezien de HERMES-module roaming zou moeten kunnen doen.
Enkele andere verbindingsproblemen zijn dat de MBux (HU6)-eenheid de tijdsynchronisatie verliest en de certificaten niet meer werken - in dit geval reset een speciale aanpassing in Xentry de kloksynchronisatie. Een andere aanpassing is dat het
HU6-certificaat ongeldig wordt en er een is om het initiële autorisatiecertificaat te herstellen. De volgende keer dat de auto een bijgewerkt certificaat aanvraagt, wordt het opnieuw gegenereerd met het juiste certificaat voor dit voertuig. Dit zijn HU6-fouten met connectiviteit en niet HERMES-fouten.
Ik heb vorig jaar wat ervaring opgedaan met het werken aan PKI-backends en had het geluk om me te verdiepen in trial and error - een video van Duoyin met Google Translate heeft me hierbij geholpen
Ook hebben niet alle voertuigen de Mercedes Me-app op de MBux (HU6) - ik zit bijvoorbeeld op FUP4 en zelfs met FUP3_4 was er geen 'Mercedes Me en Apps' - het was altijd gewoon 'Apps' op mijn systeem. Hoewel ik heb betaald voor de personalisatie-optie in het remote-pakket waarmee je de 'Me'-gebruikers in het systeem kunt hebben, aangezien dit ook geen gratis functie is. Dus ik zou de 'me'-synchronisatiefunctionaliteit niet bepalen als een geldige testroutine.
Officieel weet ik niet zeker of de dealer toegang heeft tot variantcodering met DTS - maar ze kunnen verzoeken terugsturen naar HQ voor HERMES-problemen - daarom heb ik het gevoel dat een deel van het diagnostisch werk niet correct is gedaan. Er staat specifiek in een van de Xentry TIPS-documenten die ik online heb gevonden toen ik dit probleem had - dat dit moet worden gedaan als er geen connectiviteit blijft bestaan en sommige packetlogs worden vastgelegd, aangezien Xentry kan communiceren met de backend met een officieel dealeraccount en zal rapporteren aan de engineer als het pakketten ziet die worden verzonden (vergelijkbaar met een wireshark).
Alternatieve methoden die door mensen op Duoyin worden gebruikt, probeerden ook de variantcodering van de HERMES-module te exporteren, vervolgens een volledige fabrieksreset / opnieuw flashen van HERMES en de coderingen opnieuw te importeren. Wat in feite een 'offline' SCN is