Mercedes A-Class Forum banner
41 - 60 of 196 Posts
Niet helemaal hetzelfde, maar de mijne gaat niet altijd aan. Begon een paar weken geleden. Is tot nu toe altijd weer aangegaan na het vergrendelen van de auto en terugkeren. Ben bij dealers geweest, maar geen fouten gevonden of updates beschikbaar, kreeg te horen dat ik terug moest komen als het helemaal uitvalt :sad::sad:

Hallo
Mijn nieuwe A200 is nu 11 dagen oud en ik heb 650 mijl gereden en ja, het scherm aan de bestuurderskant werkte niet meer. Ik heb geprobeerd de motor uit te zetten, uit te stappen en het voertuig te vergrendelen en vervolgens weer in te stappen en het voertuig vele, vele malen te starten, maar het scherm wilde gewoon niet aangaan, wat erg gevaarlijk is omdat je niet visueel kunt bevestigen in welke versnelling je zit, of de richtingaanwijzers werken, hoe snel je rijdt, enz. Dus ik belde de dealer waar ik hem gekocht had en regelde dat ik hem daarheen zou brengen zodat ze dit probleem konden oplossen. Toen ik naar de dealer vertrok, zie, het scherm kwam weer tot leven. Ik bracht het voertuig met het werkende scherm naar de dealer en ze gaven me de keuze om mijn auto daar achter te laten of mee te nemen en ze te bellen als de storing zich opnieuw voordoet, dus ik heb de auto weer mee naar huis genomen en zal zien hoe het gaat.
Iemand ideeën wat dit probleem kan veroorzaken. Het is zorgwekkend dat anderen hetzelfde probleem hebben gehad en niet alleen mijn scherm defect is.
Ik had vanmorgen precies dezelfde storing. A180d met connectiviteitspakket. Slechts 200 mijl op de teller. Alles werkt nadat ik de auto 5 minuten heb laten staan

Als het na enige tijd begint te werken (wat hier de rode draad lijkt te zijn), klinkt het voor mij alsof de grafische chip van het scherm oververhit raakt. Dit is een veelvoorkomende zelfbeschermingsmethode voor een oververhitte chip, waarbij deze gewoon een tijdje uitschakelt om af te koelen, en het zal weer werken als het voldoende is afgekoeld.

Ik heb vanavond precies dit probleem gehad, het bestuurdersscherm is zwart terwijl het tweede scherm werkt. Ik heb geprobeerd de auto uit te zetten, op slot te doen en terug te komen, maar niets. Scherm blijft zwart.

Ook heb ik geprobeerd het systeem via het menu te resetten, dit heeft het probleem niet opgelost. Het is nogal gevaarlijk omdat je niet kunt zien hoe snel je rijdt of in welke versnelling je zit. Gelukkig heb ik het head-up display, maar zelfs dan. Ik moest uit de auto stappen om te zien of de knipperlichten werkten en ik heb geen idee hoeveel benzine ik nog heb!

Ik heb de auto pas 2 weken, hij staat onder een overdekte parkeerplaats en het was vandaag niet eens warm, dus hitte is zeker geen probleem?

Zou het een softwarefout kunnen zijn? Ik had gedacht dat auto's die recent zijn gebouwd, niet hetzelfde softwareprobleem zouden hebben en dat deze al zouden zijn bijgewerkt? Ik ga morgen mijn lokale dealer bellen en kijken of ze er naar kunnen kijken.

EDIT! - Ik ben net teruggegaan om de auto te testen en het scherm werkt nu. Hoe vreemd. Denk je dat ik naar de dealer moet gaan of het moet laten gaan en kijken of het weer gebeurt. Oververhitting van de chip zou een probleem kunnen zijn, hoewel de auto 8 uur geparkeerd stond en op een koele temperatuur werd gehouden.

Ik gok maar wat, maar het klinkt voor mij niet als een softwareprobleem. Het kan hitte zijn, het kan ook gewoon slechte soldeerverbindingen zijn. De hitte hoeft echter niet per se van buitenaf te komen. Het kan komen door onvoldoende koeling van de grafische chip, aangezien de MBUX een redelijk krachtige Nvidia Tegra-chip gebruikt die warmte genereert.

Enige tijd geleden was er een probleem met sommige laptops. Door onvoldoende koeling en slechte soldeerverbindingen kromp de printplaat daadwerkelijk door de hitte en raakte de chip los, waardoor de laptop werd afgesloten. Laat hem even afkoelen en de chip zou weer met de printplaat verbonden worden. Ik hoop echt dat dit niet het geval is.

Wat het probleem ook is, dual screen MBUX zal standaard zijn in het hele Mercedes-gamma, dus technisch gezien zijn we hun software en bouwmethoden aan het bètatesten. Dat is de prijs die we moeten betalen voor de glorieuze schermen :)

Eén vraag: heeft u het 7-inch of het 10-inch scherm?

Ik gok maar wat, maar het klinkt voor mij niet als een softwareprobleem. Het kan hitte zijn, het kan ook gewoon slechte soldeerverbindingen zijn. De hitte hoeft echter niet per se van buitenaf te komen. Het kan afkomstig zijn van onvoldoende koeling van de grafische chip, aangezien de MBUX een redelijk krachtige Nvidia Tegra-chip gebruikt die warmte genereert.

Enige tijd geleden was er een probleem met sommige laptops. Door onvoldoende koeling en slechte soldeerverbindingen kromde de printplaat daadwerkelijk onder hitte en zou de chip losraken, waardoor de laptop werd afgesloten. Laat hem even afkoelen en de chip zou weer met de printplaat worden verbonden. Ik hoop echt dat dit niet het geval is.

Wat het probleem ook is, dual screen MBUX zal standaard zijn in het hele Mercedes-gamma, dus technisch gezien zijn we hun software en bouwmethoden aan het bètatesten. Dat is de prijs die je moet betalen voor de glorieuze schermen :)

Eén vraag, heb je het 7"- of het 10"-scherm?
Ik waardeer je gedachten en ja, je weet het gewoon nooit, het zou dit probleem kunnen zijn, want elektronica kan op elk moment problemen ondervinden. Ik heb de 2 10" schermen op de mijne

Het is niet iets wat ik zou verwachten, maar toch

Dit begon in mei bij mij, ongeveer 6 weken nadat ik het had opgehaald. Het scherm aan de bestuurderskant was leeg, de pechhulp kwam 3 uur later, tegen die tijd werkte het weer, maar hij zei dat hij de fout al eerder had gehoord. Ik bracht het naar MB Watford, die geen probleem konden vinden, dus ze deden niets.

Een maand later gebeurde het opnieuw. Deze keer had MB Oxford het 3-4 dagen, ze hebben de software geĂĽpgraded en iets met de bedrading gedaan (en ook een probleem met het AdBlue-systeem opgelost - ik denk dat het daar niets mee te maken heeft?), het lijkt goed te werken, maar het is nog maar een week geleden.

Ik hoop dat dit helpt

Bekijk de berichten, er zijn sinds juli 2018 meldingen van dit probleem waarbij mensen zwarte schermen krijgen.

Dit is me overkomen. Zet de auto uit, vergrendel hem en laat hem 15 of 30 minuten staan en hij keert (in mijn geval) terug naar normaal.

Nou, dat maakt het in ieder geval acceptabel. Ze geven deze auto's gratis weg om te testen, neem ik aan. Voor mij is het niet geschikt voor het doel en ik wil een terugbetaling om een auto te kopen die de basis van het werken heeft en zichtbare wijzerplaten wanneer de politie je aanhoudt of de boete via de brievenbus komt. Eh, de mijne gaat weer aan als hij een tijdje op slot zit, wat een grap.

Hallo mensen, ik heb hetzelfde probleem met mijn A200 sedan, die pas op 28 juni 19 is afgeleverd.

De auto is al een paar keer teruggebracht naar de werkplaats (met het langste verblijf in de werkplaats van anderhalve week). Elke keer werd er alleen een software-update uitgevoerd.

We klaagden dat het een hardwareprobleem zou zijn dat specifiek is voor deze auto, in plaats van een softwareprobleem dat gevolgen zou hebben voor de hele linie. Er werd geen gehoor gegeven aan onze klacht.

Gisteravond deed het probleem zich opnieuw voor, terwijl de auto pas 2 dagen uit de werkplaats was geweest voor precies hetzelfde probleem.

Voor mijn vrienden die dit probleem delen, hoe is het opgelost? Is er een hardwarevervanging gedaan?? Ontzettend bedankt.

Rohokopo

Ik heb vanavond precies dit probleem gehad, het bestuurdersscherm is zwart terwijl het tweede scherm werkt. Ik heb geprobeerd de auto uit te zetten, op slot te doen en terug te komen, maar niets. Scherm blijft zwart.

Ook geprobeerd het systeem te resetten via het menu, dit heeft het probleem niet opgelost. Het is nogal gevaarlijk omdat je niet kunt zien hoe snel je gaat of in welke versnelling je zit. Gelukkig heb ik het head-up display, maar zelfs dan. Ik moest uit de auto stappen om te zien of de knipperlichten werkten en ik heb geen idee hoeveel benzine ik nog heb!

Ik heb de auto pas 2 weken, hij staat onder een overdekte parkeerplaats en het was vandaag niet eens warm, dus hitte is zeker geen probleem?

Zou het een softwarefout kunnen zijn? Ik had gedacht dat auto's die recent zijn gebouwd niet hetzelfde softwareprobleem zouden hebben en dat deze al zouden zijn bijgewerkt? Ik ga morgen mijn lokale dealer bellen en kijken of ze er naar kunnen kijken.

EDIT! - Ben net teruggegaan om de auto te testen en het scherm werkt nu. Hoe vreemd. Denk je dat ik naar de dealer moet gaan of het moet laten gaan en kijken of het weer gebeurt. Oververhitting van de chip kan een probleem zijn, hoewel de auto 8 uur geparkeerd stond en op een koele temperatuur werd gehouden.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn a-klasse 180 amg, de dealer heeft hem sinds mei in totaal 9 weken gehad en ik moest hem vorige week terugbrengen voor dezelfde fout. De laatste keer hebben ze het hele scherm vervangen en de software bijgewerkt, nog steeds niet goed. Ik heb de dealer er net van op de hoogte gebracht dat ik de auto heb afgewezen en dat ik een vervangende nieuwe auto of mijn geld terug wil. We wachten op een reactie van Mercedes

Ik heb vanavond precies hetzelfde probleem gehad, het bestuurdersscherm is zwart terwijl het tweede scherm werkt. Geprobeerd de auto uit te zetten, op slot gedaan en teruggekomen, maar niets. Scherm blijft zwart.

Ook geprobeerd het systeem te resetten via het menu, dit heeft het probleem niet opgelost. Het is nogal gevaarlijk omdat je niet kunt zien hoe snel je gaat of in welke versnelling je zit. Gelukkig heb ik het head-up display, maar zelfs dan. Ik moest uit de auto stappen om te zien of de knipperlichten werkten en ik heb geen idee hoeveel benzine ik nog heb!

Zou het een softwarefout kunnen zijn? Ik had gedacht dat auto's die recent zijn gebouwd, niet hetzelfde softwareprobleem zouden hebben en dat deze al zouden zijn bijgewerkt? Ik ga morgen mijn lokale dealer bellen en kijken of ze er even naar kunnen kijken.

EDIT! - Ben net teruggegaan om de auto te testen en het scherm werkt nu. Hoe vreemd. Denk je dat ik naar de dealer moet gaan of het moet laten gaan en kijken of het weer gebeurt. Oververhitting van de chip kan een probleem zijn, hoewel de auto 8 uur geparkeerd stond en op een koele temperatuur werd gehouden.
Ik heb dezelfde fout met mijn A200 - heb de auto pas 3 maanden.
Momenteel staat de auto al 11 dagen bij de lokale dealer en ze kunnen me niet vertellen wanneer ze een permanente software-upgrade beschikbaar zullen hebben!
Dit wordt een groot A-klasse probleem dat kan eindigen als een terugroepactie van de auto als een veiligheidsprobleem

Ik heb dezelfde fout met mijn A200 - heb de auto pas 3 maanden.
Momenteel staat de auto al 11 dagen bij de lokale dealer en ze kunnen me niet vertellen wanneer ze een permanente software-upgrade beschikbaar hebben!
Dit wordt een groot A-klasse probleem dat uiteindelijk kan uitmonden in een terugroepactie als veiligheidskwestie
Update: Heb mijn auto net terug na 21 dagen bij de dealers.
Het heeft een nieuwe regeleenheid, datakabel en software-upgrades gehad.
Duimen dat het probleem is opgelost

Mijn auto doet hetzelfde. Ik start, ongeveer 30 seconden later bevriest het middelste scherm, na ongeveer 2 minuten rijden start hij opnieuw op en werkt hij. Ik heb maar één keer gehad dat het bestuurdersscherm zwart werd... Best frustrerend eigenlijk, na het lezen van bovenstaande kan ik het misschien maar gewoon accepteren, want het klinkt niet alsof ze een oplossing weten...

Ik had het probleem dat het scherm zwart werd. Toen lukte het niet meer om de deuren te vergrendelen en te ontgrendelen, en de melding van een storing van de veiligheidsgordel verscheen. De auto is al vier keer terug geweest naar de dealer. Na 8 weken bij de dealer weigerde Mercedes de auto en ik heb nu een nieuwe 69-plaat. De hele zaak was een nachtmerrie, want de dealer was weinig behulpzaam. Pas toen ik zei dat ik mijn betalingen stopte en de sleutel en papieren teruggaf, namen ze de zaak serieus en zochten ze naar een vervangende auto. Ik duim dat mijn nieuwe auto storingsvrij is!

Om hieraan toe te voegen, ik had een paar weken geleden het probleem dat ik de auto wilde starten en het 10" hoofdinstrumentenpaneel niet aanging. Ik belde de dealer die zei dat ze dit nog nooit hadden gehoord, dus ik moest de MB-hulplijn bellen. Ik ging toen terug naar de auto, zette hem weer aan en het werkte. Sindsdien niet meer gebeurd...

Toen, de andere dag, stopte ik bij een stoplicht en de camera werd weergegeven op het entertainmentscherm. Toen reed ik weg en het scherm bleef op de camera aan de voorkant staan. Uiteindelijk stopte ik het door op de mediaknop te drukken, maar toen bleef het scherm een paar momenten later afwisselend flitsen tussen media en camera aan de voorkant! Na een paar minuten stopte het eindelijk. Nogmaals, sindsdien niet meer gebeurd...

Had dit probleem met een 8 weken oude CLA 220. De dealer heeft een nieuw scherm uit Duitsland besteld, aangezien updates, opnieuw opstarten etc. de fout niet verhelpen. Mercedes is hier erg terughoudend over, denk dat het een geval is van klanten als testbed gebruiken. VW zal de MK8 Golf niet uitbrengen omdat ze ook schermproblemen hebben. Om eerlijk te zijn tegenover de dealer, Lookers Brighton, ze zijn zeer meegaand geweest en we hebben een C220 coupé totdat de onze is gerepareerd. Nauwelijks het punt, maar beter dan een Smart 44

Ok, voor iedereen die dit volgt, de CLA is terug van Lookers Brighton. Er is een nieuw bestuurdersscherm geplaatst, hopelijk lost dit het probleem van het zwarte scherm op. Als ik hier niet meer post, is het opgelost!!

41 - 60 of 196 Posts