Mercedes A-Class Forum banner
21 - 40 of 196 Posts
Update over defecte driverscherm
Mijn Mercedes-dealer heeft me zojuist laten weten dat dit probleem een softwareprobleem is. Dus ik heb mijn A200 geboekt om te worden bijgewerkt, wat ongeveer 30 minuten zou moeten duren.
Dus ik zou iedereen die hetzelfde probleem heeft willen aanraden contact op te nemen met hun dealer en uw voertuig aan te melden voor deze zeer belangrijke update.

Wat heeft iedereen als bestuurdersdisplay? Er kan een bug zijn met een van de opties die op het bestuurdersscherm wordt weergegeven.

Ik heb (van links naar rechts): snelheidsmeter, navigatiekaart, toerenteller. De mijne is nog niet zwart geworden.

Wat heeft iedereen als bestuurdersdisplay? Er kan een bug zijn met een van de opties die op het bestuurdersscherm worden weergegeven.

Ik heb (van links naar rechts): snelheidsmeter, navigatiekaart, toerenteller. De mijne is nog nooit zwart geworden.
Ik heb alle schermen gebruikt en de mijne is nog nooit zwart geworden.

Ik heb het gevoel dat deze problemen minder een softwarefout zijn en meer een fout in een corrupte update-download die niet correct wordt geĂŻnstalleerd, een reset lost het probleem op.

Heb geen probleem gehad met mijn scherm, heb de auto drie weken en ben al talloze keren in alle schermen geweest. Had een softwarefout met de navigatie die niet werkte, waardoor er een reset en update nodig was, nu heb ik een probleem met Mercedes Me die niet altijd verbinding maakt, maar nooit een zwart scherm of flikkering.

Ik heb het gevoel dat deze problemen minder een softwarefout zijn en meer een fout in een corrupte update-download die niet correct wordt geĂŻnstalleerd, een reset lost het probleem op.
Hoe heeft u de reset uitgevoerd?

Update over defecte driverscherm
Mijn Mercedes-dealer heeft me net laten weten dat dit probleem een softwareprobleem is. Ik heb dus mijn A200 aangemeld om te worden bijgewerkt, wat ongeveer 30 minuten zou moeten duren.
Ik zou dus iedereen die hetzelfde probleem heeft willen aanraden om contact op te nemen met zijn dealer en uw voertuig aan te melden voor deze zeer belangrijke update.

Heeft de dealer u meer details gegeven? Deze week ga ik naar de mijne en ik wil ze zoveel mogelijk informatie geven. Trouwens, is het probleem volledig verdwenen na de update?

Update

Ik heb mijn auto gisteren opgehaald nadat de dealer blijkbaar de software in de auto opnieuw had geĂŻnstalleerd. Het zou twee uur duren en toen ik de auto op wilde halen, vertelden ze me dat hij niet klaar was omdat de installatie nog 4 uur zou duren! Ongelooflijk...

Maar ondanks de update wordt mijn scherm nog steeds zwart en start het opnieuw op na de "update". Ik denk dat ik maar wacht tot de dealer echt weet wat het probleem is.

Update

Ik heb mijn auto gisteren pas opgehaald nadat de dealer blijkbaar de software in de auto opnieuw had geĂŻnstalleerd. Het zou twee uur duren en toen ik de auto op kwam halen, vertelden ze me dat hij nog niet klaar was omdat de installatie nog 4 uur langer zou duren! Ongelooflijk...

Maar ondanks de update wordt mijn scherm nog steeds zwart en start het opnieuw op na de "update". Ik denk dat ik maar wacht tot de dealer echt weet wat het probleem is.
Ik heb de mijne laten resetten en updaten door de dealer, maar had nog steeds problemen. Mijn scherm werd niet zwart, mijn probleem was geen navigatie, wat werd opgelost met resetten, toen had ik problemen met intermitterende online diensten en met Bluetooth die steeds de verbinding verbrak. De dealer had hem laatst en gaf hem terug met de mededeling dat ze om de problemen op te lossen een online handleiding-schijf nodig hadden, die specifiek is voor elke auto, die vanuit Duitsland moet worden verzonden en die vervolgens een nieuwe kopie van het MBUX-systeem installeert.

Ik denk dat het is alsof je Windows aan het updaten bent, maar nog steeds de fout hebt, soms moet je opnieuw beginnen. Misschien is dit wat je dealer moet doen.

Na bijna een maand lukte het ze om me in te boeken om een probleem met de airco en het centrale scherm op te lossen. Ondertussen een volledig uitgeruste CLA AMG met 18-platen om te gebruiken!

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, maar ik merkte dat ik iets kan doen om het te voorkomen. Voordat ik de auto aanzet, klik ik op de startknop van het systeem (gewoon op het touchpad klikken) en dan zet ik de auto aan. Door dit te doen heb ik nooit een zwart scherm gehad.

Nog een ding dat ik merkte is dat de radio soms de verbinding verbreekt, alsof het signaal wegvalt, en dan een paar seconden later terugkeert. Heeft iemand anders dit ook?

Mijn schermprobleem is ook niet opgelost. Het lijkt erop dat ze mijn auto alleen hebben gereset en niet de diagnosetool hebben gebruikt of updates hebben uitgevoerd.

Het lijkt erop dat ze nog steeds geen idee hebben wat ze doen. Ik denk dat we moeten wachten tot ze meer ervaring hebben met de auto of dat dit een echte claim wordt bij Mercedes (althans voor het bestuurdersscherm).

Mijn schermprobleem is ook niet opgelost, het lijkt erop dat ze bij de mijne de auto alleen hebben gereset en de diagnosetool niet hebben gebruikt of updates hebben uitgevoerd
Breng hem naar een andere dealer en vraag hem om contact op te nemen met de technische ondersteuning van MB als ze dat kunnen.

Breng het naar een andere dealer en vraag hem dan om contact op te nemen met de technische ondersteuning van MB als ze dat kunnen.
Een week geleden in plaats daarvan rechtstreeks een e-mail gestuurd naar de klantenservice van MB. Vandaag een telefoontje gekregen van mijn lokale dealer en een afspraak gemaakt om een software-update te krijgen om het probleem op te lossen.

One more thing I noticed is the radio sometimes disconnects, like the signal is lost, and then a couple of seconds later it returns. Anyone else has this?
Nog een ding dat me opviel is dat de radio soms de verbinding verbreekt, alsof het signaal wegvalt, en dan een paar seconden later terugkeert. Heeft iemand anders dit ook?[/quote]Dit kan normaal DAB-gedrag zijn, wanneer het signaal wegvalt, schakelt het automatisch over naar de FM-versie van het signaal. Wanneer het terugschakelt, krijg je vaak een paar woorden herhaald, omdat het DAB-signaal een seconde of twee achterloopt op het FM-signaal.

Trouwens, nu heb ik een nieuwe bug in het systeem, of een andere storing zou ik zeggen. Nadat ik naar huis was gereden en achteruit had geselecteerd, werd het scherm volledig zwart. Ik zette de auto weer in de drive en het scherm werd weer normaal. Ik probeerde het een paar keer om de auto in de achteruit te zetten en elke keer als de camera het scherm zou moeten laten zien, werd het zwart. Ik zette de auto uit en probeerde het opnieuw met hetzelfde resultaat. Een paar uur later zette ik de auto aan en het probleem was verdwenen. Twee dagen later en geen teken van het probleem, echt vreemd. Ik heb een video gemaakt om het aan de dealer te laten zien en te kijken of ze alle problemen eens en voor altijd oplossen.

Trouwens, nu heb ik een nieuwe bug in het systeem, of een andere storing zou ik zeggen. Nadat ik naar huis reed en achteruit selecteerde, werd het scherm volledig zwart. Ik zette de auto weer in de drive en het scherm werd weer normaal. Ik probeerde het een paar keer om de auto in de achteruit te zetten en elke keer als de camera het scherm zou moeten laten zien, werd het zwart. Ik zette de auto uit en probeerde het opnieuw met hetzelfde resultaat. Een paar uur later zette ik de auto aan en het probleem was verdwenen. Twee dagen later en geen teken van het probleem, echt vreemd. Ik heb een video gemaakt om het aan de dealer te laten zien en te kijken of ze alle problemen eens en voor altijd oplossen.
HA! Ik heb het tegenovergestelde probleem.

Als ik met de auto dicht bij een muur of een andere auto rijd (bijv. tijdens het parkeren), geeft het infotainmentsysteem de afstand gedurende 2 seconden weer, gevolgd door een volledig uitvallen van het scherm. Als ik de auto in de achteruit zet, gaat het scherm weer aan.

Ik heb met de lokale Mercedes-dealer gesproken en ze hebben een serviceafspraak voor deze vrijdag geboekt. Volgens hen kan het een SW-probleem zijn, wat ook de bewering ondersteunt dat velen van ons dit probleem ervaren.

Hallo, ik hoop dat iemand kan helpen, want ik wil niet dat er weer een auto door de dealer wordt vernietigd, lol
Het hoofdscherm van de bestuurder 10.25 gaat zomaar uit, zonder reden of waarschuwing. Ik vroeg me af of iemand anders het probleem had, want ik heb de auto pas 3 weken en afgezien daarvan is hij perfect.
Bedankt

21 - 40 of 196 Posts