Mercedes A-Class Forum banner
301 - 320 of 341 Posts
Helaas hebben onze auto's in dit deel van de wereld geen GPF, dus ik kan dat niet bevestigen.

Ik weet alleen of het controlelampje aangaat en je merkt dat sommige functies zoals het gebrom bij het terugschakelen verdwenen zijn, het vermogen is zeker verminderd omdat de ECU op diagnostische kaarten draait en die kaarten conservatief zijn en bedoeld zijn om de auto te laten rijden zonder veel vermogen te leveren en alle andere functies niet beschikbaar zijn.
Geen probleem. Ik heb het al voor je bevestigd. Britse auto's zijn uitgerust met GPF. Er is geen vermogensverlies als de mijne niet knalt en knalt. Hij draait op hetzelfde vermogen. Of ik zou moeten zeggen dat er geen merkbaar verschil in vermogen is. Ik denk dat je het over Limp mode hebt? Wat nog nooit is voorgekomen als ik de GPF heb verwijderd

Geen probleem. Ik heb het al voor je bevestigd. Britse auto's zijn uitgerust met GPF. Er is geen vermogensverlies als de mijne niet knalt en knalt. Hij draait op hetzelfde vermogen. Of ik zou moeten zeggen dat er geen merkbaar verschil in vermogen is. Ik denk dat je het over noodloop hebt? Dat is nog nooit gebeurd als ik de GPF heb verwijderd.
Oh nee, het spijt me zo, misschien was ik niet specifiek genoeg, mijn fout haha.

Wat ik bedoelde met verminderd vermogen is dat de auto niet het volledige vermogen zal leveren zoals het zou moeten, maar het zal zeker niet in de noodloop staan. Ik snap helemaal wat je zegt, het is mij ook overkomen. Toen ik merkte dat de knallen en knallen in mijn auto weg waren, maar de auto nog steeds trok, maar er geen controlelampje was, onthulde een scan later een verborgen code.

Een andere keer was het ook weg en was er een controlelampje, maar de auto trok nog steeds.

En de laatste keer kwam het eruit, de auto stond in de noodloop.

Sommige codes hebben een paar cycli nodig om permanent te worden om de noodloop te activeren, sommige niet, en sommige activeren het gewoon direct.

Als het in de noodloop staat, weet je het zeker, want de wastegate staat volledig open en de auto maakt helemaal geen boost en is traag.

Degene die mij trof en de noodloop veroorzaakte, was een onderboostcode (P0299), omdat de delta tussen de werkelijke boost en de door de ecu gevraagde boost niet binnen het bereik lag dat de ecu accepteert.

Bedankt voor het delen hiervan, voor de niet-OPF-eigenaren zoals ik is dit zeker iets nieuws dat ik heb geleerd.

Hallo mensen, ik ben nieuw op dit forum,

Ik heb dit draadje gelezen omdat ik me erin wil verdiepen, maar ik kom ook uit het VK en ik heb maar één sensor op mijn downpipe en er waren mensen uit het VK die zeiden dat ze de 2 sensoren hebben? Zou iemand me kunnen vertellen waarom ik misschien maar één sensor heb? (Bijgevoegde foto)

Bedankt op voorhand

Matt

Attachments

Hoi mensen, ik ben nieuw op dit forum,

Ik heb dit draadje gelezen omdat ik me erin wil verdiepen, maar ik kom ook uit het VK en ik heb maar één sensor op mijn downpipe en er waren mensen uit het VK die zeiden dat ze de 2 sensoren hadden? Zou iemand me kunnen vertellen waarom ik misschien maar één sensor heb? (Bijgevoegde foto)

Bedankt op voorhand

Matt
Ik heb er maar één op mijn 2021.

Eindelijk tijd gehad om mijn downpipe te decatten, maar het motorlampje brandt continu en er zijn geen knallen. Mijn auto heeft twee extra sensoren, hoe kan ik van dit motorlampje afkomen dat te wijten is aan het OPF-filter?

Eindelijk toegekomen aan het decatten van mijn downpipe, maar het motorlampje brandt continu en er zijn geen knallen. Mijn auto heeft twee extra sensoren, hoe kan ik van dit motorlampje afkomen dat te wijten is aan het OPF-filter?
Als je een aftermarket downpipe gebruikt, is het aan te raden om een tuner te vragen de bijbehorende controlelampjes te onderdrukken, zelfs als je je auto niet wilt tunen.

Ik heb geen aftermarket uitlaat gekregen, alleen een ASR-controller (uitlaatklepmodule), dus ik kan de klep met een druk op de knop in de open positie houden. Het uitlaatgeluid is iets beter dan standaard, aangezien onze auto's geen OPF hebben. Maar ik denk aan de Akrapovic titanium Catback, ik weet niet zeker of ik mijn bestaande ASR-controller met deze uitlaat kan gebruiken of dat ik hun soundkit moet monteren om de klep te bedienen.
Hallo broeder Even een vraagje, zal de asr klep controller de auto op enigerlei wijze beschadigen? Wachten op uw antwoord

Ja, ik volg deze man. Ik wou dat ik het in persoon kon horen. De knallen en klappen klinken een stuk agressiever, maar ik weet niet zeker of de motortoon agressief genoeg voor mij is. Als je auto de extra temperatuursensor heeft, zit je dan voorlopig vast qua downpipe? Het lijkt erop dat Miltek uit de vraag is als je de extra sensor hebt.

Heb net mijn 2021 a45s gekocht. Heeft iemand in het VK een res delete gedaan? Is het de moeite waard om te doen? Dit wordt waarschijnlijk mijn eerste mod om een beter geluid te krijgen zonder de garantie te verliezen.

Had een res delete gedaan en het geluid is licht verbeterd, knallen uit de uitlaat zijn iets luider en frequenter, verder weinig verschil. Weet iemand wat de achterbox-modificatie is die pcw doet? Of details van een modificatie die het geluid verder zou verhogen? Bedankt

Had een res delete gedaan en het geluid is licht verbeterd, knallen uit de uitlaat zijn iets luider en frequenter, verder weinig verschil. Weet iemand wat de achterbox-modificatie is die pcw doet? Of details van een modificatie die het geluid verder zou verhogen? Bedankt
Ik ga Paul op 19 april bezoeken om het bij mij te laten doen. Voor ongeveer £300 kan je volgens mij niet fout gaan, tenzij de uitlaat eraf valt.

Ik heb net dit hele draadje gelezen. Heb ik het goed voor als ik denk dat niemand erin geslaagd is om een sportkat-downpipe (verwijdering van gpf) te installeren zonder dat er een waarschuwingslampje aangaat? Ik zou voor de miltek sport downpipe gaan en de rest van mijn garantie aan mijn laars lappen, maar ik heb 2 temperatuursensoren.

Welkom op het forum. Hopelijk komen @Turbo Ed en @fatty45 terug op je vragen. @Turbo Ed zit momenteel in een communicatie-black-out die de komende weken wordt opgeheven, wanneer hij terug is in Australië.

301 - 320 of 341 Posts