Mercedes A-Class Forum banner
161 - 180 of 314 Posts
Als je terug scrolt door de threads, zul je zien dat ik en verschillende anderen na mij deze interface hebben geïnstalleerd :)
Het was mijn begrip dat je, zoals Farenheid al zei, verschillende problemen had met die van jou, maar zo niet, geweldig!

Hoe is de resolutie van CarPlay in vergelijking met die van de originele Mercedes?

Problemen zoals het stoppen van het geluid of de achteruitrijcamera? Of werkt in principe alles?

Ik zou mijn burmester willen blijven gebruiken, omdat deze superieur is aan de audio via CarPlay, tenminste bedraad.

Laat me je indrukken weten, bedankt!

Oh, nice! Mijn fout, ik begreep de eerste opmerking toen niet goed. Dus touchpad werkt voor het selecteren tussen de apps, vegen tussen schermen (Split screen/fullscreen), voor spotify en het selecteren van nummers..alles? Dat is perfect!

Misschien, aangezien ik net de hele commentsectie heb doorgenomen, sinds de berichten van 2019 en jij de meeste ervaring hebt met de unit. Is er een video van jouw kant over de functionaliteiten? Misschien heb ik het gemist, daarom vraag ik het.

Hoe snel het laadt, hoe het laadscherm eruit ziet (je noemde een update van het logo dat ze je hebben gegeven), achteruitrijcamera etc? Ik weet dat het waarschijnlijk twee telefoons vereist, maar ik denk dat het de beste manier zou zijn om naar de soepelheid ervan te kijken en alle werkende/niet-werkende functionaliteiten.
Als ik het niet vergeet, zal ik een video voor je maken. Het laadt binnen 10-20 seconden. Meestal laadt het al voordat ik zelfs maar in de auto stap, omdat ik altijd een waterfles bij me heb. Dus als ik de deur open en mijn waterfles in de deur zet (een grote fles die niet in de bekerhouder past), maakt de interface al verbinding met mijn apparaat.

Verder is CarPlay vrij soepel. Niet draadloos met 60 fps, maar zeker geen lag-fest (het is veel sneller dan de standaard CarPlay. Zelfs sneller dan de CarPlay op het facelift-model, dat zegt genoeg).

Als ik het niet vergeet, neem ik een video voor je op. Het laadt binnen 10-20 seconden. Meestal laadt het al voordat ik in de auto stap, omdat ik altijd een waterfles bij me heb. Dus als ik de deur open en mijn waterfles in de deur zet (grote fles die niet in de bekerhouder past), maakt de interface al verbinding met mijn apparaat.

Verder werkt CarPlay vrij soepel. Niet 60fps draadloos, maar zeker geen lag-fest (het is veel sneller dan de standaard CarPlay. Zelfs sneller dan de CarPlay op het facelift-model, dat zegt genoeg).
Geweldig Exorth! Ik kijk ernaar uit om het in actie te zien :D

Ik ben erg in de verleiding om het in mijn auto te installeren! Heb je Burmester? Gaat je audio via bluetooth via Mercedes of CarPlay? Merk je verschil in geluid?

Bedankt!!

Geweldige Exorth! Ik kijk ernaar uit om het in actie te zien :D

Ik ben erg in de verleiding om het in mijn auto te installeren! Heeft u Burmester? Gaat uw audio via Bluetooth via Mercedes of CarPlay? Merkt u verschil in geluid?

Bedankt!!
Hoi! Ik heb niet de Burmester, maar ik heb wel het geavanceerde geluidssysteem. Ik speel het geluid draadloos af via CarPlay naar de aux/usb c converter.

De geluidskwaliteit is iets slechter met draadloze CarPlay in vergelijking met bedrade CarPlay. Maakt me niet al te veel uit. Je kunt ook een automatisering op je telefoon instellen om audio automatisch via de Bluetooth-verbinding van Mercedes-Benz uit te voeren.

Enige nadeel is dat Siri en turn-by-turn navigatie (Apple Maps) audio niet werken als je de audio via MB Bluetooth routeert. Omdat iPhones die audio altijd via CarPlay routeren.

Google Maps heeft een work around dus het werkt wel.

Als ik het niet vergeet, neem ik een video voor je op. Het laadt binnen 10-20 seconden. Meestal laadt het al voordat ik in de auto stap, omdat ik altijd een waterfles bij me heb. Dus als ik de deur open en mijn waterfles in de deur zet (grote fles die niet in de bekerhouder past), maakt de interface al verbinding met mijn apparaat.

Verder werkt CarPlay vrij soepel. Niet 60fps draadloos, maar zeker geen lag-fest (het is veel sneller dan de standaard CarPlay. Zelfs sneller dan de CarPlay op het facelift-model, dat zegt genoeg).
Hoi nogmaals. Ja, dat zou zeer gewaardeerd worden om het in actie te zien 😊 Om te zien hoe de stuurwielbediening werkt, touchpad, het gevoel van een iets lagere fps, starttijd, wisselen tussen MBUX en carplay, gedrag in achteruit. Kortom, alle dingen die iedereen in deze thread vroeg, maar die eigenlijk nog niemand in actie heeft gezien. Bedankt bij voorbaat als je toevallig tijd hebt om het op te nemen.

Hoi weer. Ja, het zou zeer op prijs worden gesteld om het in actie te zien 😊 Om te zien hoe de stuurwielbediening werkt, touchpad, het gevoel van een iets lagere fps, starttijd, schakelen tussen MBUX en carplay, gedrag in achteruit. Kortom, alles waar iedereen in deze thread naar vroeg, maar dat eigenlijk nog niemand in actie heeft gezien. Alvast bedankt daarvoor als je toevallig tijd hebt om het op te nemen.
Ik heb geprobeerd het op te nemen door verbinding te maken met mijn telefoon. Maar zodra de verbinding tot stand is gebracht, stopt de camera-app met opnemen. Wanneer ik probeer een video op te nemen terwijl ik tegelijkertijd draadloos verbonden ben met CarPlay en door het startscherm veeg / apps open, begint het te stotteren en te haperen (ik heb een iPhone 12 Pro), wat de werkelijke prestaties/vloeiendheid van de UI/interface niet laat zien, omdat mijn telefoon zijn verwerkingskracht toewijst aan de camera-app.

Ik ga proberen te kijken of filmen via een app van derden zoals Instagram of WhatsApp betere resultaten oplevert. Ik heb alleen de hoofdcamera-app geprobeerd en deze stond op 4K 60fps, wat misschien ook niet heeft geholpen.

Ik heb helaas geen tweede telefoon om mee op te nemen.

Hallo allemaal, ik heb vorige week een 2023 GLA 200 van de dealer opgehaald, het is een niet-facelift model. Het heeft wel ingebouwde carplay, maar ik was teleurgesteld om te zien dat het niet fullscreen is en er erg goedkoop uitziet. Ik was op zoek naar een oplossing om carplay mogelijk fullscreen te maken. Ik geef eigenlijk de voorkeur aan bedrade carplay boven draadloze carplay, dus ik vroeg me af of ik de originele bedrade carplay van de auto op de een of andere manier fullscreen kon veranderen. Zo niet, is mijn enige optie ksmart? Ik weet echt niet of het de moeite waard is om 400 te betalen en wat Chinees spul toe te voegen aan mijn gloednieuwe auto, alleen voor fullscreen carplay. Bedankt.

Hey iedereen, ik heb vorige week een 2023 GLA 200 van de dealer opgehaald, het is een non-facelift model. Het heeft wel ingebouwde carplay, maar ik was teleurgesteld om te zien dat het niet fullscreen is en er erg goedkoop uitziet. Ik was op zoek naar een oplossing om carplay mogelijk fullscreen te maken. Ik geef eigenlijk de voorkeur aan bedrade carplay boven draadloze carplay, dus ik vroeg me af of ik de originele bedrade carplay van de auto op de een of andere manier fullscreen kon veranderen. Zo niet, is mijn enige optie ksmart? Ik weet echt niet of het de moeite waard is om 400 te betalen en wat Chinees spul toe te voegen aan mijn gloednieuwe auto, alleen voor fullscreen carplay. Bedankt.
Helaas, als het pre-facelift is, krijg je geen full screen CarPlay - zonder een soort aftermarket conversie.

Helaas, als het een pre-facelift is, krijg je geen full-screen CarPlay - zonder een soort aftermarket conversie.
Kan ik de ksmart-unit installeren als een plug-and-play oplossing als ik besluit alleen MBUX Bluetooth voor audio te gebruiken? Als ik tot nu toe niets verkeerd heb begrepen uit deze thread, is dat mogelijk. Ik wil echt geen schroevendraaier aanraken.

Ik heb Ksmart.... Ik heb een oplossing die prima werkt. MBUX -> bellen (alleen bellen in de Bluetooth-instelling), nummer via de Ksmart-unit, draadloos natuurlijk, draadloze oplader... want als ik via Ksmart bel, heb ik een grote echo. Als je het installeert, heb je geen schroevendraaier nodig.

Hallo allemaal

Dus... na het lezen van 9 pagina's... is kSmart voor Android Auto de beste optie?

Ik ga geen 300€ betalen om een "half" scherm te hebben...

We betalen voor een ster... we krijgen minder dan een Fiat af fabriek heeft...

We hebben allemaal lang geleden deze petitie ondertekend en Mercedes zal er nooit naar kijken, ze hebben nu een officiële oplossing: koop het facelift-model.
Ik heb een "insider" bij MB Portugal, die me vertelde dat MB besloot om dit "kleine probleem" (hun woorden) te negeren om alle middelen toe te wijzen aan de nieuwe mbux etc etc

dus... ze zullen dit bijna zeker niet oplossen..

dit weekend bestel ik de box

Ik heb een "insider" bij MB Portugal, die me vertelde dat MB besloten heeft om dit "kleine probleem" (zijn woorden) te negeren om alle middelen toe te wijzen aan de nieuwe mbux etc. etc.

Dus... ze zullen dit bijna zeker niet oplossen...

Dit weekend bestel ik de box
Het is allemaal onzin, want na de FUP3-update die het systeem verandert in apilevel/ntg6/081 - is er een verandering om Baidu Carlife in China-regio's de volledige resolutie te laten gebruiken van 1280x720 resolutie naar de aangepaste 1600 x 600.

Ze verkopen zelfs adapters rond de 400 CNY om Baidu Carlife om te zetten naar Apple Carplay, waarbij de conversie op volledig scherm ook op het native systeem behouden blijft. Ik heb geprobeerd CarLife in te schakelen op HU6 System Activation - de menu-optie verschijnt niet eens in licenties na het coderen.

Image

Image

Image

Ik heb veel verschillende codeeropties in DTS geprobeerd, maar het is gebaseerd op dezelfde systeemactivering als AA/Carplay, dus vereist Device Key om te worden geleverd door MB om handmatig te worden geactiveerd of door MB op afstand te worden geactiveerd met certificaten. Iemand kent waarschijnlijk het algoritme voor het genereren van de apparaatsleutel...

Ik vraag me af of ik, als ik MB vraag of ik het smartphone-integratiepakket heb gekocht, zeker ook Carlife zou moeten kunnen hebben. Ik heb de Carlife-app op mijn iPhone geprobeerd en de auto detecteert deze modus niet.

Ik heb geprobeerd de parameters van de externe gebruikersinterface in HU6 naar China te wijzigen, maar de auto accepteert de codering niet met een NRC22-fout - er is ook een parameter voor TEST_CARPLAY, maar ik weet niet zeker of dit slechts een pre-development-functie is of misschien de overdracht van de Carplay-navigatie/media-functie naar de IC-cluster of als dit een breedbeeldmodus in een bèta is.

Heb al een KSmart besteld, als MB het wilde repareren, hadden ze het al gerepareerd... en, zoals ik heb gelezen, is de mbux AA traag en heeft geen draadloze verbinding, alleen USB C.. zoooooo... naaaaaaaaa
Echt slechte "comercial choice" (aka "money maker") van MB

Vandaag carlinklife (eigenlijk een ksmart-eenheid) geïnstalleerd in mijn Mercedes EQC. Alles werkt prima.

Enige kleine nadeel is dat je de aanpassing van de klimaatregeling niet op het scherm kunt zien in de CarPlay-modus. Verder werkt alles zoals verwacht. Snelle verzending naar het VK in minder dan 7 dagen na bestelling.

Eén vraag: weet iemand hoe je het CarPlay-menu naar de rechterkant kunt verplaatsen voor auto's met rechts stuur? Kan niets vinden in de instellingen om het aan te passen.

EDIT: RHD kan worden ingeschakeld in de geavanceerde instellingen in de fabrieksmodus. De airconditioningweergave kan daar ook worden ingeschakeld. Er ontbreekt nu nog maar één ding: de volumeweergave bij het wijzigen.

Heb carlinklife geïnstalleerd (het is eigenlijk een ksmart-eenheid) vandaag in mijn Mercedes EQC. Alles werkt prima.

Enige kleine nadeel is dat je de aanpassing van de klimaatregeling niet op het scherm kunt zien in de CarPlay-modus. Verder werkt alles zoals verwacht. Snelle verzending naar het VK in minder dan 7 dagen na bestelling.

Eén vraag is of iemand weet hoe je het CarPlay-menu naar de rechterkant kunt verplaatsen voor RHD-auto's? Kan niets vinden in de instellingen om het aan te passen.

EDIT: RHD kan worden ingeschakeld in de geavanceerde instellingen in de fabrieksmodus. De airconditioningweergave kan daar ook worden ingeschakeld. Er ontbreekt nu nog maar één ding: de volumeweergave bij het wijzigen.
Kunt u mij de unit linken die u heeft gekocht? Was het gemakkelijk te installeren?

Als u zegt dat u het CarPlay-menu naar de RHD-kant wilt verplaatsen, bedoelt u dan CarPlay naar het rechter scherm te verplaatsen waar de rijschijven zich bevinden? Wist niet dat dat mogelijk was.

161 - 180 of 314 Posts