Ik heb een "insider" bij MB Portugal, die me vertelde dat MB besloten heeft om dit "kleine probleem" (zijn woorden) te negeren om alle middelen toe te wijzen aan de nieuwe mbux etc. etc.
Dus... ze zullen dit bijna zeker niet oplossen...
Dit weekend bestel ik de box
Het is allemaal onzin, want na de FUP3-update die het systeem verandert in apilevel/ntg6/081 - is er een verandering om Baidu Carlife in China-regio's de volledige resolutie te laten gebruiken van 1280x720 resolutie naar de aangepaste 1600 x 600.
Ze verkopen zelfs adapters rond de 400 CNY om Baidu Carlife om te zetten naar Apple Carplay, waarbij de conversie op volledig scherm ook op het native systeem behouden blijft. Ik heb geprobeerd CarLife in te schakelen op HU6 System Activation - de menu-optie verschijnt niet eens in licenties na het coderen.
Ik heb veel verschillende codeeropties in DTS geprobeerd, maar het is gebaseerd op dezelfde systeemactivering als AA/Carplay, dus vereist Device Key om te worden geleverd door MB om handmatig te worden geactiveerd of door MB op afstand te worden geactiveerd met certificaten. Iemand kent waarschijnlijk het algoritme voor het genereren van de apparaatsleutel...
Ik vraag me af of ik, als ik MB vraag of ik het smartphone-integratiepakket heb gekocht, zeker ook Carlife zou moeten kunnen hebben. Ik heb de Carlife-app op mijn iPhone geprobeerd en de auto detecteert deze modus niet.
Ik heb geprobeerd de parameters van de externe gebruikersinterface in HU6 naar China te wijzigen, maar de auto accepteert de codering niet met een NRC22-fout - er is ook een parameter voor TEST_CARPLAY, maar ik weet niet zeker of dit slechts een pre-development-functie is of misschien de overdracht van de Carplay-navigatie/media-functie naar de IC-cluster of als dit een breedbeeldmodus in een bèta is.