Mercedes A-Class Forum banner
121 - 140 of 203 Posts
Mensen, help me met het vinden van de bron van dit rammelende geluid. Het maakt me gek!! Als ik sneller rijd dan 120 km/u ontstaat er een heel vreemd rammelend geluid. Al 4 keer bij de Benz-dealer geweest. Ze hebben de plastic wielkastbescherming vervangen, de passagiersventilatie vervangen, het deurpaneel aan de passagierskant gecontroleerd.
Video
Hallo allemaal, ik hoor een rammelend geluid wanneer ik harder dan 100+ km/u ga en het geluid lijkt niet te worden beïnvloed door te accelereren, alleen door de snelheid, bijvoorbeeld als ik 140 km/u ga, het gaspedaal loslaat, kan ik het nog steeds horen, maar als ik ongeveer 80/90 km/u bereik, stopt het met rammelen, het lijkt van de achterkant van mijn auto te komen (misschien achterdeuren). Als het buiten regent of de auto recentelijk is gewassen, verdwijnt het geluid zelfs als ik harder dan 100 km/u ga, dus alleen als de auto droog is, kan ik het horen. Ik probeer al 5 maanden een oplossing te vinden voor dit probleem, maar kan het nog steeds niet oplossen. Ik dacht dat iemand hier dit probleem ook had en me misschien kan helpen het op te lossen, want het is echt irritant, de auto heeft pas 20.000 kilometer. Denk je dat het te wijten kan zijn aan de aerodynamica van de auto? Bedankt
Bekijk alle links in bericht #43 hierboven voor mogelijke oplossingen.

Na 5 pogingen hebben ze het geluid opgespoord. De aandrijfas schuurde tegen het hitteschild en dat veroorzaakte het rammelende geluid. Waarschijnlijk is het hitteschild vervormd geraakt door de langdurige hitte van de uitlaat. Ze bestelden een nieuw hitteschild. Het rubber op de aandrijfas is echter versleten. Maar de monteur vertelde me dat het geen probleem zou veroorzaken. @bogdancapitanescu2 Ik had hetzelfde probleem als u beschrijft.

Het rubber op de aandrijfas is echter versleten. Maar de monteur vertelde me dat het geen probleem zou veroorzaken.
Ik begrijp niet waarom de monteur denkt dat het geen probleem zal veroorzaken. Heb je hem gevraagd om het te vervangen?

Ik begrijp niet waarom de monteur denkt dat het geen probleem zal veroorzaken. Heb je hem gevraagd het te vervangen?
Ik heb het ze gevraagd. Ze vertelden me dat ze er beter naar zullen kijken bij het vervangen van de hitteschild, maar dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat de slijtage alleen aan de buitenkant zit of zoiets. Ik heb een foto van de aandrijfas gemaakt.

Hallo allemaal, ik hoor een rammelend geluid wanneer ik harder dan 100 km/u rijd en het geluid lijkt niet beïnvloed te worden door het accelereren, maar alleen door de snelheid. Als ik bijvoorbeeld 140 km/u rijd, het gaspedaal loslaat, kan ik het nog steeds horen, maar als ik ongeveer 80/90 km/u bereik, stopt het gerammel. Het lijkt van de achterkant van mijn auto te komen (misschien achterdeuren). Als het buiten regent of de auto recentelijk is gewassen, verdwijnt het geluid zelfs als ik harder dan 100 km/u rijd, dus alleen als de auto droog is, kan ik het horen. Ik probeer al 5 maanden een oplossing te vinden voor dit probleem, maar kan het nog steeds niet oplossen. Ik dacht dat iemand hier dit probleem ook had en me misschien kon helpen het op te lossen, want het is echt irritant, de auto heeft pas 20.000 kilometer. Denk je dat het aan de aerodynamica van de auto zou kunnen liggen? Bedankt
@bogdancapitanescu2 Bogdan, ben je erin geslaagd de oorzaak te vinden?

Hallo. Mijn auto rammelt overal als ik over niet-egale wegen rijd. Ik hoor gerammel uit de kofferbak, A-stijlen, B-stijlen, je snapt het wel. Na een vruchteloze trip naar de dealer wilde ik zelf viltbanden aanbrengen in bepaalde gebieden. Ik ontdekte dat de voorste A-stijl een sierclip mist. Kan iemand helpen met het onderdeelnummer? Ik heb online een foto gevonden.
Image
ook de plastic afdekking met de tekst airbag erop.

Hallo mensen

Mijn A-Klasse is gisteren onderhouden en terwijl hij daar was, vroeg ik hen om naar een krakend stuur te kijken (duidelijk bij het bewegen van het stuur van vergrendeling naar vergrendeling bij lage snelheid of bij het parkeren). De monteur kwam vriendelijk met mij in de auto om het geluid te horen en gelukkig deed hij dat en is het er mee eens dat het een fout is. Hij zei dat het een veerpootlager zou kunnen zijn.

De auto is een A180 uit 2020 met iets minder dan 7.000 mijl, zijn er suggesties wat het zou kunnen zijn?

Hij gaat over twee weken terug voor dit en een rammelend instrumentenscherm, maar het zou goed zijn om te weten of iemand anders dit heeft ervaren.
Bedankt

Hoi mensen

Mijn A-Klasse is gisteren onderhouden en terwijl hij daar was, vroeg ik hen om naar een krakende besturing te kijken (duidelijk bij het bewegen van het stuur van vergrendeling naar vergrendeling bij lage snelheid of parkeren). De monteur kwam vriendelijk met me mee in de auto om het geluid te horen en gelukkig deed hij dat en is het er mee eens dat het een fout is. Hij zei dat het een veerpootbevestiging zou kunnen zijn.

De auto is een A180 uit 2020 met net geen 7.000 mijl, zijn er suggesties wat het zou kunnen zijn?

Hij gaat over twee weken terug voor dit en een rammelend instrumentenscherm, maar het zou goed zijn om te weten of iemand anders dit heeft meegemaakt.
Bedankt
De mijne (nov 2018) begon het krakende (of schurende) stuurgeluid te maken bij lage snelheid of geparkeerd bij ongeveer 50.000 km (31.000 mijl). Ik bracht hem daarvoor en voor alle andere rammels en ventilatorgeluiden.

De fabrieksgarantie van 3 jaar is tegen die tijd verlopen en de verlengde garantie van mijn dealer dekt geen "niet-mechanische fouten". Mijn serviceprovider zei dat ze het hebben verholpen door smering, maar het kwam een week later terug. Ik heb hem nog niet opnieuw meegenomen.

Dus ik ben benieuwd, kunt u de details geven van het werk dat ze hebben gedaan/zullen doen om dit te verhelpen? En of het als een mechanische fout wordt beschouwd of niet. Zou zeer op prijs worden gesteld.

Hieronder staan ​​video's/audio's van de verschillende geluiden die ik heb kunnen opnemen (behalve het beruchte B-stijl gerammel):

1. Het bovengenoemde krakende/schurende geluid van het stuurwiel (zet het volume hoger om te horen, hopelijk is dit waar je naar verwijst).
2. Geluid van de ventilator van de bedieningseenheid boven het hoofd. Oplossing van de dealer: vervang de unit voor £ 210 + arbeid £ 45.
3. Geluid van de ventilator van het centrale paneel (draadloos oplaadgedeelte). Begint wanneer het interieur van de auto warm is. Dealer: vervang de NFC-besturingseenheid voor £ 760 + arbeid £ 175.
4. AC-schurend geluid bij het veranderen van de luchtstroomrichting. Dealer: AC-motor kan defect zijn, arbeid £ 295 om de panelen alleen maar te verwijderen om te inspecteren.
5. Bonus: laag gezoem bij het draaien bij lage snelheden. Verdween een tijdje en kwam toen terug, maar alleen bij zeer lage snelheden. Gaat later deze maand om te inspecteren. Iemand een idee? Google zegt wiellagers die beginnen te slijten / CV-gewricht dat smering verliest.

Uitspraak: alleen de stuurgeluiden storen me genoeg om te betalen voor een reparatie. De rest kan ik ongelukkig mee leven totdat ik de auto wegdoe. Zal geen andere MB krijgen, tenzij de fabrieksgarantie hier overeenkomt met die van de andere Duitse merken (5 jaar) en de dealer zijn verlengde garantie verbetert.

De mijne (nov. 2018) begon het krakende (of schurende) stuurgeluid te maken bij lage snelheid of geparkeerd bij ongeveer 50.000 km (31.000 mijl). Ik bracht hem daarvoor en voor alle andere rammels en ventilatorgeluiden.

De fabrieksgarantie van 3 jaar is dan verlopen en de verlengde garantie van mijn dealer dekt geen "niet-mechanische storingen". Mijn serviceprovider zei dat ze het hadden verholpen door smering, maar het kwam een week later terug. Ik ben er nog niet weer mee geweest.

Dus ik ben benieuwd, kunt u de details geven van het werk dat ze hebben gedaan/zullen doen om dit te verhelpen? En of het als een mechanische storing wordt beschouwd of niet. Zou zeer gewaardeerd worden.

Hieronder staan video's/audio's van de verschillende geluiden die ik heb weten op te nemen (behalve de beruchte B-stijl rammel):

1. Het bovengenoemde krakende/schurende geluid van het stuurwiel (zet het volume hoger om te horen, hopelijk is dit waar je naar verwijst).
2. Geluid van de ventilator van de bedieningseenheid boven het hoofd. Oplossing van de dealer: vervang de unit voor £ 210 + arbeid £ 45.
3. Geluid van de ventilator van het centrale paneel (draadloos oplaadgedeelte). Begint wanneer het interieur van de auto warm is. Dealer: vervang de NFC-besturingseenheid voor £ 760 + arbeid £ 175.
4. AC-schurend geluid bij het veranderen van de luchtstroomrichting. Dealer: AC-motor kan defect zijn, arbeid £ 295 om de panelen te verwijderen om alleen te inspecteren.
5. Bonus: laag kreunend geluid bij het draaien bij lage snelheden. Verdween een tijdje en kwam toen terug, maar alleen bij zeer lage snelheden. Gaat later deze maand om te inspecteren. Iemand een idee? Google zegt wiellagers die beginnen te slijten / CV-gewricht dat smering verliest.

Uitspraak: alleen de stuurgeluiden storen me genoeg om te betalen voor een reparatie. De rest kan ik ongelukkig mee leven totdat ik de auto wegdoe. Zal geen andere MB krijgen, tenzij de fabrieksgarantie hier overeenkomt met die van de andere Duitse merken (5 jaar) en de dealer zijn verlengde garantie verbetert.
Hoi daar, bedankt daarvoor. Ja, ik zal het je laten weten. De auto is eind van de maand terug bij hen voor een bezoek van 2 dagen om het gekraak van het stuur en de rammel van het instrumentenscherm te verhelpen...

Hallo, ik heb onlangs een Mercedes A200 2019 gekocht. Ik heb echter dit probleem en ik weet niet zeker wat de oorzaak ervan is. Aangezien de auto niet meer onder garantie valt, wil ik eerst kijken of ik dit probleem zelf kan oplossen.

Als ik 90 km/u+ rijd, hoor ik een geratel van de linkerkant van de voorkant. Ideeën wat dit geratel zou kunnen veroorzaken? Het is niet binnen, absoluut buiten en alleen hoorbaar tijdens het rijden zonder muziek en op de snelweg.

Het klinkt alsof de lucht die door de voorkant gaat, iets laat rammelen. Maar ik heb geen idee wat.

Hoi, bedankt daarvoor. Ja, ik laat het je weten. De auto is eind van de maand weer bij hen voor een bezoek van 2 dagen om het gekraak van de besturing en het geratel van het instrumentenscherm te verhelpen...
De jongens van Brooklands hebben me net gebeld, de bovenste veerpootlager aan de bestuurderskant veroorzaakt blijkbaar het gekraak. Onderdelen daarvoor besteld en zouden maandagavond weer op de weg moeten zijn.
Voor het geratel hebben ze het instrumentenpaneel en de B-stijl bekleding gedemonteerd en "gesmeerd".
Eigenlijk verbaasd dat een veerpootlager al na iets meer dan 6.000 mijl kapot kan gaan.....

De jongens van Brooklands hebben me net gebeld, de bovenste veerpootbevestiging aan de bestuurderskant veroorzaakt blijkbaar het gekraak. Onderdelen besteld daarvoor en zou maandagavond weer op de weg moeten zijn.
Voor het geratel hebben ze het instrumentenpaneel en de B-stijl trim gedemonteerd en "gesmeerd".
Eigenlijk verbaasd dat een veerpootbevestiging al na iets meer dan 6.000 mijl kapot kan gaan.....
De auto staat sinds afgelopen donderdag nog bij Mercedes in Brooklands. Krijg nu kritieke waarschuwingen voor de batterij omdat de deuren de hele dag open hebben gestaan.

Echt niet onder de indruk 😐

De auto staat sinds afgelopen donderdag nog steeds bij Mercedes in Brooklands. Krijgt nu kritieke waarschuwingen voor de batterij omdat de deuren de hele dag open hebben gestaan.

Echt niet onder de indruk 😐
De end-to-end ervaring met Mercedes Brooklands was niet de beste, dus ik stuurde hen deze e-mail die is bevestigd:

-----‐--------------

Ik wilde graag wat eerlijke feedback geven over mijn ervaring in uw Brooklands-werkplaats in de afgelopen weken.

De auto had twee defecten die moesten worden verholpen, namelijk een krakende besturing en een rammelend dashboard.

Terwijl de auto eerder deze maand voor een onderhoudsbeurt was, konden de defecten niet worden geïsoleerd, dus werd afgesproken dat ik hem afgelopen donderdag 26e zou terugbrengen.

Op vrijdag 27e, na wat achtervolging, kreeg ik te horen dat de onderdelen niet beschikbaar waren en dat het voertuig in de werkplaats moest blijven. De duur van de leenauto werd verlengd, dus geen probleem daar.

Gisteren, de 30e, kreeg ik te horen dat de werklast van het team te hoog was en dat er een probleem was met het aantal personeelsleden, dus het werk aan mijn auto kon pas vandaag beginnen. De transparantie om me dit te laten weten werd gewaardeerd.

Vandaag ontving ik om 0930 uur een sms met de mededeling dat er een technicus aan mijn auto was toegewezen. De hele dag door vertelde de Mercedes Me-app me dat de deuren openstonden, de ramen omlaag, enz., waarvan ik aannam dat het in orde was totdat ik het bericht in de e-mail hieronder ontving (kritieke batterijwaarschuwing van Mercedes Me), wat ik moet zeggen, zorgwekkend was.

Het is duidelijk dat het feit dat de deur(en) het grootste deel van vandaag openstond(en), de batterij heeft leeggetrokken. Ik vroeg dit na bij de dealer via sms, alleen om te horen dat er "diagnostiek" op de auto werd uitgevoerd, wat de kritieke waarschuwing veroorzaakte.

In meer dan 30 jaar rijden heb ik nog nooit meegemaakt dat een diagnostische test een batterij in die mate leegtrekt als vandaag, dus ik accepteer die smoes gewoon niet als realistisch.

Ik moest vanmiddag net voor 17.00 uur opnieuw achter de feiten aangaan om te zien of mijn auto klaar was, wat 20 minuten later werd bevestigd, wat betekende dat ik in de spits naar Brooklands moest.

Bij aankomst werd er geen overdracht gegeven, de sleutel werd gewoon teruggegeven en ik werd verwezen om buiten te wachten tot mijn auto werd voorgebracht. De auto was ook niet schoongemaakt, wat ik verrassend vond.

Onder de motorkap was wat blank metaal zichtbaar rond een van de bevestigingsbouten voor de veerpootsteun, die ik sindsdien met verf heb bijgewerkt.

Samenvattend: niet de beste ervaring van Brooklands, ik denk dat het veel beter en proactiever had kunnen zijn, vooral in follow-ups en in het nauwkeuriger uitleggen van kritieke waarschuwingen voor de batterijconditie.

Afzonderlijk ben ik teleurgesteld dat een onderdeel dat in theorie de levensduur van de auto zou moeten meegaan, na 7.000 mijl moest worden vervangen, ongeacht of het onder de garantie valt of niet.

Einde
‐----‐-------‐--‐--

De leenauto, een AMG Line B180, maakte vreemd genoeg hetzelfde krakende geluid, zij het in iets mindere mate. Zeker, een auto van deze leeftijd (2 jaar en 7.000 mijl) zou eigenlijk geen geluiden van de besturing moeten hebben. Heeft iemand anders met de W177 dit probleem gehad?

Bedankt bij voorbaat!

De end-to-end ervaring met Mercedes Brooklands was niet de beste, dus ik stuurde hen deze e-mail die is bevestigd:

-----‐--------------

Ik wilde graag wat eerlijke feedback geven over mijn ervaring in uw Brooklands-werkplaats in de afgelopen weken.

De auto had twee defecten die moesten worden verholpen, namelijk een krakende besturing en een rammelend dashboard.

Hoewel de auto eerder deze maand voor een onderhoudsbeurt was, konden de defecten niet worden geïsoleerd, dus werd afgesproken dat ik hem afgelopen donderdag de 26e zou terugbrengen.

Op vrijdag de 27e, na wat achtervolging, kreeg ik te horen dat de onderdelen niet beschikbaar waren en dat het voertuig in de werkplaats moest blijven. De duur van de leenauto werd verlengd, dus geen probleem.

Gisteren, de 30e, kreeg ik te horen dat de werklast van het team te hoog was en dat er een probleem was met het aantal personeelsleden, dus het werk aan mijn auto kon pas vandaag beginnen. De transparantie om me dit te laten weten werd gewaardeerd.

Vandaag ontving ik om 09.30 uur een sms met de mededeling dat er een technicus aan mijn auto was toegewezen. De hele dag door vertelde de Mercedes Me-app me dat de deuren openstonden, de ramen omlaag, enz., wat ik oké vond totdat ik het bericht in de e-mail hieronder ontving (kritieke batterijwaarschuwing van Mercedes Me), wat ik moet zeggen, zorgwekkend was.

Het is duidelijk dat het feit dat de deur(en) het grootste deel van vandaag openstond(en), de batterij heeft leeggetrokken. Ik informeerde hiernaar bij de dealer via sms, alleen om te horen dat er "diagnostiek" op de auto werd uitgevoerd, wat de kritieke waarschuwing veroorzaakte.

In meer dan 30 jaar rijden heb ik nog nooit meegemaakt dat een diagnostische test een batterij in die mate leegtrekt als vandaag, dus ik accepteer die smoes gewoon niet als realistisch.

Ik moest vanmiddag net voor 17.00 uur opnieuw achter de feiten aangaan om te zien of mijn auto klaar was, wat 20 minuten later werd bevestigd, wat betekende dat ik in de spits naar Brooklands moest.

Er werd bij aankomst geen overdracht gegeven, de sleutel werd gewoon teruggegeven en ik werd naar buiten gestuurd om te wachten tot mijn auto werd gebracht. De auto was ook niet gewassen, wat ik verrassend vond.

Onder de motorkap was wat blank metaal zichtbaar rond een van de bevestigingsbouten voor de veerpootsteun, die ik sindsdien met verf heb bijgewerkt.

Samenvattend: niet de beste ervaring van Brooklands, ik denk dat het veel beter en proactiever had kunnen zijn, vooral in follow-ups en door nauwkeuriger te zijn met de uitleg rond kritieke waarschuwingen voor de batterijconditie.

Afzonderlijk ben ik teleurgesteld dat een onderdeel dat in theorie de levensduur van de auto zou moeten meegaan, bij 7.000 mijl moest worden vervangen, ongeacht of het onder de garantie valt of niet.

Einde
‐----‐-------‐--‐--

De leenauto, een AMG Line B180, maakte vreemd genoeg hetzelfde krakende geluid, zij het in iets mindere mate. Zeker, een auto van deze leeftijd (2 jaar en 7.000 mijl) zou eigenlijk geen geluiden van de besturing moeten hebben. Heeft iemand anders met de W177 dit probleem gehad?

Bedankt bij voorbaat!
Om dit af te sluiten, heb ik een eerlijk gesprek gehad met de servicemanager bij Brooklands en de feedback is constructief en nuttig bevonden. Hij bood aan om de volgende keer dat de auto voor werk komt rechtstreeks te helpen door hem een e-mail te sturen, dus alles is in orde 👍

Even om dit af te sluiten, heb een eerlijk gesprek gehad met de service manager bij Brooklands en feedback is constructief en nuttig bevonden. Hij bood aan om de volgende keer dat de auto voor werk in de garage is direct te mailen, dus alles goed 👍
Terug naar Brooklands, krakend van lock to lock 🙄

121 - 140 of 203 Posts