De auto staat sinds afgelopen donderdag nog steeds bij Mercedes in Brooklands. Krijgt nu kritieke waarschuwingen voor de batterij omdat de deuren de hele dag open hebben gestaan.
Echt niet onder de indruk 😐
De end-to-end ervaring met Mercedes Brooklands was niet de beste, dus ik stuurde hen deze e-mail die is bevestigd:
-----‐--------------
Ik wilde graag wat eerlijke feedback geven over mijn ervaring in uw Brooklands-werkplaats in de afgelopen weken.
De auto had twee defecten die moesten worden verholpen, namelijk een krakende besturing en een rammelend dashboard.
Terwijl de auto eerder deze maand voor een onderhoudsbeurt was, konden de defecten niet worden geïsoleerd, dus werd afgesproken dat ik hem afgelopen donderdag 26e zou terugbrengen.
Op vrijdag 27e, na wat achtervolging, kreeg ik te horen dat de onderdelen niet beschikbaar waren en dat het voertuig in de werkplaats moest blijven. De duur van de leenauto werd verlengd, dus geen probleem daar.
Gisteren, de 30e, kreeg ik te horen dat de werklast van het team te hoog was en dat er een probleem was met het aantal personeelsleden, dus het werk aan mijn auto kon pas vandaag beginnen. De transparantie om me dit te laten weten werd gewaardeerd.
Vandaag ontving ik om 0930 uur een sms met de mededeling dat er een technicus aan mijn auto was toegewezen. De hele dag door vertelde de Mercedes Me-app me dat de deuren openstonden, de ramen omlaag, enz., waarvan ik aannam dat het in orde was totdat ik het bericht in de e-mail hieronder ontving (kritieke batterijwaarschuwing van Mercedes Me), wat ik moet zeggen, zorgwekkend was.
Het is duidelijk dat het feit dat de deur(en) het grootste deel van vandaag openstond(en), de batterij heeft leeggetrokken. Ik vroeg dit na bij de dealer via sms, alleen om te horen dat er "diagnostiek" op de auto werd uitgevoerd, wat de kritieke waarschuwing veroorzaakte.
In meer dan 30 jaar rijden heb ik nog nooit meegemaakt dat een diagnostische test een batterij in die mate leegtrekt als vandaag, dus ik accepteer die smoes gewoon niet als realistisch.
Ik moest vanmiddag net voor 17.00 uur opnieuw achter de feiten aangaan om te zien of mijn auto klaar was, wat 20 minuten later werd bevestigd, wat betekende dat ik in de spits naar Brooklands moest.
Bij aankomst werd er geen overdracht gegeven, de sleutel werd gewoon teruggegeven en ik werd verwezen om buiten te wachten tot mijn auto werd voorgebracht. De auto was ook niet schoongemaakt, wat ik verrassend vond.
Onder de motorkap was wat blank metaal zichtbaar rond een van de bevestigingsbouten voor de veerpootsteun, die ik sindsdien met verf heb bijgewerkt.
Samenvattend: niet de beste ervaring van Brooklands, ik denk dat het veel beter en proactiever had kunnen zijn, vooral in follow-ups en in het nauwkeuriger uitleggen van kritieke waarschuwingen voor de batterijconditie.
Afzonderlijk ben ik teleurgesteld dat een onderdeel dat in theorie de levensduur van de auto zou moeten meegaan, na 7.000 mijl moest worden vervangen, ongeacht of het onder de garantie valt of niet.
Einde
‐----‐-------‐--‐--
De leenauto, een AMG Line B180, maakte vreemd genoeg hetzelfde krakende geluid, zij het in iets mindere mate. Zeker, een auto van deze leeftijd (2 jaar en 7.000 mijl) zou eigenlijk geen geluiden van de besturing moeten hebben. Heeft iemand anders met de W177 dit probleem gehad?
Bedankt bij voorbaat!