Mercedes A-Class Forum banner

Onderplaat O/S bij krikpunt

352 views 6 replies 3 participants last post by  apexnode  
#1 ·
Ik heb net even onder de auto gekeken en de onderplaat aan de bestuurderskant is gescheurd.

Ik was op zoek naar schade na het langzaam over een verkeersdrempel te zijn gereden, maar ik geloof dat dit de voorrand van mijn diffuser heeft geraakt. Het was slechts een zacht geluid en ik reed uitzonderlijk langzaam!

Zon in mijn ogen en een stompzinnig grote verkeersdrempel in een kuil. Klassieke combinatie!

Hoe dan ook, is dit undertray-onderdeel zo duur? Vroeger kon ik onderdeelnummers krijgen. Van mijn VAG-auto's, maar ik kan hier met deze auto niets vinden :-( Moet ik op de verkeerde plaatsen zoeken?

Ik zag andere berichten waarin stond dat het over het algemeen niet duur is, ik vroeg me alleen af of er richtprijzen waren?

Hoe vind ik ook onderdeelnummers zonder de dealer te bellen?

#4 ·
Ik heb met succes een undertray van een sshhhh bmw gerepareerd met glasvezel. Goedkope reparatieset van Amazon, zorg er gewoon voor dat alles ontvet, schoon en opgeruwd is voordat je hars en glasmat aanbrengt. De mijne zit er al minstens 2 jaar in zonder nadelige gevolgen.
Ik dacht na het posten aan plastic lassen, dus glasvezel is een goed idee. Ik bel MB en vraag morgen de prijs van het onderdeel bij het serviceteam. Weeg de dingen af :)

weet nog steeds niet precies welk deel er gekraakt is, zelfs als het licht was! Eugh 😢

#5 ·
Het is me gelukt om via een onderdelenbedrijf het onderdeelnummer te vinden, het lijkt erop dat ik het voor £125 geleverd kan krijgen uit Duitsland, het onderdeel kost £80. Dat geeft me een benchmark en vergelijking.
heb dat bedrijf eerder gebruikt om mijn Audi in het verleden te repareren 🤗

#6 ·
Ik heb net even onder de auto gekeken en de onderplaat aan de bestuurderskant heeft een scheur.

Ik was op zoek naar schade na het langzaam over een drempel te zijn gereden, maar ik denk dat dat de voorrand van mijn diffuser heeft geraakt. Het was maar een licht geluid en ik reed uitzonderlijk langzaam!

Zon in mijn ogen en een stompzinnig grote drempel in een kuil. Klassieke combinatie!

Hoe dan ook, is dit undertray-onderdeel zo duur? Vroeger kon ik onderdeelnummers vinden. Van mijn VAG-auto's, maar ik kan niets vinden met deze auto :-( Kijk ik op de verkeerde plaatsen?

Ik zag andere berichten zeggen dat het over het algemeen niet duur is, vroeg me alleen af of er richtprijzen waren?

Ook hoe vind ik onderdeelnummers zonder de dealer te bellen?

Ik had net een soortgelijk call out tijdens mijn B1 en koos ervoor om het voorlopig te negeren (de scheur was niet zo erg). Dit was voor de achterklep, maar misschien helpt dit u en/of uw zoektocht naar de klep die u nodig heeft:

ORIGINELE MERCEDES A-KLASSE W177 2017-2022 ACHTERKLEP ONDERPLAAT AFDEKKING A1776901202

Succes,

Mark

#7 ·
Bedankt Mark! Ik ben eigenlijk zover gekomen,

Image

(item 50)

A1776808603

Ik moet alleen beslissen of het echt nodig is, MOT was vandaag en ze zeiden dat het structureel gezond is en geen groot probleem (wat ik weet)

Tegelijkertijd, geen enorme kosten / eenvoudige oplossing 👍