Mercedes A-Class Forum banner
41 - 60 of 254 Posts
Czy pokrywa była łatwa do usunięcia, aby podłączyć przewody CTEK do akumulatora? Zauważyłem, że jest mniejsza osłona tylko dodatnia... Nie jestem pewien dlaczego? Dzięki
Sprawdziłbym instrukcję obsługi w poszukiwaniu instrukcji, ale przesunąłem czerwoną osłonę na bok i podłączyłem czerwony zacisk +ve i podłączyłem czarny zacisk do mosiężnej nakrętki z boku, wierzę, że to jest punkt uziemienia -ve.
 
Zadałem MB CS kilka pytań kilka dni temu i właśnie się ze mną skontaktowali:

1. Jak długo bateria klasy A powinna pozostać naładowana, jeśli samochód nie jest używany? A. Nie wiem

2. Jakie jest minimalne napięcie, przy którym samochód się uruchomi. A. Nie wiem

3. Czy samochód przechodzi w stan czuwania po osiągnięciu krytycznego napięcia? A. Nie wiem.

4. Jeśli bateria rozładuje się w trzy tygodnie lub krócej, jak można ją naładować na przykład na lotnisku? A. Użyj ładowarki podtrzymującej.

Zwróciłem uwagę, że na parkingach nie ma prądu, co go zmieszało

Pan przeprosił, że nie posiada wiedzy technicznej, aby odpowiedzieć na te pytania, ale przekaże je do działu technicznego, ale nie sądził, że będą wiedzieli, jak długo samochód może być zaparkowany z w pełni naładowaną baterią, zwróciłem uwagę, że to dość proste obliczenie, Amperogodziny baterii podzielone przez ampery na godzinę zużyte, wcale nie trudne :unsure:
 
Discussion starter · #44 ·
Ostatnio poczyniłem kilka interesujących obserwacji. Odkąd mam swój A250 (7 miesięcy), wskaźnik naładowania akumulatora pokazywał 12+ woltów podczas jazdy, ale 14+ woltów podczas toczenia się (dzieje się tak, gdy alternator daje wyższe napięcie). Z tego, co czytałem o tych nowych, wymyślnych systemach ładowania, wydawało się to być w porządku. Ostatnio otrzymałem krytyczne ostrzeżenie o napięciu akumulatora, więc naładowałem akumulator moim CTEK przez noc, teraz mam od 14,1 do 14,5 woltów podczas normalnej jazdy i do 14,9 woltów podczas toczenia się, więc będzie interesujące zobaczyć, co się stanie, gdy (jeśli) znowu trochę pojeżdżę po mieście w trybie start/stop.
Mój pokazywał częściowe naładowanie w aplikacji, właśnie odbyłem 30-minutową przejażdżkę na 14 mil
Wyświetlacz pokazywał 14,8 do 14,9 podczas toczenia się.
Teraz pokazuje naładowany w aplikacji, ale wiem, że jeśli zrobię 1-milową przejażdżkę do Tesco, wróci do częściowego naładowania, będę musiał jechać dłuższą drogą!
Wcześniej zostawiałem go i inne samochody na parkingach lotniskowych na 15 dni i nigdy nie miałem problemu z akumulatorem, ale radziłbym nie zaciągać hamulca ręcznego
 
Zostawiłem moje samochody na Heathrow na trzy tygodnie lub dłużej w przeszłości bez problemów, ale ponieważ moja bateria rozładowała się do krytycznego poziomu w 2,5 tygodnia, próbuję uzyskać trochę więcej informacji od MB, w końcu zaprojektowali i zbudowali to urządzenie, więc powinni być najlepszymi osobami do zadawania pytań
 
Otrzymałem wczoraj tego e-maila od MB: „Wspieramy Cię w tym czasie”. Co to oznacza: nie musisz ładować akumulatora 12 V, czy to drugi akumulator?
Battery and charging.
Jeśli nie używasz samochodu regularnie, zalecamy uruchamianie silnika i pozostawianie go na co najmniej 15 minut co dwa tygodnie. Ważne jest, aby pozwolić silnikowi pracować tak długo, aby akumulator mógł się prawidłowo naładować. Upewnij się, że Twój samochód jest na zewnątrz, gdy silnik pracuje i nie zostawiaj go bez nadzoru.​
Ładowanie (SOC) powinno być idealnie utrzymywane na poziomie 50% i nie powinno spadać poniżej 30%. Nie musisz ładować akumulatora 12 V, ponieważ jest to obsługiwane przez ładowanie akumulatora wysokonapięciowego (HV).​
 
Otrzymałem wczoraj tego e-maila od MB: „Wspieramy Cię w tym czasie”, co to znaczy: nie musisz ładować akumulatora 12 V, czy to drugi akumulator?
[IMG alt="Akumulator i ładowanie." ]http://t.enews.mercedes-benz.co.uk/res/img/06D4CD8707B54A84DACCDEB9247431AC.png[/IMG]​
Jeśli nie używasz samochodu regularnie, zalecamy uruchamianie silnika i pozostawianie go na co najmniej 15 minut co dwa tygodnie. Ważne jest, aby pozwolić silnikowi pracować tak długo, aby akumulator mógł się prawidłowo naładować. Upewnij się, że Twój samochód jest na zewnątrz, gdy silnik pracuje i nie zostawiaj go bez nadzoru.​
Ładowanie (SOC) powinno być idealnie utrzymywane na poziomie 50% i nie powinno spadać poniżej 30%. Nie musisz ładować akumulatora 12 V, ponieważ jest to obsługiwane przez ładowanie akumulatora wysokonapięciowego (HV).​
Otrzymałem również tego e-maila, nie mam pojęcia, co to znaczy, czy mówią o akumulatorze EV?
 
Też otrzymałem ten e-mail, nie mam pojęcia, co to znaczy, czy oni mówią o akumulatorze EV?
Też dostałem ten e-mail. Nie używałem samochodu przez 3 tygodnie, a aplikacja mówiła, że ​​bateria jest naładowana. Więc dzisiaj zrobiłem to, co sugerował e-mail, uruchomiłem samochód i pozwoliłem mu pracować na biegu jałowym przez 20 minut. Aplikacja mówi teraz, że bateria jest częściowo naładowana!!!! Czy to oznacza, że ​​rada MB jest błędna?
 
Nie jestem pewien, czy to źle, ale moim zdaniem to zła rada.

Po pierwsze, nie powinieneś uruchamiać samochodu i pozostawiać go na biegu jałowym, zwłaszcza jeśli stał przez jakiś czas, chcesz jak najszybciej ciśnienia oleju, więc 2000 obr./min byłoby dobre przez kilka sekund.

Po drugie, pozostawienie go na biegu jałowym wypełni wydech wilgotnymi gazami, więc musisz się przejechać, aby wydech się nagrzał i spalił wilgoć.

Po trzecie, podobnie jak w przypadku 2, jeśli silnik się dobrze nie nagrzeje, w bloku pojawi się kondensacja, która zostanie wchłonięta przez olej.
 
Otrzymuję to samo w obu aplikacjach „Bateria częściowo naładowana”. Zdarzyło się to dzisiaj.
Otrzymuję alert w Mercedes Me, że mój akumulator jest niski, prawdopodobnie dlatego, że nie byłem w długiej podróży od kilku tygodni
Zrobiłem krótką i zauważyłem, że start/stop działał
Myślę, że to kwestia zbyt wielu informacji
Wiele osób wydaje się mieć podobne problemy z różnymi wariantami. Podobne, ale inne... Chciałbym wiedzieć, ile ich jest...

W naszym przypadku mamy A250... zaczęliśmy mieć znaczne rozładowanie akumulatora miesiąc po zakupie... miał nowy akumulator zainstalowany przez dealera... ale nadal ma znaczne rozładowanie akumulatora... użyliśmy funkcji „stand by” i wyłączyliśmy większość urządzeń elektrycznych (wifi, Bluetooth, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne itp.), ale bez wpływu... nadal tracimy moc... w oparciu o funkcję stand by MB szacuje, że w pełni naładowany akumulator powinien zapewnić co najmniej 22-23 tygodnie (tak, 22-23 tygodnie) zasilania w trybie czuwania... przeprowadziliśmy własne obszerne testy i naszym wnioskiem jest to, że nawet w trybie czuwania masz tylko około 1 tygodnia zasilania, zanim akumulator prawdopodobnie się rozładuje....

Nie testowałem go, dopóki akumulator się nie rozładuje, ponieważ nie mogę sobie pozwolić na rozładowany lub uszkodzony akumulator podczas obecnego kryzysu

Możemy być złośliwi, ale brak wsparcia, a nawet przyznania się do problemu, wskazuje na to, że MB zepsuł implementację MBUX i jego rozbudowaną funkcjonalność, nie będąc w stanie zarządzać rozładowaniem akumulatora... i milczą na temat problemu, ponieważ wprowadzają nowe modele z MBUX i unikają złej prasy...

Gdyby tylko sprawili, że tryb czuwania by działał, byłoby wspaniale... ale ignorowanie problemu, jakiego doświadczyliśmy, nie jest właściwym rozwiązaniem...

MBUX jest wspaniały w naszych oczach, podobnie jak samochód... ale zawodzi po prostu z powodu rozładowania akumulatora... to może być tylko nasz samochód i jesteśmy jednorazowi... ale sugerujemy przetestowanie swojego samochodu... po 6, 7 lub 8 dniach w izolacji sprawdź, czy otrzymasz krytyczny komunikat o baterii na desce rozdzielczej... spróbuj również włączyć tryb czuwania i zobacz, ile tygodni zasilania z akumulatora masz...

Dla nas 1 tydzień zasilania z akumulatora jest niewygodny, a nawet niebezpieczny w nagłych wypadkach, a jeśli jest to normalny stan, nie kupilibyśmy samochodu... ciągłe umieszczanie ładowarki w samochodzie, która tego nie wymaga, aby pokryć wadę konstrukcyjną, po prostu nie jest wystarczająco dobre, szczególnie dla luksusowego samochodu... i samochodu do codziennej jazdy, a nie super wydajnego samochodu, który spędza większość swojego życia w garażu...
 
Mam A220 z 2019 roku w Anglii i nie ma on "trybu czuwania". Zostawiłem samochód nieużywany na 3 tygodnie bez problemu, a następnie otworzyłem drzwi, aby go wyczyścić, kiedy to zgłosił, że "Akumulator rozrusznika" jest słaby.
 
Nie jestem pewien, czy to błąd, ale moim zdaniem to zła rada

Po pierwsze, nie powinieneś uruchamiać samochodu i pozostawiać go na biegu jałowym, zwłaszcza jeśli stał przez jakiś czas, chcesz ciśnienia oleju tak szybko, jak to możliwe, więc 2000 obr./min byłoby dobre przez kilka sekund

Po drugie, pozostawienie go na biegu jałowym wypełni wydech mokrymi gazami, więc musisz się przejechać, aby wydech się nagrzał i spalił wilgoć.

Po trzecie, podobnie jak w przypadku 2, jeśli silnik się dobrze nie nagrzeje, blok będzie miał kondensację, która zostanie wchłonięta przez olej.
Dlaczego Mercedes to sugeruje? Powtórzyli to dzisiaj na swojej stronie na Instagramie. Skomentowałem to samo, co powyżej, a oni skierowali mnie do zespołu Mercedes Me, ponieważ powiedzieli, że częściowe wskazanie naładowania w aplikacji może być usterką aplikacji!
 
Więc dlaczego Mercedes to sugeruje? Powtórzyli to dzisiaj na swojej stronie na Instagramie. Skomentowałem to samo, co powyżej, a oni skierowali mnie do zespołu Mercedes Me, ponieważ powiedzieli, że częściowe wskazanie naładowania w aplikacji może być usterką aplikacji!
Zastanawiam się, jak wiarygodny jest status baterii w aplikacji. Próbuję jeździć samochodem raz w tygodniu - po użyciu go do dostarczania różnych rzeczy moim rodzicom - tylko po to, aby utrzymać akumulator w dobrym stanie. W poniedziałek aplikacja pokazywała „naładowany” przed wyjazdem i „częściowo naładowany” po 30-minutowej jeździe. Zgadnijcie?
 
W takim razie dlaczego Mercedes sugeruje powyższe?
Może to być spowodowane tym, że otrzymali wiele e-maili od właścicieli Klasy A, którzy twierdzą, że ich akumulatory osiągają stan krytyczny?. Nie mogą sugerować, żeby pojechali na przejażdżkę, ponieważ jest to zabronione, a jeśli zasugerują ładowarkę podtrzymującą, niektórzy mogą poprosić MB o pokrycie kosztów, ponieważ ich akumulatory rozładowały się w zaledwie 2 do 3 tygodni. Poza tym jedyne, co mogą zasugerować, to pozostawienie silnika na biegu jałowym na podjeździe, co, jak już mówiłem, nie jest dobre dla silnika ani wydechu i byłbym zaskoczony, gdyby 15 minut naładowało akumulator w ogóle.

Jedynym praktycznym rozwiązaniem jest ładowarka podtrzymująca, co robię, ale ponieważ jest ona normalnie podłączona do mojego letniego samochodu w garażu, trochę kłopotliwe jest jej zamiana, a także kabel zasilający na zewnątrz, gdzie jeśli pada deszcz (pamiętaj deszcz :cool:), może to spowodować dalsze problemy.
 
Miałem dziś ciekawą rozmowę z technikiem MB, wygląda na to, że jeśli zgłosisz tego rodzaju problem, mogą sprawdzić, który moduł powoduje rozładowanie akumulatora, w moim przypadku myślą, że to wewnętrzna magistrala CAN budziła się i pozostawała włączona zbyt długo, więc zresetowali ją i trzymali kciuki 🤣.

To wspaniale, że mogą śledzić, co się budzi, gdy samochody są zablokowane, szkoda tylko, że nie mogą zrobić nic innego, jak zresetować moduł, zaktualizować oprogramowanie i mieć nadzieję na najlepsze. Ale dają mi nowy akumulator, więc to może pomóc
 
Miałem dziś ciekawą rozmowę z technikiem MB, wydaje się, że jeśli zgłosisz tego rodzaju problem, są w stanie sprawdzić, który moduł powoduje rozładowanie akumulatora, w moim przypadku myślą, że to magistrala CAN wnętrza budziła się i pozostawała włączona zbyt długo, więc zresetowali ją i trzymali kciuki 🤣.

To wspaniale, że potrafią prześledzić, co się budzi, gdy samochody są zablokowane, szkoda tylko, że nie mogą zrobić nic innego, jak zresetować moduł, zaktualizować oprogramowanie i mieć nadzieję na najlepsze. Ale dają mi nowy akumulator, więc to może pomóc
Miałem ostatnio pewną myśl,

jeśli funkcja Stand-by (niedostępna we wszystkich samochodach, np. w Wielkiej Brytanii) może odczytać SOC (Status Naładowania) i wydaje się również, że niezależnie od tego, czy masz funkcję stand-by, czy nie, możesz wyświetlić swoje napięcie wraz z mocą (KW), doładowaniem Turbo, momentem obrotowym (NM), to dlaczego nie wyświetlić SOC na desce rozdzielczej.

W ten sposób możemy w pewnym stopniu zminimalizować niepokój związany z parkowaniem, który odczuwamy, gdy zostawiamy samochód w garażu. Następnie możemy określić, kiedy podłączyć samochód do ładowarki, tak jak patrzymy na wskaźnik paliwa, aby określić, kiedy wlać benzynę do samochodu.

Tak jak jest, nie znamy SOC na żadnym etapie, a powtarzające się krótkie przejazdy mogą wyczerpywać akumulator, zmniejszając jego zdolność do pozostawania zablokowanym w garażu przez dłuższy czas.

Wydaje się to po prostu zdrowym rozsądkiem w przypadku samochodu, który ma duże obciążenie akumulatora i inteligentny alternator, który ładuje przerywanie. Po prostu daje właścicielowi pewien stopień pewności i kontroli.

Jedyną przeszkodą, jaką widzę, jest to, że wartość/moduł/obliczenie SOC nie jest wbudowane w samochodach bez funkcji Stand-by (tj. w Wielkiej Brytanii) i byłoby to wstyd, ponieważ możliwość wyświetlania SOC byłaby w przeciwnym razie głównie aktualizacją oprogramowania do wyświetlacza cyfrowego.

Oprogramowanie musi jedynie odczytać wartość i ją wyświetlić. W końcu możemy zobaczyć napięcie w czasie rzeczywistym, możemy zobaczyć, czy i kiedy alternator ładuje akumulator, samochód ma komunikat ostrzegawczy, gdy naładowanie akumulatora jest krytyczne, więc dlaczego nie możemy zobaczyć SOC na desce rozdzielczej.

Może nie wiem, co i jak, ale naprawdę chciałbym czegoś, co pomogłoby mi zaplanować, kiedy podłączyć samochód do ładowarki, a nie tylko dlatego, że jest to krytyczne, ale raczej pozwolić mi zdecydować, kiedy jest to odpowiedni czas jako część mojego napiętego harmonogramu. To znaczy, kiedy samochód będzie w garażu powiedzmy dzień i noc, aby zapewnić dobre ładowanie i sprawić, by wysiłek podłączania i odłączania był tego wart.

Coś do przemyślenia, myślę.
 
41 - 60 of 254 Posts