Mercedes A-Class Forum banner
21 - 40 of 47 Posts
VRS heeft een goede reputatie - zeker geen plek die een auto zal beschadigen en de klant er dan voor laat betalen. Het is waarschijnlijk een echt probleem dat normaal gesproken via een garantieclaim kan worden opgelost, maar omdat het verlaagd is, zullen ze waarschijnlijk zeggen dat je weg moet gaan. Je zou de originele vering en uitlaat erop kunnen zetten en dan Mercedes vragen om ernaar te kijken.

Ja, ik heb inmiddels ook ontdekt dat VRS een goede reputatie heeft. Het waren waarschijnlijk enkele van de mods, behalve de uitlaat, die het probleem veroorzaakten.

Discussion starter · #23 ·
Ja, ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat VRS een goede reputatie heeft. Het waren waarschijnlijk een aantal van de mods, behalve de uitlaat, die het probleem veroorzaakten.
Alle mods zijn daar gedaan, ik had een tdi tuningbox op de auto voor 3 maanden voor de remap van vrs, misschien heeft dat het gedaan, veren zijn h en r veren dus alles wat ik gedaan heb is gedaan met goede merken etc

Het is moeilijk te weten. Ik zou geneigd zijn te doen wat @antnee voorstelt. Alles herstellen en naar MB brengen. Alleen al het verschil moet pijnlijk duur zijn om uit te zoeken, zelfs meer dan de kosten van onderdelen.

Discussion starter · #25 ·
Het is moeilijk te weten. Ik zou geneigd zijn te doen wat @antnee voorstelt. Alles herstellen en naar MB brengen. Alleen al het verschil moet pijnlijk duur zijn om uit te zoeken, zelfs meer dan de kosten van onderdelen.
dus update
Ze hebben er een gevonden van een gesloopte auto en het kost £1000, dus ik ben ermee akkoord gegaan
Nog nooit eerder gedaan, maar ze hebben alles geprobeerd om de kosten laag te houden

Goede mensen, als iemand anders deze waarschuwing op hun dashboard krijgt, denk ik dat het vreemd genoeg iets te maken kan hebben met versleten banden en de slip die door de sensoren van de auto wordt gedetecteerd. Mijn voorbanden zitten momenteel rond de 4 mm en mijn achterbanden zijn net onder de 3 mm gegaan en door de hoeveelheid vermogen die de A35 levert, heb ik gemerkt dat ik deze melding krijg wanneer de wielen moeite hebben om grip te krijgen, met mijn toepassing van gas, vanwege de aanwezige bandenslijtage. Ik heb mijn auto al eerder bij de dealer gehad en ook wat technische begeleiding van Mercedes Me, die me adviseerde dat als er een storing aan de auto was, deze niet zomaar zou verdwijnen nadat deze op het instrumentenpaneel was verschenen. Dit is vrij duidelijk, want een jaar geleden kreeg ik steeds een "fout in de airbag rechts voor" en deze bleef op mijn display staan totdat deze bij de dealer werd verholpen.

Om heel eerlijk te zijn, met de verbazingwekkende hoeveelheid technologie die deze auto's hebben, zou ik veel meer storingen verwachten dan ik tot nu toe in mijn 20 maanden bezit heb ontdekt.

Hallo, ik kreeg dit bericht onlangs op een A35 nadat ik een nieuw differentieel en een tussenbak had. Heeft iemand anders een vergelijkbaar of hetzelfde probleem gehad? De auto krijgt ook geen tractie op kruispunten. Bedankt
Image

Ik heb dit een paar jaar geleden gehad en nadat de Mercedes-dealer de fout had vastgesteld, werd er een nieuw achterdifferentieel gemonteerd. Dit was pas bij 6.000 mijl en nee, ik rijd de auto niet de hele tijd als een idioot...

Dus in een krappe bocht tijdens het sterk accelereren kreeg ik de foutmelding: 4MATIC INOPERATIEF.

Bij het volgende stoplicht, vanuit stilstand, accelereerde ik en het voorwiel spinde kort, alsof 4MATIC niet werkte en ik voelde dat ik ook de tractiecontrole verloor.

Ook werkte de aan/uit-knop van de tractiecontrole niet.

Ik zette de auto uit en na opnieuw opstarten was de 4MATIC-foutmelding verdwenen en werkte de aan/uit-knop van de tractiecontrole.

Iemand dit probleem gehad op een AMG A35 en moet ik het als een geïsoleerd geval beschouwen?

Er is informatie over dit onderwerp. Ik zal je bericht er nog niet naartoe verplaatsen.

Breng de auto naar de MB-dealer voor onderhoud.

Maar eerst wilde ik even controleren of de 4matic-fout terug zou komen.

Dus ik deed wat ik zelden doe, ik gebruikte de racestart en zodra de auto gelanceerd was, verloor hij de tractie van de achterwielen en verscheen de 4maqtic-foutmelding.

Toen ging ik naar het prestatiemenu, dat bevestigde dat alleen de voorwielen werkten.

De aan/uit-knop van de tractiecontrole werkte ook niet meer.

De auto uitgezet en bij het opstarten werkte alles weer normaal...

De A35 lijkt een vrij zwak 4-matic systeem te hebben. De eerste generatie A45 was ook zwak, maar had meer vermogen. MB had het beter moeten doen.

• Like
Reactions: srea064
De meest voorkomende oorzaken van 4Matic Inop-berichten op de A35 zijn ofwel de AWD ECU (connector, kabel, ECU) of de achterdifferentiaalpomp.

NIET per se het falen van het differentieel.

Laten we geen valse aannames doen.

Deze foutmelding is een paar keer verschenen en ik heb de auto bij de dealer aangemeld omdat de garantieperiode bijna afloopt.

Er werd me verteld dat het een bekend softwareprobleem was dat valse fouten veroorzaakte en dat er een softwarepatch was toegepast om dit te corrigeren.

Goed nieuws. Laat het ons weten als het gerepareerd blijft.

Zal de auto voor onderhoud naar de MB-dealer brengen.

Maar eerst wilde ik even controleren of de 4matic-fout terug zou komen.

Dus ik deed wat ik zelden doe, ik gebruikte de racestart en zodra de auto gelanceerd was, verloor hij de tractie van de achterwielen en verscheen het 4maqtic-foutbericht.

Ik ging toen naar het prestatiemenu, dat bevestigde dat alleen de voorwielen werkten.

De aan/uit-knop van de tractiecontrole werkte ook niet meer.

De auto uitgeschakeld en bij het opstarten was alles weer normaal....
Bro hallo, kun je me meer informatie geven over wat Mercedes-dealers zeggen?
Ik heb een GLB 35 AMG 2021 en ik heb hetzelfde probleem als jij. Identiek!! 100%

21 - 40 of 47 Posts