Mercedes A-Class Forum banner
161 - 180 of 180 Posts
Onder flex disc heeft het 3. Is dat voor 3 uur? En de kosten voor u zijn nul?

Correct. Geen kosten voor mij.

Hij had de kosten waarschijnlijk niet met mij moeten delen, maar deed dit wel omdat hij wist dat ik graag de papieren wilde hebben.
Is het 3 uur werk. Ook al kon je zien dat het veel minder was?

Zijn de 3 uur gewerkt. Ook al kon je zien dat het veel minder was?
De drie uur op de factuur is de "toegewezen tijd" die het werk naar verwachting in beslag zal nemen. Niet de werkelijke tijd die het kost. De kosten zijn gebaseerd op de toegewezen tijd.

In werkelijkheid was het waarschijnlijk ongeveer 90 minuten (plus of min 15 minuten) in de werkplaats. Gezien het feit dat de dealer dit nu een aantal keren heeft gedaan, zou je verwachten dat ze er meer aan gewend raken en bedreven worden in het uitvoeren van het werk, vandaar dat de benodigde tijd minder is dan toegewezen.

Dit is ook wat de dealer zal terugvorderen van MB-UK op garantie (boek tijd), vandaar de factuur. 😂
Dus ze naaien ze als het ware.

Heb het vandaag binnengebracht voor de batterijvervanging en mijn "officieuze" olieverversing en heb een paar foto's van de flex disc gemaakt. Die plaat aan de rechterkant lijkt op een soort hitteschild, maar ik weet niet zeker of het anders is? Hoe dan ook, zoals ik al zei, geen flex disc recalls, wat ik al wist omdat niemand me heeft gebeld of iets heeft gestuurd, maar ik heb het vandaag gevraagd en het antwoord is nee. Ze zeiden ook dat het mogelijk marktspecifiek was, of dat het VIN-bereik dat we hier hebben, buiten het teruggeroepen bereik valt. Maar eerlijk gezegd? Gezien het zeer lage volume van M139-auto's in het land, waren de kansen eerder in mijn voordeel.

View attachment 13931 View attachment 13932 View attachment 13933 View attachment 13934 View attachment 13935
Mijn service vandaag, met batterijvervanging.

Ik heb ze om een video van de onderkant gevraagd, maar ik kan de flexplaat niet echt goed zien. Maar ik heb de indruk dat hij groter lijkt te zijn dan de latere modellen. In "Idle Chit Chat" ben ik een draad begonnen over onze oude auto's en er is een flex plate recall op een later gebouwde A45s uit 2020. Het lijkt erop dat auto's die voor de pandemie zijn gebouwd, nog niet worden teruggeroepen.

Herinnering Amg 45s 2020, net de Mercedes-website gecontroleerd met betrekking tot openstaande terugroepacties. Voer mijn chassisnummer in.
Er kwam uit dat uw auto getroffen is.
Vervang achteras schijf, installeer extra afschermplaat.
Alles geboekt in Canterbury, kosteloos

Ik verplaats deze naar de bestaande thread.

Herinner AMG 45s 2020, net de Mercedes-website gecontroleerd, betreffende openstaande recalls. Voer mijn chassisnummer in.
Het kwam naar voren dat uw auto getroffen is.
Achterschijf vervangen, extra afschermplaat installeren.
Alles geboekt in Canterbury, kosteloos
Dit is wat ik op de andere thread zei. Jullie hebben je flex disc recall gehad voor een latere 2020 A45s, maar mijn eerdere 2020 A45s en @Theo niet. Er is iets veranderd. Hoe dan ook, ik zal de recalls in de gaten houden.

Hallo, ik ben een nieuwkomer uit Azië, Taiwan. Ik had een vervelend geluid in de 1e versnelling bij het draaien, dus besloot ik de achterdifferentieelolie te verversen. Toen ik bij de dealer was, vertelden ze me dat er een terugroepactie was voor flexibele schijven, maar ik kreeg geen informatie van de dealer. Uiteindelijk heb ik alles gedaan, tot nu toe alles goed, ik hoor geen vervelend geluid meer van achteren, bedankt aan de mensen die deze informatie hier hebben gegeven.

Hoi, ik ben een nieuwkomer uit Azië, Taiwan. Ik heb een vervelend geluid in de 1e versnelling bij het draaien, dus besloot ik de achterdifferentieelolie te verversen. Toen ik bij de dealer was, vertelden ze me dat er een terugroepactie was voor flexibele schijven, maar ik had geen informatie van de dealer gekregen vóór de service. Uiteindelijk heb ik alles gedaan, tot nu toe goed, ik hoor geen vervelend geluid meer van de achterkant, dank aan de mensen die deze informatie hier hebben gegeven.
Bedankt voor de info.

Als je geïnteresseerd bent, is er een lange thread over het verversen van de achterdifferentieelolie om geluiden te verhelpen:

Hoi, ik ben een nieuwkomer uit Azië, Taiwan. Ik had een vervelend geluid in de 1e versnelling bij het draaien, dus besloot ik de achterdifferentieelolie te verversen. Toen ik bij de dealer was, vertelden ze me dat er een terugroepactie was voor flexibele schijven, maar ik had geen informatie van de dealer gekregen vóór de service. Uiteindelijk heb ik alles gedaan, tot nu toe goed, ik hoor geen vervelend geluid meer van achteren, bedankt aan de mensen die deze informatie hier hebben gegeven.
Kunt u ons alstublieft de leeftijd en kilometerstand van uw auto laten weten? Ik vermoed op basis van wat we tot nu toe hebben gezien dat het een na-pandemische constructie is.

mijn auto is een A45s uit 2021, de kilometerstand is nu ongeveer 32000 km
Dank u. Wanneer in 2021 is uw auto geregistreerd? Mijn en @Theo zijn A45s uit 2020 van vóór de pandemie en zijn niet teruggeroepen.

Hallo. Ik heb me zojuist aangemeld om mijn ervaring hiermee toe te voegen. Ik hoop dat het helpt.

Ik bezit een 2023 GLA 45 Amg. Ik heb hem vandaag voor onderhoud gebracht en bij het ophalen werd mij verteld dat als onderdeel van een terugroepactie ook het volgende was gedaan: Vervang de flexibele schijf van de achteras en installeer een extra afschermplaat

Ik was hier van tevoren niet van op de hoogte gesteld.

Bij een snelle online zoektocht vond ik dit forum. Sorry dat ik kaap met een GLA!!

Ik vond ook de informatie in mijn bijgevoegde afbeelding. Het lijkt uit Amerika te komen. Ik begrijp het niet echt, maar degenen onder u die technisch beter onderlegd zijn, vinden het misschien nuttig.

Sinds de aankoop van tweedehands heeft de auto verschrikkelijk gekraakt. Mercedes vertelde me dat dit standaard is voor premium auto's zoals Mercedes en dat Audi en BMW dit ook doen! Ik zei dat als ik een Audi of BMW wilde, ik die wel had gekocht! Mercedes adviseerde me om de standaard Continental runflat-banden te vervangen door seizoensgebonden banden. Dus nu heb ik Michelin zomer- en wintersets. Duur. En geen reservewiel. Ergernis. Ik weet niet of deze terugroepactie dat zal oplossen. Ik betwijfel het.

Image

Ik ben in Australië en hoorde pas eind augustus van dit jaar van de terugroepactie, en alleen via een Facebookgroep. Geen officiële melding van Mercedes hier. Ik belde en de receptioniste vertelde me dat ik rechtstreeks van Mercedes een melding had moeten ontvangen. Mijn auto is een getunede 2024 A45s met 385 kW, dus alles met betrekking tot problemen met aandrijfassen is voor mij interessant. Een week later de auto aangemeld voor de terugroepactie en alles goed. Het duurde ongeveer 3 uur in totaal. Het enige probleem, en het had te maken met de technicus die aan mijn auto werkte, was dat hij de stroom naar de camera in de auto niet opnieuw had aangesloten nadat hij deze had losgekoppeld! Pas een week later ontdekte ik dat deze niet was aangesloten! Als ik bij een aanrijding betrokken was geweest en de video nodig had gehad om mijn onschuld te bewijzen, had ik in grote problemen kunnen komen!

161 - 180 of 180 Posts