Mercedes A-Class Forum banner
41 - 60 of 269 Posts
Wat des te meer reden is om vast te houden aan de onderdeelnummers van AMG voor smeermiddelen.

De kleine hoeveelheid die men kan besparen door die aan te wenden die worden aanbevolen voor de VAG-varianten van de achteras, is simpelweg een valse zuinigheid.
Turbo Ed,

Ik suggereer zeker niet dat men VAG-smeermiddelen moet vervangen door de door MB gespecificeerde onderdeelnummers; in het geval van onze achteras vermeldt MB echter "geen producten beschikbaar" voor de hypoidkamerolie (MB-specificatie 235.63, 75W80). Daarom ben ik als doe-het-zelver en iemand die zich niet per se abonneert op "levenslange" vloeistofvullingen, op zoek naar vergelijkbare eenheden van dezelfde fabrikant in de hoop een geschikte olie te vinden. De meeste commercieel verkrijgbare 75W80-oliën die ik ben tegengekomen, worden vervaardigd voor handgeschakelde versnellingsbakken, en veel vermelden zelfs op de fles: "niet geschikt voor hypoidtandwielen."
 
De vraag is of het het beste is om vast te houden aan "gesmeerd voor het leven", maar met het voordeel van het gebruik van de MB-spec olie, of om voor VAG te gaan om verse olie te gebruiken, maar niet te weten of de VAG-specificatie 100% zal werken?
 
 
De vraag is of het het beste zou zijn om vast te houden aan "gesmeerd voor het leven", maar met het voordeel van het gebruik van de MB-spec olie, of om naar VAG te gaan om verse olie te gebruiken, maar niet te weten of de VAG-specificatie 100% zal werken?
Zoals gewoonlijk heeft @veeeight het in zijn bericht perfect verwoord.
Precies wat ik gebruik.
Ik zou mijn fabrikant aanbevelen, maar het is een Australisch smeermiddelbedrijf, dus niet bruikbaar voor u in het Midden-Oosten of onze Europese leden.
Ik merk met interesse dat @veeeight ook een gespecialiseerd smeermiddelbedrijf heeft aanbevolen, dat echter handiger in het VK gevestigd is.
Ze kunnen wel naar het Midden-Oosten exporteren.
 
veeeight,

Kunt u uw redenatie toelichten voor het aanbevelen van een GL-5 olie versus GL-4 voor deze toepassing (de meeste 75W80 oliën die ik ben tegengekomen zijn GL-4 spec)? Gewoon nieuwsgierig, want ik zie dat Westway Oils hun 75W80 in beide specificaties aanbiedt. Bedankt!
 
Mijn herinnering is dat GL-5 EP-additieven hogere drukken weerstaan, dus in een gesloten diff-toepassing zoals een achteras gaat het waarschijnlijk langer mee.

Maar in werkelijkheid zijn de verschillen waarschijnlijk marginaal in de A45s-toepassing, ik bedoel, als je het hebt over commerciële vrachtwagen-achters en -belastingen, is dat waarschijnlijk relevanter.
Geen nut voor leden in Europa of het Midden-Oosten; maar al mijn voertuigen gebruiken Penrite-oliën, geformuleerd hier in Melbourne en die maar al te goed de eisen van onze omgeving kennen. Heb hun GL-5 jarenlang gebruikt in al mijn differentiëlen, inclusief de 1500 PK Ute.
 
Ik ga nog een keer langs mijn dealer en vraag of ze iets weten over de hypoid. Ik kan ze de olie zonder problemen brengen, het echte probleem is om ze te laten werken aan iets waarvoor ze niet zijn opgeleid en waarvoor geen procedure is.
 
Ik ga nog een keer langs mijn dealer en vraag of ze iets weten over de hypoid. Ik zou ze de olie zonder problemen kunnen brengen, het echte probleem is om ze te laten werken aan iets waarvoor ze niet zijn opgeleid en zonder procedure om te volgen.
 
Ter referentie: de Magna-eenheid in de RS3 en Golf R lijken identiek te zijn, tot aan het ontwerp van de behuizing, de interne onderdelen, de regeleenheden en de bevestigingspunten:
View attachment 11109
View attachment 11110

De Magna-eenheid voor MB lijkt iets anders in elkaar gezet te zijn (ik neem aan om verpakkingsredenen), met als meest voor de hand liggende een ander behuizingsontwerp, andere bevestigingspunten en de regeleenheid aan de passagierszijde die anders is geklokt.
View attachment 11111
View attachment 11112

Dus of ze allemaal dezelfde oliën gebruiken voor de tandwielsets en koppelingsplaten, weet ik niet (maar ik vermoed sterk dat de interne onderdelen bijna hetzelfde zijn, zo niet identiek). Een extra gedachte: zelfs als de interne onderdelen identiek zijn, kan een andere programmering van de eenheden door Audi, VW & MB om ander gedrag uit te lokken, zeer wel verschillende bedrijfsstoffen vereisen.
Mag ik vragen wat de A35-eenheid is en, als VW hetzelfde kan aanbieden voor de Golf R/S3 en de RS3, waarom kan MB dat dan niet?
 
Mag ik vragen wat de A35-eenheid is en, als VW hetzelfde kan aanbieden voor de Golf R/S3 en de RS3, waarom MB dan niet?
Forrester,

Hoewel ik uw vraag niet volledig kan beantwoorden (fabrikant, modelnummer, enz.), vermeldt WIS twee achterdifferentiëlen voor de 118 en 177: het basisdifferentieel "behalve modellen xxx.353/.354/.653/.654" (d.w.z. -45 & -45s), en het TWIN torque vectoring achterdifferentieel "modellen xxx.353/.354/.653/.654". Hieronder staat een afbeelding van WIS van het basisdifferentieel met één aftap- en één vulplug:

Image


Het lijkt er dus op dat de -35 hetzelfde achterdifferentieel heeft als de basis -250. Ter referentie: de wisselprocedure vereist een vulcapaciteit van 0,6 l, het vernieuwen van de aftap- en vulpluggen en het aandraaien van beide tot 35 Nm.
 
Forrester,

Hoewel ik uw vraag niet volledig kan beantwoorden (fabrikant, modelnummer, enz.), vermeldt WIS twee achterdifferentiëlen voor de 118 en 177: het basisdifferentieel "behalve modellen xxx.353/.354/.653/.654" (d.w.z. -45 & -45s), en de TWIN torque vectoring achterkant "modellen xxx.353/.354/.653/.654." Hieronder staat een afbeelding van WIS van het basisdifferentieel met één aftapplug en één vulplug:

View attachment 11124

Het lijkt er dus op dat de -35 hetzelfde achterdifferentieel heeft als de basis -250. Ter referentie, de wisselprocedure vereist een vulcapaciteit van 0,6 l, het vernieuwen van de aftap- en vulpluggen en het aandraaien van beide tot 35 Nm.
Bedankt.

Het lijkt erop dat MB bezuinigingen heeft doorgevoerd door niet hetzelfde differentieel aan te bieden op de A35 als op de A45s. Terwijl de VW-groep dat niet lijkt te hebben gedaan, door de minder krachtige R en S3 hetzelfde aan te bieden als de RS3.
 
Heb een paar dingen opgehaald die onlangs zijn aangekomen, weet niet echt wanneer, ik heb geen telefoontje gekregen zoals ik expliciet had gevraagd. Misschien dachten ze dat ik het niet nodig had, omdat ik mezelf had moeten upgraden naar het zesde zintuig. Dus ik heb ze in plaats daarvan gebeld.



Het kleine doosje staat vermeld als de oliekoelerfilter en de grotere als oliefilters.
De kleine o-ring aan de linkerkant staat vermeld als een o-ringafdichting (profiel) en de grotere als o-ringen.

En nu komen we bij wat me echt zorgen baart, de differentieelolie. Zoals je kunt zien, gaven ze me de 235.15-goedkeuring, die, zoals ik hier heb gelezen, niet de juiste is voor ons dubbele koppeling systeem. Ik keek in de tas om er zeker van te zijn, en vroeg meteen waarom het niet de 235.64 is, wat de juiste is op basis van wat ik heb gelezen. Ze zeiden: "Waar heb je die info vandaan?" typische dealerreactie alsof ik een domme, nietsvermoedende rijke kerel ben die een auto van zes cijfers bezit, die zich nergens zorgen over hoeft te maken wat er in de motor en andere componenten gaat, en ik zei: "Van eigenaren in het VK, dat is degene die ze gebruiken". De man zei: "Dus dat is wat ze in het VK gebruiken, het is landspecifiek". Ik zei, hoe komt het dan dat we dezelfde motorolie 0W-20 gebruiken, ongeacht of ik persoonlijk heb besloten om bij de AMG 0W-40 te blijven, aangezien ik de 20 zou gebruiken om mijn spaghetti te koken in onze bloedhete zomer, de 0W-20 is nog steeds de aanbevolen olie, die in beide landen hetzelfde is. Dus dezelfde motorolie, maar we gebruiken verschillende differentieelolie? Maakt niet veel zin. Hij zei dat hij een andere controle zou uitvoeren op basis van mijn VIN, maar ik denk niet dat dat iets gaat veranderen, aangezien alle bestellingen in de eerste plaats op VIN zijn gebaseerd. Perfect...

Ik heb MB een aanvraag gestuurd en gevraagd welke de juiste differentieelolie-goedkeuring is voor mijn auto en in mijn regio.
Wacht op hun antwoord.
 
  • Like
Reactions: veeeight
@Theo er zijn 2 soorten “achterdifferentieel” olie in de A45s.

De centrale sectie tandwielset - Hypoïde olie - waarvoor MB geen onderdeelnummer vermeld voor vervanging, omdat het “gesmeerd is voor het leven”.

De dubbele koppeling x2 olie - dat is 235.64.
 
@Theo er zijn 2 soorten "achterdifferentieel" olie in de A45s.

De centrale sectie tandwielset - Hypoïde olie - waarvoor MB geen onderdeelnummer vermeld voor vervanging, aangezien deze "gesmeerd is voor de levensduur".

De dubbele koppeling x2 olie - dat is 235.64.
De foto toont 235.15 voor de differentieelolie. Wat MB in Duitsland vermoedelijk correct achtte.
 
De foto toont 235.15 voor de diff-olie. Wat MB in Duitsland vermoedelijk correct achtte.
Nee nee nee! Stop! Niet meer moddergooien!!!!

M-B Duitsland denkt niet dat 235.15 de juiste olie is voor A45s!!!!


De volgende Mercedes-website is wat M-B Duitsland denkt dat in de dubbele koppeling van het achterdifferentieel moet…

Zie

@Theo je kunt die website ^ aan je dealer laten zien. :)

Scroll naar beneden tot je vindt:

"Asolieën, blad 235.64 voor TWIN achterasdifferentieel achteras voor koppeling, model 177 en 118 met motor 139"

235.64
235.64
235.64
235.64
235.64
235.64


En zoals de Draken zeggen… “Ik ben eruit” 😂 😂


*In echte Mercedes-stijl heeft dat blad een fout, want het heeft het over een 9-F DCT voor het W177-model :rolleyes: Tenzij @steve_3939 - heeft de A45s FL een 9-versnellingsbak?
 
Ik heb net iets in dat document opgemerkt met betrekking tot de eerdere discussie over GL-4- en GL-5-specificatieoliën:

De hypoidtandwieloliën moeten echter ten minste overeenkomen met de Amerikaanse militaire specificatie MIL-L-2105 B/C/D en moeten in de kwaliteitsklasse volgens API (American Institute of Petroleum) als GL-5 worden geclassificeerd.
 
@veeeight dus de 235.15 die ze me gaven is voor de enkele koppeling differentieel systemen, niet geschikt voor onze dubbele eenheid.
 
  • Like
Reactions: veeeight
41 - 60 of 269 Posts