Welk model achterasdifferentieelolie moet worden vervangen? 75W-85? 75W-90 of 75W-140?
Turbo Ed,Wat des te meer reden is om vast te houden aan de onderdeelnummers van AMG voor smeermiddelen.
De kleine hoeveelheid die men kan besparen door die aan te wenden die worden aanbevolen voor de VAG-varianten van de achteras, is simpelweg een valse zuinigheid.
Zoals gewoonlijk heeft @veeeight het in zijn bericht perfect verwoord.De vraag is of het het beste zou zijn om vast te houden aan "gesmeerd voor het leven", maar met het voordeel van het gebruik van de MB-spec olie, of om naar VAG te gaan om verse olie te gebruiken, maar niet te weten of de VAG-specificatie 100% zal werken?
Ik gebruik meestal Smith and Allan Lubricants, in het VK, maar ze vermelden die specifieke GL-5 Hypoid Oil niet.Ik merk met interesse dat @veeeight ook een gespecialiseerd smeermiddelenbedrijf heeft aanbevolen, dat echter handiger gevestigd is in het VK.
veeeight,![]()
75w80 Synthetic Gear / Diff Oil GL-5
Fully Synthetic 75w80 Premium Gear / Differential Oil Fully synthetic gear oil is a high performance product manufactured from a blend of synthetic oils, sheer stable viscosity index improvers and a multipurpose extreme pressure additive system. It offers a high level of performance when...www.westwayoils.co.uk
Geen nut voor leden in Europa of het Midden-Oosten; maar al mijn voertuigen gebruiken Penrite-oliën, geformuleerd hier in Melbourne en die maar al te goed de eisen van onze omgeving kennen. Heb hun GL-5 jarenlang gebruikt in al mijn differentiëlen, inclusief de 1500 PK Ute.Mijn herinnering is dat GL-5 EP-additieven hogere drukken weerstaan, dus in een gesloten diff-toepassing zoals een achteras gaat het waarschijnlijk langer mee.
Maar in werkelijkheid zijn de verschillen waarschijnlijk marginaal in de A45s-toepassing, ik bedoel, als je het hebt over commerciële vrachtwagen-achters en -belastingen, is dat waarschijnlijk relevanter.
Mag ik vragen wat de A35-eenheid is en, als VW hetzelfde kan aanbieden voor de Golf R/S3 en de RS3, waarom kan MB dat dan niet?Ter referentie: de Magna-eenheid in de RS3 en Golf R lijken identiek te zijn, tot aan het ontwerp van de behuizing, de interne onderdelen, de regeleenheden en de bevestigingspunten:
View attachment 11109
View attachment 11110
De Magna-eenheid voor MB lijkt iets anders in elkaar gezet te zijn (ik neem aan om verpakkingsredenen), met als meest voor de hand liggende een ander behuizingsontwerp, andere bevestigingspunten en de regeleenheid aan de passagierszijde die anders is geklokt.
View attachment 11111
View attachment 11112
Dus of ze allemaal dezelfde oliën gebruiken voor de tandwielsets en koppelingsplaten, weet ik niet (maar ik vermoed sterk dat de interne onderdelen bijna hetzelfde zijn, zo niet identiek). Een extra gedachte: zelfs als de interne onderdelen identiek zijn, kan een andere programmering van de eenheden door Audi, VW & MB om ander gedrag uit te lokken, zeer wel verschillende bedrijfsstoffen vereisen.
Forrester,Mag ik vragen wat de A35-eenheid is en, als VW hetzelfde kan aanbieden voor de Golf R/S3 en de RS3, waarom MB dan niet?
Bedankt.Forrester,
Hoewel ik uw vraag niet volledig kan beantwoorden (fabrikant, modelnummer, enz.), vermeldt WIS twee achterdifferentiëlen voor de 118 en 177: het basisdifferentieel "behalve modellen xxx.353/.354/.653/.654" (d.w.z. -45 & -45s), en de TWIN torque vectoring achterkant "modellen xxx.353/.354/.653/.654." Hieronder staat een afbeelding van WIS van het basisdifferentieel met één aftapplug en één vulplug:
View attachment 11124
Het lijkt er dus op dat de -35 hetzelfde achterdifferentieel heeft als de basis -250. Ter referentie, de wisselprocedure vereist een vulcapaciteit van 0,6 l, het vernieuwen van de aftap- en vulpluggen en het aandraaien van beide tot 35 Nm.
De foto toont 235.15 voor de differentieelolie. Wat MB in Duitsland vermoedelijk correct achtte.@Theo er zijn 2 soorten "achterdifferentieel" olie in de A45s.
De centrale sectie tandwielset - Hypoïde olie - waarvoor MB geen onderdeelnummer vermeld voor vervanging, aangezien deze "gesmeerd is voor de levensduur".
De dubbele koppeling x2 olie - dat is 235.64.
Nee nee nee! Stop! Niet meer moddergooien!!!!De foto toont 235.15 voor de diff-olie. Wat MB in Duitsland vermoedelijk correct achtte.