Jaki model oleju do tylnego dyferencjału należy wymienić? 75W-85? 75W-90 lub 75W-140?
Znalazłem tę potencjalną opcję OE w weekend:OH,
GL-5 SAE 75W-90 jest łatwo dostępny z wielu źródeł.
Pytanie dotyczy specyfikacji, zarówno przez Magnę, jak i MB/AMG, GL-5 SAE 75W -80
@Theo, ilości napełniania znajdują się w WIS i są następujące:I ile 235.63 do komory hipoidalnej?
I czy to prawda, 0,4 l 235.64 na sprzęgło = 0,8 l łącznie = butelka 1 l?
Też to zauważyłem. To samo dotyczy Titan Sintofluid 75W-80 GL-5. Najwyraźniej te dwa zastosowania są bardzo podobne.Ciekawe, że opisują ten olej do stosowania w OBU skrzyniach biegów I tylnych mostach hipoidalnych.
Doskonale, dzięki.@Theo, ilości napełniania znajdują się w WIS i są następujące:
Pojemność prawej obudowy sprzęgła: 0,35 litra
Pojemność lewej obudowy sprzęgła: 0,37 litra
Pojemność obudowy środkowego zestawu kół zębatych: 0,48 litra
Zatem 1 litr każdego rodzaju oleju i powinieneś być gotowy do pełnego serwisu tylnej osi.
Czy coś tu pomijam?Też to zauważyłem. To samo dotyczy Titan Sintofluid 75W-80 GL-5. Najwyraźniej te dwa zastosowania są bardzo podobne.
Doskonale, dziękuję.
Inną kwestią jest pozwolenie dealerowi na pracę nad czymś, do czego nie jest przeszkolony i bez przestrzegania procedury. Mam na myśli olej w obudowie przekładni 235.63. Jestem trochę zaniepokojony... Chodzi mi o to, co jeśli to pominę? Wiesz, że to nie pierwszy przypadek "smarowania na całe życie", jaki widziałem, są skrzynie biegów z podwójnym sprzęgłem, takie jak te, i nie zawodzą.
Pierwsza generacja A45 była podobna. Pamiętam, jak pojechałem do Milton Keynes na pierwszy przegląd i ponieważ był to pierwszy A45, jaki mieli, nie byli pewni wszystkiego. Lepiej jest pójść do warsztatu, który jest transparentny, niż do takiego, który udaje, że wszystko wie.Czy ja tu coś pomijam?
Ile "procedury" potrzeba, aby wymienić olej w tylnej osi?
Jeśli warsztat powiedziałby mi, że ma z tym problem, zmieniłbym warsztat, niezależnie od tego, czy jest to autoryzowany serwis,
@Turbo Ed, Ponieważ MB oficjalnie nie opublikowało procedury konserwacji wymiany oleju w tylnym sprzęgle lub tylnej osi (przynajmniej nie w WIS/Xentry, do którego odwoływałby się dealer w celu wykonania pracy), technik jest zdany na własne doświadczenie i osąd. Wiele razy w ciągu ostatnich lat wymieniałem olej w tylnej osi i w większości, jeśli nie we wszystkich, spuszczano i napełniano, aż wylewał się z otworu wlewowego - gotowe. Na podstawie przeglądu opublikowanej procedury dla jednostki Magna w Mk8 Golf R podejrzewam, że stan oleju w sprzęgle w naszych samochodach jest monitorowany przez komputer i dlatego konieczne byłoby zresetowanie za pomocą oprogramowania diagnostycznego po wymianie oleju. Ponadto, większość niemieckich marek, z którymi pracowałem przez lata, zwraca szczególną uwagę na temperaturę oleju podczas procesu napełniania i obecnie zgadujemy wartości momentu obrotowego korków spustowych i wlewowych (podejrzewam około 15 nm). Wreszcie, kilka ostatnich tylnych mechanizmów różnicowych MB wymaga specjalnej procedury (tj. przytrzymanie jednego tylnego koła podczas obracania drugiego i odwrotnie), aby upewnić się, że cały płyn został spuszczony. Wszystko to na razie niewiadome...Czy czegoś tu nie rozumiem?
Ile "procedury" potrzeba, aby wymienić olej w tylnej osi?
Jeśli warsztat powiedziałby mi, że ma z tym problem, zmieniłbym warsztat, niezależnie od tego, czy byłby to warsztat dealerski,
@veeeight, mam dostęp do dwóch instancji WIS, z połowy 2021 i końca 2022 roku i żadna z nich nie zawiera procedury wymiany oleju w sprzęgle, ale obie odwołują się do tego, że jest to wymagane w harmonogramach konserwacji. Sprawdziłem sekcje c118 i w177 bez powodzenia. Jeśli możesz, czy mógłbyś zamieścić zrzut ekranu lub fragment obejmujący procedurę?@fatty45
Pamiętam, że widziałem procedurę w WIS dotyczącą wymiany oleju w 2 pakietach sprzęgła bocznego. Nie ma potrzeby wymiany świec zapłonowych itp. Brak wzmianki o jakimkolwiek resecie diagnostycznym itp.
Nie ma jednak procedury wymiany oleju w sekcji przekładni centralnej, ale każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie mechaniczne, powinien być w stanie to rozgryźć.
Chciałbym znać warsztat specjalizujący się w nowoczesnych samochodach AMG, jak ten, do którego zabierasz swój. Przynajmniej mam dwa warsztaty, które robią moje opony i hamulce, które muszą być w czołówce w Europie, z klientelą, która waha się od zwykłych samochodów po supersamochody. Nic dziwnego, że mają oceny 4,9/5 i 5/5 gwiazdek w Google. Ale poza tym wszystko inne jest robione w autoryzowanym serwisie, który może nawet nie zgodzić się na wykonanie jakichkolwiek prac na środkowej sekcji. Zapytam głównego mechanika, tak dla zabawy, zobaczę, co powie.Czy ja coś pomijam?
Ile "procedury" potrzeba, aby wymienić olej w tylnej osi?
Jeśli warsztat powiedziałby mi, że ma z tym problem, zmieniłbym warsztat, niezależnie od tego, czy jest to autoryzowany serwis, czy nie,
Niezależny warsztat, z którego korzystam, dwukrotnie wymienił olej w dyferencjale i oleju w pakiecie sprzęgła od czasu, gdy jestem właścicielem samochodu i nie wspomniał o niczym niezwykłym.@fatty45
Pamiętam, że widziałem procedurę w WIS dotyczącą wymiany oleju w 2 bocznych pakietach sprzęgła. Nie ma potrzeby wymiany świec zapłonowych itp. Brak wzmianki o jakimkolwiek resecie diagnostycznym itp.
Nie ma jednak procedury wymiany oleju w środkowej części przekładni, ale każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie mechaniczne, powinien być w stanie to rozgryźć.
Naprawdę, góra z mrowiska.@Turbo Ed, Ponieważ MB nie opublikował formalnej procedury konserwacji wymiany oleju w tylnym sprzęgle lub tylnej osi (przynajmniej nie w WIS/Xentry, do którego odwoływałby się dealer w celu wykonania pracy), technik jest zdany na własne doświadczenie i osąd. Zmieniłem olej w wielu tylnych osiach na przestrzeni lat i w większości, jeśli nie we wszystkich, spuszczano i napełniano, aż wylewał się z otworu wlewowego - gotowe. Na podstawie przeglądu opublikowanej procedury dla jednostki Magna w Mk8 Golf R podejrzewam, że stan oleju w sprzęgle w naszych samochodach jest monitorowany przez komputer i dlatego konieczne byłoby zresetowanie za pomocą oprogramowania diagnostycznego po wymianie oleju. Dodatkowo, większość niemieckich marek, z którymi pracowałem przez lata, zwraca szczególną uwagę na temperaturę oleju podczas procesu napełniania i obecnie musimy zgadywać wartości momentu obrotowego korków spustowych i wlewowych (podejrzewam około 15 nm). Wreszcie, kilka z najnowszych tylnych mechanizmów różnicowych MB wymaga specjalnej procedury (tj. przytrzymanie jednego tylnego koła podczas obracania drugiego i odwrotnie), aby upewnić się, że cały płyn został spuszczony. Wszystko nieznane na razie...
Tak, zrobili to. Ale nigdy nie dowiem się, czy użyli tego, który wszyscy zidentyfikowaliśmy jako właściwy.Przy okazji, @Forrester wiesz, czy zmienili Twój? Mam na myśli środkową część.
Czekaj, jak wykonali jakąkolwiek pracę nad środkową częścią, dla której nie ma oficjalnej procedury?Tak, zrobili to. Ale nigdy nie dowiem się, czy użyli tego, który wszyscy zidentyfikowaliśmy jako właściwy.
Nie zbaczajmy z tematu. Dyskusję na temat dyferencjału A35 zachowajmy w sekcji A35, ponieważ dyferencjał A35 nie przypomina dyferencjału A45.Po dyskusji na temat dyferencjału i oleju A45s, nie mogę się powstrzymać od zastanawiania się, dlaczego dyferencjał A35 wydaje się zawodzić w niektórych samochodach o stosunkowo niskim przebiegu 4matic Inoperative message
Przy okazji, @Forrester wiesz, czy zmienili Twój? Chodzi mi o środkową sekcję.
Tak, zrobili to. Ale nigdy nie dowiem się, czy użyli tego, który wszyscy zidentyfikowaliśmy jako właściwy.
Jestem w 110% pewien, że nie wymienili oleju w środkowej sekcji dyferencjału @Forrester.Czekaj, jak wykonali jakąkolwiek pracę na środkowej sekcji, dla której nie ma oficjalnej procedury?