Mercedes A-Class Forum banner
101 - 120 of 269 Posts
OH,

GL-5 SAE 75W-90 jest łatwo dostępny z wielu źródeł.

Pytanie dotyczy specyfikacji, zarówno przez Magnę, jak i MB/AMG, GL-5 SAE 75W -80
Znalazłem tę potencjalną opcję OE w weekend:

"Oryginalny olej przekładniowy BMW 75W80 G4 GL-5 Hypoid Axle, 500ml. Olej przekładniowy BMW G4 75W80 GL-5 do tylnych mechanizmów różnicowych BMW." Numer części BMW to 83222447362 i kosztuje 65 USD za litr.

Image
 
Witajcie,

w końcu udało mi się załatwić moje konto ISPPI (nowy EPC) i mogę się zalogować. Mogę potwierdzić następujące numery części MB dla tylnej osi TWIN:

dla komory hipoidalnej (235.63): A0009893608
dla pakietów sprzęgła (235.64): A000989440611 CDNW
korki spustowe/wlewowe (wymagane są 4, ale dodaj jeszcze dwa, jeśli wymieniasz również olej w komorze hipoidalnej): A1779901100

teraz, gdybyśmy tylko mogli znaleźć procedurę...
 
I czy to poprawnie, 0,4 l 235.64 na sprzęgło = 0,8 l łącznie = butelka 1 l?
 
I ile 235.63 do komory hipoidalnej?
I czy to prawda, 0,4 l 235.64 na sprzęgło = 0,8 l łącznie = butelka 1 l?
@Theo, ilości napełniania znajdują się w WIS i są następujące:
Pojemność prawej obudowy sprzęgła: 0,35 litra
Pojemność lewej obudowy sprzęgła: 0,37 litra
Pojemność obudowy centralnego zestawu przekładni: 0,48 litra

Zatem 1 litr każdego rodzaju oleju i powinieneś być gotowy do pełnego serwisu tylnej osi.
 
Ciekawe, że opisują ten olej do stosowania w OBU skrzyniach biegów I tylnych mostach hipoidalnych.
Też to zauważyłem. To samo dotyczy Titan Sintofluid 75W-80 GL-5. Najwyraźniej te dwa zastosowania są bardzo podobne.

@Theo, ilości napełniania znajdują się w WIS i są następujące:
Pojemność prawej obudowy sprzęgła: 0,35 litra
Pojemność lewej obudowy sprzęgła: 0,37 litra
Pojemność obudowy środkowego zestawu kół zębatych: 0,48 litra

Zatem 1 litr każdego rodzaju oleju i powinieneś być gotowy do pełnego serwisu tylnej osi.
Doskonale, dzięki.

Inną kwestią jest pozwolenie dealerowi na pracę nad czymś, do czego nie jest przeszkolony i bez procedury, której mógłby się trzymać. Mam na myśli olej do obudowy zestawu kół zębatych 235.63. Trochę się martwię... Chodzi mi o to, co jeśli to pominę? Wiesz, że to nie pierwszy przypadek "smarowania na całe życie", jaki widziałem, są skrzynie biegów z podwójnym sprzęgłem, takie same i nie zawodzą.
 
  • Like
Reactions: Turbo Ed
Też to zauważyłem. To samo dotyczy Titan Sintofluid 75W-80 GL-5. Najwyraźniej te dwa zastosowania są bardzo podobne.


Doskonale, dziękuję.

Inną kwestią jest pozwolenie dealerowi na pracę nad czymś, do czego nie jest przeszkolony i bez przestrzegania procedury. Mam na myśli olej w obudowie przekładni 235.63. Jestem trochę zaniepokojony... Chodzi mi o to, co jeśli to pominę? Wiesz, że to nie pierwszy przypadek "smarowania na całe życie", jaki widziałem, są skrzynie biegów z podwójnym sprzęgłem, takie jak te, i nie zawodzą.
Czy coś tu pomijam?
Ile "procedury" potrzeba, aby wymienić olej w tylnej osi?

Jeśli warsztat powiedziałby mi, że ma z tym problem, zmieniłbym warsztat, niezależnie od tego, czy jest to dealer, czy nie,
 
Czy ja tu coś pomijam?
Ile "procedury" potrzeba, aby wymienić olej w tylnej osi?

Jeśli warsztat powiedziałby mi, że ma z tym problem, zmieniłbym warsztat, niezależnie od tego, czy jest to autoryzowany serwis,
Pierwsza generacja A45 była podobna. Pamiętam, jak pojechałem do Milton Keynes na pierwszy przegląd i ponieważ był to pierwszy A45, jaki mieli, nie byli pewni wszystkiego. Lepiej jest pójść do warsztatu, który jest transparentny, niż do takiego, który udaje, że wszystko wie.
 
Czy czegoś tu nie rozumiem?
Ile "procedury" potrzeba, aby wymienić olej w tylnej osi?

Jeśli warsztat powiedziałby mi, że ma z tym problem, zmieniłbym warsztat, niezależnie od tego, czy byłby to warsztat dealerski,
@Turbo Ed, Ponieważ MB oficjalnie nie opublikowało procedury konserwacji wymiany oleju w tylnym sprzęgle lub tylnej osi (przynajmniej nie w WIS/Xentry, do którego odwoływałby się dealer w celu wykonania pracy), technik jest zdany na własne doświadczenie i osąd. Wiele razy w ciągu ostatnich lat wymieniałem olej w tylnej osi i w większości, jeśli nie we wszystkich, spuszczano i napełniano, aż wylewał się z otworu wlewowego - gotowe. Na podstawie przeglądu opublikowanej procedury dla jednostki Magna w Mk8 Golf R podejrzewam, że stan oleju w sprzęgle w naszych samochodach jest monitorowany przez komputer i dlatego konieczne byłoby zresetowanie za pomocą oprogramowania diagnostycznego po wymianie oleju. Ponadto, większość niemieckich marek, z którymi pracowałem przez lata, zwraca szczególną uwagę na temperaturę oleju podczas procesu napełniania i obecnie zgadujemy wartości momentu obrotowego korków spustowych i wlewowych (podejrzewam około 15 nm). Wreszcie, kilka ostatnich tylnych mechanizmów różnicowych MB wymaga specjalnej procedury (tj. przytrzymanie jednego tylnego koła podczas obracania drugiego i odwrotnie), aby upewnić się, że cały płyn został spuszczony. Wszystko to na razie niewiadome...
 
@fatty45

Przypominam sobie, że widziałem w WIS procedurę wymiany oleju w 2 pakietach sprzęgła bocznego. Nie ma potrzeby wymiany świec zapłonowych itp. Brak wzmianki o jakimkolwiek resecie diagnostycznym itp.

Nie ma jednak procedury wymiany oleju w środkowej części przekładni, ale każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie mechaniczne, powinien być w stanie to rozgryźć.
 
@fatty45

Pamiętam, że widziałem procedurę w WIS dotyczącą wymiany oleju w 2 pakietach sprzęgła bocznego. Nie ma potrzeby wymiany świec zapłonowych itp. Brak wzmianki o jakimkolwiek resecie diagnostycznym itp.

Nie ma jednak procedury wymiany oleju w sekcji przekładni centralnej, ale każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie mechaniczne, powinien być w stanie to rozgryźć.
@veeeight, mam dostęp do dwóch instancji WIS, z połowy 2021 i końca 2022 roku i żadna z nich nie zawiera procedury wymiany oleju w sprzęgle, ale obie odwołują się do tego, że jest to wymagane w harmonogramach konserwacji. Sprawdziłem sekcje c118 i w177 bez powodzenia. Jeśli możesz, czy mógłbyś zamieścić zrzut ekranu lub fragment obejmujący procedurę?
 
Czy ja coś pomijam?
Ile "procedury" potrzeba, aby wymienić olej w tylnej osi?

Jeśli warsztat powiedziałby mi, że ma z tym problem, zmieniłbym warsztat, niezależnie od tego, czy jest to autoryzowany serwis, czy nie,
Chciałbym znać warsztat specjalizujący się w nowoczesnych samochodach AMG, jak ten, do którego zabierasz swój. Przynajmniej mam dwa warsztaty, które robią moje opony i hamulce, które muszą być w czołówce w Europie, z klientelą, która waha się od zwykłych samochodów po supersamochody. Nic dziwnego, że mają oceny 4,9/5 i 5/5 gwiazdek w Google. Ale poza tym wszystko inne jest robione w autoryzowanym serwisie, który może nawet nie zgodzić się na wykonanie jakichkolwiek prac na środkowej sekcji. Zapytam głównego mechanika, tak dla zabawy, zobaczę, co powie.

Przy okazji, @Forrester wiesz, czy zmienili Twój? Mam na myśli środkową sekcję.
 
@fatty45

Pamiętam, że widziałem procedurę w WIS dotyczącą wymiany oleju w 2 bocznych pakietach sprzęgła. Nie ma potrzeby wymiany świec zapłonowych itp. Brak wzmianki o jakimkolwiek resecie diagnostycznym itp.

Nie ma jednak procedury wymiany oleju w środkowej części przekładni, ale każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie mechaniczne, powinien być w stanie to rozgryźć.
Niezależny warsztat, z którego korzystam, dwukrotnie wymienił olej w dyferencjale i oleju w pakiecie sprzęgła od czasu, gdy jestem właścicielem samochodu i nie wspomniał o niczym niezwykłym.
Muszę z nimi porozmawiać jeszcze dzisiaj i sam poruszę ten temat.
Mówimy o górze z mrowiska.
Serio, chłopaki, znajdźcie sobie lepsze warsztaty,
 
@Turbo Ed, Ponieważ MB nie opublikował formalnej procedury konserwacji wymiany oleju w tylnym sprzęgle lub tylnej osi (przynajmniej nie w WIS/Xentry, do którego odwoływałby się dealer w celu wykonania pracy), technik jest zdany na własne doświadczenie i osąd. Zmieniłem olej w wielu tylnych osiach na przestrzeni lat i w większości, jeśli nie we wszystkich, spuszczano i napełniano, aż wylewał się z otworu wlewowego - gotowe. Na podstawie przeglądu opublikowanej procedury dla jednostki Magna w Mk8 Golf R podejrzewam, że stan oleju w sprzęgle w naszych samochodach jest monitorowany przez komputer i dlatego konieczne byłoby zresetowanie za pomocą oprogramowania diagnostycznego po wymianie oleju. Dodatkowo, większość niemieckich marek, z którymi pracowałem przez lata, zwraca szczególną uwagę na temperaturę oleju podczas procesu napełniania i obecnie musimy zgadywać wartości momentu obrotowego korków spustowych i wlewowych (podejrzewam około 15 nm). Wreszcie, kilka z najnowszych tylnych mechanizmów różnicowych MB wymaga specjalnej procedury (tj. przytrzymanie jednego tylnego koła podczas obracania drugiego i odwrotnie), aby upewnić się, że cały płyn został spuszczony. Wszystko nieznane na razie...
Naprawdę, góra z mrowiska.
Po prostu znajdź przyzwoity warsztat
W Dubaju porozmawiaj z Ivanem w Powertec w Jebel Ali Area 1
 
Przy okazji, @Forrester wiesz, czy zmienili Twój? Mam na myśli środkową część.
Tak, zrobili to. Ale nigdy nie dowiem się, czy użyli tego, który wszyscy zidentyfikowaliśmy jako właściwy.
 
Tak, zrobili to. Ale nigdy nie dowiem się, czy użyli tego, który wszyscy zidentyfikowaliśmy jako właściwy.
Czekaj, jak wykonali jakąkolwiek pracę nad środkową częścią, dla której nie ma oficjalnej procedury?
 
  • Like
Reactions: veeeight
OK, sprawdziłem to z moim niezależnym warsztatem, który po tym, jak omówiłem to z właścicielem, powtórzył to następnie całemu personelowi warsztatu, z wielką radością, dookoła.
Myślę, że byłem lekkim wytchnieniem na ten dzień.
Jak podejrzewałem, powodem, dla którego nigdy wcześniej nic mi o tej pracy nie wspomnieli, jest to, że po prostu nie było warto o tym wspominać, przynajmniej w ich oczach.
Po prostu kolejne proste zadanie konserwacyjne.
 
Po dyskusji na temat dyferencjału i oleju A45s nie mogę się powstrzymać od zastanawiania się, dlaczego dyferencjał A35 wydaje się zawodzić w niektórych samochodach o stosunkowo niskim przebiegu 4matic Inoperative message
 
Po dyskusji na temat dyferencjału i oleju A45s, nie mogę się powstrzymać od zastanawiania się, dlaczego dyferencjał A35 wydaje się zawodzić w niektórych samochodach o stosunkowo niskim przebiegu 4matic Inoperative message
Nie zbaczajmy z tematu. Dyskusję na temat dyferencjału A35 zachowajmy w sekcji A35, ponieważ dyferencjał A35 nie przypomina dyferencjału A45.
 
@fatty45 dał nam ogromny wgląd w różne różnice. Wspomniał tylko o możliwej dla A35. Byłbym wdzięczny za więcej informacji, ponieważ jestem pewien, że rzadko, jeśli w ogóle, zagląda do sekcji A35.
 
101 - 120 of 269 Posts