Mercedes A-Class Forum banner
121 - 140 of 269 Posts
Jestem w 110% pewien, że nie wymienili oleju w środkowej części dyferencjału @Forrester.
Miałem na myśli ogólną wymianę oleju w dyferencjale. Nie znam szczegółów środkowej części. Jestem pewien, że @veeeight ma rację co do środkowej części.
 
Nie, nie, nie! Stop! Koniec z błotem!!!!

M-B Germany nie uważa, że 235.15 to właściwy olej dla A45s!!!!


Następująca strona internetowa Mercedesa to to, co M-B Germany uważa za odpowiednie dla tylnego sprzęgła dwusprzęgłowego….

Zobacz

@Theo możesz pokazać tę stronę ^ swojemu dealerowi. :)

Przewiń w dół, aż znajdziesz:

Oleje do przekładni osi, arkusz 235.64 dla PODWÓJNEGO tylnego mechanizmu różnicowego tylnej osi do sprzęgła, model 177 i 118 z silnikiem 139”

235.64
235.64
235.64
235.64
235.64
235.64

A jak mówią Smoki… „Wychodzę” 😂 😂


*W prawdziwym stylu Mercedesa, ten arkusz ma błąd, ponieważ mówi o 9-F DCT dla modelu W177 :rolleyes: Chyba że @steve_3939 - czy A45s FL ma 9-biegową skrzynię biegów?
Przepraszam za ponowne błoto lol, ale czy ktoś ma pomysł, do czego odnosi się ta tabela z jakością oleju 235.15?

EDIT: OK, myślę, że to dla modeli A35, przepraszam, ten post można usunąć!

Image
 
Co jeśli użyjemy 235.15 dla środkowej sekcji, jeśli nie możemy znaleźć zamiennika 235.63? Różnica jest minimalna, 75W-85 vs 75W-80 i chociaż byłoby mądrze dopasować to idealnie do obudów sprzęgła, być może nieco gęstszy olej, taki jak 235.15, dla centralnego zestawu zębatego mógłby działać równie dobrze. Więc 235.64 dla dwóch sprzęgieł i 235.15 dla zestawu zębatego?

Pytam, ponieważ do tej pory nie znalazłem 235.63 (patrz post #208 pierwsze dwa akapity) i już kupiłem 235.15. Zamówiłem już 235.64 u dealera.
 
  • Like
Reactions: Forrester
@veeeight, Mam dostęp do dwóch instancji WIS, z połowy 2021 i końca 2022 roku i żadna z nich nie zawiera procedury wymiany oleju w sprzęgle, ale obie odwołują się do tego, że jest to wymagane w harmonogramach konserwacji. Sprawdziłem zarówno sekcje c118, jak i w177 bez powodzenia. Jeśli możesz, czy mógłbyś zamieścić zrzut ekranu lub fragment obejmujący procedurę?


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Koniec, wychodzę.
@Theo - Użyj oleju hipoidalnego GL5 do sekcji środkowej, jak wcześniej podano w linku.
 
@veeeight - jesteś legendą, proszę pana! Jako zapalony majsterkowicz, który oddaje swój pojazd do warsztatu tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne, bardzo to doceniam. I jak podejrzewałem, korki wlewu i spustu nie są wielokrotnego użytku, a olej sprzęgłowy jest monitorowany elektronicznie i wymaga zresetowania po wymianie oleju. Jeszcze raz dziękuję!!!
 
@veeeight - jesteś legendą, proszę pana! Jako zapalony majsterkowicz, który oddaje swój pojazd do warsztatu tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne, bardzo to doceniam. I jak podejrzewałem, korki wlewu i spustu nie są wielokrotnego użytku, a olej sprzęgła jest monitorowany elektronicznie i wymaga zresetowania po wymianie oleju. Jeszcze raz dziękuję!!!
Spokojnie z komplementami. Przychodzi mi do głowy wciskanie się z głową przez drzwi. 🤣 Czy miałeś jakieś przemyślenia na temat dyferencjału A35. Krótko o tym wspomniałeś w pewnym momencie.
 
"transfer case" lub "haldex" lub jakkolwiek nazywa się jednostka, która przenosi moc między przodem a tyłem (czy to jest to, co jest rozumiane powyżej przez "zestaw przekładni" smarowany dożywotnio?)
W177 A45s działa inaczej niż pojedyncze elektroniczne sprzęgło wielopłytkowe typu Haldex/Borg Warner w tym sensie, że pojedynczy pakiet sprzęgła łączący przód i tył nie istnieje - zamiast tego zainstalowane są 2 pakiety sprzęgła wielopłytkowego, jeden na każdym półwałku wychodzącym z tylnego mechanizmu różnicowego, aby kontrolować blokowanie lub poślizg każdej strony niezależnie. W ten sposób można załączyć jedną stronę bardziej niż drugą, dając tryb driftu.

Zatem środkowa sekcja tylnego mechanizmu różnicowego to konwencjonalne przekładnie hipoidalne ("smarowane dożywotnio"), a 2 boczne pakiety sprzęgła wymagają wymiany oleju z Shell TF 870 B.
 
@veeeight

Więc zakładam, że nasz przedni otwarty mechanizm różnicowy nie wymaga konserwacji?

Poza tym, nie sądzę, żebym mógł znaleźć jeden z olejów 235.63, o których mówiliście. Dlatego zastanawiałem się, czy mógłbym użyć .15 zamiast tego, który jest jakby tylko o 5 stopni gęstszy, można powiedzieć praktycznie identyczny i tylko dla środkowej, mniej krytycznej sekcji. Jak dla mnie, to albo to, albo trzymanie się MB "smarowane na całe życie" dla tej części. Co byś wybrał, gdyby to były twoje jedyne dwie opcje, w odniesieniu do trwałości twojego mechanizmu różnicowego na dłuższą metę?
 
@veeeight

A więc zakładam, że nasz przedni otwarty mechanizm różnicowy nie wymaga konserwacji?

Poza tym, nie sądzę, żebym mógł znaleźć jeden z olejów 235.63, o których mówicie. Dlatego zastanawiałem się, czy mógłbym użyć .15 zamiast tego, który jest jakby tylko o 5 stopni gęstszy, można powiedzieć praktycznie identyczny, i tylko dla środkowej, mniej krytycznej sekcji. Jak ja to widzę, to albo to, albo trzymanie się MB "smarowane na całe życie" dla tej części. Co byś wybrał, gdyby to były twoje jedyne dwie opcje, w odniesieniu do trwałości twojego mechanizmu różnicowego w dłuższej perspektywie?
Biorąc pod uwagę wiek i przebieg twojego samochodu, zaakceptowałbym smarowanie na całe życie.
 
  • Like
Reactions: Theo
@Theo Bez sprawdzania, jestem prawie pewien, że przedni mechanizm różnicowy jest częścią smarowania skrzyni biegów. Więc nie ma osobnej konserwacji.

Jeśli chodzi o sekcję środkową, osobiście wybrałbym olej Hypoid GL-5 o lepkości jak najbardziej zbliżonej do specyfikacji OE. Osobiście nie podoba mi się pomysł oleju .15 w zestawie przekładni hipoidalnych. Przekładnie hipoidalne wymagają olejów o ekstremalnym ciśnieniu.
 
Biorąc pod uwagę wiek i przebieg Twojego samochodu, zaakceptowałbym smarowanie na całe życie.
Myślę, że "smarowanie na całe życie" dla sekcji środkowej nie oznacza, że olej faktycznie wytrzyma bezterminowo. Jeśli zamierzasz zatrzymać swój samochód na powiedzmy 20 lat z przebiegiem 200 tys. mil, co jest rozsądnym przebiegiem dziennym, nie sądzę, żebyś uniknął wymiany oleju. Z pewnością podejmujesz znaczne ryzyko. Ale dla większości właścicieli A45, którzy prawdopodobnie zatrzymają go na maksymalnie 10 lat z przebiegiem 100 tys. mil, nawet przy sporadycznej ostrej jeździe, powinno to działać dobrze. Tak właśnie rozumiem prawdziwe znaczenie "smarowania na całe życie". To powiedziawszy, jeśli masz dostęp do odpowiedniego oleju, nie ma wątpliwości, że jego wymiana jest właściwym sposobem, nawet jeśli MB mówi, że nie musisz tego robić. Ale jeśli nie masz, to naprawdę myślę, że lepiej będzie po prostu zostawić to w spokoju. Jeśli nie mówimy o niczym ekstremalnym, takim jak 20 lat i 200 tys. mil, to jest to o wiele lepsze niż używanie niewłaściwego oleju.

@Theo Bez sprawdzania, jestem prawie pewien, że przedni mechanizm różnicowy jest częścią smarowania skrzyni biegów. Więc brak osobnej konserwacji.

Jeśli chodzi o sekcję środkową, osobiście wybrałbym olej Hypoid GL-5, o lepkości jak najbardziej zbliżonej do specyfikacji OE. Osobiście nie podoba mi się pomysł oleju .15 w zestawie przekładni Hypoid. Przekładnie Hypoid wymagają olejów Extreme Pressure.
Czy mógłbyś rzucić okiem na następujące oleje GL-5?
Czy któryś z nich sprawdziłby się dobrze w sekcji środkowej?

Pierwszy mówi, że jest zarówno GL-4, jak i GL-5, ale nie widzę żadnego hypoid.

Jeśli chodzi o pozostałe dwa, jeden mówi 80W, a drugi 80W-90. Jaka jest różnica? Dlaczego brak gorącej liczby na 80W? Chyba że ta 80 obejmuje zarówno zimny rozruch, jak i temperaturę roboczą, taką jak 80W-80.

Używałem już wcześniej Motula, ale był to płyn hamulcowy do wyścigów, bardzo dobrej jakości, ale nie wiem nic o ich olejach. Jeśli chodzi o Liqui Moly, słyszałem dobre rzeczy, ale nigdy nie używałem żadnego z ich produktów.
 
Myślę, że "smarowane dożywotnio" dla środkowej części nie oznacza, że olej rzeczywiście wytrzyma bez końca. Jeśli zamierzasz mieć swój samochód przez powiedzmy 20 lat z przebiegiem 200 tys. mil na liczniku, co jest rozsądnym przebiegiem dziennym, nie sądzę, żebyś uniknął wymiany oleju.
Zgadzam się. Ale myślę, że w tej chwili powinno być w porządku.
 
@Theo Bez sprawdzania, jestem prawie pewien, że przedni mechanizm różnicowy jest częścią smarowania skrzyni biegów. Więc nie ma osobnej konserwacji.

Jeśli chodzi o sekcję centralną, osobiście wybrałbym olej Hypoid GL-5, o lepkości jak najbardziej zbliżonej do specyfikacji OE. Osobiście nie podoba mi się pomysł oleju .15 w zestawie przekładni hipoidalnych. Przekładnie hipoidalne wymagają olejów Extreme Pressure.
Nie jestem pewien, czy dobrze odczytałem tę tabelę, ale wydaje się, że nasz przedni mechanizm różnicowy powinien przyjąć olej 235,74 lub 235,0?

A DCT potrzebuje 236,22?

Image
 
W177 A45s działa inaczej niż elektroniczne sprzęgło wielopłytkowe typu Haldex/Borg Warner w tym sensie, że pojedyncze sprzęgło łączące przód i tył nie istnieje - zamiast tego zainstalowane są 2 pakiety sprzęgła wielopłytkowego, po jednym na każdym półwałku wychodzącym z tylnego mechanizmu różnicowego, aby niezależnie kontrolować blokowanie lub poślizg każdej strony. W ten sposób można zaangażować jedną stronę bardziej niż drugą, dając tryb driftu.

Zatem środkowa sekcja tylnego mechanizmu różnicowego to konwencjonalne przekładnie hipoidalne ("smarowane dożywotnio"), a 2 boczne pakiety sprzęgła wymagają wymiany oleju z Shell TF 870 B.
Czy to oznacza, że ​​pakiety sprzęgła na każdym tylnym kole kontrolują nie tylko moment obrotowy "z lewej na tył", ale także "z przodu na tył" 🤯 ?
 
Czy to oznacza, że sprzęgła na każdym tylnym kole kontrolują nie tylko moment obrotowy "od lewej do tyłu", ale także "od przodu do tyłu" 🤯 ?
@Akinen
Czekałem, aż @veeeight wskaże, że wyjaśnił tę sytuację wielokrotnie, w wielu postach, sięgających co najmniej trzech lat wstecz.
Sugerowałbym jednak, że biorąc pod uwagę opóźnienie w odpowiedzi, on prawdopodobnie już dawno ma to za sobą !! :)

Można "by" argumentować, że boczne sprzęgła "jakby" kontrolują moment obrotowy od przodu do tyłu, w bardzo nietypowych scenariuszach.
Powiedzmy, przednie opony na lodzie, brak lodu pod tylnymi oponami.

Jednak w normalnych warunkach podział momentu obrotowego, od przedniej skrzyni biegów do tylnego mechanizmu różnicowego, wynosi po prostu 50/50, ponieważ jest to po prostu WOM na wyjściu skrzyni biegów do wału napędowego.
To, co się jednak liczy, to to, co sprzęgła na wyjściu tylnego mechanizmu różnicowego ROBIĄ z 50% maksymalnego momentu obrotowego wyjściowego skrzyni biegów, który jest im dostarczany.
TO z pewnością zależy od warunków i przypuszczam, że można by nieco zawiłym sposobem argumentować, że ich działanie "kontroluje moment obrotowy od przodu do tyłu".
Trochę naciągane, choć!! :)
(Jak @veeeight często i dokładnie zauważył)
 
Właśnie odebrałem ostatnie części do całego serwisu, olej 235.64 i uszczelkę do skrzyni biegów.

Zgadnijcie więc, co dzisiaj przyszło, 1 litr Shell TF 0870 B. Ten, o którym rozmawialiśmy, z tym że dostałem go od dealera, więc najwyraźniej to ten, który MB dostarcza jako 235.64. Tego się nie spodziewałem. Dostałem też gumową uszczelkę do skrzyni biegów, więc w końcu jestem gotowy na pełny serwis dyferencjału i skrzyni biegów, zgodnie z harmonogramem MB, ale wciąż muszę zdecydować, co zrobić z 235.63, który, szczerze mówiąc, mogę na razie pominąć, ponieważ nie jestem pewien, czy znalazłem odpowiednie oleje.

I odebrałem 6 litrów AMG 0W-40, ale musiałem znaleźć inne źródło, ponieważ został on wycofany przez lokalnego dystrybutora MB. Dealer dostarcza teraz tylko Petronas 5W-40, którego użyłbym bez wahania, ale wolę AMG, którego używam od pierwszej wymiany oleju. Dostałem też filtr oleju, tylko dlatego, że powiedzieli, że zostało im tylko 5 sztuk.
 
  • Like
Reactions: Forrester
Właśnie odebrałem ostatnie części do całego serwisu, olej 235.64 i uszczelkę do skrzyni biegów.

Zgadnijcie więc, co dzisiaj przyszło, 1 litr Shell TF 0870 B. Ten, o którym rozmawialiśmy, z tym że dostałem go od dealera, więc najwyraźniej to ten, który MB dostarcza jako 235.64. Nie spodziewałem się tego. Dostałem też gumową uszczelkę do skrzyni biegów, więc w końcu jestem gotowy na pełny serwis dyferencjału i skrzyni biegów, zgodnie z harmonogramem MB, ale wciąż muszę zdecydować, co zrobić z 235.63, który, szczerze mówiąc, mogę na razie pominąć, ponieważ nie jestem pewien, czy znalazłem odpowiednie oleje.

I odebrałem 6 litrów AMG 0W-40, ale musiałem znaleźć inne źródło, ponieważ został wycofany przez lokalnego dystrybutora MB. Dealer dostarcza teraz tylko Petronas 5W-40, którego nie zawahałbym się użyć, ale wolę AMG, którego używam od pierwszej wymiany oleju. Dostałem też filtr oleju, tylko dlatego, że powiedzieli, że zostało im tylko 5 sztuk.
@Theo,

Shell TF0870B jest tym, co jest dostarczane w opakowaniach Shell przez MB Australia, więc przypuszczam, że to światowy scenariusz.
Pokazuje to po prostu niską ilość naszych pojazdów, w tym sensie, że MB / AMG nie opłaca się nawet zawracać sobie głowy przepakowywaniem, jak zrobiliby to w przypadku częściej używanych smarów.
 
Mówiąc o wymianie oleju w tylnym dyferencjale - @TTG musiał dokonać przedwczesnej wymiany oleju w tylnym dyferencjale, aby wyleczyć problem z hałasem stukania w tylnym dyferencjale:

 
121 - 140 of 269 Posts