Mercedes A-Class Forum banner

MBUX Tips en Trucs

154K views 163 replies 46 participants last post by  Forrester  
#1 ·
Nieuw bij Mercedes en ik ontdek elke dag nieuwe dingen. Ik dacht dat het handig zou zijn om een thread te starten waarin nuttige informatie wordt gedeeld, bijvoorbeeld MBUX-opdrachten die mogelijk niet gedocumenteerd zijn.

Hier is iets dat ik net heb ontdekt.

Als je de spraakopdrachtknop op het stuurwiel ingedrukt houdt, activeert dit de stemassistent op je mobiel (mits deze via Bluetooth is verbonden). Bij mij activeert het Siri.

#3 ·
Nieuw bij Mercedes en ik ontdek elke dag nieuwe dingen. Ik dacht dat het handig zou zijn om een thread te starten waarin nuttige informatie wordt gedeeld, bijvoorbeeld MBUX-opdrachten die mogelijk niet gedocumenteerd zijn.

Als je de spraakopdrachtknop op het stuur ingedrukt houdt, activeert dit de stemassistent op je mobiel (mits deze via Bluetooth is verbonden). Bij mij activeert het Siri.
Is dit ook zo als je het telefoonconnectiviteitspakket niet hebt?

#9 ·
Niet echt een tip, maar de functie voor het vergrendelen/ontgrendelen van deuren via de Mercedes Me-app was vandaag eigenlijk best handig.
Een pakket dat ik had besteld, werd vandaag bij een buurman van me bezorgd terwijl ik aan het werk was. Ze namen contact met me op om te zeggen dat ze het hadden, maar weg zouden gaan, dus ik zou moeten wachten tot ze terugkwamen om het op te halen.
Ik was met ze aan de telefoon, dus ik zei dat ze naar mijn auto moesten lopen, ik ontgrendelde de deuren, ze lieten het in de auto achter en ik vergrendelde de deuren weer.
Klaar.

#10 ·
Niet echt een tip, maar de functie om deuren te vergrendelen/ontgrendelen via de Mercedes Me-app was vandaag eigenlijk best handig.
Een pakket dat ik had besteld, werd vandaag bij een buurman van me bezorgd terwijl ik aan het werk was. Ze namen contact met me op om te zeggen dat ze het hadden, maar weg zouden gaan, dus ik zou moeten wachten tot ze terug waren om het op te halen.

Ik was met hen aan de telefoon, dus ik zei dat ze naar mijn auto moesten lopen, ik ontgrendelde de deuren, ze lieten het in de auto achter en ik vergrendelde de deuren weer.

Klaar.
Leuk, hoewel het niet iets is dat je de hele tijd zou gebruiken. Ik denk niet dat ik mijn auto van een afstand zou openen. Als je dit en een sleutel hebt, wat is dan het nut van NFC om de deuren te openen??

#12 ·
Weet iemand of de A-Klasse is uitgerust met een tunnelmodus. - https://www.youtube.com/results?search_query=mercedes+tunnel+mode
Deze tip gisteravond ook gevonden, maar nog geen kans gehad om hem te testen.

Eens over de zorgen van op afstand vergrendelen en ontgrendelen. Ik heb mijn buurman wel gevraagd te bevestigen dat de deuren weer dicht waren.

Ik denk dat nfc ook gebruikt kan worden om andere mensen toegang te geven tot het gebruik van het voertuig. Je laat de sleutel in de auto liggen en geeft via Mercedes me toegang aan iemand, denk ik. Ze openen de auto via nfc en kunnen hem dan normaal gebruiken. Ik weet niet zeker of dit in het VK beschikbaar is of misschien nog niet.

#19 ·
Mercedes me Hulp!

Weet iemand hoe ik de Mercedes me-app op mijn iPhone kan verbinden met de daadwerkelijke auto? Ik heb mijn auto geregistreerd, maar er staat steeds dat ik functies moet inschakelen om naar de portal te gaan. Ik ga naar de portal en schakel het in, maar het werkt nog steeds niet.

Iemand ideeën alstublieft

#20 ·
Mercedes me Help!

Weet iemand hoe ik de Mercedes me-app op mijn iPhone kan verbinden met de daadwerkelijke auto? Ik heb mijn auto geregistreerd, maar er staat steeds dat ik functies moet inschakelen via de portal. Ik ga naar de portal en schakel het in, maar het werkt nog steeds niet.

Iemand ideeën alsjeblieft
Heb de hele dag besteed aan het uitzoeken hiervan, inclusief een telefoontje naar Mercedes, wat geen hulp was.

1. Gebruik uw browser om naar www.mercedes.me te gaan
2. Log in
3. Controleer uw gegevens
4. Selecteer de opties die u wilt (wat in principe alles zal zijn)
5. Dit is degene waarvan Mercedes zei dat ik hem niet nodig had. U moet verifiëren wie u bent, uw dealer had dit moeten doen, maar als het zoals bij mij is, was de man die het doet afwezig en is het nooit gedaan, dus u kunt teruggaan of de webcam van uw telefoon gebruiken, druk gewoon op de optie in de portal en het zal u doorverwijzen. U moet uw telefoonnummer opgeven en uw paspoort bij de hand hebben. Ze nemen het gesprek op, stellen u vragen over geboorteplaats en -datum, dan laat u uw paspoort aan hen zien, zwaait u met uw handen om te bewijzen dat het niet nep is en ze autoriseren het onmiddellijk.
6. Ga terug naar de portal om ervoor te zorgen dat alles is ingeschakeld.

Er zijn een paar dingen waarvoor u moet betalen, maar ze worden pas geactiveerd als u creditcardgegevens opgeeft in de Mercedes Store.

U moet uw auto dan 20-30 minuten laten draaien om het systeem de kaarten en telediagnose te laten instellen.

Ik hoop dat dit helpt. Laat me weten hoe het gaat. Mijn auto staat niet in de buurt, dus ik kan het pas morgen controleren. (Ik heb buren die jaloers zullen zijn op een nieuwe merc)

#21 ·
Hallo,
Ik heb dit geprobeerd, maar het was allemaal geregistreerd door mijn dealer toen ik het ophaalde. Het toont de kilometerstand van de auto, dus het is gekoppeld. Ik ben op de portal geweest en heb ze allemaal geactiveerd, maar als je teruggaat naar de app en opnieuw op de pictogrammen klikt, staat er dat je ze via de portal moet activeren, wat ik al heb gedaan. Ik draai gewoon rondjes.
Ik zal de dealer bellen en het meenemen zodat ze het kunnen doen.
Bedankt voor de hulp.

#22 ·
Hallo,
Ik heb dit geprobeerd, maar het was allemaal geregistreerd door mijn dealer toen ik het ophaalde. Het toont de kilometerstand van de auto, dus het is gekoppeld. Ik ben op het portaal geweest en heb ze allemaal geactiveerd, maar als je teruggaat naar de app en opnieuw op de pictogrammen klikt, staat er dat je ze via het portaal moet activeren, wat ik al heb gedaan. Ik draai gewoon rondjes.
Ik zal de dealer bellen en het langsbrengen zodat ze het kunnen doen.
Bedankt voor de hulp.
Voor de voertuiginstelling moet u betalen voor de service.

Ik hoop dat deze link werkt:

https://shop.mercedes-benz.com/en-gb/connect/?fin=WDD1770872V001548

#24 ·
Als u tweemaal op de vergrendelknop van de sleutelhanger drukt, wordt keyless go uitgeschakeld en stopt de sleutelhanger met zenden. Hierdoor kan de sleutel niet worden gescand door dieven, waardoor ze de auto kunnen starten en wegrijden zonder uw sleutel. Nogmaals op een willekeurige knop drukken, activeert het opnieuw. Een goed idee om dit te doen als u 's avonds naar bed gaat.

#25 ·
Kan me niet herinneren hoe de knop heet, maar het is degene boven de favorietenknop links van het touchpad. Als je deze ingedrukt houdt, krijg je snelle toegang tot de groothoekweergave achteraan op het infotainmentscherm.

Denk niet dat het werkt als je met hoge snelheid rijdt.

#26 ·
Ik weet niet of iemand dit weet, want dit is mijn eerste A-Klasse. Als je de vergrendelknop op de sleutelhanger of de buitenkant van de handgreep bij keyless entry ingedrukt houdt, sluiten alle ramen. Evenzo, als je de ontgrendelknop op de sleutelhanger of de binnenkant van de handgreep bij keyless entry ingedrukt houdt, gaan alle ramen open.

Ook als je een MP4-film op je telefoon hebt en via USB verbinding maakt, kun je deze met geluid op het scherm bekijken. Het speelt ook alle video's af die je op je telefoon hebt opgenomen. De enige zorg die ik heb gevonden, is dat toen ik de auto startte en in de drive zette, het bleef afspelen, wat zorgwekkend is, aangezien veel opties niet worden weergegeven tijdens het rijden, zodat je niet wordt afgeleid. Ik zou mezelf gewoon in de file kunnen zien zitten en naar een film kijken, lol

• Like
Reactions: aLex200
#28 ·
Hier is een tip voor jullie allemaal. Als je de auto voor je werk naar de dealer moet brengen, zorg er dan voor dat je een leenauto krijgt. Ik heb de mijne net na 3 dagen bezit weggebracht om dingen te laten repareren en ben weggereden in een volledig uitgeruste Mercedes GLC AMG Line, en hij is prachtig. De automatische versnellingsbak met 9 versnellingen doet de 7 versnellingen in de A-Klasse wat ruw lijken. Het enige is dat het dashboard ouderwets en niet zo geavanceerd is.

Ik weet niet hoe ik me zal voelen als ik weer in mijn eigen auto zit.

#29 ·
Hier is een tip voor jullie allemaal. Als je de auto voor werk naar de dealer moet brengen, zorg er dan voor dat je een leenauto krijgt. Ik heb de mijne net na 3 dagen bezit weggebracht om dingen te laten repareren en ben weggereden in een volledig uitgeruste Mercedes GLC AMG Line, en hij is prachtig. De automatische versnellingsbak met 9 versnellingen doet de 7 versnellingen in de A-Klasse wat ruw lijken. Het enige is dat het dashboard ouderwets en niet zo geavanceerd is.

Ik weet niet hoe ik me zal voelen als ik weer in mijn eigen auto stap.
Dat is nogal geluk! Toen ik mijn A-Klasse had en hij werd weggebracht, kreeg ik meestal een GLA of een andere A-Klasse.
Mijn C-Klasse coupé ging een paar weken geleden weg en ik kreeg een paar dagen een E-Klasse cabriolet met top specificaties, wat briljant was. Pas toen ik weer in de mijne stapte, besefte ik hoe soepel en verfijnd hij was, maar het deed me wel zin krijgen om er een te kopen!

#31 ·
Vond dit net op een andere thread. Voor degenen met geavanceerde navigatie/augmented reality.

“Blijkt dat wanneer je vooraan staat, bij lichten, de camera aangaat zodat jij (de bestuurder) de verkeerslichten het dichtst bij de auto kunt zien die je mogelijk niet kunt zien vanaf je rijpositie.”

Attachments

#33 ·
Nieuw bij Mercedes en ik ontdek elke dag nieuwe dingen. Dacht dat het handig zou zijn om een thread te starten waarin nuttige informatie wordt gedeeld, bijvoorbeeld MBUX-opdrachten die mogelijk niet gedocumenteerd zijn.

Als je de spraakopdrachtknop op het stuurwiel ingedrukt houdt, activeert dit de spraakassistent op je mobiel (mits deze via Bluetooth is verbonden). Bij mij activeert het Siri.
Ik kwam hier gisteren pas achter.

Als je op de A/C-knop drukt nadat je de ontsteking hebt uitgeschakeld, blijft de warme of koude lucht nog een beperkte tijd aan nadat je het voertuig hebt verlaten.

Een rood lampje op de knop geeft aan dat de functie is ingeschakeld. Het lampje blijft branden nadat je het voertuig hebt verlaten.

#36 ·
Als u uit de auto moet stappen, bijvoorbeeld om een hek achter u te sluiten, en de motor draait, hoeft u zich geen zorgen te maken over het in de parkeerstand zetten van de auto en het aantrekken van de handrem. Open gewoon de deur en de parkeerrem wordt voor u geactiveerd.

#37 ·
Als u uit de auto moet stappen, bijvoorbeeld om een hek achter u te sluiten, en de motor draait, hoeft u zich geen zorgen te maken over het in de parkeerstand zetten van de auto en het aantrekken van de handrem, maar gewoon de deur te openen en de parkeerrem wordt voor u geactiveerd.
Voor een auto met een handgeschakelde versnellingsbak waarschuwt het in de neutraal zetten en het openen van de deur dat de auto gevaar loopt weg te rollen.

#41 ·
Als u de snelheidsbegrenzer of de cruise control gebruikt, kunt u twee keer op de set-wipschakelaar drukken en deze stelt automatisch de huidige wettelijke snelheidslimiet in. Ideaal als u in de spiegel kijkt en een politieauto achter u ziet, waardoor u niet naar beneden hoeft te kijken en het te proberen in te stellen. Als de snelheidslimiet dan verandert, zet u hem gewoon opnieuw en hij verandert naar de nieuwe limiet.

#43 ·
Dit komt uit de handleiding: 'Wanneer het voertuig tot stilstand komt, wordt de elektrische parkeerrem geactiveerd als aan een van de volgende voorwaarden is voldaan: De motor wordt uitgeschakeld; de bestuurdersdeur wordt geopend.' U weet dat deze is geactiveerd wanneer de rode P in het instrumentenpaneel verschijnt.