Mercedes A-Class Forum banner

Has your A35 had an engine cylinder head problem

• Yes

Votes: 46 52%
  • No

Votes: 42 48%
61 - 80 of 153 Posts
Heeft u een verlengde garantie gehad? Ik heb de verlengde garantie gekocht, maar deze gaat pas in op 13 juni... bijna bang om er tot die tijd mee te rijden...

Blij te horen dat u een oplossing heeft gekregen. Hopelijk duurt het niet lang om het op te lossen.
Goedgekeurde gebruikte Mercedes dus van de dealer 2 jaar omdat het een AMG is. Er was geen probleem mee. Ik zou erin rijden. Maar als het misgaat, regel dan een particuliere berging en meld het wanneer uw garantie begint ;) het duurt 2 weken of langer. Afhankelijk van de beschikbaarheid van onderdelen.

Wat Merc je niet vertelt, is dat je een door Renault aangedreven Mercedes koopt 😂 Ik geloof dat de 260 een Renault-blok is? Als ik het had geweten, had ik iets anders gekregen
M260 is volledig MB, het probleem is het blok, hetzelfde probleem in A220/A250/A35 dezelfde motor/blok

De renault is een 180/a200 1.3 en een 250e 1.3/elektrisch

Discussion starter · #67 ·
Er zijn meldingen geweest dat de A220 hetzelfde probleem heeft als de A35. Ik kan me voorstellen dat het A220-blok minder belast wordt in zijn toepassing, dus de aantallen zijn minder.

M260 is de volledige MB, het probleem is het blok, hetzelfde probleem in A220/A250/A35 dezelfde motor/blok

De renault is een 180/a200 1.3 en een 250e 1.3/elektrisch
Was het niet de Renault/mitsi/Merc samenwerkingsmotor? Altijd gedoemd te mislukken! Beetje zoals de Citroen nemo. / Pug Bipper / Fiat Fiorino micro-bestelwagen.

3 fabrikanten die allemaal onderdelen doneren. Onderdelen nachtmerrie!

Er zijn meldingen geweest dat de A220 hetzelfde probleem heeft als de A35. Ik kan me voorstellen dat het A220-blok minder belast wordt in zijn toepassing, dus de aantallen zijn minder.
Daar ben ik het mee eens. 👍

Veel minder vermogen en belasting van componenten bevordert altijd de betrouwbaarheid. Toen ik mijn Evo 8 smeedde, smeedde ik hem voor 250 pk per cilinder, dus 1000 pk capaciteit.

Ik reed in totaal 560 pk. Nooit een steek gemist. 2500 zware circuitkilometers👍

Discussion starter · #70 ·
Was het niet de Renault/mitsi/Merc-samenwerkingsmotor? Altijd gedoemd te mislukken! Beetje zoals de Citroen Nemo. / Pug Bipper / Fiat Fiorino micro-van.

3 fabrikanten die allemaal onderdelen doneren. Onderdelen nachtmerrie!
MB gebruikt nu een "MB" 1.3-motor, maar Nissan's gebruik van de motor gaat nog steeds door en ik heb gepost over enkele van de problemen van de Qashqai.

Ik zou geen A200 voor mijn vrouw hebben gekocht als deze nog steeds de Renault-motor zou gebruiken.

• Like
Reactions: Gnome
Er zijn meldingen geweest dat de A220 hetzelfde probleem heeft als de A35. Ik neem aan dat het A220-blok minder belast wordt in zijn toepassing, dus de aantallen zijn minder.
In Spanje zijn er meer 220/250 problemen dan A35, het is hetzelfde blok maar het is niet hetzelfde, sommige onderdelen van de A35 zijn gesmeed en betere koelvloeistofonderdelen etc...

In Spanje zijn er meer 220/250 problemen dan een A35, het is hetzelfde blok maar het is niet hetzelfde, sommige delen van de A35 zijn gesmeed en betere koelvloeistof onderdelen etc...
Mijn ouders woonden meer dan een decennium op de Canarische Eilanden. De tol die daar van auto's wordt geëist, is verschrikkelijk! Hitte/zon/stof verpesten zo ongeveer elk onderdeel van een nieuwe auto. Ik denk dat het klimaat een factor is 👍

Hun gloednieuwe Micra zag er na slechts 2/3 jaar tien jaar oud uit en hij werd goed onderhouden.

Op weg om de GLA te halen... Laten we hopen dat hij deze motor niet heeft 😂🙃

Discussion starter · #75 ·
Ik ben gecorrigeerd 😂 tbh het was mijn autogekke zoon die zei dat het het Renault-blok in de mijne was. Ik zal bwhahahaha passend kastijden!
De 180/200 is Renault in 1.3L. Maar de verkoper, en hoewel ik niet vaak op hen vertrouw, maar hij leek wel een stuk beter te zijn dan degenen die ik eerder ben tegengekomen, zei dat het MB was. Ik heb het onderzocht en hoewel het een Renault-blok is, ben ik dezelfde problemen niet tegengekomen en denk ik dat het voldoet aan een goede MB-standaard. Dat zijn de problemen waar de Nissans last van hebben gehad, lijken niet te gebeuren. Ik laat me corrigeren als anderen het anders weten.

@Gnome Nieuws over de ETA voor je nieuwe kop?
Ja, ze hebben het woensdag voltooid, maar hebben de spanner niet vervangen om het piepen bij de koude start te verhelpen - onderdelen besteld, maar ik zit in een race tegen de klok!

Ik heb de auto woensdag weer nodig, want donderdag ga ik naar Alpine F1 in Endstone om mijn unit op te halen om hun engineering pod een paar weken door Europa te slepen!

De baan vrijdag gekregen! Wordt een mentale zomer, tourend langs alle Europese F1-circuits!

Discussion starter · #78 ·
Wordt een mentale zomer, optredens op alle Europese F1-circuits!
Dat is tot augustus, toch? Er zijn ergere dingen om te doen.

Ik hoop dat ik dit op de juiste plek heb gezet ... dus ik heb een A35 uit 2020 met 29.000 mijl en volledige onderhoudsgeschiedenis privé gekocht ... dus het motormanagementlampje ging branden. Bij verder onderzoek zegt de garage dat er een nieuwe cilinderkop nodig is! En het is een veelvoorkomend probleem bij deze auto. Kosten: £ 5000 + dus ik kwam toen naar dit forum voor hulp en zie dat het een veelvoorkomend probleem is. Mercedes heeft gezegd dat ze 75% zullen betalen, maar dit voelt zo verkeerd, ze zouden dit toch gratis moeten repareren. Heeft iemand het voor elkaar gekregen om het met Mercedes op te lossen waarbij de volledige kosten worden gedekt? ... Advies wordt gewaardeerd

61 - 80 of 153 Posts