Mercedes A-Class Forum banner

Has your A35 had an engine cylinder head problem

• Yes

Votes: 46 52%
  • No

Votes: 42 48%
41 - 60 of 153 Posts
Discussion starter · #41 ·
Dat doet het wel als het al 3 weken bij de serviceafdeling staat te wachten op vervangende cilinderkoponderdelen.
Voor een gloednieuwe A35 is het schokkend, of het nu fl is of niet. MB heeft meer dan vier jaar de tijd gehad om dit op te lossen.

• Like
Reactions: srea064
Discussion starter · #43 ·
Ik ben er zeker van dat u van een probleemloze auto zult genieten zodra dit is opgelost.

Hallo, ik zou graag willen weten of de nieuwe 2023-versie last heeft van dit probleem of dat ze de kop hebben geĂĽpgraded op de nieuwe, ik denk erover om een A35 te kopen, maar dit houdt me enorm tegen, ik kan de moeite niet doen.
Ik heb nog niet gehoord van late 2022 - 2023 PRe-FL auto's met het cilinderprobleem, ook ben ik van A35 2020 naar FL A35 gekomen, en ik kan je vertellen dat de motor waanzinnig soepel stationair draait, ik kon het verschil tussen de twee niet geloven, ik herinner me altijd dat het eerste wat me opviel in mijn oude A35, zelfs toen hij nieuw was, dat hij nooit soepel stationair draaide.... Of dit gerelateerd is aan de onderdelenwissel, weet ik niet.

Discussion starter · #46 ·
Hoi Heeft iemand vastgesteld wat de oorzaak is? Er was een vermelding van klepgeleiders..

Zou de A45-cilinder passen?
Welkom op het forum.

Ik laat een A35-eigenaar bij je terugkomen over wat zij de oorzaak vinden.

Hoi Heeft iemand vastgesteld wat de oorzaak is? Er was een vermelding van klepgeleiders..
Zie

"De klepgeleider en/of de zittingring kunnen na verloop van tijd slijten als gevolg van verhoogde zijdelingse krachten tijdens het gebruik. Dit kan mogelijk leiden tot verbranding van cilinder 1 tot en met 4, wat resulteert in een activering van de check engine Malfunction Indicator Lamp ("MIL")."

Ik betwijfel het zo erg omdat een a45 een ander motorblok heeft
A45s M139-motor deelt hetzelfde blok afgeleid van de M260!

Zie dit artikel:

Ook de bijschriften op deze video:

Maar de installatie in de A45s is 180 graden gedraaid in vergelijking met de A35.

Discussion starter · #51 ·
Ok.. bedankt.. Ik heb net een A35 uit 2019 gekocht met 20k... Ik vraag me af of het achteraf inbouwen van nieuwere klepgeleiders een goede preventieve maatregel zou zijn.
Waarschijnlijk zijn er een groot aantal motorbouwers die dit kunnen doen.
In plaats van een preventieve revisie zou ik ervoor zorgen dat je een garantie afsluit, maar kun je ook nagaan of het motorwerk al is gedaan?

In plaats van een preventieve revisie zou ik ervoor zorgen dat u een garantie afsluit, maar kunt u ook nagaan of de motorrevisie al is uitgevoerd?
Morgen bel ik MB.

1. Ik wil er zeker van zijn dat de huidige servicegeschiedenis alle mazen in de wet omvat die ze kunnen gebruiken om eronderuit te komen. (gemiste service etc.)
2. Dat het specifieke, vaak voorkomende probleem van het falen van de klepgeleider onder de garantie valt. Aangezien auto's die onder deze garantie aan dit defect lijden, zijn gecorrigeerd, hoop ik dat dit geen probleem zal zijn.
3. Ik zal vragen of de werkzaamheden in het verleden zijn uitgevoerd. Benieuwd of de werkzaamheden al zijn uitgevoerd...

Discussion starter · #55 ·
Bedankt voor de reactie.. Ik neem aan dat de reparatie een definitieve oplossing is.. Geen angst dat dit terugkeert. ?
Recent gerepareerde auto's, d.w.z. in de afgelopen paar jaar, lijken permanent te zijn gerepareerd.

• Like
Reactions: Tammersal
Dus de mijne is vandaag weg. 2019 W177 bij 19.000 mijl. Eerste symptoom een CEL met een misfire code. Bij het opnieuw starten sloeg hij aan op 4 en het lampje ging uit.

Hij ging voor diagnose - code gewist en was prima.

Ik heb echter stationair en toerentallen tussen 1250-1750 tijdens het rijden 'hobbelig' opgemerkt. Dat is geleidelijk aan erger geworden.

Dat en het brandstofverbruik is met 25% gedaald. Ik kon 40 mpg halen op een goede rit. 28-30 recent, dezelfde rijstijl.

Was eind juni voor service en diagnose. Het is nu bevestigd dat hij compressie heeft verloren op DRIE cilinders!

Volledige garantie vervanging.

Dus de mijne is vandaag weg. 2019 W177 bij 19k mijl. Eerste symptoom een CEL met een misfire code. Bij het opnieuw starten sloeg hij aan op 4 en ging de lamp uit.

Het ging voor diagnose - code gewist en was prima.

Ik heb echter gemerkt dat stationair draaien en toerentallen tussen 1250-1750 'hobbelig' zijn. Dat is geleidelijk aan erger geworden.

dat en het brandstofverbruik is met 25% gedaald. Ik kon 40 mpg halen op een goede rit. 28-30 recent, dezelfde rijstijl.

was eind juni voor service en diagnose. Het is nu bevestigd dat hij compressie heeft verloren op DRIE cilinders!

Ik heb 50k mijl en alles perfect, hoefde alleen maar aandrijfassen te vervangen en dat is het.

Dus de mijne is vandaag weg. 2019 W177 bij 19k mijl. Eerste symptoom een CEL met een misfire code. Bij het opnieuw starten sloeg hij aan op 4 en ging de lamp uit.

Het ging voor diagnose - code gewist en was prima.

Ik heb echter gemerkt dat stationair draaien en toerentallen tussen 1250-1750 'hobbelig' zijn. Dat is steeds erger geworden.

dat en het brandstofverbruik is met 25% gedaald. Ik kon 40 mpg halen op een goede rit. 28-30 recent, dezelfde rijstijl.

was eind juni voor service en diagnose. Het is nu bevestigd dat hij compressie heeft verloren op DRIE cilinders!

Had je een verlengde garantie? Ik heb de verlengde garantie gekocht, maar die begint pas op 13 juni... bijna bang om er tot dan mee te rijden...

Blij te horen dat je een oplossing hebt gekregen. Hopelijk duurt het niet lang om het op te lossen.

Ik heb 50.000 mijl en alles is perfect, hoefde alleen de aandrijfassen te vervangen en dat is het.
Rally lijkt wel loterij te zijn hiermee. Ik heb een aantal zwaar gemodificeerde auto's gehad en rijd er met respect mee. Vooral geforceerde inductie. Ik was erg verrast dat het bij 3 is mislukt... meestal maar bij één. Van wat ik heb gelezen.

41 - 60 of 153 Posts