Het zou handig zijn om een idee te krijgen van wat er aan de hand is met de A35-motor en hoeveel er getroffen zijn en hoe lang MB erover doet om de auto's te repareren
Voor een gloednieuwe A35 is het schokkend, of het nu fl is of niet. MB heeft meer dan vier jaar de tijd gehad om dit op te lossen.Dat doet het wel als het al 3 weken bij de serviceafdeling staat te wachten op vervangende cilinderkoponderdelen.
Ik heb nog niet gehoord van late 2022 - 2023 PRe-FL auto's met het cilinderprobleem, ook ben ik van A35 2020 naar FL A35 gekomen, en ik kan je vertellen dat de motor waanzinnig soepel stationair draait, ik kon het verschil tussen de twee niet geloven, ik herinner me altijd dat het eerste wat me opviel in mijn oude A35, zelfs toen hij nieuw was, dat hij nooit soepel stationair draaide.... Of dit gerelateerd is aan de onderdelenwissel, weet ik niet.Hallo, ik zou graag willen weten of de nieuwe 2023-versie last heeft van dit probleem of dat ze de kop hebben geĂĽpgraded op de nieuwe, ik denk erover om een A35 te kopen, maar dit houdt me enorm tegen, ik kan de moeite niet doen.
Welkom op het forum.Hoi Heeft iemand vastgesteld wat de oorzaak is? Er was een vermelding van klepgeleiders..
Zou de A45-cilinder passen?
ZieHoi Heeft iemand vastgesteld wat de oorzaak is? Er was een vermelding van klepgeleiders..
Ok.. bedankt.. Ik heb net een A35 uit 2019 met 20k gekocht... Ik vraag me af of het achteraf inbouwen van nieuwere klepgeleiders een goede preventieve maatregel zou zijn.
Ik betwijfel het zo erg omdat een A45 een ander motorblok heeftHoi Heeft iemand vastgesteld wat de oorzaak is? Er was een vermelding van klepgeleiders..
Zou de A45 cilinder passen?
A45s M139-motor deelt hetzelfde blok afgeleid van de M260!Ik betwijfel het zo erg omdat een a45 een ander motorblok heeft
In plaats van een preventieve revisie zou ik ervoor zorgen dat je een garantie afsluit, maar kun je ook nagaan of het motorwerk al is gedaan?Ok.. bedankt.. Ik heb net een A35 uit 2019 gekocht met 20k... Ik vraag me af of het achteraf inbouwen van nieuwere klepgeleiders een goede preventieve maatregel zou zijn.
Waarschijnlijk zijn er een groot aantal motorbouwers die dit kunnen doen.
Morgen bel ik MB.In plaats van een preventieve revisie zou ik ervoor zorgen dat u een garantie afsluit, maar kunt u ook nagaan of de motorrevisie al is uitgevoerd?
Bedankt voor de reactie. Ik neem aan dat de oplossing definitief is. Geen angst dat dit terugkeert?Veel eigenaren, waaronder ikzelf, hebben dit probleem zonder problemen laten oplossen onder de verlengde Mercedes-Benz garantie. Als je een dealer tegenkomt die je zorgen baart, ga dan naar de volgende.
Recent gerepareerde auto's, d.w.z. in de afgelopen paar jaar, lijken permanent te zijn gerepareerd.Bedankt voor de reactie.. Ik neem aan dat de reparatie een definitieve oplossing is.. Geen angst dat dit terugkeert. ?
Goed nieuws.. Ik heb net de Niet gedekt aspecten in de Algemene Voorwaarden gelezen en het ziet er veelbelovend uit.Recent gerepareerde auto's, d.w.z. in de afgelopen paar jaar, lijken permanent gerepareerd te zijn.
Ik heb 50k mijl en alles perfect, hoefde alleen maar aandrijfassen te vervangen en dat is het.Dus de mijne is vandaag weg. 2019 W177 bij 19k mijl. Eerste symptoom een CEL met een misfire code. Bij het opnieuw starten sloeg hij aan op 4 en ging de lamp uit.
Het ging voor diagnose - code gewist en was prima.
Ik heb echter gemerkt dat stationair draaien en toerentallen tussen 1250-1750 'hobbelig' zijn. Dat is geleidelijk aan erger geworden.
dat en het brandstofverbruik is met 25% gedaald. Ik kon 40 mpg halen op een goede rit. 28-30 recent, dezelfde rijstijl.
was eind juni voor service en diagnose. Het is nu bevestigd dat hij compressie heeft verloren op DRIE cilinders!
Volledige garantie vervanging.
Had je een verlengde garantie? Ik heb de verlengde garantie gekocht, maar die begint pas op 13 juni... bijna bang om er tot dan mee te rijden...Dus de mijne is vandaag weg. 2019 W177 bij 19k mijl. Eerste symptoom een CEL met een misfire code. Bij het opnieuw starten sloeg hij aan op 4 en ging de lamp uit.
Het ging voor diagnose - code gewist en was prima.
Ik heb echter gemerkt dat stationair draaien en toerentallen tussen 1250-1750 'hobbelig' zijn. Dat is steeds erger geworden.
dat en het brandstofverbruik is met 25% gedaald. Ik kon 40 mpg halen op een goede rit. 28-30 recent, dezelfde rijstijl.
was eind juni voor service en diagnose. Het is nu bevestigd dat hij compressie heeft verloren op DRIE cilinders!
Volledige garantie vervanging.
Rally lijkt wel loterij te zijn hiermee. Ik heb een aantal zwaar gemodificeerde auto's gehad en rijd er met respect mee. Vooral geforceerde inductie. Ik was erg verrast dat het bij 3 is mislukt... meestal maar bij één. Van wat ik heb gelezen.Ik heb 50.000 mijl en alles is perfect, hoefde alleen de aandrijfassen te vervangen en dat is het.