Mercedes A-Class Forum banner

Samengevoegd: Nieuwe kaartupdates, maart 2025 V23

102K views 211 replies 43 participants last post by  veeeight  
#1 ·
Gisteren een e-mail van Mercedes ontvangen dat er een nieuwe kaartupdate is. Geniet ervan.

#3 · (Edited)
Hoi, ik ook. Wordt het automatisch geïnstalleerd of moeten we het handmatig installeren?

Στάλθηκε από το Mi 9 SE μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Het hangt ervan af. Als u uw regio op de Mercedes me portal heeft geselecteerd, wordt deze automatisch bijgewerkt. Maar u moet minstens 30 minuten rijden voordat het begint. U kunt altijd een handmatige download uitvoeren als u niet wilt wachten op de automatische update.

#11 ·
Heb dit net ontvangen - ik kijk er morgen naar.

Onderdeel van ons aanbod voor u is de "Online Map Update" service.
We hebben nieuwe navigatiekaarten voor u klaarstaan.
De kaart voor uw regio wordt automatisch en zonder extra kosten in uw Mercedes geïnstalleerd.
Als u nieuwe kaarten voor andere regio's nodig heeft, ga dan naar de Mercedes me Portal om deze gratis te downloaden.
Met vriendelijke groet,
Mercedes me

#15 ·
Hé mensen, wat is het nieuwe versienummer, zodat ik kan controleren of de nieuwe kaart is gedownload en geïnstalleerd?

#22 ·
Mercedes zegt in de online instructies dat het enkele maanden kan duren als een OTA-update, daarom heb ik het altijd handmatig gedownload; het duurt maar een paar minuten.

Ze gebruiken geen peer-to-peer voor hun OTA-updates, dus er zijn mogelijk enorme overheadkosten op hun servers bij het verzenden van gegevens naar alle MB-auto's op de weg. Ik vermoed dat dit de reden is waarom de kaartupdates zo lang kunnen duren en waarom ze niet eens proberen hun niet-essentiële cosmetische updates uit te rollen, wat waarschijnlijk grote bestanden zijn vanwege de grafische inhoud.

#23 ·
Ik heb zojuist mijn kaartupdate naar de nieuwste versie gedownload, hoewel het vreemd leek dat ik alle andere dingen van mijn USB-stick moest verwijderen (heb het wel opgeslagen), klopt dat 🤔
Ook toen ik ongeveer een uur later terug op mijn pc ging, had ik een e-mail van MB met de mededeling dat ik een kaartupdate had. Mmmm🤔

#26 ·
De mijne faalt. De eerste keer kwam ik tot 37%, en nu komt hij niet verder dan 2% voordat er een foutmelding verschijnt dat het is mislukt. Ik doe het iets anders, dus ik weet niet of dat het probleem is: ik heb (alleen UK+) gedownload naar een lege SD-kaart en vervolgens de bestanden gekopieerd naar mijn halfvolle USB-stick (met muziek en camera's). Hij herkent het prima, en zoals ik al zei, start de installatie en eindigt dan. Geen idee waarom. Ik heb het geprobeerd met een nieuwe download en een andere aansluiting (beide onder de armleuning), maar hetzelfde probleem.

#33 ·
Zo, raar. Gisteren heb ik het volgende gedaan:

1) de update gedownload naar een lege SD-kaart in mijn pc (wat vervelend is omdat a) je niet kunt downloaden naar de harde schijf, en b) er geen reden is waarom je moet downloaden naar een lege schijf, dus ik moest alles er tijdelijk af verplaatsen)
2) Ik heb maar één USB-stick, waarop al mijn muziek en de flitspalen staan, dus ik wilde hem niet leegmaken. In plaats daarvan heb ik de gedownloade bestanden van de SD-kaart naar de USB-stick gekopieerd
3) De auto herkende dat de updatebestanden beschikbaar waren. De eerste keer bereikte het 37%, daarna verscheen er na een lange pauze een foutmelding dat de update mislukt was. Ik probeerde het opnieuw en het bereikte 1%, lange pauze, pop-upbericht, opnieuw geprobeerd, bereikte 2% en daarna hetzelfde, en nog twee keer, hetzelfde.
4) Nadat ik absoluut niets had gedaan (de auto stond 's nachts geparkeerd), probeerde ik het vandaag opnieuw, en het werkte! Het duurde even, met een zeer lange pauze bij 39%, maar dit keer ging het door tot de voltooiing.

#34 ·
Ik heb alle 14.1 kaartupdates op een geheugenstick gezet. Ik vroeg me alleen af hoe lang de auto nodig heeft om de updates uit te voeren en of het contact de hele tijd aan moet staan of dat het stopt en start als je de auto gebruikt totdat ze allemaal geladen zijn?

#36 ·
Het zal pauzeren en hervatten als je parkeert of de auto gebruikt.
Bedankt @veeeight, ik kwam hier net zelf achter toen ik op de parkeerplaats van Sainsbury's zat. Als je naar Instellingen > Software-update gaat, kun je zien hoe ver de update is gevorderd. De mijne stond op 65% toen ik dit ontdekte 🙄, toen sprong het plotseling naar Voltooid.

Even ter interesse: ik heb een tweede usb met de kaarten aangesloten en hoewel de auto nog steeds mijn muziek op mijn eerste usb liet zien, ontbraken de Persoonlijke POI's totdat ik de tweede usb eruit trok.