Mercedes A-Class Forum banner
81 - 100 of 195 Posts
Afgezien van het feit dat de dealer u heeft misleid en dit zou moeten corrigeren, hebben velen van ons 3 jaar gratis abonnement ontvangen en vragen zich af of ten minste een resterend deel daarvan op uw auto van toepassing zou moeten zijn. Ik zou de dealer ernaar vragen.

Hoi iedereen,

Gelukkige nieuwe eigenaar, nieuw lid van dit forum en mijn eerste bericht :)

Dus ik heb net mijn goedgekeurde gebruikte A-klasse ontvangen. Het is een model uit 2018 met een premium pakket dat wordt geleverd met twee 10" schermen.

Voordat ik deze auto kocht, werd me door de verkoper met wie ik contact had verteld dat ik CarPlay erop kon krijgen voor ongeveer 29 GBP per jaar via de Mercedes Me-app. Van wat ik online heb gelezen, lijkt het in plaats daarvan 299 GBP te zijn.

Ook is het tweede en meer serieuze probleem dat ik de optie op Mercedes me niet kan vinden. De enige drie apps die te koop zijn, zijn:
-Voertuiginstelling
-Navigatiediensten
-Voertuigbewaking

Mijn vraag is dus:
1. Hoe koop en installeer je CarPlay op een Mercedes A-klasse?
2. Is de prijs die de dealer heeft opgegeven verkeerd?

Bedankt allemaal,

Alex
Hoi, ik heb er onlangs een gekocht en het werkte perfect in slechts een paar minuten.
eBay-artikelnummer:
143812756901
Mijn auto is een A200 AMG Line Premium 2016

Ik heb net een Mercedes A-Klasse 2019 180d Sport executive pack gekocht. Het probleem is dat de auto niet met Apple CarPlay wordt geleverd en ik het niet via Mercedes me kan kopen. Ik heb die optie niet om het te kopen. Kunt u me alstublieft helpen of me laten zien hoe ik Apple CarPlay op mijn auto kan krijgen? Moet ik het mbux-systeem updaten om die optie te krijgen? Hartelijk dank bij voorbaat

Ik heb net een Mercedes A-Klasse 2019 180d Sport executive pack gekocht. Het probleem is dat de auto niet met Apple CarPlay wordt geleverd en ik het niet via Mercedes me kan kopen. Ik heb die optie niet om het te kopen. Kunt u me alstublieft helpen of me laten zien hoe ik Apple CarPlay op mijn auto kan krijgen? Moet ik het mbux-systeem updaten om die optie te krijgen? Hartelijk dank bij voorbaat
Lees de post, je moet de softwareversie van de software mbux minimaal in FU1, FU2 of FU3 hebben
Bel de support en vraag het hen

Ik heb hier ervaringen gelezen van eigenaren dat de eerste W177-modellen niet de mogelijkheid hebben om CarPlay te gebruiken, zelfs niet met de nieuwste FU-updates. Ik denk dat dit de modellen van juni - december 2018 zijn.

Merk ook op dat CarPlay niet draadloos is.

Oké, even een update van mijn oorspronkelijke bericht. De reactie van de dealer was dus niet geweldig. Ze vertelden me eigenlijk dat ik de auto naar mijn lokale dealer moest brengen om hem te updaten en wat de kosten betreft, zeiden ze dat het geen 29 maar 299 was. Na een paar e-mails heen en weer vertelden ze me dat ze de auto zouden komen ophalen en de update zouden "proberen" te installeren.

Ze lijken er geen idee van te hebben dat deze update bestaat. Zijn er A-klasses met de mbux die niet compatibel zijn met CarPlay, zelfs niet met de geïnstalleerde update?

Om het af te maken, sloten ze de e-mail af met de woorden. ALS we erin slagen de update te installeren, kunnen we de kosten bespreken. Het laatste wat ik wil, is nog eens 500 mijl aan de auto toevoegen, alleen maar om te horen dat ze helaas niets kunnen doen.

Ik wil ze eigenlijk zeggen dat ze op moeten rotten, maar ik wil CarPlay ook heel graag :oops:

Heeft u hier succes mee gehad?

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben, d.w.z. kreeg te horen dat mijn auto met Apple Carplay kwam, om er vervolgens achter te komen dat dit niet zo is en dat ik niet de optie heb om het via Mercedes Me toe te voegen.

De dealer is ook niet op de hoogte van een update voor de MBUX!
Het lijkt erop dat de vroege 2018-modellen niet de optie hebben om CarPlay te installeren, tenzij een mobiele integratie add-on (ik weet niet zeker of dit de juiste benaming is) vooraf geïnstalleerd was. Ik heb de kwestie geëscaleerd en ze hebben me een gedeeltelijke terugbetaling gegeven om de auto te houden.

Hallo allemaal

Ik heb vorige maand een A-Klasse 2018 (nieuw model) gekocht. Het is een Executive Auto 180d. Mijn Apple CarPlay is gedeactiveerd, maar ik was er zeker van dat het deel uitmaakte van de specificaties voor dit model. Ik wil de £299 online niet uitgeven - heeft iemand ervaring met een dealer die het achteraf toevoegt?

Bedankt

81 - 100 of 195 Posts