Mercedes A-Class Forum banner

Scalone: Koszt serwisu i interwały

3 reading
129K views 314 replies 81 participants last post by  Forrester  
#1 ·
Dealer zadzwonił do mnie w sprawie planu serwisowego Mercedesa. Miałem trochę problemów, kiedy po raz pierwszy miałem samochód (listopad) i dostałem darmowy serwis na ten rok. W planie serwisowym koszt serwisu za drugi rok wynosi oszałamiające 467,75 funtów, jest to za duży serwis plus wymiana płynu hamulcowego, co dla mnie graniczy z kosztami serwisu Porsche dla małego rodzinnego hatchbacka. Koszt planu serwisowego wzrósł z 28 do 29 funtów miesięcznie.

Pytanie, na które chciałbym uzyskać odpowiedź, brzmi: czy trzeba wymieniać płyn hamulcowy po 2 latach, czy można poprosić o jego przetestowanie, aby sprawdzić, czy rzeczywiście wymaga wymiany, a także mój samochód jest na 3-letnim pcp, więc czy trzeba go serwisować w Mercedesie, czy można go zabrać do zarejestrowanego warsztatu VAT. Zakładam, że skontaktują się ze mną przed upływem 3 lat w sprawie kolejnego pcp, więc serwis w 3. roku nie będzie miał znaczenia. Koszt, który podali za 3. serwis, wynosi 849,81 funtów, co obejmuje mały serwis plus filtr powietrza, świece zapłonowe i wymianę oleju w skrzyni biegów, co jest naprawdę oszałamiające.
 
#2 ·
Mój AMG A45 kosztował mnie 350 funtów za pierwszy serwis, 520 funtów za drugi serwis i od 800 do 1000 funtów za trzeci serwis, chociaż sprzedałem go przed trzecim serwisem. Ostatnio zamieściłem to na innym wątku. Nie wiem, jaki masz model, ale dla wszystkiego, co jest bardziej popularne niż AMG, jest to przesada. Musiałbyś skontaktować się z dostawcą samochodu w sprawie serwisu w niezależnym warsztacie. Mógłbyś to zrobić bez wpływu na gwarancję, jeśli byłby to Twój własny samochód. Jeśli chodzi o wymianę płynu hamulcowego, widziałem tu komentarze, że jest to zbędne, zwłaszcza po 2 latach. Jestem prawie pewien, że to nie obowiązkowe, tylko zalecane. Twój dostawca może mieć karę za ominięcie ostatniego serwisu, nie wyobrażam sobie, żeby przegapili ten trik. Byłem właścicielem mojego AMG, więc obawiam się, że nie jestem zorientowany w warunkach firmy leasingowej. W emocjach związanych z kupnem nowego samochodu, a gdy liczby są tak duże, mamy tendencję do pomijania kosztów serwisu, dopóki nie staną się one wymagalne. Wszyscy tak robimy - wiem, że ja tak robię.
 
#7 ·
Mój AMG A45 kosztował mnie 350 funtów za pierwszy serwis, 520 funtów za drugi serwis i od 800 do 1000 funtów za trzeci serwis, chociaż sprzedałem go przed trzecim serwisem. Ostatnio zamieściłem to na innym wątku. Nie wiem, jaki masz model, ale dla wszystkiego, co bardziej mainstreamowe niż AMG, jest to przesada. Musiałbyś skontaktować się z dostawcą samochodu w sprawie serwisu u niezależnego dostawcy. Mógłbyś to zrobić bez wpływu na gwarancję, gdyby to był Twój własny samochód. Jeśli chodzi o wymianę płynu hamulcowego, widziałem tu komentarze, że jest to zbędne, zwłaszcza po 2 latach. Jestem prawie pewien, że nie jest to obowiązkowe, a jedynie zalecane. Twój dostawca może mieć karę za unikanie ostatniego serwisu, nie wyobrażam sobie, żeby przegapili ten trik. Byłem właścicielem mojego AMG, więc obawiam się, że nie jestem zorientowany w warunkach firmy leasingowej. W emocjach związanych z kupnem nowego samochodu, a kiedy liczby są tak duże, mamy tendencję do pomijania kosztów serwisu, dopóki nie staną się one należne. Wszyscy to robimy - wiem, że ja to robię.
Myślę, że możesz w pełni zrozumieć koszt wysoko zmodyfikowanego silnika, takiego jak ten w A45, ale w przypadku silnika o mocy 165 KM po prostu nie ma to sensu
 
#3 ·
Mam A200 premium, które bardzo lubię, ale ma tylko silnik 1.4 i robię tylko około 6000 mil rocznie, nawet osoba, która dzwoniła z salonu, nie mogła uwierzyć w koszty serwisu dla nowej Klasy A. Opłaci mi się wykupić plan serwisowy za 29 funtów miesięcznie, co daje 350 funtów i jest znacznie mniej niż 467 funtów, które podali. Może dlatego podnieśli koszty serwisu tak wysoko, żeby ludzie wykupywali u nich długoterminowe plany serwisowe. Mam 3-letni pcp, więc na pewno zamienię go przed trzecim przeglądem - opłaty są na równi z silnikiem Porsche o wysokich osiągach.
 
#4 ·
Jestem zdumiony tymi kosztami serwisowania dla 1.4. Przypuszczam, że można je w ostateczności uzasadnić dla AMG i wymagań dotyczących osiągów, które musi spełniać, ale na pewno nie dla 1.4. Z pewnością płacimy krocie za tę 3-ramienną gwiazdę. 2 miesiące temu wymieniłem na BMW M240i z przebiegiem 3 tys. mil. Idrive pokazuje, że pierwszy serwis jest wymagany przy 14 tys. mil lub w maju 2019 r., koszt to ok. 300 funtów. Bardzo pod wrażeniem M240i, ale to inna historia.
 
#6 ·
Zacytowano mi 1100 za główny serwis skrzyni biegów, filtry i olej, filtr kabinowy, świece zapłonowe, olej i filtr oraz filtr powietrza, całkowita kradzież. Specjalista od Mercedesa wykonał ten sam serwis za 450. Dealer Mercedesa pobiera 144 funty za godzinę, mówiąc o drukowaniu pieniędzy, mówiąc, że dostajesz darmową kawę???
 
#9 ·
Dzień dobry wszystkim, właśnie zgodziłem się na leasing prywatny na 3 lata na a250 amg premium line, a wycena za utrzymanie wynosi 42 funty miesięcznie z VAT. Obejmuje to wszystkie usługi, wymianę opon i tak dalej. Zdecydowałem się tego nie robić, jednak czytając ten wątek, rozważam to ponownie. Chciałbym wiedzieć, czy ludzie uważają, że lepiej jest płacić tę miesięczną stawkę, czy po prostu samemu płacić za serwis.
 
#10 ·
Dzień dobry wszystkim, właśnie zgodziłem się na leasing prywatny na 3 lata na a250 amg premium line, a wycena za utrzymanie wynosi 42 funty miesięcznie z VAT. Obejmuje to wszystkie usługi, wymianę opon i tak dalej. Zdecydowałem się tego nie robić, jednak czytając ten wątek, ponownie to rozważam. Chciałbym wiedzieć, czy ludzie uważają, że lepiej jest płacić tę miesięczną stawkę, czy po prostu samemu płacić za serwis w danym momencie.

Pozdrawiam
Mark
Dla mojego A180 zdecydowałem się płacić 29 funtów miesięcznie z Mercedesa, a nie za ubezpieczenie leasingowe. Jeśli uważasz, że zużyjesz dużo opon, oferta leasingu może okazać się lepsza.

Co frustrujące, aktualna oferta bezpłatnego serwisu dotyczy tylko pcp/leasingu bezpośrednio od Mercedesa, więc nie kwalifikuję się.
 
#13 ·
Cieszę się, że dali mi bezpłatny 3-letni serwis, ale i tak zapłaciłbym 28,00 funtów miesięcznie po tym czasie, jeśli nadal będę miał samochód. Nie zapomnij też, że pomoc drogowa jest w tym zawarta, a po 3 latach, jeśli kontynuujesz miesięczną płatność w wysokości 28,00 funtów, więc myślę, że to niezła oferta.
 
#15 ·
Cieszę się, że dali mi darmowy 3-letni serwis, ale i tak zapłaciłbym 28,00 £ miesięcznie po tym czasie, jeśli nadal będę miał samochód, nie zapomnij też, że pomoc drogowa jest w tym zawarta, a po 3 latach, jeśli kontynuujesz miesięczną płatność w wysokości 28,00 £, więc myślę, że to niezła oferta.
Moim pierwotnym argumentem był koszt drugiego i trzeciego serwisu (pierwszy otrzymałem za darmo), za który cytują 1317,56 £, co w moim przypadku dla silnika 1.4 było dość oszałamiające, biorąc pod uwagę, że samochód nie przejechał 20 000 mil w ciągu 3 lat. Wykupię plan serwisowy na 2 lata i jeśli zamienię samochód przed terminem trzeciego serwisu, zwrócą mi nadpłatę lub przeniosą na inny samochód.29 £ miesięcznie (w styczniu wzrosło) jest ważne tylko wtedy, gdy zostanie wykupione w pierwszym roku posiadania, jeśli zostanie wykupione po pierwszym roku, wynosi obecnie 32 £ miesięcznie i oczywiście będzie rosło każdego roku.
 
#18 ·
Myślę, że temat ten był już poruszany, ale nie widziałem odpowiedzi. Czy w Wielkiej Brytanii mam rację myśląc, że nie musimy zlecać przeglądów pojazdów u dealera Mercedesa, ale możemy korzystać z dowolnego autoryzowanego warsztatu?
Myślę, że możesz zlecić serwisowanie swojego samochodu w dowolnym warsztacie, o ile jest on zarejestrowany jako płatnik VAT i używa oryginalnych części producenta.
 
#22 ·
Wczoraj otrzymałem pocztą list od MBUK z podziękowaniem za wykupienie planu serwisowego i informacją, że załączono mój plan płatności. Ku mojemu zdziwieniu, plan płatności nie został dołączony, ale towarzyszyła temu ulga, ponieważ powiedziałem kierowcy dostarczającemu Mercedesa tylko, że jestem zainteresowany wysłuchaniem więcej na ten temat, a nie że faktycznie chcę się zapisać.

Żeby mieć spokój, postanowiłem skontaktować się dzisiaj z dealerem MBSW w Exeter, który dostarczył mój pojazd, aby upewnić się, że nie będą pobierać z mojego konta c£30 miesięcznie bez mojej zgody. Potwierdzili, że tego nie zrobią, ponieważ najwyraźniej zakwalifikowałem się do 2 lat bezpłatnego serwisu!

Oczywiście nie zakwestionowałem tego, ale wciąż zastanawiam się jak, ponieważ zamówiłem pod koniec lipca/na początku sierpnia, a pojazd został dostarczony dopiero w styczniu (opóźniony od grudnia z powodu emisji). Sądząc po moich poprzednich wątkach, byłem przekonany, że wpadłem między luki wszystkich ofert, więc może zaoferowali to z dobrej woli, biorąc pod uwagę moje 5-miesięczne oczekiwanie? Czy ktoś jeszcze doświadczył czegoś podobnego?
 
#23 ·
Zamówiliśmy nasz A250 AMG Line 4Matic w listopadzie 18, ma dotrzeć do dealera w tym tygodniu.

Kiedy go zamawialiśmy, wliczony był 3-letni bezpłatny serwis, jednak kiedy przejrzałem wszystkie dokumenty w domu, nie było o tym wzmianki, więc zadzwoniłem do sprzedawcy.

Jego odpowiedź brzmiała: "Było tak, ale musieliśmy odebrać do 31 grudnia 18, ponieważ samochód miał być zbudowany i dostarczony w 2019 roku, więc się nie kwalifikowaliśmy". Co za bzdura, zostaliśmy zwabieni ofertą, ale mieli zastrzeżenie, które nie zostało omówione w momencie składania zamówienia.
 
#24 ·
Było 3 lata serwisu dla samochodów zarejestrowanych do 30 września, a następnie 2 lata, jeśli zarejestrowano je do 31 grudnia. Jeśli rejestracja nastąpi w styczniu, powinieneś kwalifikować się do obecnej oferty, która obejmuje 3 lata bezpłatnego serwisu, ale tylko wtedy, gdy skorzystasz z planu finansowania Mercedes. Myślę, że minimalna kwota, którą musisz sfinansować, to 3000 funtów.
 
#26 ·
Myślę, że oferta serwisowa obowiązuje do 31 marca. Nie widzę jej już na stronie ofert Mercedesa, ale wciąż jest wymieniona na Drive the Deal i u innych dealerów MB, takich jak Lookers i Southwest. Radziłbym sprawdzić to u swojego dealera. Mój dealer nawet nie wspomniał o ofercie serwisowej - musiałem poruszyć ten temat kilka razy.
 

Attachments

#28 ·
Myślę, że oferta serwisowa trwa do 31 marca. Nie widzę jej już na stronie ofert Mercedesa, ale nadal jest wymieniona na Drive the Deal i u innych dealerów MB, takich jak Lookers i Southwest. Radziłbym sprawdzić to u swojego dealera. Mój dealer nawet nie wspomniał o ofercie serwisowej - musiałem kilka razy o niej wspomnieć.
335d Dzięki za info, rozmawiałem z naszym sprzedawcą w zeszłym tygodniu, wrócił dzisiaj potwierdzając, że nasz samochód będzie miał wliczoną darmową ofertę serwisową.

Rozstajemy się z 435d GC X Drive.
 
#29 ·
335d Dzięki za info, rozmawiałem z naszym sprzedawcą w zeszłym tygodniu, wrócił dzisiaj potwierdzając, że nasz samochód będzie miał wliczoną darmową obsługę serwisową.

Rozstajemy się z 435d GC X Drive.[/QUOTE]
Nie ma problemu, to dobra wiadomość, cieszę się, że słyszę. Dobrze to dostać, zwłaszcza że wydają się tak dużo pobierać za swój serwis. Zmieniłem z 335d touring xdrive. Nie sądziłem, że będzie tak wielu, którzy dokonają podobnej zmiany?
 
#30 ·
Moja żona jest wieloletnią fanką BMW, jednak 4 GC okazało się dla niej za duże, miała kilka stłuczek parkingowych. Przyglądaliśmy się innym BMW i Mini, nic jej się nie spodobało, próbowałem namówić ją na X2, bez skutku.

Ponieważ nasz syn ma AMG A45, to ją przekonało. Prawie wybrała AMG A35.
 
#32 ·
Odkąd kilka tygodni temu oddałem swój samochód na akcję serwisową hamulców, dealer namawia mnie do wykupienia planu serwisowego, zacytowali poniższe informacje. Mam 3-letni leasing na 12 000 mil rocznie, zakładając, że będę potrzebował 3 przeglądy, czy to lepsza opcja niż płacenie na miejscu?

Ponieważ jestem nowy w posiadaniu MB, każda rada jest mile widziana.

"Możesz zdecydować się na objęcie 2, 3 lub 4 przeglądów:

2 przeglądy w 24 miesięcznych ratach po 29 £
2 przeglądy opłacone jednorazową płatnością w wysokości 696 £

3 przeglądy w 36 miesięcznych ratach po 29 £
3 przeglądy opłacone jednorazową płatnością w wysokości 1044 £

4 przeglądy w 48 miesięcznych ratach po 29 £
4 przeglądy opłacone jednorazową płatnością w wysokości 1392 £

Oto niektóre korzyści z planu serwisowego:

Te płatności są nieoprocentowane i zawierają podatek VAT.
Obejmują serwis A i B oraz dodatkowe elementy serwisu Mercedes-Benz (takie jak płyn hamulcowy, filtr powietrza, filtr paliwa, automatyczna skrzynia biegów, świece zapłonowe itp.).
Możesz również skorzystać z planu serwisowego u każdego dealera Mercedes-Benz w Wielkiej Brytanii
Obejmie to dodatkowy koszt wyboru usługi odbioru.
Nie jesteś związany z planem serwisowym do końca umowy, jeśli sprzedasz pojazd."
 
#34 ·
Każdy dealer wydaje się podawać nieco inną cenę. Również z planem otrzymujesz pożyczkę lub windykację wliczoną w cenę - zazwyczaj płatną.

Ponieważ mój samochód jest w leasingu (3 lata), prawdopodobnie mogłem opóźnić dwa pierwsze przeglądy i dlatego nie musiałem robić trzeciego. To dobrze sprawdziło się w moim poprzednim samochodzie, ale był to harmonogram na 18 000 mil. W przypadku Mercedesa byłoby to trudniejsze (co 15 500), więc po prostu zdecydowałem się na plan 3 przeglądy/3 lata. Nie sądzę, żeby to dużo zaoszczędziło (jeśli w ogóle), ale wydaje się po prostu łatwiejsze.
 
#35 ·
Każdy dealer wydaje się podawać nieco inną cenę. Również w ramach planu otrzymujesz pożyczkę lub windykację - zwykle płatną.

Ponieważ mój jest w leasingu (3 lata), prawdopodobnie mógłbym opóźnić dwa pierwsze serwisy, a tym samym nie musieć robić trzeciego. Sprawdziło się to dobrze w moim poprzednim samochodzie, ale był to harmonogram na 18 000 mil. W przypadku Mercedesa byłoby to trudniejsze (co 15 500), więc po prostu zdecydowałem się na plan 3 serwisów/3 lata. Nie sądzę, żeby to dużo zaoszczędziło (jeśli w ogóle), ale po prostu wydaje się łatwiejsze.
Myślałem, że to za darmo. Jeśli jest płatne, to nie jest wliczone, ponieważ każdy może zapłacić za samochód zastępczy, gdy ma serwis, prawda?
 
#39 ·
Nie zawracałbym sobie głowy chodzeniem do głównego dealera na serwis, strasznie zdzierają. Jest wystarczająco dużo niezależnych warsztatów z lepszymi cenami, które wykonają dokładnie tę samą pracę.

Mercedes Liverpool zaoferował 30 funtów miesięcznie za plan serwisowy, ale jest specjalista od BMW/Merc za rogiem, który oferuje taki za 20 funtów miesięcznie. Zawiozłem tam moją serię 3 i byłem więcej niż zadowolony z ich pracy, więc na pewno skorzystam z nich, gdy mój A180 będzie wymagał serwisu. To tylko 2-letni plan serwisowy, więc rozważę jego wykupienie w przyszłym styczniu po serwisie A.
Dzięki, wierzę, że mój leasing pozwala na autoryzowany serwis, a nie tylko dealera MB, więc rozważę tę opcję przed podjęciem decyzji.